Mitä eroa on Venäjän markkinoille valmistetussa Bemarin moottorissa vs. Suomeen maahantuodussa ?
Miten paljon enemmän venäläisten bemareissa on moottoririkkoja kuin meidän penareissa?
selvemmin : Venäläiset tankkaa ihan samanlaisiin kosliin sitä bensaansa kuin muukin Eurooppa. Tai sitten olen missannut jotain oleellista
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Tottakai uskaltaa, mitäpä ne tankkaisi niihin uusiin mersuihin ja bemareihin siellä? Kaveri on hakenut viimeisen 5v ajan Venäjältä bensat, ei mitään ongelmia
(Niin ja autot eivät ole olleet mitään dx-corollia)
Luultavasti jos itse sen oikealla oktaaniluvulla olevan bensiinisi tankkaat venäläisestä pistoolista, niin ei pitäisi olla juurikaan riskiä.
Sitä on monenlaista trokaria, mistäs tiedät onko puolet etanolia tai jopa vettä pantu sekaan ja minkälaisesaa AIV pöntössä on säilytelty ja soraisten rattien läpi laskettu kannusta toiseen, jos et itse tankkaa sitä.
Uskaltaako ajella ihan turvallisin mielin ? Olen kuullut essonbaari juttuja katalysaattorin tukkeutumisesta. Totta vai tarua ?
Mitä eroa bensassa on suomalaiseen ?
Vähän kun kattoo että mistä tankkaa niin ei ongelmaa... minkään häkkivaraston autotallista ei kannata ostaa !! Valtionasemat myy ihan kunnollista ainetta, uusilla autoilla näkyvät monet käyvän tankilla...
Bensojen eroista en osaa antaa analyysiä...
Mites toi Venäjän 98? Vastaako lähellekkään Suomen ysikasia? Muuten vois itekkin käyttää sitä, jos vois luottaa siihen, että on samaa tavaraa.
Joskus aikoinaan muistaakseni Tuulilasi-lehti (vai olikohan TM) testasi venäjän bensaa eri asemilta ja vertasi niitä suomen bensan laatuun... testin tulos: Venäjällä vain Nesteeltä ostettu bensa pääsi lähellekkään suomen bensan laatua, silti jäi vielä aika kauas... Tästä testistä kyllä aikaa jo useita vuosia...
Mutta edelleen uusia autoja siellä tankataan, sekä venäläisten että suomalaisten toimesta... ei kai kukaan siellä tankkais jos se ihan paskaa olis !!
Itse ajelin useamman vuoden venäjän bensalla ja ainakin m40 tuntui vaan piristyvän.
Vähän, kun katsoo mistä tankkaa niin huoletta voi ajella ainakin näillä vanhemmilla pommeilla. Auton hinnan verranhan tuossa säästää muutaman kuukauden ajoilla.
Kiitosta vain vastanneille. Bensa ei tule sen useamman kuin yhden hyvän kaverini kautta, eli bensa on niin "puhdasta" kun vain voi olla ja hän tankkaa aina käsittääkseni Nesteellä.
Essonbaari jutuiksi näitä itsekkin päässäni pähkäilin. Uutta autoahan sielläkin on, eikä kaikki aja enää mosseilla ja latukoilla niin kuin neuvostoliiton aikaan.
Mahtaa nämä kauhutarinat olla niiltä ajoilta, kun venäjälle alkoi taviksetkin päästä ja "hienoihin" suomalaisiin ruisku, katalysaattori autoihin tankattiin ryssien gasoa tiesmistä halppis asemista mitä vastaan tuli (oli tarjolla).
Venäjällä ei käsittääkseni ole 98 - oktaanista bensaa ollenkaan? Kelkka kun siitä niin kovasti tykkäisi ja kaveri sanoi et sen tuoma bensa on 95 - oktaanista.
Omaan talvipommin romuun olen jo tankannutkin ja sen kanssa en ole mitään eroa huomanut vs. suomibensa. Jospa tuota sitten uskaltaisi tankata emännän vm.2003 Golfiiinkin.
Mites toi Venäjän 98? Vastaako lähellekkään Suomen ysikasia? Muuten vois itekkin käyttää sitä, jos vois luottaa siihen, että on samaa tavaraa.
Yhteenkään turbo-kikottimeen en ainakaan rajan takaa tankkais
Pienikin ero bensanlaadussa, jos moottori säädetty lähelle nakurajaa, venäjän bensalla varmasti naulaa. Normaali kikottimessa varmaan menee ihan mennen tullen.
Mitä se bensa maksaa rajan takana?
P.s itse en tankkaa mistään muualta kuin nesteeltä.
Ite oon välillä sitä 92.sta laittanu, ko siinä ei ois jotain lisäainetta mitä 95-98.ssa on, joka hajottaa mm. tulpat noppeemmin.. Ihanhan tuolla ettee päin pääsee, enkä oo ajossa huomannu mittää erroo Suomen bensaan....eikä kyllä ylimääräsiä naputuksia oo kuulunu mistään.
Comment