Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakettiautoksi muutettu henkilöauto -> penkit kiinni ja ratsia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jistad
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2008
    • 443
    • Pohjanmaa

    #16
    Originally posted by Mörökölli View Post
    Ajatus:

    Jos omistat esim. vm. 66 mallisen Ford Cortinan jossa ei ole turvavöitä edes edessä, etkö saa kuskata mukuloitasi sillä? Miettimisen arvoinen asia... Jos laki tämän sallii, onko se moraalitonta, ja määrääkö voimassa oleva laki mikä on moraalitonta ja mikä ei? Minusta ei.. Kunhan mietiskelen...
    En tiedä saako vai eikö saa, mutta minä en ainakaan kuskaa omia enkä muittenkaan kersoja jos niille ei ole vöitä. Omalla hengellä voi leikkiä, mutta ei toisten.
    e36 328iA Touring -97 Moreagrün Metallic
    R171 SLK 230K -99
    W202 230C -96
    Triumph Daytona 955i -03

    ex e30 316 (1.8) -87 Alpinweiss
    ex e36 320 -94 Diamantschwartz Metallic
    ex e36 328 touring -96 Bostongrün Metallic
    ex e38 740 -95 Ascotgrün
    ex e30 316 (1.8) -87 Alpinweiss
    ex e36 320 cabriolet -95 Montreal Blau

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #17
      Originally posted by r.w. View Post
      Ei ne vyöt siihen liity, vaan se, että auto on rekisteröity 2-paikkaiseksi pakuksi ja kun pulttaat vanhan takapenkin tilalle kaksi lastenistuinta, on se todellisuudessa 4-paikkainen.
      Yritin tuohon Mörököllin postaukseen viitata. eli siis Cortinan tapauksessa...

      Tuo mitä sanot on kyllä 2-paikkaisessa aivan totta.

      Comment

      • Exami
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 986
        • Hyvinkää, Tuusula

        #18
        Aika iso vaiva 400e tähden?.. eikös E39 farkulla esim ole vero 200e ku muutetaan pakettiautoksi.. taino "monikäyttö ajoneuvoksi" nykypäivänä ... 41e kk:dessa käyttövoima veroa onhan se vittumaista toki mutta pidemmänpäälle aika sama.. vaikka itsekkin varallisesti olen rajoittunut ei se mailmaa kaada kuuta taivaalta pudota?

        vielä lisätäkseni autolla takapenkkien käyttöarvo on aika +-0.5 :\ siellä kulkee tavaroita ei ihmisiä..

        mutta kaipa pihille suomalaiselle tuokin raha on kallista...
        sigpic
        Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

        Comment

        • ka00z
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1805
          • Varsinais-Suomi

          #19
          Originally posted by Jistad View Post
          En tiedä saako vai eikö saa, mutta minä en ainakaan kuskaa omia enkä muittenkaan kersoja jos niille ei ole vöitä. Omalla hengellä voi leikkiä, mutta ei toisten.
          Tätä juurikin hain. Ja Larballe en edes jaksa kommentoida, on noita patentinkeksijöitä moneen junaan. Saattaa olla tukevastikin (muttei tukevassa osassa kiinni) tai saattaa olla nippusiteillä, mene ja tiedä.
          Exami toi myös esille tuon "viitsimiskysymyksen". Jos ei olisi perhettä, voisi ihan hyvin ajellakin veronkiertopakulla. Nyt kun sitä kapasiteettiä tarvitaan reilummin, niin tuollainen kikkailu vaan tuntuu turhalta pelleilyltä, minun mielestä siis. Jos se 300-500€ on ylitsepääsemätön, niin kannattaisi varmaan harkita jotain muuta tapaa liikkua. Eikä taaskaan sitten tarvitse ottaa herneitä

          Pointti oli lähinnä tuo mikä Jistad jo totesikin. Over and out.
          Cortinasta mulla ei ole tietoa, koska minulle särähti korvaan vain tuo patenttiratkaisu.
          Last edited by ka00z; 07-08-2009, 10:31.
          W124 voll, markalla pidemmälle

          Comment

          • ka00z
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1805
            • Varsinais-Suomi

            #20
            Jottei aivan paskanpuhumiseksi mun osalta menis tämä threadi, niin lainataan hieman ajatuksia arvon matka-autoilijoilta.

            Millaisilla dieseleillä yleisesti teette (pitkät) työmatkat?

