memebuy23buy

Bemun myymisen sietämätön vaikeus..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juipe
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 125
    • Vimpeli

    Originally posted by Haju69 View Post
    Hivenen OT

    Mutta onko muillakin samanlaisia kokemuksia?

    Kun autoa on kaupannut, joko pitkään tai vasta vähän aikaa. Niin kun sitten autolle alkaa olla vaihto- tai suora kauppa lähes nimeä paperiin vaille valmista niin alkaa mahdoton vaihtoa ehdottavien tai ostaja ehdokkaiden tulva.

    Taas meinaa käydä näin. Ja yleensäkin on mennyt kaupat lähes tulkoon samalla kaavalla.

    Nyt ois jo jonkun aikaa maileittain keskusteltua vaihto hommaa suunniteltu päivämääriä, kellonaikoja, paikkakuntaa ja välirahaa myöten kun ilmaantuu käteisostaja. Joka on tulossa katsomaan autoa päivää ennen kuin vaihto olisi käsillä. Ja sitten vielä nuo vaihdokki tarjouksetkin lisääntyy. Aina kun kaupat on syntymässä.. :think

    Omituista.

    Aina parempi kun käteisellä menisi..
    Itselläni menee näin: Kun on rahat "kiinni autossa", netti on täynnä mitä parhaimpia autoja ja valikoimaa on vaikka kuinka. Ei vain ole varaa ostaa. Mutta annas olla kun käteinen raha oikein polttaa perstaskussa, ei ole MITÄÄN tarjolla!

    Pitääpä koittaa laittaa omaankin tuo "varattu" teksti josko auttais...

    Comment

    • 174000
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2008
      • 1178
      • Tuusula

      No juu, kohta on nettiautossa monta varattua bemaria...En kyllä ymmärrä, jos tuollaisia stalkereita löytyy, jotka "varattu" -tekstin nähdessään panikoituvat ja lähtevät ostokannalle. Esim tuo e39:kin on sellainen auto, että muutamien satojen eurojen pudotukset tunnu vielä missään, kun miettii vaikkapa huoltokustannuksia tai lähdetään uusimaan 200tkm ajettua alustaa...satasia palaa.

      Eipä tuo oma katiskakaan ole mennyt vielä, reilut pari viikkoa ollut kaupan. Alussa tuli läjä soittoja, kaikki vaihtotarjouksia, mutta sitten loppu kyselyt kun seinään.

      Ja kohta alkaa olla auto siinä kunnossa, että ei sitä tohdi myydäkään...
      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
      '02 VW Golf 1.4i
      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

      Comment

      • caltsu
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 81
        • orimattila

        Originally posted by 174000 View Post
        No juu, kohta on nettiautossa monta varattua bemaria...En kyllä ymmärrä, jos tuollaisia stalkereita löytyy, jotka "varattu" -tekstin nähdessään panikoituvat ja lähtevät ostokannalle. Esim tuo e39:kin on sellainen auto, että muutamien satojen eurojen pudotukset tunnu vielä missään, kun miettii vaikkapa huoltokustannuksia tai lähdetään uusimaan 200tkm ajettua alustaa...satasia palaa.

        Eipä tuo oma katiskakaan ole mennyt vielä, reilut pari viikkoa ollut kaupan. Alussa tuli läjä soittoja, kaikki vaihtotarjouksia, mutta sitten loppu kyselyt kun seinään.

        Ja kohta alkaa olla auto siinä kunnossa, että ei sitä tohdi myydäkään...
        Jos itse myisin sun autoa niin nämä asiat kertoisin puhelimessa enkä ilmossa:
        ~ pieni klommo konepellissä, kiveniskemää siellä täällä
        ~ takakontin erikseen avattavan lasin kehys ruosteessa, muutama kupla myös itse luukussa, eivät näy ulospäin.
        ~ Inspection II tulossa

        Noilla ei ole mitään merkitystä jos auto muuten on ok ja pyynti ok.

        Muutenkin liikaa tekstiä, puolet pois ni hyvä tulee.
        Esim rempoista vain alusta oleellinen.
        Etujarrujen puhditus ei ole oleellista tietoa.

