memebuy23buy

Bemun myymisen sietämätön vaikeus..

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scyber
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 686
    • Hyvinkää

Originally posted by ruupanen View Post
    Miksi et ite verota?
    Työttömyys.

Menee Joulun jälkeen että on tarpeeksi rahaa suorittaa verotus.
    Last edited by Scyber; 27-10-2010, 15:03.
    Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
    www.napalmi.com

Comment

• Tamme
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2008
      • 307
      • Tampere-Turku

Liekö se penkeissä vika vai mikä? Välimallin kone kenties

Hintaa voisi aina pudottaa, mutta halvinhan tuo on malliaan eikä kyseessä apteekin hinta.
      BMW E92 325d
      Ex. BMW E91 330dA Ex. BMW E91 320dA Ex. MB CLK W209 AMG-Styling Ex. VW Passat 3C Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. BMW E91 320dA Ex. BMW E46 320CiFacelift Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. Audi A4 1.8T B6 Ex. BMW E46 323Ci Ex .BMW E46 320Ci Ex. VW Golf GTI Mk4

Comment

• _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8975
        • Kellokoski

Originally posted by Tamme View Post

Hintaa voisi aina pudottaa, mutta halvinhan tuo on malliaan eikä kyseessä apteekin hinta.
        No onhan tuo sisusta aikamoinen pettymys ulkokuoreen verrattuna
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

Lisäksi toi hinta on kyllä kova, olkoonkin facelift mutta on jo niin lähellä esim. hyvillä varusteilla olevia 330i faceliftejä ja selvästi prefaceliftin yläpuolella, ettei kävis mielessäkään ostaa pienikoneista lättäkangaspenkeillä jos e46 coupea olis etsimässä.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

Comment

• b mutteri kasa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1462
            • Area 03

Originally posted by joko View Post
            Niimpä ja varmasti siinä 30ke (tai no jos tarkkoja ollaan niin 37ke) autossa oli ilmaa tai siis katetta ainakin 3-4ke niin siinä olis tullut n. 10ke taas voittoa josta tietysti verot ja kulut pois mutta... Taidan jatkossakin suosia yksityisiä tai pieniä autoliikkeitä niin ei tarvitse osallistua niin suurella panoksella noiden lasipalatsien maksamiseen.

Asiasta moottorisahaan niin samaan liikkeeseen kävin tarjoamassa silloin 2v sitten e39 tds:ää vaihdossa ihan vaan huvikseni ja vertailunvuoksi karvalakkimalliseen e60 530d:hen josta pyyntihinta oli muistaakseni luokkaa 35ke. Silloin välirahaksi olis jäänyt kuulemma n. 28-30ke riippuen siitä olisinko katsastanut auton ennen vaihtoa (se olis ollut juuri edessä). No tein sitten kaupat yksityisen kanssa liki kaikilla varusteilla olevasta jolla oli ajettu ~40tkm enemmän silloin (sama vuosimalli) ja välirahasta hävis 10ke
            Vastaavasti taas tuntuu että nuotten peruskippojen hinta ei juurikaan tipu 2-3v käytössä kun sen ostaa pienestä liikkeestä tai yksityiseltä. Meillä on noita "käyttiksiä" luokassa ~4-8ke ollut useita ja kolmesta viimeisestä on saatu sama raha myydessä 2-3v päästä kun mitä siitä ostaessa maksettiin.
            Itsellä yksi faxtatieto isojen autoliikkeiden katteista.Sain omasta autosta hyvitystä kun vaihdoin 41 k€ Sitten kyseinen auto päätyikin kaverin työkaverille.Sain tietää että oli maksanut autosta 45 850€ Eli autoliikee lohkaissut sellaisen 4850€ tuolla kaupalla.Jos samanlainen siivu oli autossa,minkä ostin vaihdon yhteydessä,niin autoliike nettosi minun tekemillä kaupoilla n.10 000€ Itse kun vaihdoin kalliimpaan,niin luulen että tuo voitto olisi enemmänkin kuin 10 000€...Auto minkä ostin,oli liikkeessä n. 2 viikkoa ja minun auto,jonka annoin vaihdossa,lähti liikkeestä alle viikossa.Eli kolmessa viikossa tuli kassaan se 10 000€,siitä hallinnolliset ym.kulut pois,niin ei ihme kun Laakkoset,Vehot,Autokeskukset ym.porskuttavat hyvin ja uusia "lasipalatseja"rakennetaan...kauppa se on joka kannattaa

Autoliikkeet hyvittävät sen 7-10% alle "käypän" markkinahinnan ja ulosmyynti se sama 7-10% yli markkinahinnan...jos tämän pystyy nielemään,niin atoliikkeeseen mars!Itse olen aina tiedostanut asian,niin ei ole tullut naamanvääntelyä ja "pahaa mieltä" kun käy autoaan tarjoamassa.

