Originally posted by bayerman
View Post
Mutta hankalasti myytäväksi autoksi meinasi samainen e30 318 -87 osoittautua, ensimmäinen ostaja tuli katumapäälle 45min kuluttua ostotapahtumasta ja toi auton takaisin mitä ihmeellisempien selitysten saattelemana (auton hankinnan hänen kohdaltaan sinetöi se, että kaupan päälle sai ihan oikean "ralliratin" kunnollisen tilalle). Koska autoon ei ollut mitään vikaa tullut tänä aikana enkä jaksanut ruveta vääntämään, niin peruttiin kaupat.
Seuraava ostaja soittikin seuraavana päivänä ja autoa lähdin 60km päähän näyttämään. Ostaja paljastui ravikansaksi, mutta koska käteinen oli ihan käyvän näköistä, kaupat tehtiin. Nimensä papereihin raapusti ostajan mukana ollut naisihminen. Viikon kuluttua auto ei vielä ollut vaihtanut omistajaa, joten kävin konttorilla luovarin kanssa tekemässä ilmoituksen auton myynnistä. Viikko tämän jälkeen ostaja soitti ja alkoi esittämään että minun pitäisi tulla uudelleen tänne vaihtopaikalle ja kirjoittaa nimeni puhtaaseen luovariin, jotta tämä auto saataisiin laitettua jonkin kolmannen osapuolen nimiin. Syyksi ilmoitettiin, että nimensä luovariin kirjoittanut ei saa autoa nimiinsä.. Kysyin että miksi ostaja itse ei laita autoa omiin nimiinsä, vastauksena oli alaikäisyys. Eli autoa koeajanut herra oli kuulemma alaikäinen eikä siksi saa omistaa autoa..
Kun olin tarpeeksi kauan kuunnellut selityksiä ja erilaisia versioita miten minun nimeni luovariin tulisi saada, valistin ostajaa hieman auton myymisestä ilman rekisteröintiä ja kysyin mihin he minua tarvitsevat, kun auton olen jo ilmoittanut myydyksi viikko sitten. Pienien kakistelujen ja lisäkysymysten saattelemana homma ilmeisesti valkeni ostajallekin ja kaikki olivat tyytyväisiä.
Viikko tämän jälkeen auto oli vaihtanut omistajaa, uutena omistajana samainen naishenkilö joka nimensä oli luovariin raapustanut.. Joten olisi mielenkiintoista tietää mitä minä olisin sillä puhtaalla luovarilla heille tai jollekin muulle myynyt

Comment