memebuy23buy

Bemun myymisen sietämätön vaikeus..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19180
    • -

    Originally posted by jaki View Post
    Odotan, milloin Suomessa alkaa tapahtumaan samaa kuin Saksassa: 7/5-sarjalaiset isoilla bensakoneilla ei kelpaa enää kenellekään johten käyttömaksuista ja polttoainehinnoista = hinnat romahtaa.
    Mihin niiden hintojen pitäisi romahtaa vielä nykyisistä lukemista? Onhan tälläkin hetkellä suhteessa saman ikäiset 3-sarjalaiset selvästi kalliimpia, kuin 5- ja 7-sarjalaiset. Eli uutena kalliit isot autot ovat menettäneet arvoaan selvästi nopeammin, kuin pienemmät autot.

    Sitä paitsi tuo "isoilla bensakoneilla ei kelpaa kenellekään" kuulostaa aikamoista dieselmiehien propagandalta. Ensi vuonna tulevien korotuksien jälkeen dieselin hinta lähestyy Suomessakin kovaa vauhtia bensan litrahintaa. Joten ei tätä peliä ole vielä pelattu loppuun, ei todellakaan..
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2979
      • Uusimaa

      Originally posted by Juhis View Post
      Sitä paitsi tuo "isoilla bensakoneilla ei kelpaa kenellekään" kuulostaa aikamoista dieselmiehien propagandalta. Ensi vuonna tulevien korotuksien jälkeen dieselin hinta lähestyy Suomessakin kovaa vauhtia bensan litrahintaa. Joten ei tätä peliä ole vielä pelattu loppuun, ei todellakaan
      Ei tarvitse kaikkia kommentteja ottaa ihan kirjaimellisesti. Tosiasia on vaan se, että, kun tuonti 2002 alkoi, kaikki alle 2 l konella oli nuhapumppuja. Ja sellaisilla ajelevat jotenkin onnettomia reppanoita. Tuskin meno meillä Neuvostoliiton hajoamiseen jälkeen tapahtuneesta autoroudaamisesta on hirveästi eronnut. Enkä esitä mitään arroganttia viisastelijaa. Itsekin hain heti aluksi 528i:n. Ajatuskin jostakin 520:sta olisi ollut säälittävä. Pikku hiljaa alkanut järki voittaa ja ok, onhan tehotkin pikkukoneissa nousseet. Ettei ihan tarvitse jonontukkeena olla.
      Kommentissani ehkä "bensa" oli sana liikaa. Nimittäin myös 6-sylinteriset dieselit eivät enää ole niin "cool". Niissäkin saman juttu: 4-koneiset kulkee jo ihan tarpeeksi ja nettispämmäyksistä huolimatta, kulutus on varsinkin kaupunki/seka-ajossa selvästi pienempi kun 2 ylimääräistä sylinteriä lonksuttavilla.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by jaki View Post
        Ei tarvitse kaikkia kommentteja ottaa ihan kirjaimellisesti. Tosiasia on vaan se, että, kun tuonti 2002 alkoi, kaikki alle 2 l konella oli nuhapumppuja. Ja sellaisilla ajelevat jotenkin onnettomia reppanoita. Tuskin meno meillä Neuvostoliiton hajoamiseen jälkeen tapahtuneesta autoroudaamisesta on hirveästi eronnut. Enkä esitä mitään arroganttia viisastelijaa. Itsekin hain heti aluksi 528i:n. Ajatuskin jostakin 520:sta olisi ollut säälittävä. Pikku hiljaa alkanut järki voittaa ja ok, onhan tehotkin pikkukoneissa nousseet. Ettei ihan tarvitse jonontukkeena olla.
        Kommentissani ehkä "bensa" oli sana liikaa. Nimittäin myös 6-sylinteriset dieselit eivät enää ole niin "cool". Niissäkin saman juttu: 4-koneiset kulkee jo ihan tarpeeksi ja nettispämmäyksistä huolimatta, kulutus on varsinkin kaupunki/seka-ajossa selvästi pienempi kun 2 ylimääräistä sylinteriä lonksuttavilla.
        Niinpä, samoja ajatuksia on minullakin. Järki sanoo, että pikkumoottori on ihan tarpeeksi Suomen teille ja ilmapiiriin, mutta sitten kuitenkin jokin takaraivossa kehottaa ostamaan hurjasti ylitehoisen laitteen... Oikeastaan optimi olisi turbolla varustettu pikkumoottori jossa olisi vielä joku keksintö jolla siihen saisi hetkellisesti runsaasti lisää tehoa. NOS olisi kai sellainen keksintö...
        E39 528iA

