memebuy23buy

Bemun myymisen sietämätön vaikeus..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8975
    • Kellokoski

    Originally posted by will3] View Post
    Ekaa kertaa kyllä tuli vastaan bemun myymisen vaikeus:think
    Edelliset autot on menny kaupaks suht vaivattomasti mutta nyt tuntuu jotenki tökkivän.
    Varmaan ku olis uus auto katsottuna nii ei varmaan saa vanhaa myydyks.
    Kauheasti porukka on käyny katsomassa mut kellään ei sitä osto halua tunnu oikein olevan
    http://www.nettiauto.com/bmw/528/3535730
    Pakko kysyä, onko siinä jotain vikaa jos ei kelpaa?
    Itse en ainakaan huvikseen käy käytettyjä autoja katselemassa yksityisiltä vaan kyllä silloin on rahat taskussa :think

    Siisti on kuvissa mutta tosiaan kilometrejä on varmasti monen mielestä liikaa suhteessa hintaan.
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1968
      • Seinäjoki

      Originally posted by will3] View Post
      Totta.
      Pitää vissiin kuskata auto viroon tai latviiaan ja "hakea" kuukauden parin päästä takasi 150tkm ajettuna ilman hultokirjaa, vissiin menis kaupaks
      Totta, moottoripyörissä ja kelkoissa tuon huomaa korostetusti. Yritäppä myydä yli 50tkm ajettu uudehko suomi pärrä huoltokirjalla vähänkään järkevään hintaan niin ei mitään toivoa. Samalla kuitenkin myydään päivittäin samanlaisia tuontivehkeitä jossa mittarissa alle 30tkm niin ne menevät aika nopeesti. Ja aika harvassa niissä on huoltokirjaa, mut se ei tunne ketään kiinnostavan.

      Jos haluat hinnoittelulle suuntaa millä se liikkuisi niin e60 530d:stä (~270tkm) ja m-sporttina (ei aito mut sitä myyjä tuskin huomas?) ja kaksilla uusilla aluilla (17" ja 20"), kaikinpuolin siisti ja täydellinen huoltokirja sekä liki kaikki tehdaslisävarusteet => käyttöauton hyvitys olis ollut 14ke pyyntihinnaltaan 30ke hintaiseen autoon. Jäi jostain syystä vaihtamatta.

      Eli kun kilsat menee yli 150tkm niin jälleenmyyntiarvoa ei juurikaan ole jos eroon pitää päästä. Onhan se sinänsä ymmärrettävää että hinta tippuu kun kilsoja ja ikää tulee, mutta tuo minullekkin annettu 14ke hyvityshintahan on naurettava jos vertaa yleiseen hintatasoon. 20ke kun olis luvattu niin kaupat olis todennäköisesti tullut mutta en jaksanut alkaa edes neuvottelemaan...
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11738
        • Kouvola

        Juuri laittelin ilmon nettiautoon. Puuttuuko jotain oleellista? Jotain muutettavaa tai poistettavaa? Ainakaan kuvista ei pitäisi jäädä kiinni..

        Comment

        • liha_ville
          BTCF Member
          • Feb 2009
          • 1417
          • Karstula/JKL

          Originally posted by _nixu_ View Post
          Pakko kysyä, onko siinä jotain vikaa jos ei kelpaa?
          Itse en ainakaan huvikseen käy käytettyjä autoja katselemassa yksityisiltä vaan kyllä silloin on rahat taskussa :think

          Siisti on kuvissa mutta tosiaan kilometrejä on varmasti monen mielestä liikaa suhteessa hintaan.
          Tarkotitko että onko autossa mitään vikaa? Siis ei autossa mitään vikaa ole, mitä ny näitä perus touring hommia että takaluukun alareunasta löytyy vähän ruostetta. Teknisesti toi toimii kyllä täysin moitteitta eikä ulkokuoresta mitään suuria moitteita löydy.
          Vähän selitin tossa edellisessä huonosti, ei siis kukaan ole autoa käyny livenä kattomassa, vaan tossa nettiauton puolella porukka on käviälaskurin mukaan katellu paljon.

          Totta, moottoripyörissä ja kelkoissa tuon huomaa korostetusti. Yritäppä myydä yli 50tkm ajettu uudehko suomi pärrä huoltokirjalla vähänkään järkevään hintaan niin ei mitään toivoa. Samalla kuitenkin myydään päivittäin samanlaisia tuontivehkeitä jossa mittarissa alle 30tkm niin ne menevät aika nopeesti. Ja aika harvassa niissä on huoltokirjaa, mut se ei tunne ketään kiinnostavan.

