memebuy23buy

Bemun myymisen sietämätön vaikeus..

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaHu85
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 606
    • vaasa

Originally posted by EPDM View Post
    Njoo...en tiedä pitäisko itkeä tai naurata...mies (isä) soitti aamulla kysyi muutamia tyhmiä kysymyksiä mikä oli jo mainittu myynti tekstissä....ok hän miettii ( the usual). Nainen soitti "ostetaan autosi, antaisitko tilinumerosi....niin poikani tulee hakemaan sen ilalla"...muutamia sekunnin hiljaisuus ( minun puolelta...) "siis hyvä rouva..haluatteko siirtää rahat tililleni ilman että olette edes nähnyt autoni"....joo...mitä onko siinä joku ongelma? meillä on jopa tili samassa pankissa..(nordea).

Ok.. tässä vaiheessa 99.9% ihmiskunnan jäsenistä olis sanonnut joo no mitäpäs siinä, tässä tilinumero...mutta minullahan tuli jeezus mainen tarve sanoa että en ainakaan minä noin tekisi. Nainen alkoi haparoida..."no joo niin varmasti olettekin oikeassa". Ehdotin että kun poikanne on sitten nähnyt auton ja kaikki on ok , niin tehdään netin kautta tilisiirto ( 25k). Sitten oli jotain ihme vaikea että ei hän haluasi antaa pojalle ne salasanat...:think

No joo, siinä vaiheessa voitte kuvitella että olisin voinnut tietysti potkia itselleni persukseen jos vain pystyisin..ja kovaa....Hän sitten pukee päälle ja menee paikaliseen pikku kylän pankkiin ja antaa pojalle sitten käteistä mukaan. Ok... Puoli neljä tuli sitten soittä nordean virkailialta että eihän meillä ole täälä perä-yli-ali-hikiän konttorissa 25k käteistä, ja että hänen mielestä pankki wekseli ( tai miten se sitten kirjoitetaankin) olis paras maksu muoto...ok no käyhän se minulle.

Eli klo 22 jotain tänään sitten vm 90 syntynyt sankari ja hänen mykkä tyttöystävä saapuivat, malli merkintä, ei koskaan ajannut bmw ( mutta broidi kyllä), ei koskaan ajannut takavetoista autoakaan, ja en oikeastaan tiedä tästä mailmasta mitään paitsi että mamma ja pappa maksaa. Ja noin 500m lenkin jälkeen totesi että autohan on mahtava...ja että kas niin moottorihan on tuola, ja mitenhän se radio toimii....osti mun h e l v e t i n hienossa kunnossa oleva harraste auto.

90% varmuudella ne ovat nyt jossakin toisessa kyydissä, vaihtehto poliisi tai ambulanssi...keli on meinaa aika haasteelinen ja ne nastarenkaat ei ihan laatu/merkki tavaraa.

Tietysti tää voi olla fantastinen hujaus, ja tämä hyvin sanomaton pikku shekki kädessäni voi olla täysin feikki, mutta sitten täytyy vaan sanoa että helvetin hienosti on pelattu mut ansaan. Se asia selviää huomenna aamulla kun kävelen pankista sisään. Minulla on sopivasti olkapään leikkaus klo 10.30 että mut voi sitten siirtää ihan kätsysti mielenterveys osastoon sen jälkeen.

Muistan kyllä vaan että kun minä oli 20v...niin pidin itseäni mailman onnekkain kaverina että sain 5t euron arvoinen golf gti alle...ajat ovat muuttaneet.

Ihmettelen kyllä että auto on ollut myynissä 6kk, yksi kaveri tuli toteamaan että voi harmi että onpas hyvässä kunnasssa niin enpä edes kehtaa tarjota autostasi mitään kun olenkin rahaton. Ja sitten tänään se meni noin vaan...bye bye ämmä
    pojalla oli kivat vanhemmat..

Toivottavasti auto säilyy ehjänä ja pääsee nopeasti takaisin harrastajan omistukseen.
    E30 318i M43 -88

Comment

• Janzu
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 483
      • Vantaa

90% varmuudella ne ovat nyt jossakin toisessa kyydissä, vaihtehto poliisi tai ambulanssi...keli on meinaa aika haasteelinen ja ne nastarenkaat ei ihan laatu/merkki tavaraa.
      Selvisivätköhän perille

Avokin sisko sai myytyä tämän maanantai-iltana ja vajaa tunti myöhemmin auto oli lyhentynyt coupesta hatchback malliseksi

No ompahan yksi lasikuituhirvitys vähemmän.