        Noin yleisesti täytyy sanoa että jos tekstiä ja infoa on paljon, niin itselle ainakin tulee ähky.

        Tämä koko kirjoitus yleisesti kaikille jotka rustaavat yksityiskohtaisia käyttöautoista. Joku joskus sanoi: Tieto lisää tuskaa.

        Ja sitte tuosta 530i touringista, hieno peli.

        Comment

        • 174000
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2008
          • 1178
          • Tuusula

          Originally posted by caltsu View Post
          Jos itse myisin sun autoa niin nämä asiat kertoisin puhelimessa enkä ilmossa:
          ~ pieni klommo konepellissä, kiveniskemää siellä täällä
          ~ takakontin erikseen avattavan lasin kehys ruosteessa, muutama kupla myös itse luukussa, eivät näy ulospäin.
          ~ Inspection II tulossa

          Noilla ei ole mitään merkitystä jos auto muuten on ok ja pyynti ok.

          Muutenkin liikaa tekstiä, puolet pois ni hyvä tulee.
          Esim rempoista vain alusta oleellinen.
          Etujarrujen puhditus ei ole oleellista tietoa.

          Noin yleisesti täytyy sanoa että jos tekstiä ja infoa on paljon, niin itselle ainakin tulee ähky.

          Tämä koko kirjoitus yleisesti kaikille jotka rustaavat yksityiskohtaisia käyttöautoista. Joku joskus sanoi: Tieto lisää tuskaa.

          Ja sitte tuosta 530i touringista, hieno peli.
          Paljon hyvää kommenttia, kiitos. Ehkä tuossa on tosiaan liikaakin lavertelua, tosin itse haluasin nuo asiat tietää ennen kuin menisin autoa katsomaan, ja puhelimessa ei aina muista mainita kaikkea. Mutta voisihan tuota lyhentää.
          ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
          '02 VW Golf 1.4i
          Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
          ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

          Comment

          • K2Ri
            BTCF Member
            • Oct 2007
            • 1829
            • London, UK & Germany

            Originally posted by Antti O View Post
            Täytyy sanoa että Saksassa on yksi asia "huonommin" ainaskin näin perus persaukisen näkökulmasta.
            Joo, noi on aivan helvetin monimutkaisia systeemejä enkä ole itekään ihan perillä miten ne tarkalleen menee.

            Jos tosiaan olisin yksinkertaisesti ottanut auton omiin nimiin (mies ja synt. vuosi -84) ja rekisteröity asuinkaupunkiimme (vertaa = Helsinki), niin olisi vakuutushinnaksi tullut niin kohtuuton summa, että tuskin olisin M3:sta ostanut. Onneksi saatiin pikku kikkailulla sumplittua vakuutukset kohtuulliseksi. Ei tuon kaltaisessa autossa kuitenkaan voi ilman täyskaskoa ajella. Viime kesänäkin kun se elukka juoksi motarilla puskurista sisään, oli korjaamolasku 5-6k eur vaikkei puskuria ja syyläriä kummempia "isompia" osia hajalle mennytkään. Siinä vaiheessa olisi kyllä sylettänyt, jos ei olisi vakuutukset olleet kunnossa. Ja auto tosiaan korjattiin tip-top BMW:llä ///M -valtuutetun erikoismekaanikon toimesta ja tarkastaja oli myöskin syynännyt kaikki viimeisen päälle. Eli ei ollut samanlaisesta jumppaamisesta pelkoa, mitä täälläkin eräässä topickissa jokin aika sitten oli esillä.