Sitten mitä tulee "Premium" merkin jälleenmyynti arvoon,niin se on myyntimiesten myyntipuheita ja meidän slogan,jolla perustelemme BMW:n ostoa puolisoillemme.
            Last edited by b mutteri kasa; 10-11-2010, 17:24.
            BMW F11 530 dA VOLL
            Carbon-schwarz Metallic

BMW E30 325i Sport

Comment

• Tamme
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2008
              • 307
              • Tampere-Turku

Originally posted by _nixu_ View Post
              No onhan tuo sisusta aikamoinen pettymys ulkokuoreen verrattuna

Originally posted by Cell View Post
              Lisäksi toi hinta on kyllä kova, olkoonkin facelift mutta on jo niin lähellä esim. hyvillä varusteilla olevia 330i faceliftejä ja selvästi prefaceliftin yläpuolella, ettei kävis mielessäkään ostaa pienikoneista lättäkangaspenkeillä jos e46 coupea olis etsimässä.
              Kiitokset kommenteista

Hinta on kai maar kova, mutta ei tässä pakkomyyntiä olekaan vaan ajellaa itse rauhassa. Saavatpahan ostajat tinkata ainakin

Mutta, toivotaan että jossai on kaveri joka etsii pienikoneisempaa itselleen ja arvostaa tuota faceliftiä eikä säikähdä lättäpenkkejä. Yhden ihmisenhän se kai vaan tarvitsee... Täytyy pysyä positiivisena
              BMW E92 325d
              Ex. BMW E91 330dA Ex. BMW E91 320dA Ex. MB CLK W209 AMG-Styling Ex. VW Passat 3C Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. BMW E91 320dA Ex. BMW E46 320CiFacelift Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. Audi A4 1.8T B6 Ex. BMW E46 323Ci Ex .BMW E46 320Ci Ex. VW Golf GTI Mk4

Comment

• jumbo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 6603
                • Lappeenranta

Miksi sigussa myydään ´04 mallista coupea?
                M550d

Comment

• -Dobermann-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1025
                  • Jyväskylä

Originally posted by b mutteri kasa View Post
                  Itsellä yksi faxtatieto isojen autoliikkeiden katteista.Sain omasta autosta hyvitystä kun vaihdoin 41 k€ Sitten kyseinen auto päätyikin kaverin työkaverille.Sain tietää että oli maksanut autosta 45 850€ Eli autoliikee lohkaissut sellaisen 4850€ tuolla kaupalla.Jos samanlainen siivu oli autossa,minkä ostin vaihdon yhteydessä,niin autoliike nettosi minun tekemillä kaupoilla n.10 000€ Itse kun vaihdoin kalliimpaan,niin luulen että tuo voitto olisi enemmänkin kuin 10 000€...Auto minkä ostin,oli liikkeessä n. 2 viikkoa ja minun auto,jonka annoin vaihdossa,lähti liikkeestä alle viikossa.Eli kolmessa viikossa tuli kassaan se 10 000€,siitä hallinnolliset ym.kulut pois,niin ei ihme kun Laakkoset,Vehot,Autokeskukset ym.porskuttavat hyvin ja uusia "lasipalatseja"rakennetaan...kauppa se on joka kannattaa

Autoliikkeet hyvittävät sen 7-10% alle "käypän" markkinahinnan ja ulosmyynti se sama 7-10% yli markkinahinnan...jos tämän pystyy nielemään,niin atoliikkeeseen mars!Itse olen aina tiedostanut asian,niin ei ole tullut naamanvääntelyä ja "pahaa mieltä" kun käy autoaan tarjoamassa.

Sitten mitä tulee "Premium" merkin jälleenmyynti arvoon,niin se on myyntimiesten myyntipuheita ja meidän slogan,jolla perustelemme BMW:n ostoa puolisoillemme.
                  No ei se nyt ihan noinkaan mene. Itse en ainakaan millään prosenttikaavoilla noita vaihtoautohyvityksiä koskaan laskenut, kun isommassa liikkeessä olin töissä. Kaava oli niinkin yksinkertainen kuin: pyyntihinta-> oletettu myyntihinta -> kate-> autoon menevät kulut = hyvityshinta. Ja sitä on mahdotonta tietää mikä se ostettavan auton kate oikein on, täysin mahdollista että tuollaisen 45 k€ auton kate on -5 k€ pakkasella.

Yleensä näille vaihtoautoille noissa isommissa liikkeissä tehdään vaihtoautotarkistukset ja korjaillaan pikkuvikoja kuten tuulilaseja tai loppuun ajettuja renkaita. Ja autoliike on jollain tavalla naimisissa sen myydyn auton kanssa vähintään sen seuraavat puolivuotta, minkä kuluttajansuojalaki vaatii. Eli siinä vaiheessa kun siitä 40 k€ diesel BMW:stä laukeaa laatikko, ei tuosta katteesta kovin paljoa liikkeelle jää. Toki välillä noista voi oikeastikin jäädä ihan kunnon tili, muttei se kovin yleistä kuitenkaan ole.

Eli ei tuo matematiikka aina ihan noin yksinkertaista ole.

Comment

• Brasco
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 221

Originally posted by jumbo View Post

Ja nettiautossa M-Sport kakkosta..