Comment

• EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4624
        • Lahti.

Originally posted by Janzu View Post
        Selvisivätköhän perille

Avokin sisko sai myytyä tämän maanantai-iltana ja vajaa tunti myöhemmin auto oli lyhentynyt coupesta hatchback malliseksi

No ompahan yksi lasikuituhirvitys vähemmän.
        En tiedä, en ole kuullut. Just himauduin leikauksesta, ja summa sain tilille. hakuna matata.

...ja tietysti harmittaa että auto meni sellaisella kaverille mutta kun ei muita ostajia ollut....parempi m5 hädin tuskin on olemassakaan... kaikki teidän vika.
        Last edited by EPDM; 03-03-2010, 16:04.
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

Comment

• Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2570
          • Kirkkonummi

En tiedä, en ole kuullut. Just himauduin leikauksesta, ja summa sain tilille. hakuna matata.

...ja tietysti harmittaa että auto meni sellaisella kaverille mutta kun ei muita ostajia ollut....parempi m5 hädin tuskin on olemassakaan... kaikki teidän vika.
          No, laita rekisterinumero joskus jakoon. Jos tulee puolen vuoden kuluttua myyntiin, niin uskaltaa ostaa "pikkuvikaisena". Mutta kieltämättä aika hienoa, omalla kohdalla ei parikymppisenä ollut varaa kuin bussilippuun. Toivottavasti ei kesällä vedä sitä metsän läpi kolmea sataa, autossa kun varmasti vauhtivaroja riittää varomattomaankin käyttöön.
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

Comment

• Deckki
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 500
            • Rovaniemi/Kuusamo

Originally posted by advance View Post
            Ei ne mersumiehet ole kiinnostuneita tuosta oman aikansa yliteknisestä nelivetojärjestelmästä jonka korjauskustannukset on paljon normaali takavetoista korkeammat erikoisosiensa vuoksi.

Onko jakolaatikko kuiva?
            No onhan tuo jakolaatikko aika arvokas jos sen joutuu huoltamaan, muista osista ei kyllä pitäisi olla ongelmaa hintansa puolesta. Tai no tietenkin jos haluaa merkkiliikkeestä kaikki osat ostaa niin voi tulla kalliiksi, esim. vetoakselin sisempi suojakumi 175e, itse osti kympillä yleismallisen.

Jakolaatikon öljyt vaihdettiin, oli desi tai pari hydyä seassa eikä mitään tietoa milloin viimeksi tarkistettu joten kaikki oli kunnossa.

Edit: Jokohan mersun hinta olisi sellainen että se pihasta lähtee http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/3043095
            Last edited by Deckki; 05-03-2010, 11:33.
            Originally posted by T3
            E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
            Chevrolet monte carlo 1972 5,7
            E21 1972 m10b20

ex. Bmw E38 Navarra violett
            ex: E34 520
            ex: E34 530iA Touring -95
            ex: E32 735i -88

Autokuume 24/7

Comment

• Aadolf
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2009
              • 285

Originally posted by zeneg View Post
              EDIT: Ja se vielä että tuolla nettiautossa on jännä ilmiö, että vaikka ilmoituksessa lukee selvästi mihin voidaan oma auto vaihtaa niin silti pitää tyrkyttää pösöjä ja foordeja ja vaikka mitä muita katiskoja. Nytkin 306:seen pösöön ja 500e sano maksavansa väliä.
              Niinkö? :think Mulla on kaupan Z3 Roadster, jonka ilmoituksessa sanotaan
              selvästi mihin vaihto on mahdollinen: rahaan, käteiseen, fyrkkaan sekä maniin. Noh, toi nyt on uusi ilmoitus, mutta siihen edelliseen tarjottiin vaihdossa panssaroitua (!!) 750iA:ta sekä helvetin väsyneen näköistä '76 Cadillac Sevilleä. Jos mulla on kaupan pieni ja kompakti kaksipaikkainen avosportti, niin mites ois, ottaisinko hautausmaatasoisen 3000 kiloa painavan lullan vaihdossa?