            Mitä tuohon vm. 2007 e61 535Da:n esimerkkiini tulee, niin siinä vakuutus oltaisiin otettu vaimoni nimiin ja nimenomaan etelä-Baijeriin. Eli jos meillä ei olisi M3:sta ja laitettaisiin samalla tavalla vakuutukset siihen, olisi hinta luokkaa puolet tuosta kirjoittamastani. Vakuutuksien hintaan vaikuttaa myöskin oleellisesti ajettavat kilometrit, jotka tulee ennen vakuutuskautta (1 vuosi) ilmoittaa. M3:sessa meillä taitaa olla tällä hetkellä jotain 5-10tkm välillä (ekana vuotena oli enemmän, jolloin tuo 2-4k eur tuli hinnaksi) ja tuohon e61:seen laskettiin 20tkm mukaan. Noita kilometrejä voi toki päivittää vaikka puhelinsoitolla, jos näyttää tulevan enemmän taikka vähemmän kuin on alunperin ilmoittanut.

            Mutta jokainen varmaan ymmärtää tästä kirjoittamastani, että on lähes mahdotonta lähteä antamaan vastausta alkuperäiseen kysymykseen "mitä ovat käyttömaksut autoon/automalli X:n". Niin paljon noita hintaan vaikuttavia kertoimia ja vaihtoehtoja on, että hinta voi vaihdella ihan mitä tahansa väliltä halpa ja kallis. Vakuutusyhtiöiden välilläkin on toki myös suuria eroja niin hinnassa kuin mitä korvaavat. (Täyskasko ei korvaa kaikissa yhtiöissä välttämättä esim tietyn eläimen aiheuttamia vahinkoja). Mutta itse valitsin sellaisen yhtiön mikä kattaa kaiken mahdollisen katastrofin ainekset.

            Verot ovat kuitenkin tuota luokkaa mitä kirjoitin, eli ei juuri mitään. Ja ne menevät moottorin koon mukaan, sekä dieseli on aina bensaa kalliimpi. Aina välillä kuulee suomalaisessa essonbaarissa puhuttavan Saksan järkyttävän kalliista "haittaveroista" varsinkin tehokkaampien autojen yhteydessä.
            Last edited by K2Ri; 18-08-2010, 21:08.
            sigpic
            BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              Originally posted by K2Ri View Post
              Joo, noi on aivan helvetin monimutkaisia systeemejä enkä ole itekään ihan perillä miten ne tarkalleen menee.

              Jos tosiaan olisin yksinkertaisesti ottanut auton omiin nimiin (mies ja synt. vuosi -84) ja rekisteröity asuinkaupunkiimme (vertaa = Helsinki), niin olisi vakuutushinnaksi tullut niin kohtuuton summa, että tuskin olisin M3:sta ostanut. Onneksi saatiin pikku kikkailulla sumplittua vakuutukset kohtuulliseksi. Ei tuon kaltaisessa autossa kuitenkaan voi ilman täyskaskoa ajella. Viime kesänäkin kun se elukka juoksi motarilla puskurista sisään, oli korjaamolasku 5-6k eur vaikkei puskuria ja syyläriä kummempia "isompia" osia hajalle mennytkään. Siinä vaiheessa olisi kyllä sylettänyt, jos ei olisi vakuutukset olleet kunnossa. Ja auto tosiaan korjattiin tip-top BMW:llä ///M -valtuutetun erikoismekaanikon toimesta ja tarkastaja oli myöskin syynännyt kaikki viimeisen päälle. Eli ei ollut samanlaisesta jumppaamisesta pelkoa, mitä täälläkin eräässä topickissa jokin aika sitten oli esillä.

              Mitä tuohon vm. 2007 e61 535Da:n esimerkkiini tulee, niin siinä vakuutus oltaisiin otettu vaimoni nimiin ja nimenomaan etelä-Baijeriin. Eli jos meillä ei olisi M3:sta ja laitettaisiin samalla tavalla vakuutukset siihen, olisi hinta luokkaa puolet tuosta kirjoittamastani. Vakuutuksien hintaan vaikuttaa myöskin oleellisesti ajettavat kilometrit, jotka tulee ennen vakuutuskautta (1 vuosi) ilmoittaa. M3:sessa meillä taitaa olla tällä hetkellä jotain 5-10tkm välillä (ekana vuotena oli enemmän, jolloin tuo 2-4k eur tuli hinnaksi) ja tuohon e61:seen laskettiin 20tkm mukaan. Noita kilometrejä voi toki päivittää vaikka puhelinsoitolla, jos näyttää tulevan enemmän taikka vähemmän kuin on alunperin ilmoittanut.