          Jos haluat hinnoittelulle suuntaa millä se liikkuisi niin e60 530d:stä (~270tkm) ja m-sporttina (ei aito mut sitä myyjä tuskin huomas?) ja kaksilla uusilla aluilla (17" ja 20"), kaikinpuolin siisti ja täydellinen huoltokirja sekä liki kaikki tehdaslisävarusteet => käyttöauton hyvitys olis ollut 14ke pyyntihinnaltaan 30ke hintaiseen autoon. Jäi jostain syystä vaihtamatta.

          Eli kun kilsat menee yli 150tkm niin jälleenmyyntiarvoa ei juurikaan ole jos eroon pitää päästä. Onhan se sinänsä ymmärrettävää että hinta tippuu kun kilsoja ja ikää tulee, mutta tuo minullekkin annettu 14ke hyvityshintahan on naurettava jos vertaa yleiseen hintatasoon. 20ke kun olis luvattu niin kaupat olis todennäköisesti tullut mutta en jaksanut alkaa edes neuvottelemaan...
          Ite en ainakaan autoa viiti tarjota vaihdossa liikkeisiin sillä sen tietää että eivät voi hyvittää mitä ite haluais. ja yleensä samaan arvoseen autoon joutuis maksamaan 2-3k väliä. Ohan se kyllä ihan ymmärrettävää kun liikkeiden pitää saada kaupoista voittoa että tulee toimeen.
          e60 M5 Supercharger

          Comment

          • Pande
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1324
            • Helsinki

            Originally posted by Hanza View Post
            Näinhän se menee. Puolin, jos toisin.

            http://www.nettiauto.com/bmw/320/3527074
            Paljoos tämmöinen peli vaihto omistajaa? :think

            Laita vaikka privaan jos et viitsi tänne laittaa..
            Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
            330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
            sigpic

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8975
              • Kellokoski

              Originally posted by will3] View Post
              Tarkotitko että onko autossa mitään vikaa? Siis ei autossa mitään vikaa ole, mitä ny näitä perus touring hommia että takaluukun alareunasta löytyy vähän ruostetta. Teknisesti toi toimii kyllä täysin moitteitta eikä ulkokuoresta mitään suuria moitteita löydy.
              Vähän selitin tossa edellisessä huonosti, ei siis kukaan ole autoa käyny livenä kattomassa, vaan tossa nettiauton puolella porukka on käviälaskurin mukaan katellu paljon.
              Niin siis tosiaan ymmärsin ensimmäisestä viestistä että paikanpäällä on käynyt useampi katsoja mutta ei ole kelvannut. Nettiautossa voi olla paljonkin katsojia ja onhan se positiivista että auto herättää mielenkiintoa. Eihän se tarvitse kuin sen yhden joka sen sitten hakee pois
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1968
                • Seinäjoki

                Ite en ainakaan autoa viiti tarjota vaihdossa liikkeisiin sillä sen tietää että eivät voi hyvittää mitä ite haluais. ja yleensä samaan arvoseen autoon joutuis maksamaan 2-3k väliä. Ohan se kyllä ihan ymmärrettävää kun liikkeiden pitää saada kaupoista voittoa että tulee toimeen.[/QUOTE]



                Joo onhan se ymmärrettävää että ei siitä saa sitä mitä itse haluaa, mutta joku raja sentäs kun samassa putiikissa oli kuitenkin 2 vuotta uudempi melkein samanverran ajettu 520d ja pyynti oli kuitenkin lähempänä 25ke.

                Luulisin että kauppojen syntyessä hintalappuun olis lyöty n. 23ke ja jos olettaisin että liikkeessä olevassa 30ke autossa oli jo "katetta" ai nakin 2-3ke niin ihan kohtuullinen kauppa olis taas toteunut, eihän siinä yhteensä katetta olis ollut kun reilu 10ke...
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • Antsa_318
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 162
                  • Tampere

                  Mites toi meikän ilmoitus? Onko antaa mitään järkeviä ehdotuksia?
                  Kuvat nyt ovat, mitä ovat, se on tiedossa.

                  Ex: E36 318ti Compact -95 Hellrot
                  Ex: Mazda 323 2.0 TD -99

                  Comment

                  • vaappu
                    BTCF Member
                    • Sep 2010
                    • 1189
                    • Rovaniemi/Pyhätunturi

                    Sisustasta kuva.

                    Ja tehdyt huollot ois kiva ostajan tietää, ja tulevat.
                    Olit kyllä sen anturan tosin maininnut.