FB-ryhmää lainatakseni: "Nyt vittu oikeesti."
              Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
              Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

Comment

• Heksula
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 2285
                • Porvoo

Originally posted by Aadolf View Post
                Niinkö? :think Mulla on kaupan Z3 Roadster, jonka ilmoituksessa sanotaan
                selvästi mihin vaihto on mahdollinen: rahaan, käteiseen, fyrkkaan sekä maniin. Noh, toi nyt on uusi ilmoitus, mutta siihen edelliseen tarjottiin vaihdossa panssaroitua (!!) 750iA:ta sekä helvetin väsyneen näköistä '76 Cadillac Sevilleä. Jos mulla on kaupan pieni ja kompakti kaksipaikkainen avosportti, niin mites ois, ottaisinko hautausmaatasoisen 3000 kiloa painavan lullan vaihdossa?

FB-ryhmää lainatakseni: "Nyt vittu oikeesti."

No mutta sulle on kumminkin tajottu autoja vaihdossa, vissiin kummallisin mitä mulle on tarjottu on joku traktorin tai kaivurin kauha. Mitä helvettiä joku kuvittelee tollasta tarjotessaan? Toiseksi paras vaihtotarjous oli muutama vuosi sitten kun myin tota cabriota jossa hinta oli n. 10K€. JOku tarjosi vaihdossa viittä eri autoa ja vielä vähän rahaakin olisi herunut. Ei siinä mitään mutta kun nää autot oli jonkun perähikiän pentin takapihalle keräämiä aarteita joista ehkä yhdessä oli leimaa jäljellä ja muutenkin ne oli kokolailla paalikelposia. Merkkejä en muista ihan tarkkaan, mutta Alfa 75, datsun cherry, mitsu lancer jne.. helmet olis löytyny. Onneksi tuo avo löysi sittemmin asiaa ymmärtävän omistajan.
                2020 G20 320i xdrive

Comment

• jussi_r
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1655
                  • Nurmijärvi

Niinkö? :think Mulla on kaupan Z3 Roadster

tarjottiin vaihdossa panssaroitua (!!) 750iA:ta sekä helvetin väsyneen näköistä '76 Cadillac Sevilleä. Jos mulla on kaupan pieni ja kompakti kaksipaikkainen avosportti, niin mites ois, ottaisinko hautausmaatasoisen 3000 kiloa painavan lullan vaihdossa?
                  No, ainakin noi molemmat tarjokit hakkaa sataheppasen zetan suunnilleen kaikessa muussa paitsi autoslalomissa. Sitä paitsi huomioi, että sulla on se zeta nimenomaan myynnissä. Tuolloin joku vaihdokin tarjoaja voi hyvin kuvitella sinun hakevan jotain toisenlaista autoa kuin mitä olet myymässä.

Toki on välillä turhauttavaa kun tarjotaan mitä milloinkin vaihdossa, mutta ei mulla ainakaan ole mikään vaiva vastata heille muutamalla sanalla kohteliaasti ei kiitos. Se mitä mä taas en ymmärrä on se, miksi niin monet vastaavat niin töykeästi vaihtoauton tarjoajille, ja lisäksi laittavat vastauksensa sähköpostin sijasta nettiin?:think
                  M3 Cabrio Individual
                  530d GT xDrive
                  GL420 CDI
                  ZX-12R

Comment

• jii.veivo
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 564
                    • Haapavesi

Njoo...en tiedä pitäisko itkeä tai naurata...mies (isä) soitti aamulla kysyi muutamia tyhmiä kysymyksiä mikä oli jo mainittu myynti tekstissä....ok hän miettii ( the usual). Nainen soitti "ostetaan autosi, antaisitko tilinumerosi....niin poikani tulee hakemaan sen ilalla"...muutamia sekunnin hiljaisuus ( minun puolelta...) "siis hyvä rouva..haluatteko siirtää rahat tililleni ilman että olette edes nähnyt autoni"....joo...mitä onko siinä joku ongelma? meillä on jopa tili samassa pankissa..(nordea).

