memebuy23buy

Bemun myymisen sietämätön vaikeus..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    Originally posted by bayerman View Post
    Juu sama posti mullekkin tuli tosta Vetestä. Ens alkuun jopa luulin että on tosissaan, mutta toisessa postissa tuli ilmi tuo Paypal niin sai jo unohtaa.
    Mulle tuli viikon sisällä lähes samanlaiset viestit kahdelta eri "ostajaehdokkaalta", joista toinen oli ostamassa autoa miehelleen joka oli Suomessa työkeikalla ja toinen oli ostamassa sitä jollekin muulle sukulaiselle. Ensimmäiselle vastasin että auto on myynnissä sillä hinnalla mikä ilmoituksessa näkyy ja auton saa tulla käteistä vastaan noutamaan ja seuraavalta kysyin haluaako se Paypalin tunnuksien lisäksi kenties luottokortin numeron ja tunnuksen.. Molemmat loppuivat siihen.

    Mutta hankalasti myytäväksi autoksi meinasi samainen e30 318 -87 osoittautua, ensimmäinen ostaja tuli katumapäälle 45min kuluttua ostotapahtumasta ja toi auton takaisin mitä ihmeellisempien selitysten saattelemana (auton hankinnan hänen kohdaltaan sinetöi se, että kaupan päälle sai ihan oikean "ralliratin" kunnollisen tilalle). Koska autoon ei ollut mitään vikaa tullut tänä aikana enkä jaksanut ruveta vääntämään, niin peruttiin kaupat.

    Seuraava ostaja soittikin seuraavana päivänä ja autoa lähdin 60km päähän näyttämään. Ostaja paljastui ravikansaksi, mutta koska käteinen oli ihan käyvän näköistä, kaupat tehtiin. Nimensä papereihin raapusti ostajan mukana ollut naisihminen. Viikon kuluttua auto ei vielä ollut vaihtanut omistajaa, joten kävin konttorilla luovarin kanssa tekemässä ilmoituksen auton myynnistä. Viikko tämän jälkeen ostaja soitti ja alkoi esittämään että minun pitäisi tulla uudelleen tänne vaihtopaikalle ja kirjoittaa nimeni puhtaaseen luovariin, jotta tämä auto saataisiin laitettua jonkin kolmannen osapuolen nimiin. Syyksi ilmoitettiin, että nimensä luovariin kirjoittanut ei saa autoa nimiinsä.. Kysyin että miksi ostaja itse ei laita autoa omiin nimiinsä, vastauksena oli alaikäisyys. Eli autoa koeajanut herra oli kuulemma alaikäinen eikä siksi saa omistaa autoa..

    Kun olin tarpeeksi kauan kuunnellut selityksiä ja erilaisia versioita miten minun nimeni luovariin tulisi saada, valistin ostajaa hieman auton myymisestä ilman rekisteröintiä ja kysyin mihin he minua tarvitsevat, kun auton olen jo ilmoittanut myydyksi viikko sitten. Pienien kakistelujen ja lisäkysymysten saattelemana homma ilmeisesti valkeni ostajallekin ja kaikki olivat tyytyväisiä.

    Viikko tämän jälkeen auto oli vaihtanut omistajaa, uutena omistajana samainen naishenkilö joka nimensä oli luovariin raapustanut.. Joten olisi mielenkiintoista tietää mitä minä olisin sillä puhtaalla luovarilla heille tai jollekin muulle myynyt
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8975
      • Kellokoski

      Originally posted by pere View Post
      Milläs tuon saisi myytyä: http://www.nettiauto.com/bmw/540/4030403

      Varmaankin laskemalla hintaa alle kymppitonniin, mutta jos nyt ei ihan niin alas tarvitsisi mennä... Ei näytä nyt ainakaan vielä parin viikon aikana kiinnostaneen ketään.
      Prefacelift alkaa olla alle kympin auto, poislukien M5 ja M-Sport 540i.

