Announcement

Collapse
No announcement yet.

Taas uusi pikkubemari 316d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masiaro
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 406

    Taas uusi pikkubemari 316d

    Moi!

    Nyt BMW kampanjoi taas uutta mallia - 316D:tä. Käsittäkseni siinähän on sama kone kuin 318D:ssä ja 320D:ssä, joten en nyt ymmärrä markkinnoinnin tarkoitus.

    Viitsikö joku valaistaa minut?

    Jos 316Dtä viritettynä saadaan lähelle 320D:n tehoa, kuulostaa tosi houkuteltavalta kun 316D uutena maksaa vain 35te!
  • Heku
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 469
    • Kuopio

    #2
    Mitä epäselvää tässä markkinoinnissa on siis ? 318d vs 316d eron villi arvaus, hiukan vähemmän tehoa = hiukan pienempi kulutus.. Näille lie omat ostajansa, tuskin muuten olisi kun 335d.

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      Joillain markkinoilla auton veroihin ym maksuihin vaikuttaa moottorin teho. Sen takia toisella merkillä eräästä koneesta on mekaanisesti identtiset 140 ja 170 hp versiot myynnissä Suomessakin (autojen myyntihinnassa 3k€ ero). Se 30 hp löytyy nappeja painamalla.
      Last edited by petrolhead; 16-09-2009, 07:57.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by petrolhead View Post
        Joillain markkinoilla auton veroihin ym maksuihin vaikuttaa moottorin teho. Sen takia toisella merkillä eräästä koneesta on mekaanisesti identtiset 140 ja 170 hp versiot myynnissä Suomessakin (autojen myyntihinnassa 3k€ ero). Se 30 hp löytyy nappeja painamalla.
        Ja VAG puolella tuota on harrastettu jo pitempään, esim. jo vanha 1,9 TDi löytyy ainakin 90hv, 110hv, 150hv ja 180hv mutta käsittääkseni noissa on tehty tehoeroa muutenkin kuin pelkällä ohjelmalla, ainakin parissa tehokkaammassa mallissa. Onko se täysin varmaa että BMW ei ole tehny muita muutoksia kuin pelkän ohjelman?
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • Calypsocoupe
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 2932
          • Vihti

          #5
          Originally posted by Thuppu View Post
          Onko se täysin varmaa että BMW ei ole tehny muita muutoksia kuin pelkän ohjelman?
          E81 116d (sama tekniikka kuin 3er) kauppoja hierottaessa penkoin 16d ja 18d eroja ETK:sta, moottoreista ja voimansiirrosta ei löytynyt mitään eroa. Eli softassa piilee tehoero, jarrut on myös pykälää kevyemmät. 20d sitten toi mukanaan erilaiset suuttimet, turbon/DPF:än, voimansiirron ja iki-ihanat imusarjan läpät. 23d on sisuskaluiltaan sama moottori kuin edellämainitut, eli "pikkukoneissa" on viripotentiaalia konetta avaamatta jonnein 250hv nurkille..
          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

          Comment

          • H-enkka
            BTCF Member
            • Jun 2007
            • 150
            • Helsinki

            #6
            Tänää kävin koeajamassa 116d ja ei voi sanoa kuin, että yllättävän hyvin oli potkua alhaalta asti ja kulutus todella pieni, todella mukava kone täytyy myöntää Pikkuisen hengetön 3000rpm, mutta eihän tommonen mikään kierroskone olekaan.Tehokkaammalla 2,0d liikkuu varmaan vieläkin mukavammin, mutta kyllä tuollakin pärjää mainiosti
            F36 ///M-sport Grancoupe


            Ex
            E38 740i
            E61 530d M-Sport LCI
            E46 M3

            Comment

            • masiaro
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 406

              #7
              Originally posted by Calypsocoupe View Post
              E81 116d (sama tekniikka kuin 3er) kauppoja hierottaessa penkoin 16d ja 18d eroja ETK:sta, moottoreista ja voimansiirrosta ei löytynyt mitään eroa. Eli softassa piilee tehoero, jarrut on myös pykälää kevyemmät. 20d sitten toi mukanaan erilaiset suuttimet, turbon/DPF:än, voimansiirron ja iki-ihanat imusarjan läpät. 23d on sisuskaluiltaan sama moottori kuin edellämainitut, eli "pikkukoneissa" on viripotentiaalia konetta avaamatta jonnein 250hv nurkille..
              Yksikertaisesti siis: 16d ja 18d ovat moottoriltaan täysin samoja, ja 20d ja 23d samoja?

              Comment

              • Epäuskollinen autoilija
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 365
                • Espoo

                #8
                Originally posted by masiaro View Post
                Yksikertaisesti siis: 16d ja 18d ovat moottoriltaan täysin samoja, ja 20d ja 23d samoja?
                20d ja 23d on lohkoltaan samoja, mutta 23d:ssä on kaks turboa.
                Maserati 4200 Coupe GT
                Ford focus 1.6i
                ex:
                BMW 320d E90 -05
                Porsche boxster 986 2.5 -98
                VW Golf 1.6 -90
                BMW 850i -91
                Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
                BMW 316i E36 -91
                Nissan Sunny 1.3 -87
                Ford Scorpio 2.0i

                Comment

                • khan
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2003
                  • 261
                  • Turku

                  #9
                  Hieman offtopicia jatkaen: Tilasin kanssa 116d-mallin koska kone on käytännössä identtinen 118d:n kanssa ja myöhemmin saa suht. helposti samat tehot tuohon. Hartgelta on tullut tehoboksi 116d:n jolla tehot nousee 143hp/315nm. Voisi olettaa että sama boksi soveltuu myös kolmesataseen. Ilmeisesti noista värkeistä saa vieläkin enemmän tehoa ulos? Tuo 250hp tosin kuulostaa hieman utopistiselta..