              Mutta jokainen varmaan ymmärtää tästä kirjoittamastani, että on lähes mahdotonta lähteä antamaan vastausta alkuperäiseen kysymykseen "mitä ovat käyttömaksut autoon/automalli X:n". Niin paljon noita hintaan vaikuttavia kertoimia ja vaihtoehtoja on, että hinta voi vaihdella ihan mitä tahansa väliltä halpa ja kallis. Vakuutusyhtiöiden välilläkin on toki myös suuria eroja niin hinnassa kuin mitä korvaavat. (Täyskasko ei korvaa kaikissa yhtiöissä välttämättä esim tietyn eläimen aiheuttamia vahinkoja). Mutta itse valitsin sellaisen yhtiön mikä kattaa kaiken mahdollisen katastrofin ainekset.

              Verot ovat kuitenkin tuota luokkaa mitä kirjoitin, eli ei juuri mitään. Ja ne menevät moottorin koon mukaan, sekä dieseli on aina bensaa kalliimpi. Aina välillä kuulee suomalaisessa essonbaarissa puhuttavan Saksan järkyttävän kalliista "haittaveroista" varsinkin tehokkaampien autojen yhteydessä.

              juuri noiden ansiosta mittareita ruuvataan hiukan joka vuosi, niin mistään ei selviä todellisia kilometrejä, vaikka huoltokirja tuntuu täsmäävän ja on alkuperäinen.
              toinen asia että ilmeisesti juurikin noiden vakuutuksien takia sportti autot pidetään vanhuksien nimissä? monesti kuuluu puhuttavan että yksi omistaja jollain M3:lla, joka -30 luvulla syntynyt mies/nainen
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17573
                • Turku

                Originally posted by bemu2000 View Post
                juuri noiden ansiosta mittareita ruuvataan hiukan joka vuosi, niin mistään ei selviä todellisia kilometrejä, vaikka huoltokirja tuntuu täsmäävän ja on alkuperäinen.
                toinen asia että ilmeisesti juurikin noiden vakuutuksien takia sportti autot pidetään vanhuksien nimissä? monesti kuuluu puhuttavan että yksi omistaja jollain M3:lla, joka -30 luvulla syntynyt mies/nainen
                Eli syntymävuosi vaikuttaa vakuutussummaan? Ihan kuten Suomessa asuinpaikkakunta, Kuusamossa halvempaa .
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Sinne meni farkku, eka soittaja vei. Myyntaika bauttiarallaa kaks viikkoa, jos ei ota laskuihin sitä kun ooteltiin että aikataulut sopi yhteen. Hinnastakin päästiin molempien mielestä hyvään yhteisymmärrykseen. Mukava myydä autoa kun tietää ettei koko auto ole harsittu kasaan jesarilla ja hyvällä tuurilla. Värivirheet on kuitenkin paljon "helpompi" juttu kuin vaikkapa vikatilaan menevä laatikko tai sieltä täältä ränsistynyt kötöstys
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • heka8835
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 250
                    • etelä-pohojanmaaa

                    http://www.nettiauto.com/bmw/320/3405119. niin vaan lähti tuollanen e36 tänään pihasta. näppiin jäi pari tonttua! nyt voi muuten tarjoilla, jos jollakin e36 tai e34 24V myynnissä hintahaitari 2000-2500e!

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16444
                      • Leppävirta

                      Originally posted by heka8835 View Post
                      http://www.nettiauto.com/bmw/320/3405119. niin vaan lähti tuollanen e36 tänään pihasta. näppiin jäi pari tonttua! nyt voi muuten tarjoilla, jos jollakin e36 tai e34 24V myynnissä hintahaitari 2000-2500e!
                      :think Mikä sitten oli myynnin syy? Jos sama koppa samaan hintaan kelpaa tilalle?
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E32 Diamantscwharz 750iL '94

                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5169
                        • Joensuu

