Halpaa käyttöautoa etsimässä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonkain
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 376
    • 44500--33960

    #31
    Pariin tonniin saa ihan kivan menopelin, mites joku esim. 1996 vuotinen 323-Mazda porrasperä 1,5 koneella?

    Tuo P10 Primerakin ihan ok auto jos ei vaan niitä "tyyppivikoja" tarvi laitella. Itsellä sellainen peli oli 2002-03 ja meni vuodessa laturi sun muuta juttua niin tuumasin että antaa olla.. vaikka 1,6 konehan kestää vaikka Marsiin ja takaisin huollettuna. Mutta jos laitettu kulutusosia kuntoon niin miksei.. ja ruoste ei liikaa vaivaa.

    Tojootat tietty kestää koneeltaan, ottaa E-mallin Carinan niin suht huollettuna on varma käyttöauto. Ei vaan taida saada facelift malleja noin halvalla jossa "wannabe" laihaseos 1,8 kone. Enolla oli tuollanen automaattina taannoin ja Siuntio-Jkl reissussa kulutti alle kuuttakin litraa 85-100 vauhtia ajaessa.

    VW-konsernin laitteista Ventot ym. saksalaistyppisiä, kesäähän nekin mutta joissain jutuissa ongelmia mm. jäätyvät ovet ym. mutta onhan niilläkin ajettu isoka km-lukemia suht vaivattomasti. Itse satuin ajamaan reilu vuosi sitten 400tkm ajettua 1,8 bensakoneista Ventoa ja kun tosi hyvin oli pidetty huolta ei kyllä olisi uskonut että niinkin paljon ajettu. Ei vatkannut ja täristänyt, koneessakin vedot tallessa.

    Halvalla saa kanssa noita viimeisiä vanhan mallisia Seat Toledo menopelejä facelift mallina, iso takakontti ainakin olisi

    Minkäs kokoinen muuten auto saisi olla ulkomitoiltaan, isompana vaihtoehtona olisi "sämpylämallin" 626-Mazda. Se peli kanssa kestää eli tämä korimalli joka tuli.. oliko 1992 vuonna:think
    Some cars gets older but goes faster.. but not faster than your guardian angel can fly - Vuck the vucking vuckers!
    Nino Russo - Lancia Team Manager 83-92 "Not all the drivers entered with feelings for it, Only Henri was able to do this"

    BMW 530D xDrive "11, työwaunu Avensis Verso D4D

    Comment

    • Rockford
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 8028
      • Pinsiö

      #32
      Originally posted by T3 View Post
      Lisätään tähän mukaan Nissan.
      Toyotassa joutuu (ihan oikeasti) maksamaan jo hieman siitä "statuksesta".
      Itsellä on ollut Corollaa, Sunnya ja Almeraa tuollaisena "jokapaikanhöylänä" ja täytyy kyllä sanoa, ettei voi kuin ihmetellä, kuinka lujia nuo Japsit on.
      Samalla rahalla kun ostaa esim. Corollan, saa pari vuotta uudemman Sunnyn/Almeran. Toyotassa on kuitenkin vielä remmikone, siinä missä Nissanilla on huolettomampi ketju.
      Samanikäiset Golfit, Plösöt, "piinatut rellut" sun muut voi unohtaa. Japsi jyrää.
      Totta. Henk.koht. myös ollut useita japseja ja käyttöautona aika voittamaton valinta joku Carina - Sunny - osasto. Ainoa miinus on tosiaan etuveto, jollaisella vannotin olla ajamatta ensimmäistäkään talvea enään. Siksi etsinyt e36 / e34:sta, mutta vähänkin inhimillisessä hinnoissa olevat pienimoottoriset ovat sellaisia pommeja, että. Jokseenkin typerää maksaa jostain 518;sesta sama hinta, jolla saa jo esim. m50-mottisen 525:sen. Jos ei ala ilmaantumaan mitään jännittävää, niin pakko ostaa joku riisi vaan - harmi, että noilla ei pysty kääntymään talvella

      Originally posted by Peltsii View Post
      MB W124 ja dieselillä. Kestää, kestää, kestää ja kestää.
      ...totta tämäkin, mutta herraisä miten laiskoja vehkeitä. Mutsilla tuollainen on ja joskus lainannut, niin hengenlähtö on aika lähellä useasti - tottunut hieman liikkuvammilla laitteilla ajelemaan ja tuolla hauella kun lähtee ohittamaan, niin ehtii kahvit keittämään retkikeittimellä samalla. Kaasupoljin painettu melkein lattian läpi, mutta mitään ei tapahdu.