Ok.. tässä vaiheessa 99.9% ihmiskunnan jäsenistä olis sanonnut joo no mitäpäs siinä, tässä tilinumero...mutta minullahan tuli jeezus mainen tarve sanoa että en ainakaan minä noin tekisi. Nainen alkoi haparoida..."no joo niin varmasti olettekin oikeassa". Ehdotin että kun poikanne on sitten nähnyt auton ja kaikki on ok , niin tehdään netin kautta tilisiirto ( 25k). Sitten oli jotain ihme vaikea että ei hän haluasi antaa pojalle ne salasanat...:think

No joo, siinä vaiheessa voitte kuvitella että olisin voinnut tietysti potkia itselleni persukseen jos vain pystyisin..ja kovaa....Hän sitten pukee päälle ja menee paikaliseen pikku kylän pankkiin ja antaa pojalle sitten käteistä mukaan. Ok... Puoli neljä tuli sitten soittä nordean virkailialta että eihän meillä ole täälä perä-yli-ali-hikiän konttorissa 25k käteistä, ja että hänen mielestä pankki wekseli ( tai miten se sitten kirjoitetaankin) olis paras maksu muoto...ok no käyhän se minulle.

Eli klo 22 jotain tänään sitten vm 90 syntynyt sankari ja hänen mykkä tyttöystävä saapuivat, malli merkintä, ei koskaan ajannut bmw ( mutta broidi kyllä), ei koskaan ajannut takavetoista autoakaan, ja en oikeastaan tiedä tästä mailmasta mitään paitsi että mamma ja pappa maksaa. Ja noin 500m lenkin jälkeen totesi että autohan on mahtava...ja että kas niin moottorihan on tuola, ja mitenhän se radio toimii....osti mun h e l v e t i n hienossa kunnossa oleva harraste auto.

Tietysti tää voi olla fantastinen hujaus, ja tämä hyvin sanomaton pikku shekki kädessäni voi olla täysin feikki, mutta sitten täytyy vaan sanoa että helvetin hienosti on pelattu mut ansaan. Se asia selviää huomenna aamulla kun kävelen pankista sisään. Minulla on sopivasti olkapään leikkaus klo 10.30 että mut voi sitten siirtää ihan kätsysti mielenterveys osastoon sen jälkeen.

Muistan kyllä vaan että kun minä oli 20v...niin pidin itseäni mailman onnekkain kaverina että sain 5t euron arvoinen golf gti alle...ajat ovat muuttaneet.

Ihmettelen kyllä että auto on ollut myynissä 6kk, yksi kaveri tuli toteamaan että voi harmi että onpas hyvässä kunnasssa niin enpä edes kehtaa tarjota autostasi mitään kun olenkin rahaton. Ja sitten tänään se meni noin vaan...bye bye ämmä
                    No moro, ootahan jos autossa ilmenee jotain vikaa vuoden sisään, niin voi sitä itkun määrää.
                    e38 750ial
                    Husaberg 650 fs -05
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

Comment

• Dandy
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 1438
                      • ....

Originally posted by Heksula View Post
                      No mutta sulle on kumminkin tajottu autoja vaihdossa, vissiin kummallisin mitä mulle on tarjottu on joku traktorin tai kaivurin kauha. Mitä helvettiä joku kuvittelee tollasta tarjotessaan?
                      Varmaan samaa mitä Ukkohallasta lomaosaketta tai kuolleesta kaivoskylä Otanmäestä kerrostalokolmiota tarjonneet. On nimittäin tuollaisiakin zetaan tarjoteltu...

Comment

• Tojopa
                        BTCF Member
                        • Mar 2004
                        • 1592
                        • Kuopio

Originally posted by jussi_r View Post

Toki on välillä turhauttavaa kun tarjotaan mitä milloinkin vaihdossa, mutta ei mulla ainakaan ole mikään vaiva vastata heille muutamalla sanalla kohteliaasti ei kiitos. Se mitä mä taas en ymmärrä on se, miksi niin monet vastaavat niin töykeästi vaihtoauton tarjoajille, ja lisäksi laittavat vastauksensa sähköpostin sijasta nettiin?:think
                        Tämä on tosiaan aika käsittämätöntä käytöstä, jolla myyjä antaa itsestään todella huonon vaikutelman ja ampuu itseään helposti jalkaan myyntiä ajatellen. Ainakin itse siirryn mieluummin seuraavaan vaihtoehtoon, kuin asioin tällaisen myyjän kanssa.