                        Originally posted by Haju69 View Post
                        :think Mikä sitten oli myynnin syy? Jos sama koppa samaan hintaan kelpaa tilalle?
                        Sama tuli itellekkin mieleen :think
                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        • MarQu
                          Moderator
                          • Mar 2006
                          • 5529
                          • Vaasa

                          Originally posted by Haju69 View Post
                          :think Mikä sitten oli myynnin syy? Jos sama koppa samaan hintaan kelpaa tilalle?
                          Originally posted by ruupanen View Post
                          Sama tuli itellekkin mieleen :think
                          Vaihtelu tjsp?. Itellä ainakin tuntuu että auto alkaa kyllästyttämään jonkin ajan päästä, siihen vielä lisää pikkusen autokuumetta niin soppa aina valmis. Nytkin hiukois jo uutta mutta cabrio pitäis saada johonkin hyvään kotiin.
                          sigpic

                          Comment

                          • heka8835
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 250
                            • etelä-pohojanmaaa

                            Originally posted by Haju69 View Post
                            :think Mikä sitten oli myynnin syy? Jos sama koppa samaan hintaan kelpaa tilalle?
                            joo. ihan rehellisesti vaihtelu virkistäis.. ei tuon väristä bemua jaksa pihassa montaa vuotta katsella ja ehkä nyt enemmänkin tuo e34 hakusessa, tarvis hieman enemmän tilaa. e36 voisi kiinnostaa 318is, tai sitten 325. tuo 320 tuntuu/ilmeisesti monen mielestä onkin aika väliin putoaja malli!

                            Comment

                            • aripaa
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 520
                              • Kuhmo

                              Originally posted by Cell View Post
                              Sinne meni farkku, eka soittaja vei. Myyntaika bauttiarallaa kaks viikkoa, jos ei ota laskuihin sitä kun ooteltiin että aikataulut sopi yhteen. Hinnastakin päästiin molempien mielestä hyvään yhteisymmärrykseen. Mukava myydä autoa kun tietää ettei koko auto ole harsittu kasaan jesarilla ja hyvällä tuurilla. Värivirheet on kuitenkin paljon "helpompi" juttu kuin vaikkapa vikatilaan menevä laatikko tai sieltä täältä ränsistynyt kötöstys

                              Kuten myös sedanini, myyntiaika reilu kuukausi, useita vaihtotarjouksia.
                              Ensimmäinen katsomaan tullut vei eikä edes hinnasta keskusteltu, maksoi sen mikä oli pyyntihinta.

                              Nyt etsimään Farkkua tosissaan.
                              Ext. bmw:t
                              e28 518i -87
                              e34 518i -92
                              e39 540ia sedan 7/98
                              e39 540ia sedan 9/98
                              e39 540ia tour. 12/98
                              E34 525i Touring 7/92

                              Vikakoodien lukua/nollausta.

                              e39 540 ia sedan 7/96

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7551
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                juuri noiden ansiosta mittareita ruuvataan hiukan joka vuosi, niin mistään ei selviä todellisia kilometrejä, vaikka huoltokirja tuntuu täsmäävän ja on alkuperäinen.
                                No kyllähän tuo motivoi jokin verran,
                                mutta ei kyllä juurikaan koske uudempia autoja.
                                Ne on liki aina leasing -kamppeita ja
                                eipä paljon ajajaa kiinnosta mitä vakuutukset
                                tai huollot maksaa...

                                Ja Saksassa mittalaitteen lulkeman väärentäminen on laissa erikseen määritelty rangaistavaksi, vähintään sakkoja tai enintään 2 vuotta vankeutta.

                                Tietääkseni minkään muun maan laista ei tuollaista pykälää löydy.

                                Ts. jos ostat Saksasta uudehkon auton jonka historia on tiedossa (ts. 1. käyttäjä ja mahdollinen liike välissä) ja selviää että mittaria on ruuvattu,
                                kannattaa kyllä olla myyjään yhteydessä ja uhkailla oikeusjutulla,
                                sillä kun on selvästi enemmän painoarvoa siellä kuin täällä...

                                10 vuotiaan pommin kohdalla taas syyllisen selvittäminen on hankalaa...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X