      Mazdat myös hyviä vehkeitä eli joku -91 -> pyöreäkoppanen 626 esmes. Jarrusysteemit vain todella lapsellisia. Jäätyy talvella jumiin ja kesällä kohmeentuu muuten vain. MX-6:sen perushuoltoja kk välein purkaa takapään jarrut, kun se tehtaan hieno 2-osainen liikkuva satula ei toimi vuosien jälkeen enään ihan silleen vrt. elokuviin... Teknisesti hyviä ja ainakaan 2.5-tekniikkaa ei saanut millään rikki. Muotoilukin asiallista vrt. viivoittimella piirrettyihin Fiestoihin yms.
      Last edited by Rockford; 02-09-2009, 10:11.
      -Dodge Charger -73
      -Mercedes-Benz GLK
      -VW Transporter

      Comment

      • duuk
        Moderator
        • Dec 2006
        • 10519
        • Saaressa

        #33
        Ääni toyota E carinalle.. Aikoinaan noiden kanssa tuli ajeltua ja broidilla on tollainen E carina.. Ei ruostu koppa (sinkitty kori jo) ja tekniikka pomminvarmaa.. Mitä nyt tuo 3s-fe kone syö hieman öljyä eli 2,0l kone mutta jos 1.6 päätyy ei sitäkään ongelmaa ole..
        Itse henk. koht mielummin ajan e30:llä mutta mun päässä onki varmasti joku vika tai vamma

        duke's garage:
        Suzuki R50
        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
        S38 S54 S62

        instagram: _duuk

        Comment

        • timppa811
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 855
          • Pohojammaa

          #34
          Itsekin edullista käyttistä katellut hetkeksi aikaa, ja eipä tunnu mitään järkevää pikkurahalla saavan. Tällähaavaa näyttäisi ensimmäiset nissan almerat olevan niitä parhaita vaihtoehtoja.

          Äsken kävin testaamassa vw vento -95 ja kukkaa ja reikää tuntu olevan joka kulmassa, tosin mitäpä vajaalla tonnilla voi vaatiakkaan...

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1968
            • Seinäjoki

            #35
            Osta viimeisiä p10 koppaisia primeroja, eli -96 mallinen 2.0 invitation malli. Löytyy useita kohtuullisesti ajettuja 1500-2000e hintahaitariin ja tuo ei ole enää mikään ihan hirveän näköinen kapistus päällisinpuolinkaan. Varusteita löytyy useimmista ihan kohtalaisesti verrattuna toyotaan, osassa jopa ilmastointi(toimivuus voi olla niin ja näin yli 10v autossa). Toyotat tahtoo olla ylihinnoiteltuja, 2 tonnilla ei vielä kovinkaan kummoista e carinaa tahdo saada....
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • zJark
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 740
              • Ylöjärvi

              #36
              Jos budjettia on varaa venyttää hivenen yli sen 2ke niin tarjolla olisi oikeasti tyylikästä ja hyvin varusteltua tojotaa.
              Carinat ym camryt voi tämän jälkeen ajaa suohon.



              Last edited by zJark; 02-09-2009, 22:23.
              MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
              +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

              Comment

              • Micce///M
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2008
                • 3552
                • Hämeenlinna

                #37
                Originally posted by zJark View Post
                Jos budjettia on varaa venyttää hivenen yli sen 2ke niin tarjolla olisi oikeasti tyylikästä ja hyvin varusteltua tojotaa.
                Carinat ym camryt voi tämän jälkeen ajaa suohon.



                Biltemassa maksaa lasikuitu muistaakseni 25€/10m2 Joten ompas lasikuidulle laskettu hintaa, kun luulisin tollasen paskakasan tekemiseen riittävän 20m2 tjsp.