            Budjetti luokassa varmaankin w124/s124 on kova sana, mutta miten bemarin m41d17 esimerkiksi? Ja onko muita kuin tuttu-ja-turvallinen VAG 1.9tdi.
            W124 voll, markalla pidemmälle

            Comment

            • 525 TD
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 281
              • IISALMI

              #21
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Olikos tuollaisessa tapauksessa niin ettei lapsille saanut sitten olla turvaistuimia kun ei ole vöitäkään?...
              Mutta eihän pakettiautoksi rekisteröiminen edellytä takaturvavöiden poistoa

              Laskua (mutten tiedä paljonko) jokatapauksessa tiedossa mikäli ratsiassa etupenkkien takaa löytyy matkustaja tai takapenkki (tai molemmat)

              Comment

              • culli
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 378
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by ka00z View Post
                Jottei aivan paskanpuhumiseksi mun osalta menis tämä threadi, niin lainataan hieman ajatuksia arvon matka-autoilijoilta.

                Millaisilla dieseleillä yleisesti teette (pitkät) työmatkat?

                Budjetti luokassa varmaankin w124/s124 on kova sana, mutta miten bemarin m41d17 esimerkiksi? Ja onko muita kuin tuttu-ja-turvallinen VAG 1.9tdi.
                50 tkm vuodessa ja alla e90 330i. Sen kaks tonnia minkä vuodessa häviän, tuhlaisin pihistin dieselillä ajaessani kuitenkin johonkin paljon turhempaan, kuin tuon bensakoneen tuottamaan ajonautintoon...
                G20 320i M-sport
                Alfa GTV 1750

                Comment

                • Armas P
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2008
                  • 74

                  #23
                  Originally posted by ka00z View Post
                  Jottei aivan paskanpuhumiseksi mun osalta menis tämä threadi, niin lainataan hieman ajatuksia arvon matka-autoilijoilta.

                  Millaisilla dieseleillä yleisesti teette (pitkät) työmatkat?

                  Budjetti luokassa varmaankin w124/s124 on kova sana, mutta miten bemarin m41d17 esimerkiksi? Ja onko muita kuin tuttu-ja-turvallinen VAG 1.9tdi.
                  Ajoa vuodessa 20-60tkm/a, alla 525d e60. Säästöllä ei merkitystä, jos haluaisin säästää, ajaisin kyllä ihan jollain muulla.

                  Comment

                  • Vasara
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 310
                    • Hesa

                    #24
                    Originally posted by ka00z View Post
                    Jottei aivan paskanpuhumiseksi mun osalta menis tämä threadi, niin lainataan hieman ajatuksia arvon matka-autoilijoilta.

                    Millaisilla dieseleillä yleisesti teette (pitkät) työmatkat?

                    Budjetti luokassa varmaankin w124/s124 on kova sana, mutta miten bemarin m41d17 esimerkiksi? Ja onko muita kuin tuttu-ja-turvallinen VAG 1.9tdi.
                    Mulla ajoa näköjään tulee noin 40 000km vuodessa, ja menokkina 3.0d X5 -04. Rahat kun ei riitä kahteen tai useampaan autoon, kun 1300kg trileriakin tulee vedettyä vuodessa 2000km noin 10kpl vedestärepismien lisäksi.
                    -> E92 325i -07
                    ex: E53 X5 3.0d -04 Sport

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #25
                      Originally posted by 525 TD View Post
                      Mutta eihän pakettiautoksi rekisteröiminen edellytä takaturvavöiden poistoa

                      Laskua (mutten tiedä paljonko) jokatapauksessa tiedossa mikäli ratsiassa etupenkkien takaa löytyy matkustaja tai takapenkki (tai molemmat)
                      Niin ja tuossa 66 cortinassa ei ollut etuvöitäkään mistä oli puhe...

                      Comment

                      • ka00z
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1805
                        • Varsinais-Suomi

                        #26
                        Originally posted by Armas P View Post
                        Ajoa vuodessa 20-60tkm/a, alla 525d e60. Säästöllä ei merkitystä, jos haluaisin säästää, ajaisin kyllä ihan jollain muulla.
                        Tässä nyt hain vain mahdollisia vaihtoehtoja. Tulisi kyseinen kulkine kakkosautoksi, joten mun budjetilla se ei todellakaan ole mikään e60/e90.

                        Perheessä on ihan eriaikaan ja eri suuntiin työmatkat, niin tämän takia saattaa olla äkillinen tarve kahdelle autolle. Sen kakkoskulkineen ei tarvitse nyt välttämättä olla mikään Porsche ajollensa, puhdas työauto siis.

                        Ja ylempään kommenttiin bensakoneesta, kaikki "turha" raha menee kyllä aivan varmasti lapsosiin
                        Last edited by ka00z; 11-08-2009, 13:45.
                        W124 voll, markalla pidemmälle

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