Comment

• Zeta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7578
                      • Kotona

Originally posted by Brasco View Post
                      Aika pahat kyssärit pojilla... :think
                      -
                      Käyttöautona: F20
                      Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                      Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
                      -

Comment

• jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

Kunhan nyt vaan tokasin.
                        M550d

Comment

• Tamme
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2008
                          • 307
                          • Tampere-Turku

Tämä korjattu. Myyntiosion ilmoituksessakin on tuo 03'.Itsekään edes huomannut. Kiitos siitä ja toki tokaista saa

Originally posted by Brasco View Post
                          Luitkos sen ilmoituksen kunnolla:think

Originally posted by Zeta View Post
                          Aika pahat kyssärit pojilla... :think
                          Hyvä et löytyy aina joku joka hiukan keventää tunnelmaa näsäviisastelulla ja jos aletaa kysyy vaikeampia niin eihän sitä enää tie osaako vastata perhana, näihin nyt vielä osaa
                          Last edited by Tamme; 10-11-2010, 20:06.
                          BMW E92 325d

Comment

• _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8975
                            • Kellokoski

Siihen otsikko kenttään nettiautossa tulee mallitarkennus. Mua ainakin nyppii jos siinä mainostetaan M-Sporttina jotain joka ei sitä oikeasti ole. Ihan yhtälailla tekniikanvaihtojen kanssa. 316i ei ole 325i mallia vaikka siihen olisi tekniikka vaihdettu. Eikä tavan perusbemari ole M-Sport jos siihen on puskimet vaihdettu. Aamen

Ei mulla sitten muuta ja vuodatus ei ollut kohdistettu suoraan edelliselle coupen kaupittelijalle
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• Tamme
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2008
                              • 307
                              • Tampere-Turku

Originally posted by _nixu_ View Post
                              Siihen otsikko kenttään nettiautossa tulee mallitarkennus. Mua ainakin nyppii jos siinä mainostetaan M-Sporttina jotain joka ei sitä oikeasti ole. Ihan yhtälailla tekniikanvaihtojen kanssa. 316i ei ole 325i mallia vaikka siihen olisi tekniikka vaihdettu. Eikä tavan perusbemari ole M-Sport jos siihen on puskimet vaihdettu. Aamen

Ei mulla sitten muuta ja vuodatus ei ollut kohdistettu suoraan edelliselle coupen kaupittelijalle
                              Täytyy sanoa että olen ihan samaa mieltä vaikka itselläni tuossa otsikko kentässä ei lue että: "M-sport optiikka"

Asia on vaan niin että itse ainakin avaan sen kohteen kokonaan mielummin jos siinä lukee M-sport II kuin M-sport II optiikka. Ja jos vaikka joku sitä kautta sitten avaisi sen myös ja ostaisikin niin se on tepsinyt mitä olen hakenut takaa.

Itse sen olen siihen myöhemmin myös lisännytkin.

Ajattelen että tärkeintä on että mainitsen sen sentään edes jossain. Sillä ilmoituksia on lukemattomia missä ei ole mainintaa että auto ei ole aito M-sport ja siinä on sitten Markku Meikäläinen nolona kun älyää sen kuukausia myöhemmin autoon ja merkkiin enemmän perehtyneenä.

Kai tosta nyt jotai selkoa saa mitä haen takaa, ilmoitus on siis tehty väärin mutta oikein
                              Last edited by Tamme; 10-11-2010, 20:32.
                              BMW E92 325d

Comment

• juha77
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 749
                                • Vaasa

Kiitokset kommenteista

Hinta on kai maar kova, mutta ei tässä pakkomyyntiä olekaan vaan ajellaa itse rauhassa. Saavatpahan ostajat tinkata ainakin

Mutta, toivotaan että jossai on kaveri joka etsii pienikoneisempaa itselleen ja arvostaa tuota faceliftiä eikä säikähdä lättäpenkkejä. Yhden ihmisenhän se kai vaan tarvitsee... Täytyy pysyä positiivisena
                                Täytyy myöntää että itekin suhtauduin aikanaan noihin "pikkukolmosiin" vähän ylenkatsoen. Vuosi sitten etiskelin e46 330ci:tä eikä oikeestaan muu ollut edes vaihtoehto, kuitenkin sattui olemaan ihan hyvännäkönen facelift 318ci eräässä autoliikkeessä myynnissä ja aattelin sitä sitten ihan pilanpäitten käydä vilkasemassa - tietysti sillä ajatuksella että en ikinä sellasta oikeasti ostaisi No niin vaan kävi että kaupat tuli. Olin todella positiivisesti yllättynyt ja nyt vuodenkaan jälkeen en ole päivääkään katunut ton hankintaa. Luulen että on aikapaljon tietämättömyyttä noiden uudempien "pienten" myllyjen ominaisuuksista ja tietty monet ajattelee että on oltava se mallisarjan tehokkain ainakin kun coupea on hankkimassa. Suoralla yksityiskaupalla voi myös olla vähän vaikea myydä, liikkeestä olis varmaan jo mennyt. Onnea myyntiin
                                e90 330ia
                                E36 328i touring
                                Ex:
                                e46 330i touring facelift
                                e46 318ci facelift
                                e36 320i cab M-Sport
                                e36 325i coupe
                                e30 318i

Comment

Working...
                                X