Vaihdossa tarjotaan kaikkea mahdollista pianon ja pilkkijakkaran väliltä, mutta aina olen jaksanut asiallisesti kieltäytyä noista ja pari kertaa tuollaisen vaihtotarjouksen jälkeen kaveri onkin hakenut auton suoralla kaupalla pois. Eli kohteliaisuus ja ihmisten kunnioittaminen palkitaan kyllä ennemmin tai myöhemmin.

Comment

• Deckki
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 500
                          • Rovaniemi/Kuusamo

Heh, mersuun on tarjottu vaihdossa purjevenettä, moottorivene+traileri+mazda 626 pakettia, kelkkaa, mönkijää, crossipyörää, skootteria, hitsikonetta yms. Ei siinä, eipä nuokaan tarjoukset niin ole ärsyttänyt, enemmänkin naurattanut.

Enemmän ottaa päähän nämä jotka tyrkkää omaa koko deittiauton kalleinta tai muuten selvästi ylihintaista romuaan vaihdossa omaan NA:n halvimpaan. Silloin on monesti meinannut tehdä mieli sanoa jo pahasti
                          Originally posted by T3
                          E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
                          Chevrolet monte carlo 1972 5,7
                          E21 1972 m10b20

ex. Bmw E38 Navarra violett
                          ex: E34 520
                          ex: E34 530iA Touring -95
                          ex: E32 735i -88

Autokuume 24/7

Comment

• Driver22
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2098
                            • *

Mulle tarjottiin joku vuosi aikaa e46 318:sta vaihdossa muistaakseni jotain 90-luvun lopun peugeotia + ps3 + 10 peliä tai jotain semmoista...
                            F31 330D Xdrive M-Sport

Comment

• Aadolf
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2009
                              • 285

No, ainakin noi molemmat tarjokit hakkaa sataheppasen zetan suunnilleen kaikessa muussa paitsi autoslalomissa.
                              Just. Ehkä meilä on vaan tosiaan "vähän" erilaiset näkemykset asioista.
                              Sitä paitsi huomioi, että sulla on se zeta nimenomaan myynnissä. Tuolloin joku vaihdokin tarjoaja voi hyvin kuvitella sinun hakevan jotain toisenlaista autoa kuin mitä olet myymässä.
                              Entäs jos siellä ilmoituksessa lukee selvällä suomenkielellä, etten tosiaan halua mitään muuta vaihdossa, en ainakaan mitään noin käsittämätöntä. Sekin kannattaa huomioida ennenkuin tarjoaa.

Oliko tää panssariseiskan tarjoa kenties kaverisi, kun noin puolustuskannalle heittäydyit?

Varmistus: itse olen vastannut hyvin kohteliaasti kaikille tarjoajille, etten ole kiinnostunut vaihdokeista. Kumma juttu, tän topicin piti vissiin olla auton myymisen sietämättömästä vaikeudesta - sori jos erehdyin aiheesta. Pusuja.
                              Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
                              Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

Comment

• walde
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2008
                                • 947
                                • Melkein Espoo

Just. Ehkä meilä on vaan tosiaan "vähän" erilaiset näkemykset asioista.

Entäs jos siellä ilmoituksessa lukee selvällä suomenkielellä, etten tosiaan halua mitään muuta vaihdossa, en ainakaan mitään noin käsittämätöntä. Sekin kannattaa huomioida ennenkuin tarjoaa.

Oliko tää panssariseiskan tarjoa kenties kaverisi, kun noin puolustuskannalle heittäydyit?

Varmistus: itse olen vastannut hyvin kohteliaasti kaikille tarjoajille, etten ole kiinnostunut vaihdokeista. Kumma juttu, tän topicin piti vissiin olla auton myymisen sietämättömästä vaikeudesta - sori jos erehdyin aiheesta. Pusuja.
                                Otitkohan sä nyt vähän turhaan itseesi?
                                E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                                F20 LCI2 118dA M-Sport '19

Comment

Working...
                                X