                Polonen nyt sitten tuli, -99 1.1bensa, 86tkm huoltokirjalla 2008 asti ja hintaa 1600€

                Kohta varmaan kyselen sisätilan lämppärin läpivienneistä, mutta sehän vaatii uuden topicin


                No mutta enivei kiitoksia kaikille kuitenkin, ehkä joku muukin hyötyy tästä topicista vielä

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #38
                  Originally posted by Micce///M View Post

                  Polonen nyt sitten tuli, -99 1.1bensa, 86tkm huoltokirjalla 2008 asti ja hintaa 1600€
                  No mutta enivei kiitoksia kaikille kuitenkin, ehkä joku muukin hyötyy tästä topicista vielä
                  Muistathan kertoa kokemuksistasi (myös hameväen) meille kaikille.
                  Mistäs sitä tietää minkälainen jokapaikanhöylä sitä seuraavaksi tulee taloon.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Bora
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 519
                    • Suomi

                    #39
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Tässä hintaluokassa+kriteereillä Nissan Almera tai Primera.
                    Kannattaa sitten muistaa, että nuo ei ole oikeastaan japania nähnytkään :( Joissain malleissa jopa eteläeurooppalainen heikko laatutaso yhdistettynä huonoihin japanilaisiin ajo-ominaisuuksiin :( V¤ttu kun vieläkin v¤tuttaa...
                    Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #40
                      Originally posted by Bora View Post
                      Kannattaa sitten muistaa, että nuo ei ole oikeastaan japania nähnytkään :( Joissain malleissa jopa eteläeurooppalainen heikko laatutaso yhdistettynä huonoihin japanilaisiin ajo-ominaisuuksiin :( V¤ttu kun vieläkin v¤tuttaa...
                      Ihan totta. Karrikoiden voisi sanoa että osissa jotka laukeaa lukee Renault ja/tai Valeo. En hirveästi , mutta jonkun verran oon joutunu noita Nissaneita elvyttämään.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • GameOver
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3030
                        • Sjundeå

                        #41
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Ihan totta. Karrikoiden voisi sanoa että osissa jotka laukeaa lukee Renault ja/tai Valeo. En hirveästi , mutta jonkun verran oon joutunu noita Nissaneita elvyttämään.

                        Eikös se rellun ja nissanin välinen yhteys oo tästä avaruusprimerasta eteenpäin? ja tietenki pakettiautot, jotka taas on relluja läpeensä.


                        Ite topicci on kyllä hyödyllinen ja mielestäni saa tätä asiaa puida jatkossakin. Volvosta on nimittäin kaupat sovittuna keskiviikolle (kaikkeahan voi tapahtua, mutta toivossa eletään) ja sen jälkeen ajattelin metsästää max 2k€ budjetilla niin ikään käypäsen kiulun.

                        Mersut (W124, ja W201) vois toimia, Toyotameininkiä, ja onhan tässä ollu 90-luvun alkupuolelta Saabeja ohan omallakin pihalla ja ne on itseasiassa ollu hyvinki hintansa väärtejä. Ihmettelinkin ettei kukaan ollu vielä tarjonnu kyseistä vaihtoehtoa. Soppaahan ne toki syö...mutta sitähän saa..
                        -25 Toyota Proace City Verso
                        -23 Nissan Leaf

                        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          #42
                          Meillä on kakoskassina ollut yksi 106 rallye ja nyt on 106 S16 (gti). Molempien paras ominaisuus on ollut ruosteettomuus. Rallyeen piti muutama anturi vaihtaa parin vuoden aikana. S16 ostettiin konevikaisena ja korjattiin käyttöautoksi. Molemmat ovat hävyttömän hauskoa kiuluja etuvetoisiksi.

                          Löytyy levyt joka nurkasta ja s16:ssa on vielä absitkin. Vie vähän bensaa ja kulkee ainakin sen mitä perus 316 tai 318. Ruiskut ovat weber-mareli laitteita, mutta samaa ruuttaa löytyy toisista pösöistä boschin tarrat päällä. Boschin osat sopii marelliin. Taitaa olla bosch, jossa marellin tarrat.

                          S16 vetää sekalaisessa ajossa 6,5-7L ja rallye 0,5-1L enemmän ja ei tartte edes arastella kaasun käytössä. Miinuksena on se, että hyvää voi joutua etsimään. Moni noista on mällätty joskus tai sitten lippispäät ovat tuunanneet ne pilalle (ja mällänneet). Varaosat noihin ei maksa juuri mitään. Automaa on tosin semmonen kauppa jossa ei kannata vierailla. Ei hintojen, vaan osaamattoman palvelun takia. Tilaavat osanumerollakin vääriä osia ja niidenkin saaminen kestää vielä hullun kauan. Vaikka sähköviat ovatkin patonkien arkea, ei mun oo tarvinnu painia niiden kanssa. Varsinkkin rallye on niin perus auto, ettei siinä oo mitään turhaa sähköllä toimivaa.