      Eli hintaa alas asteittain. Toki liian kova aloitushinta saattaa tehdä hallaa. 540:sen myyntiaika voi muutenkin olla pari kuukautta jos ei sitten todella halvalla myy...
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • guboda
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 58

        Ei kelpaa m-sportti kellee



        Vaikeeta on näitten kotteroiden myynti
        Elämä hymyilee,minä en!!

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14575
          • Oulu

          Muutkin on varmaan tavannu, mutta tuon E32 750iL:n kanssa oli monta semmosta että välirahat jo sovittiin ja seuraava askel ois ollu sopia vaihtopäivä. Sen jälkeen ei enää toisesta osapuolesta kuulukkaan mitään. Mikä näissä jutuissa on oikein ideana? Ei menny ihan oman ymmärryksen sisään. :think
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            Originally posted by guboda View Post
            Ei kelpaa m-sportti kellee



            Vaikeeta on näitten kotteroiden myynti

            Mulle kelpais jos saisin e39 tungettua vaihdossa

            Comment

            • pere
              Bimmer Rookie
              • May 2009
              • 172
              • Berlin

              Originally posted by _nixu_ View Post
              Prefacelift alkaa olla alle kympin auto, poislukien M5 ja M-Sport 540i.

              Eli hintaa alas asteittain. Toki liian kova aloitushinta saattaa tehdä hallaa. 540:sen myyntiaika voi muutenkin olla pari kuukautta jos ei sitten todella halvalla myy...
              Juu, en kyllä yhtään ihmettele tuota hintaa ja myyntiaikaa, kun katsoo millaisia pommeja tuolla on myynnissä:

              http://www.nettiauto.com/bmw/540/3928088 - Ruosteessa, sisustus puhki ainakin kuskin ovesta, ehkä maailman rumin vetokoukkuasennus ja e39:n alkuperäisvanteetkin hukkuneet talven aikana johonkin... hinta sentään on pudonnut viime syksystä nelisen tonnia, ei lähtenyt 13000e:lla silloin

              http://www.nettiauto.com/bmw/540/4022236 - En tiedä onko tämän myymättömyydelle muuta syytä kuin nuo loistavat kuvat, mutta ainakin jo viime kesänä auto oli myynnissä.

              http://www.nettiauto.com/bmw/540/4022494 - Mistähän kohdasta tämäkin auto on M-sport, ilmeisesti niistä "nahka m-sportin jakkaroista"...

              http://www.nettiauto.com/bmw/540/4026207 - Tämä voi jopa ollakin ihan hyvä.

              http://www.nettiauto.com/bmw/540/3947882 - Tässä oli Tullin tietojen mukaan maahantuodessa muistaakseni 341k ja kunto H. Verottajahan sitten ottaa omansa (hurjat 900e) pois huolimatta siitä, onko auto enää sen verottaneen tahon omistuksessa vai ei. Käyttökielto napsahtaa siihen saakka kunnes puuttuvat verot, sopivasti korotettuina, on maksettu. Ainakin viime syksynä tästä oli 2 lambdaa pimeänä eikä tehotkaan olleet kyllä ihan tallella koeajolenkin perusteella.

              http://www.nettiauto.com/bmw/540/3979658 - Paha sanoa noiden kuvien perusteella oikein mitään...

              http://www.nettiauto.com/bmw/540/3905554 - Huolimatta kangaspenkeistä ja pienestä ruosteesta, tämä olisi varmaan ihan hyvä auto. Hintakin näyttää tippuneen pari tonnia muutaman viikon takaisesta.

              http://www.nettiauto.com/bmw/540/3946776 - Ehkä se olen vain minä, mutta en ikinä voisi kuvitella ostavani tuon näköiseksi laitettua 540i M-sporttia... ja mikä parasta vanteet ei kuulu kauppaan... Muuten saattaa toki olla ihan hyvä auto.