                    Nuo nyt tuli mieleen.

                    Muuten ok.
                    mb 519 täys pitkä
                    mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                    e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                    e31 850i Miljoonan markan bmw.
                    e21. Kimppa rassi.
                    Awd corolla turbo.+420whp..

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8975
                      • Kellokoski

                      Originally posted by joko View Post
                      Jos haluat hinnoittelulle suuntaa millä se liikkuisi niin e60 530d:stä (~270tkm) ja m-sporttina (ei aito mut sitä myyjä tuskin huomas?) ja kaksilla uusilla aluilla (17" ja 20"), kaikinpuolin siisti ja täydellinen huoltokirja sekä liki kaikki tehdaslisävarusteet => käyttöauton hyvitys olis ollut 14ke pyyntihinnaltaan 30ke hintaiseen autoon. Jäi jostain syystä vaihtamatta.

                      Eli kun kilsat menee yli 150tkm niin jälleenmyyntiarvoa ei juurikaan ole jos eroon pitää päästä. Onhan se sinänsä ymmärrettävää että hinta tippuu kun kilsoja ja ikää tulee, mutta tuo minullekkin annettu 14ke hyvityshintahan on naurettava jos vertaa yleiseen hintatasoon. 20ke kun olis luvattu niin kaupat olis todennäköisesti tullut mutta en jaksanut alkaa edes neuvottelemaan...
                      Noita näkyy liikkuvan liikkeissäkin kohtuu kilometrein tuossa 20k€:n tuntumassa. Kilometrit ja vuosimalli määrää vaihtohyvityksen 95%. Ja liike tuskin yhtään extraa hyvittää m-sportista tai 20" vanteista joten :think

                      Eli itse myymällä saat varmasti paremmin. Kaikki mitä saat yli 20ke:n on plussaa :think
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • joko
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1968
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Noita näkyy liikkuvan liikkeissäkin kohtuu kilometrein tuossa 20k€:n tuntumassa. Kilometrit ja vuosimalli määrää vaihtohyvityksen 95%. Ja liike tuskin yhtään extraa hyvittää m-sportista tai 20" vanteista joten :think

                        Eli itse myymällä saat varmasti paremmin. Kaikki mitä saat yli 20ke:n on plussaa :think
                        Näimpä, mutta minusta 6ke matka 20ke hintaan on vielä aika pitkä. No tuon kyllä tiesinkin että euroakaan enempää tuosta ei liikkeessä saa kun suomi karvalakki edition mallista 16" aluilla. Yksityiselle vois saada menemään 20ke pintaan, pyynti nyt nettiautossa 23900e ihan sentakia jos tulee jotain mielenkiintoista vaihdossa. Eli ihan hyvin vois ottaa vaihdossa jonkun n. 3ke hintaisen toimivan ja leimatun auton ja ajella sillä senaikaa että sais saksasta mieluisen auton tilalle.

                        Hinta ei pitäisi olla paha yksityiselle jos suoraan ostaa, kuitenkin kaks sarjaa uusia aluja uusin renkain ja uusi webasto gsm ohjauksella asennetaan kunhan ehditään. Tuo perus 530 vika tuossa on toki että kierrokset seilaa hieman kylmänä ekojen kilsojen ajan, mutta mihinkään tuo vika tai ominaisuus ei ole muuttunut sinä aikana kun auto on minulla ollut (kohta 60tkm). Että melkeinpä voin laatikolle luvata kirjallisena vuoden takuun (tietysti niin että tilalle laitetaan purkaamolta vaihtolaatikko, ei uutta koska autokaan ei uusi ole).
                        Niin ja kaikki tyyppiviat alkaa olla laitettu ei ole lämpöongelmia, on vaihdeltu hehkut ja ohjainyksiköt, kampuran pyörät, imusarjan läpät poistettu, uus konin alusta,pakosarja jne. mutta ilmeisesti se täytyis ilman antaa sitten.
                        Noh, nyt kun alkaa olla kaikki kunnossa niin ajellaan ite vielä 2 vuotta ja hypätään sitten seuraavaan malliin. Tuskin arvo tuosta ainakaan tulee enää paljon tippumaan (siis tuosta 14ke).
                        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                        W906 319 sprinter - 14

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8975
                          • Kellokoski