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19180
          • -

          Originally posted by jaki View Post
          Nimittäin myös 6-sylinteriset dieselit eivät enää ole niin "cool". Niissäkin saman juttu: 4-koneiset kulkee jo ihan tarpeeksi ja nettispämmäyksistä huolimatta, kulutus on varsinkin kaupunki/seka-ajossa selvästi pienempi kun 2 ylimääräistä sylinteriä lonksuttavilla.
          Älä yritä tyrkyttää omaa ajatusmaailmasi yleisenä totuutena. Tottahan se on, että nykyään kaikki pitää olla poliittisesti korrektia, ekologista ja niin edelleen. Ettei vaan jääkarhut huku ja lento-oravat tipu puusta. Jos sinulle on mennyt tämä nykyajan CO2- yms aivopesu hyvin perille tai olet muuten vaan aikuistunut ja alkanut ajattelemaan vastuullisesti, niin ei kaikki välttämättä ole sinun kanssa samoilla linjoilla.

          Tottahan toki Suomen nopeusrajoituksilla, moottoritiellä maksimissaan huikeat 120km/h kesäaikaan, pärjää ihan sillä perus 116i / 316i / 520i tms mallilla. Kuten myöskin samaa nopeutta voi ajaa vaikka Smartilla tai Ladalla. Uuden KIA:n saat kaupasta samalla hinnalla, kuin monet käyttävät siihen liian isolla bensakoneella varustettuun tuonti-BMW:hensä. Miksi siis ylipäätään ostaa BMW, jos sen kuitenkin valitsee zippinettomallina pienimmällä moottorilla ja ilman varusteita? Kun nimenomaan hienot moottorit ja lisävarusteet tekevät sen suurimman eron kansanautoihin verrattuna.

          Eiköhän jokaiselle automerkille ja -mallille löydy kuitenkin ostajansa. Kaikille ei todellakaan ole tärkeintä pieni kulutus ja se, mitä naapuri ajattelee autosta. Tai sopiiko valittu moottori nyt varmasti kulloinkin vallitsevaan yleiseen ilmapiiriin. Itse ainakin ostan mielummin autoni pari pykälää liian isolla moottorilla, kuin pari pykälää liian pienellä. Eikä minua haittaa, jos joku haluaa ostaa sen hinnat alkaen mallin.

          Ihan oikeassa olet siinä, että esim. tuollaiset nelisylinteriset turbodieselit ovat melkoisia säästöpossuja. Jos taloudellisuus on tärkein ostoperuste, niin sellaista vaan alle. Kuitenkin kaikki eivät sitä neloskoneen raksutusta halua kuunnella, vaan valitsemat mielummin kutoskoneen. Ja kaikki eivät taas edes sitä työkonemaista 6-sylinteristä dieseliä halua, vaan saattavat jopa valita V8 tai V12 bensan..
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • Enliz
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 1503
            • Espoo

            Mistä noi e46 hinnat oikein muodostuu? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun vastaavan ikäiset e39:t paremmilla varusteilla on 3-4 tonnii halvempia

            Toi nettiauto varmaa antaa myyjälle suuntaa, "mäki pyydän tän verran ku muutkin"
            now: Mercedes Benz 350e AMG
            ex: f30 320i M-Sport
            ex: e46 320i M-Sport II
            ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
            ex: e36 316i Compact
            ex: e39 530i M-Sport
            ex: e46 320Cd M-Sport II

            Comment

            • rizzo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2007
              • 5424
              • Oulu

              Originally posted by Enliz View Post
              Mistä noi e46 hinnat oikein muodostuu? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun vastaavan ikäiset e39:t paremmilla varusteilla on 3-4 tonnii halvempia