              Että tälläisiä. Millähän sitä tuosta omastaan korostaisi, että se on naarmuja, kiveniskemiä ja parkkipaikkalommoja lukuun ottamatta ihan oikeasti kunnossa, toisin kuin lähes kaikki viime kesänä ja syksynä koeajamani 540i:t.

              Se yksi Hämeenlinnassa pitkään myynnissä ollut vähän ajettu musta facelift touring ( http://www.nettiauto.com/bmw/540/3775107 ) on ilmeisesti vihdoin päättänyt päivänsä. Kesällä kone piti pahaa ääntä, jarruttaessa jokin paukutti vastaan siihen malliin, että tiellä ei meinannut pysyä, öljytikun reijästä kävi aika hiukonen ja takaluukku oli reippaasti ruosteessa, muuten varmaan ihan soipa peli :P
              Last edited by pere; 17-06-2011, 10:54. Reason: EDIT: Hämeenlinnan toukka olikin musta ei vihreä...
              e61 535dAT -08

              ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8975
                • Kellokoski



                Tuo oli minulla syksyn. Uusin alustaan kaikki tukivarret, raidetangot, koiranluut jne. Aito M-Sport hyvillä varusteilla. Lähti pihasta 2kk kaupittelun jälkeen noin 13ke. Ei tulisi mieleenkään maksaa prefaceliftistä ilman m-sporttia yli kymppiä. Toki muut voi olla pommeja joten tarvitsee vaan houkutella ostaja tontille. Jos ei hinnalla niin sitten laadulla. Auto vahaukseen, ehkä etuvalojen lasit vaihtoon ja uudet kuvat. Jos auto on siisti ja vähän ajettu, tulee se myös näkyä kuvissa
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7551
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by pere View Post
                  http://www.nettiauto.com/bmw/540/3947882 - Tässä oli Tullin tietojen mukaan maahantuodessa muistaakseni 341k ja kunto H. Verottajahan sitten ottaa omansa (hurjat 900e) pois huolimatta siitä, onko auto enää sen verottaneen tahon omistuksessa vai ei. Käyttökielto napsahtaa siihen saakka kunnes puuttuvat verot, sopivasti korotettuina, on maksettu.
                  Mitä meinaat yllä olevalla? Autoveron korotusta vai? Ja mistä sait tiedon että millä kilometreillä auto on verotettu?
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8975
                    • Kellokoski

                    Originally posted by pere View Post
                    http://www.nettiauto.com/bmw/540/3905554 - Huolimatta kangaspenkeistä ja pienestä ruosteesta, tämä olisi varmaan ihan hyvä auto. Hintakin näyttää tippuneen pari tonnia muutaman viikon takaisesta.
                    Kävin tuota katsomassa tuossa joku viikko takaperin kun E39 touringia etsin ja suosittelen unohtamaan kyseisen yksilön. Parin luukun reunassa ruostetta, kone kävi epätasaisesti tyhjää ja ratti oli kilometreihin nähden todella kulunut, en edes jaksanut läppärillä tarkistaa kun oli niin epämääräinen. 13900 oli pyynti silloin ja nuohan on puolinahat, tuo keskusta on vain kangasta
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • pere
                      Bimmer Rookie
                      • May 2009
                      • 172
                      • Berlin

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Mitä meinaat yllä olevalla? Autoveron korotusta vai? Ja mistä sait tiedon että millä kilometreillä auto on verotettu?
                      Autoveron korotusta tarkoituksella annettujen virheellisten tietojen takia. Taisi olla 30-200%, jos oikein muistan.