                          Originally posted by joko View Post
                          Näimpä, mutta minusta 6ke matka 20ke hintaan on vielä aika pitkä. No tuon kyllä tiesinkin että euroakaan enempää tuosta ei liikkeessä saa kun suomi karvalakki edition mallista 16" aluilla. Yksityiselle vois saada menemään 20ke pintaan, pyynti nyt nettiautossa 23900e ihan sentakia jos tulee jotain mielenkiintoista vaihdossa. Eli ihan hyvin vois ottaa vaihdossa jonkun n. 3ke hintaisen toimivan ja leimatun auton ja ajella sillä senaikaa että sais saksasta mieluisen auton tilalle.
                          Niin mutta jos liike laskee saavansa siitä sen noin 20k niin eihän ne sitä siitä silloin hyvitä sitä vaan reilusti alle. Toki 14k tarjous on luokka HV
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1968
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            Niin mutta jos liike laskee saavansa siitä sen noin 20k niin eihän ne sitä siitä silloin hyvitä sitä vaan reilusti alle. Toki 14k tarjous on luokka HV

                            Niimpä ja varmasti siinä 30ke (tai no jos tarkkoja ollaan niin 37ke) autossa oli ilmaa tai siis katetta ainakin 3-4ke niin siinä olis tullut n. 10ke taas voittoa josta tietysti verot ja kulut pois mutta... Taidan jatkossakin suosia yksityisiä tai pieniä autoliikkeitä niin ei tarvitse osallistua niin suurella panoksella noiden lasipalatsien maksamiseen.


                            Asiasta moottorisahaan niin samaan liikkeeseen kävin tarjoamassa silloin 2v sitten e39 tds:ää vaihdossa ihan vaan huvikseni ja vertailunvuoksi karvalakkimalliseen e60 530d:hen josta pyyntihinta oli muistaakseni luokkaa 35ke. Silloin välirahaksi olis jäänyt kuulemma n. 28-30ke riippuen siitä olisinko katsastanut auton ennen vaihtoa (se olis ollut juuri edessä). No tein sitten kaupat yksityisen kanssa liki kaikilla varusteilla olevasta jolla oli ajettu ~40tkm enemmän silloin (sama vuosimalli) ja välirahasta hävis 10ke
                            Vastaavasti taas tuntuu että nuotten peruskippojen hinta ei juurikaan tipu 2-3v käytössä kun sen ostaa pienestä liikkeestä tai yksityiseltä. Meillä on noita "käyttiksiä" luokassa ~4-8ke ollut useita ja kolmesta viimeisestä on saatu sama raha myydessä 2-3v päästä kun mitä siitä ostaessa maksettiin.
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • Scyber
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 686
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by Zeta View Post
                              Ei suomalaiset kato halua maksaa jotain 14-15 000e ~250 000km ajetusta autosta. Monen mielestä se on jo aivan loppuun ajettu, vaikka oikeasti olisikin vielä ihan täysi peli. Todennäköisesti jos tuossa sunkin autossa olisi "mittarissa" vaikka 170 000km niin olisi jo mennyt kaupaksi... :think

                              Veikkaan, että joudut vaihtokaupoilla luopumaan autosta, josset ihan pilkkahintaan siitä luovu. Ens kerralla tuot sitten vähän ajetun niin johan kelpaa tuulipukukansallekin!
                              Pilkkahintaanhan mä siitä luovun...

                              Jäähän ton hinta 13ke pintaan verojenkin kanssa.
                              (suomeks sen yli 2ke halvemmaks kuin nettiauton halvin vastaava)

                              Itse henk. koht. ostaisin huoltohistorialla ja 1 omistajalla varustetun uudemman auton kuin vanhemman.

                              Ja mitä noita Saksassa tuli katottua niin oli niin paskaa (ruuvattua) kaikki järkevän hintaiset vanhemmat että joutui korottamaan budjettia tuodakseen semmoisen mikä itseäki miellyttäisi.
                              Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                              www.napalmi.com

                              Comment

                              • ruupanen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 5169
                                • Joensuu

                                Originally posted by Scyber View Post
                                Pilkkahintaanhan mä siitä luovun...

                                Jäähän ton hinta 13ke pintaan verojenkin kanssa.
                                (suomeks sen yli 2ke halvemmaks kuin nettiauton halvin vastaava)

                                Itse henk. koht. ostaisin huoltohistorialla ja 1 omistajalla varustetun uudemman auton kuin vanhemman.

                                Ja mitä noita Saksassa tuli katottua niin oli niin paskaa (ruuvattua) kaikki järkevän hintaiset vanhemmat että joutui korottamaan budjettia tuodakseen semmoisen mikä itseäki miellyttäisi.
                                Miksi et ite verota?
                                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                                Comment

                                Working...
                                X