              Toi nettiauto varmaa antaa myyjälle suuntaa, "mäki pyydän tän verran ku muutkin"

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2979
                • Uusimaa

                Originally posted by Juhis View Post
                Älä yritä tyrkyttää omaa ajatusmaailmasi yleisenä totuutena. Tottahan se on, että nykyään kaikki pitää olla poliittisesti korrektia, ekologista ja niin edelleen. Ettei vaan jääkarhut huku ja lento-oravat tipu puusta. Jos sinulle on mennyt tämä nykyajan CO2- yms aivopesu hyvin perille tai olet muuten vaan aikuistunut ja alkanut ajattelemaan vastuullisesti, niin ei kaikki välttämättä ole sinun kanssa samoilla linjoilla.
                Tuo pitää tallettaa

                Jotain asiaakin...:
                E46:n diesel (siis 320d) kyllä piti melkoista raksutusta, varsinkin kylmänä. Ei juuri volkkareiden pumppusuutinhärveleistä poikennut.
                Mutta E90:n kone käy jo hämmästyttävän nätisti dieseliksi.
                Turhahan sitä on silti jänkätä: vapari bensakutonen kuulostaa edelleen hienommalta, mutta kaikkea ei voi saada. kulut vrs äänimaailma.

                No: vm 1996 - 2000 ero 528/530 vrs 520 varusteissa (siis niissä mitä on käytettynä myynnissä) oli hurja ero. Jos laittoi hakukriteeriksi 520 ja navin ja hifit, tulikohan yhtään osumaa. Mutta tässäkin maailma jo muuttunut. Ok, edelleenkään ei taida paljon nahkapenkkejä neloskoneisissa olla, mutta muuten varusteita jo näissä "pikkukoneisissa business-mallleissa " mukavasti on.

                Ketjun aiheenahan on myymisen vaikeus ja siitähän tässä on kysymys. Niitä, jotka haluavat isokoneisia on päivä päivältä vähemmän ei toki nolla. Siksi hinnat putoaa edelleen, veikkaan. Ja VVM uusilla budjettiehdotuksillaan tuskin tilannetta parantaa.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19180
                  • -

                  Juu siis tosihan se on, että nykymaailmassa ei kummoinen jälleenmyyntiarvo tai ostajien määrä oven takana ole noilla isoilla bensamoottoreilla varustetuilla malleilla. Ei siinä Soneran mastot mene pimeäksi, kun laittaa jonkun vanhan 750i:n myyntiin Nettiautoon. Kohtuullisesti kuluttavat dieselautot kyllä tekevät kauppansa varmasti helpommin. Kaikki eivät kuitenkaan niillä halua ajaa.

                  Kuitenkin kannattaa huomata se, että ensi vuonna käsittääkseni dieselin hinta tulee nousemaan selvästi bensan hintaa enemmän. Ja myös tulevaisuudessa uskon kehityksen olevan sellaisen, että pian dieselin ja bensa litrahinta on täysi sama. Eikös diesel ole tälläkin hetkellä halvempaa ainoastaan sen vuoksi, että polttoainevero on sille pienempi?

                  Samaan aikaan autotehtaat tuottavat entistä vähemmän kuluttavia bensakoneisia autoja. OK, ei joku 15 vuotta vanha malli välttämättä sellainen ole, mutta kyllä nuo tuoreet mallitkin alkaa olla pian tavallisten kuluttajien ostettavissa. Ei monissa uusissa autoissa ole enää kovin suurta eroa kulutuksessa tai CO2-päästöissä bensa- ja dieselmallien välillä.