                      Kävin tuota koeajamassa viime elo/syyskuussa. Trafin tietojen mukaan KLX-735 on käyttöönotettu 26.11.1999, katsastettu ensimmäisen kerran Suomessa 7.7.2010. Auton mittarissa oli 228k. Tullin autoveropäätöksistä löytyy tuolla käyttöönottopäivällä vain: BMW 540 4.4 4D AUT 210KW H 20100819 19991126 341 6175.20 2099.56

                      Kysyin myyjältä auton verotuspapereita, olivat kuulemma hukassa. Kertoessani, että Tullin tiedoista löytyy tuollainen, myyjä meni vaikeaksi ja kyseli, että miten, mistä ja kuka tuollaisia tietoja saa. Lähetti vielä myöhemmin perään tekstiviestin: "En olisi saanut autoa Suomen kilpiin, jos en olisi maksanu veroa. Päätös on kuitenkin liikesalaisuus.". Tarkkaa päätöksen tekopäivää kaveri ei suostunut kertomaan, mutta oli kuitenkin aikaisemmin kysyttäessä kertonut, että auto oli verotettu juuri elokuussa 2010. Kaiken kaikkiaan 11/99 käyttöönotettuja 540i:tä Suomeen on tuotu 4 kappaletta. Kaksi vuonna 08 ja yksi 10.11.1999 käyttöönotettu myöskin elokuussa 2010, joten eipä tässä valitettavasti paljon taida tarinaan enää aukkoja jäädä...

                      Harmi sinänsä, auto oli ihan siistin ja hyvin (jälki?)varustellun oloinen, vaikka olikin ylimaalattu ja koneessa tosiaan oli jotain pientä. Ilman tuota hyvin todennäköistä verosotkua olisin voinut sen viime vuonna ostaakin, mutta päädyin sitten sen sijaan haettamaan itselleni sellaisen Saksasta.

                      Tokihan tässä on vielä se pienen pieni mahdollisuus, että olen kuitenkin väärässä ja Tullin tilastoista vain puuttuu juuri tuo auto. Hyvällä tuurilla pääsen vielä raastupaan kunnianloukkauksesta näiden viestien takia. Tosin eipä auton myyjä halunnut mainettaan puhdistaa asiaa häneltä kasvotusten ja myöhemmin tekstiviesteillä kysellessäni.
                      e61 535dAT -08

                      ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99

                      Comment

                      • pere
                        Bimmer Rookie
                        • May 2009
                        • 172
                        • Berlin

                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        http://www.nettiauto.com/bmw/540/3585758

                        Tuo oli minulla syksyn. Uusin alustaan kaikki tukivarret, raidetangot, koiranluut jne. Aito M-Sport hyvillä varusteilla. Lähti pihasta 2kk kaupittelun jälkeen noin 13ke. Ei tulisi mieleenkään maksaa prefaceliftistä ilman m-sporttia yli kymppiä. Toki muut voi olla pommeja joten tarvitsee vaan houkutella ostaja tontille. Jos ei hinnalla niin sitten laadulla. Auto vahaukseen, ehkä etuvalojen lasit vaihtoon ja uudet kuvat. Jos auto on siisti ja vähän ajettu, tulee se myös näkyä kuvissa
                        Juu, vieläkin harmittaa, että veit tuon nenän edestä ja sitten vielä möit sen kaverilleni :P Kaveri sentään muutti onneksi Suolahdelle tuon ostettuaan...

                        Mietin kyllä tuota myllytystä ja lommojen, naarmujen ja kiven iskemien korjausta. Puskurit tuosta ainakin pitäisi maalata, jos tahtoisi priimaa saada. Jotenkin vain tuntuu siltä, että sen jälkeen auto on entistä vaikeampi myydä, jos tahtoisi saada siihen projektiin sijoittamansa rahat pois. Uskoni Suomalaisesta autonostajasta on, että ennemmin ostaa halvalla (vain 9990e!), kunnosta välittämättä, kuin tonnin-pari kalliimman auton, joka on priimakunnossa.
                        e61 535dAT -08

                        ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99

                        Comment

                        • awwwshit
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 559
                          • Vantaa

                          Mitähän helkuttia mahtaa olla omassa autossa vialla kun ei tahdo mennä kaupaks? Ei pitäisi olla ainakaan omasta mielestä hinnasta kiinni enää jos vertaa muihin nettiautossa oleviin m5 autoihin.. Ei vaa oo tilaa eikä varaa säilyttää autoa tyhjänpanttila pihalla/tallilla ni pitää päästä eroon..
                          Sanokaahan mielipiteenne missä mättää :/

