Originally posted by ruupanen
View Post
Venäläinen bensa. Uskaltaako ajaa vai ei ?
Collapse
X
-
On sitä. Itse olen jokusen vuoden ajanut ryssäläisellä eikä mitään ongelmaa. Tuossa svetogorskissa on aivan rajan pinnassa melko uusi asema jossa tulee käytyä tankkaamassa. Nyt pitäisi kokeilla 98:sia tuohon ämmäläiseen, kai sitä uskaltaa laittaa kun nimim. jumbo laittaa sitä e39 M5:kin.
Eikä hänelläkään käsittääkseni ole ollut mitään probleemia.
Luukku auki ja risut kyytiin
-
ON!! Ihan sama mistä jalostamoilta tuleeOriginally posted by Peltsii View PostOnko se shellin tai teboilin bensa sen huonompaa kun nesteen, samalta jalostamolta kun tulee?
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Juurikin tuosta ihmisten ryntäyksestä venäjälle 90-luvulla johtuu nuo katti ym. kauhutarinat, silloin ei venäjältä saanut lyijytöntä bensaa joten peli oli katalysaattorien osalta selvä. Ja silloin myöskään asemia ei ollut venäjällä niin paljoa kuin nykyisin, ja hintaero silloin asema vs. trokari oli suurempi kuin nykyään(muutama sentti/Litra). Ja sekin kannattaa myös huomioida kun tankkaa etenkin syksyllä - talvella - keväällä asemalta tai muualtakin että bensiinisäiliö on maan alla eikä "pinta-asennuksena" jolloin pohjalle helposti kondensoituu vettä, ja jonkun tankkiinhan ne viimeisetkin sieltä pohjalta laitetaanOriginally posted by ruupanen View PostMahtaa nämä kauhutarinat olla niiltä ajoilta, kun venäjälle alkoi taviksetkin päästä ja "hienoihin" suomalaisiin ruisku, katalysaattori autoihin tankattiin ryssien gasoa tiesmistä halppis asemista mitä vastaan tuli (oli tarjolla).
Venäjällä ei käsittääkseni ole 98 - oktaanista bensaa ollenkaan? Kelkka kun siitä niin kovasti tykkäisi ja kaveri sanoi et sen tuoma bensa on 95 - oktaanista.
Ja on kyllä -98 oktaanista kuten Tommi tuossa jo mainitsikin, ja omaan ämmään olen sitä tankannut ja mitään ongelmia ei ole ollut koskaan. Kuten ei myöskään missään aiemmassakaan autossa, ollut uusia ja vanhoja mm. -00 v6 golf, m50 ja m52 koneisia bemareita, sekä tuohon emännän focukseen ollaan 95-oktaanista myös tankattu. Ja kelkalla olen ajanut 95-oktaanisella, ja myös moni kaverikin on joilla uusiakin kelkkoja.
Eli lyhyesti, itse olena ajanut nyt 5 vuotta pelkästään venäläisellä bensalla ilman ongelmia. Ja isäukko yli 10 vuotta, ja ennen ostettiin trokareilta bensaa ja nykyisin viimeiset 2-3 vuotta ainoastaan asemalta.M550d
Comment
-
Hei,
viimeiset kuusi vuotta on aina vietetty kesäisin kymmenisen päivää kalastellen Venäjän Äänisellä. Autot ja veneet on tankattu tänä aikana paikallisilla asemilla.
Aina ollaan liikuttu noin kymmenen auton + veneen seurueissa.
Kertakaan ei ole polttoaine aiheittanut ongelmaa, edes uusiin ruiskuperämoottoreihin, jotka nikottelevat jos jostakin.
On tankattu diesel autoja ja bensavehkeitä Land Cruiserin ja Bmw maastureista Volvon henkilöautoihin.
Olin minäkin joskus skeptinen kuusi vuotta sitten polttoaineen suhteen, mutta ne epäluulot ovat karisseet kokemuksen kautta. On muuten sellaisia autoja venäläisillä nykyään, että eipä niihin kuka tahansa uskaltaisi ihan mitä tahansa tankkiin laittaa.
Muuta ei Venäjällä kannata katsoa kuin, että mitä valitsee mittarista. Tuo valikoimahan lähtee 92- oktaanisesta, joita käyttävät vanhoihin autoihin. Ei muuta kuin 95 tai 98 oktaanista tankkiin tai sitten dieseliä.
Omalta osaltani ja kokemuksesta voin suositella...
Comment
-
Itse kävin myös 8 vuotta tankkaamassa venäjältä, ei mitään ongelmia. Paitsi jos erehty tankkaamaan 95okt niin tulppia sai vaihtaa aika usein. 98okt vielä useemmin. Kun pidättäyty siinä 92okt, niin ei ollut niin paljon ongelmia. Toki kun otti suomen pistoolista bensaa, niin tuntu että autoon tuli hivenen vetoja lisää. :think
Ja tankkasin aina ihan "oikeilta" asemilta. Niiralasta tosin kun menee yli, niin taitaa vaatia aika pitkän matkan ennekuin tulee Nesteen asemaa vastaan.
Comment
-
Onhan suomalainen Teboilkin venäläisen Lukoilin omistuksessa. Periaatteessa siltä kannalta katottuna tankkaan itsekin "venäläistä" bensaa joka kerta tolta K-nummen tebikseltä
. (ehkä "vähän" kaukaa haettua)
Jalostamostahan se on tosiaan kiinni, minkälaatusta bensaa sieltä tulee. Nesteeltä luulis saavan kunnon polttoainetta. Kelpasi ainakin -90 mersulle melkein parin vuoden ajan ilman ongelmia käytettävyydessa tai katsastuksissa (päästöt jne)
Ja niinkuin joku sanoi, kun välttää takapihan trokareita niin pärjää samalla tavalla, kuin paikallisetkin lambot, fefet ja porschet.
Tästähän tulikin nyt sitten melkein puhtaasti edellisten kirjoittajien toistoa... sorry about that
-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
Venäjällä on kaikki paskaa paitsi kusi. Ryssään ei voi luottaa niillä on aina kusetus mielessä, jää mustat kakkos sijalle...
Comment
-
Keltään muulta en olekkaan noista tulppahommista kuullutkaan, ja miksi pitää Nesteen asemalta tankata?Originally posted by Makee28 View PostItse kävin myös 8 vuotta tankkaamassa venäjältä, ei mitään ongelmia. Paitsi jos erehty tankkaamaan 95okt niin tulppia sai vaihtaa aika usein. 98okt vielä useemmin. Kun pidättäyty siinä 92okt, niin ei ollut niin paljon ongelmia.
Ja tankkasin aina ihan "oikeilta" asemilta. Niiralasta tosin kun menee yli, niin taitaa vaatia aika pitkän matkan ennekuin tulee Nesteen asemaa vastaan.M550d
Comment
-
Voihan olla että mulle sattui vaan sitten ne ainoat huonot tulpat jotka ei tykänny kun siirtyi 92okt --> 98okt.. :thinkOriginally posted by jumbo View PostKeltään muulta en olekkaan noista tulppahommista kuullutkaan, ja miksi pitää Nesteen asemalta tankata?
Ei tarvitse tankata Nesteeltä , heitin tuon vaan siksi kun tais joku Joensuulainen sanoa että kaveri tankkaa Nesteen asemalta. Et jos Niiralasta menee yli, niin ei taida Nestettä tulla ihan heti vastaan.
Comment

Volvo V70 2.4T 
EX BMW e39 520i Touring
Comment