                          Tehon lisäksi suurin ero rallyen ja s16 välillä on äänieristyksessä jota rallyessä ei juuri ole.
                          Muutama projektikuva mun s16 pösöstä:

                          Comment

                          • Terno

                            #43
                            Originally posted by Juppe View Post
                            Meillä on kakoskassina ollut yksi 106 rallye ja nyt on 106 S16 (gti). Molempien paras ominaisuus on ollut ruosteettomuus. Rallyeen piti muutama anturi vaihtaa parin vuoden aikana. S16 ostettiin konevikaisena ja korjattiin käyttöautoksi. Molemmat ovat hävyttömän hauskoa kiuluja etuvetoisiksi.

                            Löytyy levyt joka nurkasta ja s16:ssa on vielä absitkin. Vie vähän bensaa ja kulkee ainakin sen mitä perus 316 tai 318. Ruiskut ovat weber-mareli laitteita, mutta samaa ruuttaa löytyy toisista pösöistä boschin tarrat päällä. Boschin osat sopii marelliin. Taitaa olla bosch, jossa marellin tarrat.

                            S16 vetää sekalaisessa ajossa 6,5-7L ja rallye 0,5-1L enemmän ja ei tartte edes arastella kaasun käytössä. Miinuksena on se, että hyvää voi joutua etsimään. Moni noista on mällätty joskus tai sitten lippispäät ovat tuunanneet ne pilalle (ja mällänneet). Varaosat noihin ei maksa juuri mitään. Automaa on tosin semmonen kauppa jossa ei kannata vierailla. Ei hintojen, vaan osaamattoman palvelun takia. Tilaavat osanumerollakin vääriä osia ja niidenkin saaminen kestää vielä hullun kauan. Vaikka sähköviat ovatkin patonkien arkea, ei mun oo tarvinnu painia niiden kanssa. Varsinkkin rallye on niin perus auto, ettei siinä oo mitään turhaa sähköllä toimivaa.

                            Tehon lisäksi suurin ero rallyen ja s16 välillä on äänieristyksessä jota rallyessä ei juuri ole.
                            Muutama projektikuva mun s16 pösöstä:
                            http://juhana.pp.fi/images/album/car...bikes/106_GTI/
                            Erinnäköisiä leijjonia, jo kaeummin lähipiirissä katseltuani, niin onhan niissä ihan ihme vikoja, mutta joku niissä vetää vaan puoleensa (käyttöautoina), osien halpuus, ruosteettomuus... Ja varmasti 106, on vänkä vehje.

                            Comment

                            • Tomi T
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 3873
                              • Nokia

                              #44
                              Originally posted by Juppe View Post
                              Meillä on kakoskassina ollut yksi 106 rallye ja nyt on 106 S16 (gti).

                              Mulla on kanssa ollut kaksi Rallyeta ja yksi GTI. Rallyet toki oli 2002-2004 ja GTI 2004, että nykyäänhän ne ovat aikalailla vanhempia jo.

                              Eikai noissa muuta ihmeitä, paitsi ne taka-akselit alkaa hajoilla, joihinkin on vaihdettukin jo. Ja GTI:ssähän vissiin oli jotain kansipahviongelmaa, että vuosi öljyä sitä kautta tms. Omani getari kulutti öljyä aika rohkeasti, ja sillä oli ajettu 70tkm...

                              Noita tuli kuolattua tässä lähiaikoina taas, mutta jotenkin järki sanoa että älä tollasta

                              Mutta onhan ne hauskoja ajaa, hyvän näköisiä, ja GTI varsinkin menee tosi vähällä bensalla ja kulkee ripeästi.

                              ..mutta on toi Compacti silti vaan aikalailla parempi kokonaisuus
                              BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                              ex. 54*BMW

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                #45
                                No juu. Ei oo compactit vaan oikein samoissa hinnoissa. Mulle tohon tuli uudempi 206 keulaltakin löytyvä JP4 kone. Siitä pitäis lähteä n.140hv vanhemman koneen imusarjalla ja nokilla. Öljyä ei vie ollenkaan. Koko kone (aj 90tkm) tais maksaa 400e. Ostin sitte vielä varoiks samaan pakettiin kuuluvan vaihdelaatikonkin satasella.

                                Taka-akseleita nyt onneks saa, jos semmonen hajois. Eikä ne käytettynä hirveitä maksa. Mäkin oon aina katsastuksessa jännittäny, että koska pääsen vaihtaan sen, mutta vielä ei oo siihen joutunut.

                                Comment

                                Working...
                                X