                  Joten tästä höpinästä päästään siihen suosikkiaiheeseeni - miksi ostaa dieselauto? Eli jos vuoden tai parin päästä molemmat polttoaineet ovat saman hintaisia, polttoaineenkulutus ei olekaan enää dieselautoissa merkittävästi pienempi ja lisäksi haittana vielä vuosittainen dieselvero. Lisäksi vielä nykyisten turbodieselmallien suurempi vikariski - rikki meneviä tai kuluvia osia kun on usein bensamalleja enemmän..
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7551
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by Juhis View Post
                    Joten tästä höpinästä päästään siihen suosikkiaiheeseeni - miksi ostaa dieselauto? Eli jos vuoden tai parin päästä molemmat polttoaineet ovat saman hintaisia, polttoaineenkulutus ei olekaan enää dieselautoissa merkittävästi pienempi ja lisäksi haittana vielä vuosittainen dieselvero. Lisäksi vielä nykyisten turbodieselmallien suurempi vikariski - rikki meneviä tai kuluvia osia kun on usein bensamalleja enemmän..
                    No noinhan se tilanne alkaa olemaan uusien autojen kohdalla.
                    Kaikilla vain ei ole varaa ostaa sitä uutta,
                    kestää kuitenkin yli 10 vuotta ennenkuin tilanne on käytetyissä tuollainen.

                    Kyllä mullekkin bensa-turbo kelpaisi. Vapari ei. Tuollainen E60 520 bensa oli kaamea ajaa kun sellaisen kerran jouduin asiakkaalle Saksasta roudaamaan. Keppiä piti viskata kokoajan jos ei meinannu motarilla jäädä jakoihin.
                    Vastaava 520d taas kulkee paaljon mukavammin...

                    Mutta kuten todettu, uusissa eroa ei enää juurikaan ole kun rupeaa uudet bensatkin olemaan turbolla, ja vissiin tuo 2-kanavainen turbo on varsin toimiva ratkaisu jossa myös sille normaalille käyttöalueelle saadaan sitä vääntöä...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Juhaska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 3997
                      • Suomi

                      Originally posted by Juhis View Post
                      Älä yritä tyrkyttää omaa ajatusmaailmasi yleisenä totuutena. Tottahan se on, että nykyään kaikki pitää olla poliittisesti korrektia, ekologista ja niin edelleen. Ettei vaan jääkarhut huku ja lento-oravat tipu puusta. Jos sinulle on mennyt tämä nykyajan CO2- yms aivopesu hyvin perille tai olet muuten vaan aikuistunut ja alkanut ajattelemaan vastuullisesti, niin ei kaikki välttämättä ole sinun kanssa samoilla linjoilla.

                      Tottahan toki Suomen nopeusrajoituksilla, moottoritiellä maksimissaan huikeat 120km/h kesäaikaan, pärjää ihan sillä perus 116i / 316i / 520i tms mallilla. Kuten myöskin samaa nopeutta voi ajaa vaikka Smartilla tai Ladalla. Uuden KIA:n saat kaupasta samalla hinnalla, kuin monet käyttävät siihen liian isolla bensakoneella varustettuun tuonti-BMW:hensä. Miksi siis ylipäätään ostaa BMW, jos sen kuitenkin valitsee zippinettomallina pienimmällä moottorilla ja ilman varusteita? Kun nimenomaan hienot moottorit ja lisävarusteet tekevät sen suurimman eron kansanautoihin verrattuna.

                      Eiköhän jokaiselle automerkille ja -mallille löydy kuitenkin ostajansa. Kaikille ei todellakaan ole tärkeintä pieni kulutus ja se, mitä naapuri ajattelee autosta. Tai sopiiko valittu moottori nyt varmasti kulloinkin vallitsevaan yleiseen ilmapiiriin. Itse ainakin ostan mielummin autoni pari pykälää liian isolla moottorilla, kuin pari pykälää liian pienellä. Eikä minua haittaa, jos joku haluaa ostaa sen hinnat alkaen mallin.