                          Nykyiset:

                          Opel Insignia OPC line sedan -15
                          e61 520D -08
                          Chevrolet Sportside -89 4,3L V6

                          Comment

                          • konsumies
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1046
                            • Turkkussesss

                            Originally posted by awwwshit View Post
                            Mitähän helkuttia mahtaa olla omassa autossa vialla kun ei tahdo mennä kaupaks? Ei pitäisi olla ainakaan omasta mielestä hinnasta kiinni enää jos vertaa muihin nettiautossa oleviin m5 autoihin.. Ei vaa oo tilaa eikä varaa säilyttää autoa tyhjänpanttila pihalla/tallilla ni pitää päästä eroon..
                            Sanokaahan mielipiteenne missä mättää :/

                            http://www.nettiauto.com/bmw/m5/4051515
                            Tämä nyt on täysin turhaa palstatilan käyttöä mutta olen samaa ihmetellyt itsekin.
                            Ainoa mikä pistää silmään on se, että nuo mainitsemasi viat ovat suht helppo korjata. Kuvittelisin että pekkaperusjamppa kuvittelee että ämmää on vaikea ja kallis korjata. Joten, ota kori kaljaa ja pari iltaa väsäät nuo pikkuviat kuntoon . Jo alkaa kauppa käymään...

                            Ostaisin itse ellen olisi köyhä...
                            Seat Leon Cupra ST
                            F20 116d
                            e87 116i

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7551
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by pere View Post
                              Tokihan tässä on vielä se pienen pieni mahdollisuus, että olen kuitenkin väärässä ja Tullin tilastoista vain puuttuu juuri tuo auto. Hyvällä tuurilla pääsen vielä raastupaan kunnianloukkauksesta näiden viestien takia. Tosin eipä auton myyjä halunnut mainettaan puhdistaa asiaa häneltä kasvotusten ja myöhemmin tekstiviesteillä kysellessäni.
                              OK, päättelyketjusi on varsin looginen.

                              Mutta voihan olla että auto on okeasti ajettu sen 120 tkm enemmän, ja mittarin ruuvaus on tapahtunut vasta maahantuonnin jälkeen?

                              Huoltokirjasta ei olut mainintaa ilmoituksessa...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • pere
                                Bimmer Rookie
                                • May 2009
                                • 172
                                • Berlin

                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                OK, päättelyketjusi on varsin looginen.

                                Mutta voihan olla että auto on okeasti ajettu sen 120 tkm enemmän, ja mittarin ruuvaus on tapahtunut vasta maahantuonnin jälkeen?

                                Huoltokirjasta ei olut mainintaa ilmoituksessa...
                                Toki sekin on mahdollista. Kumpi sitten lie pienempi paha (ja petos) Tullin huijaaminen lienee noista se pienemmällä vaivalla toteutettava operaatio. Auto oli ennemmin 200 kuin 350k ajetun oloinen, mutta se oli tosiaan ylimaalattu ja ainakaan kaikki lisävarusteet eivät mielestäni olleet alkuperäisiä, joten johan siinä samalla penkit, ratti, mittaristo jne vaihtuu helposti.... huoltokirjaa siinä ei tosiaan muistaakseni ollut, tai jos oli, niin siinä ei ainakaan ollut leimoja koko auton historian ajalta.

                                Mitenköhän muuten, jos tuollaisesta jäisi kiinni Tullille tavalla tai toisella (älkää kysykö miten, tuskinpa kukaan jaksaa esim. katsastusten keräämiä mittarilukemia Tullissa seurata), niin voisiko sitä väittää vain ruuvanneensa mittaria, eikä suinkaan ilmoittaneensa Tullille ja verottajalle vääriä tietoja?-)
                                e61 535dAT -08

                                ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99

                                Comment

                                Working...
                                X