                  Kolme viikkoa vielä toimitukseen.. ei millään malttais odottaa!
                  f11 520d -15 4d
                  ex. e60 525d -08 4d
                  ex. e87 116d -09 5d
                  ex. e30 316i -89 2d
                  ex. e34 535i -90 4d
                  ex. e34 525i -90 4d

                  Comment

                  • muuris
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 3501
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by khan View Post
                    Tuo 250hp tosin kuulostaa hieman utopistiselta..
                    Sitä se myös on varmasti muiden kuin x23d:n hiustenkuivaimilla ja tod. näk. myös suuttimilla. Calypsocoupe varmaan tarkoitti, että peruskone kestää tuon verran.
                    E30 325iX '86
                    Instagram

                    Comment

                    • masiaro
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 406

                      #11
                      Originally posted by khan View Post
                      Hieman offtopicia jatkaen: Tilasin kanssa 116d-mallin koska kone on käytännössä identtinen 118d:n kanssa ja myöhemmin saa suht. helposti samat tehot tuohon. Hartgelta on tullut tehoboksi 116d:n jolla tehot nousee 143hp/315nm. Voisi olettaa että sama boksi soveltuu myös kolmesataseen. Ilmeisesti noista värkeistä saa vieläkin enemmän tehoa ulos? Tuo 250hp tosin kuulostaa hieman utopistiselta..

                      Kolme viikkoa vielä toimitukseen.. ei millään malttais odottaa!
                      Onko niin, jos päivittää 316d:n softaa 318d:een ja sitten päivittää 318d:lle tarkoitettu voimaohjelma joka parantaa suorituskykyä 130 kW / 177 Hp, 360 Nm-tasolle? Vai voiko päivittää suoraan 316d-koneelle 318d:lle tarkoitettu voimaohjelma?

                      316d:
                      85kw 116hv
                      260/1750-2500
                      0-100 km/h 10,9 s

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2290
                        • Uusimaa

                        #12
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Sen takia toisella merkillä eräästä koneesta on mekaanisesti identtiset 140 ja 170 hp versiot myynnissä Suomessakin (autojen myyntihinnassa 3k€ ero). Se 30 hp löytyy nappeja painamalla.
                        Ko. merkin noissa kahdessa eri tehoversiossa (140 vs 170) taitaa olla muutakin eroa kuin softa... Toisesta saadaan ohjelmoimalla 180hp, kun tehokkaammasta (esim. Octavia RS TDi 170hp) 210hp.
                        BMW G30 530e X-Drive

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • Calypsocoupe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 2932
                          • Vihti

                          #13
                          Sen verran lisätään vanhahtaneeseen topicciin että ruiskutuspaineissahan noissa on myös eroa, mutta vaikutukset lienee suurimmaksi osaksi muualla kuin tehopuolella.

                          Originally posted by muuris View Post
                          Sitä se myös on varmasti muiden kuin x23d:n hiustenkuivaimilla ja tod. näk. myös suuttimilla. Calypsocoupe varmaan tarkoitti, että peruskone kestää tuon verran.
                          Siis toi 240-250hv on se taso mitä näkee otetun ohjelmoiduista 23d versioista, eli kun meillä on perusmoottori identtinen, niin 16d saadaan samoille tasoille koskematta koneen sisuskaluihin millään lailla. Ei se välttämättä sormia napsauttamalla tapahdu, mutta kumminkin.
                          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by JKK View Post
                            Ko. merkin noissa kahdessa eri tehoversiossa (140 vs 170) taitaa olla muutakin eroa kuin softa... Toisesta saadaan ohjelmoimalla 180hp, kun tehokkaammasta (esim. Octavia RS TDi 170hp) 210hp.
                            Puhuin 140 ja 170 hevosvoimaisista bensakoneista jotka_ovat_osiltaan_täysin_identtiset piste
                            Skeidan TDI-koneista en tiedä. Joitain VWAG-dieseleitäkin löytyy jotka ovat eri tehoisia mutta kaikilta osiltaan ja apulaitteiltaan identtiset.
                            Tämä menee jo osin offtopikiksi mutta aiemmin kertomani syy on se miksi tällaisia tehdään.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • jsa014
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1651
                              • Turun Pallivaha

                              #15
                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Puhuin 140 ja 170 hevosvoimaisista bensakoneista jotka_ovat_osiltaan_täysin_identtiset piste
                              Skeidan TDI-koneista en tiedä. Joitain VWAG-dieseleitäkin löytyy jotka ovat eri tehoisia mutta kaikilta osiltaan ja apulaitteiltaan identtiset.
                              Tämä menee jo osin offtopikiksi mutta aiemmin kertomani syy on se miksi tällaisia tehdään.
                              Samoin Golf V:n 1.4TSI koneissa on 90kW ja 125kW versiot jotka eroavat vain softaltaan. Työkaveri odottelee 90kW:n kanssa takuuajan umpeutumista
                              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