                      Ihan oikeassa olet siinä, että esim. tuollaiset nelisylinteriset turbodieselit ovat melkoisia säästöpossuja. Jos taloudellisuus on tärkein ostoperuste, niin sellaista vaan alle. Kuitenkin kaikki eivät sitä neloskoneen raksutusta halua kuunnella, vaan valitsemat mielummin kutoskoneen. Ja kaikki eivät taas edes sitä työkonemaista 6-sylinteristä dieseliä halua, vaan saattavat jopa valita V8 tai V12 bensan..
                      Aamen.
                      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17797
                        • Jämsä

                        siskolla myynnissä suomen halvin 320d E91 M-sport, mutta ei mene. varusteita ei ole hirveästi, mutta auto on tosi hyvä ja hinta kohdallaan. mikä mättää? luulisi tuolla hintaa jo saavan kaupaksi :think

                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          siskolla myynnissä suomen halvin 320d E91 M-sport, mutta ei mene. varusteita ei ole hirveästi, mutta auto on tosi hyvä ja hinta kohdallaan. mikä mättää? luulisi tuolla hintaa jo saavan kaupaksi :think

                          http://www.nettiauto.com/bmw/320/4069762
                          Manuaaliloota...

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2979
                            • Uusimaa

                            Originally posted by teropa View Post
                            Manuaaliloota...

                            Tero
                            En usko, tai onko maailma muuttunut niin, että 3-sarjalaisessakin pitää olla automaatti? Aikaisemminhan se meni niin, että 5-sarjalaisessa pitää olla automaatti, mutta 3-sarjalaisessa fifty-sixty man/autom.

                            Autosta: tuskin mitään vikaa (hinnassakaan), nyt vaatii vain aikaa. Meni itselläkin viimeksi lähemmäs kaksi kukautta, mutta sitten löytyi oikea oastaja.
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              Originally posted by jaki View Post
                              En usko, tai onko maailma muuttunut niin, että 3-sarjalaisessakin pitää olla automaatti? Aikaisemminhan se meni niin, että 5-sarjalaisessa pitää olla automaatti, mutta 3-sarjalaisessa fifty-sixty man/autom.
                              Juu, se on muuttunut. Ihmiset haluaa ajaa automaateilla, ja mitään maagista rajaa ei mene 3-sarjan kanssa. Tuo ko. moottori toimii automaatin kanssa niin hienosti yhteen, että itsekään en edes harkitsisi keppivaihteilla tuommosen ostamista.

                              Samasta syystä tuo Zantan 530i on vaikea myytävä. Manuaalin kun ostaa niin saa varautua siihen, että on hankala myydä.

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • HellFire
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2003
                                • 280
                                • Turku

                                Originally posted by jaki View Post
                                En usko, tai onko maailma muuttunut niin, että 3-sarjalaisessakin pitää olla automaatti? Aikaisemminhan se meni niin, että 5-sarjalaisessa pitää olla automaatti, mutta 3-sarjalaisessa fifty-sixty man/autom.

                                Autosta: tuskin mitään vikaa (hinnassakaan), nyt vaatii vain aikaa. Meni itselläkin viimeksi lähemmäs kaksi kukautta, mutta sitten löytyi oikea oastaja.

                                Kyllä munkin mielestä kolmosen pitäisi manuaalina kelvata, onhan tuo sentään M-Sport ja jollakin tavalla manuaali tukee tätä urheilullista imagoa. Tietysti tässä on se tosiasia, että mikään todellinen sportti ei ko tekniikalla ole kyseessä.

                                Varusteet ovat tavanomaiset, mutta muihin M-Sportteihin verrattuna hiukan vaatimattomat.

                                Tuo on ehkä halvin M-Sport, mutta toisaalta myynnissä on yli 20 hiukan halvempaa samanikäistä autoa, joista puolet autokaupoissa ja muutama vähemmän ajettuja. Viisivuotias parilitrainen nokivasara on melko perusauto kumminkin ja tässä hintaluokassa suurin osa niistä vaihtanee omistajaa liikkeessä jonkinlaisen rahoitusratkaisun myötä, entisen ajopelin mennessä vaihdossa. Melko harvassa tuntuvat parin kympin autojen käteisostajat olevan.

                                Hinta on varmaan suht kohdallaan, aika leveältä tuo pyyntihintojen haarukka näyttää, halvimmat lähtee viidentoista pinnasta ja toiveikkaimmat pyytä yli 25. Jonkinlaista aktiviteettia ilmoitukseen yleensä saa, jos suostuu vaihtoa harkitsemaan.
                                I wanted a faster horse.

                                Comment

                                Working...
                                X