Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peräkärryn pyöränkulmista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vasara
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 310
    • Hesa

    Peräkärryn pyöränkulmista

    Kyselin jo "muuta keskustelua"-ketjussa, mutta tais hävitä se viesti muun tärkeän joukkoon.

    Eli minulla on 1300kg painava, jarrullinen traileri, jossa on yksi akseli vääntöjousella. Vasen rengas oli kulunut sisäpinnastaan kankaille. Syyksi selvisi että aurauskulma harittaa. Mitään säätöjä ei tietenkään ole, ainakaan en niitä löytänyt. Todennäköisesti ripustus vääntyi, kun otin kiertoliittymässä liian tiukan sisäkaarteen.

    Pitääkö koko ripustus vaihtaa, vai onko muita korjaustapoja olemassa? Pajallehan se joka tapauksessa lähtee, koska minulla ei ole mahdollisuuksia oikeen mitän isompaa täällä suomessa tehdä.
    -> E92 325i -07
    ex: E53 X5 3.0d -04 Sport
  • beemers
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 5133
    • Oulunsalo/Oulu

    #2
    Originally posted by Vasara View Post
    Kyselin jo "muuta keskustelua"-ketjussa, mutta tais hävitä se viesti muun tärkeän joukkoon.

    Eli minulla on 1300kg painava, jarrullinen traileri, jossa on yksi akseli vääntöjousella. Vasen rengas oli kulunut sisäpinnastaan kankaille. Syyksi selvisi että aurauskulma harittaa. Mitään säätöjä ei tietenkään ole, ainakaan en niitä löytänyt. Todennäköisesti ripustus vääntyi, kun otin kiertoliittymässä liian tiukan sisäkaarteen.

    Pitääkö koko ripustus vaihtaa, vai onko muita korjaustapoja olemassa? Pajallehan se joka tapauksessa lähtee, koska minulla ei ole mahdollisuuksia oikeen mitän isompaa täällä suomessa tehdä.
    no lakihan sanoo et tuommoisiin osiin ei saisi tehä itse korjauksia koska saattaa heikentää rakennetta mutta yleensä pienellä väkivallalla ja kuuma antamalla on joskus korjattu.

    E36Ticompact -95 HELLROT
    -: orava : connection-

    EX:E30///M3 replica Tic
    EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

    Comment

    • arska84
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1356
      • Seinäjoki

      #3
      Kävi itselle samoin eilen. Vedin helvetin painavaa täytemaakuormaa tollaisella jarruttomalla pienellä kärryllä. Tänään sitten osui silmiin kun kärryä katoin että toinen rengas on vinossa eli camberia liikaa ja taitaa aurauskulmakin olla viturallaan Otin pyörän pois ja onko se nyt sitten vääntösauva tms mikä menee siihen pyörän napaan on vääntynyt ja sitä ei saa erikseen vaihdettua, joten menee koko akseli vaihtoon jos ei kovin tyyris ole.
      BMW PREMIUM

      BMW E46 318

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