Originally posted by Taski
View Post
Bemun myymisen sietämätön vaikeus..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by teropa View PostJuu, se on muuttunut. Ihmiset haluaa ajaa automaateilla, ja mitään maagista rajaa ei mene 3-sarjan kanssa. Tuo ko. moottori toimii automaatin kanssa niin hienosti yhteen, että itsekään en edes harkitsisi keppivaihteilla tuommosen ostamista.
Originally posted by bemu2000itsellä ainakin meni aikanaa hermo E91 320d automaatin toimintaan. piti jatkuvasti aivan liian isoa vaihdetta pesässä. muutenkin laiska kone oli vielä laiskempi automaatilla. vetoja ei ole käytännössä yhtään tehoalueen alapuolella ja kun laatikko piti kierroksia liian alhaalla, niin kiihdyttäessä ei meinannut vaihtaa pienempää ilman kickdownia.
Originally posted by jakiHmm 3-sarjalaisen sporttiratti vitosessa, öö ei minun mielestä istu, mutta ei se kauppa siihen kaadu.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
^Komppaan bemu2000 ja Juhista. Itselleni jäi juuri samat fiilarit 320da:sta. Manuaalivaihteisella on ole tuota ajanut, mutta ei kai se nyt paljon diesel Passatia huonompi voi olla? 330da on sitten jo ihan toisesta maailmasta, siihen automaatti kuuluu ehdottomasti, IMO.Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
-
En tiiä millä tavalla te sitten manuaaliaskilla tommosta mopo-dieseliä "komennatte", mutta en kyllä ymmärrä, mitä sen automaatin pitäis sitten tuossa mallissa tehdä eri tavalla. Tiedän, että se "jurruttaa" ja vaihtaa nopeasti isolle, mutta se säästää naftaa. Eihän se auto mikään tykki ole, eikä se ole sitä keppivaihteillakaan. Minusta 320d automaattina on aivan OK auto ajella, enkä tuon herkän isommallevaihtamis-ominaisuuden vuoksi edes harkitsisi manuaalia. Jonkin verran olen tuota automaattina ajanut, ja kyllä se minusta toimii ihan loogisesti ja normaalisti, ja on helppo ajettava.
Jos sitä pitää kokoajan olla polkemassa kickdowniin ja "kiihyttelemässä" niin varmaan siihen tarkotukseen sopii kepukka paremmin. Mietin vaan sitä, että miksi kukaan semmosta tommosella mopolla harrastaisi? :think
Onneksi on molemmat optiot, niin on ihmisillä mistä valita.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostEn tiiä millä tavalla te sitten manuaaliaskilla tommosta mopo-dieseliä "komennatte", mutta en kyllä ymmärrä, mitä sen automaatin pitäis sitten tuossa mallissa tehdä eri tavalla.
Eihän manuaalivaihteisella E9x 320d:lläkään voi käyttää suurinta kutosvaihdetta kuin yli 100km/h nopeuksissa. Tuo kutosen välitys on sen verran pitkä, että ei kovin pienissä nopeuksissa ole mitään järkeä käyttää. Kai tuon automaattiversion laatikon toiminta on sellaista kuin on sen takia, että olisi mahdollisimman "eko" ja saataisiin testeissä pienet CO2-päästöt tms? :think
Enkä nyt tarkoita sitä, että tuon 2-litraisen dieselin olettaisin olevan mikään raketti. Mutta kun ensimmäisen kerran ajoin tuollaisella automaattimallilla, niin mieleen tuli, että "mikä tässä on vikana". Kunnes sitten hoksasin, että "tällainen sen on tarkoituskin olla"..All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostKyllä se ihan (myös) tuohon automalliin kuuluva ratti on, eipäs väitetä täällä perättömiä.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Milloin on ruvettu sanomaan perus autoa joka kiihtyy 0-100 alle 9s laiskaksi???
Itsellä ollut keväästä ton kasin kaverina E90 320dA ja mielestäni kiihtyy ja vääntää ihan riittävästi perus autoksi. 6-lovinen tomaatti sopii tohon kuin nenä päähän, jos olisi bensa niin tilanne voisi olla toinen, mutta tarpeeksi vääntävässä dieselissä automaatti on sopiva, ei tarvitse koko ajan hämmentää sopivaa pykälää etenkin kun liikutaan kohtuu suppealla kierrosalueella jatkuvasti.
Ja miten pehmeästi nyky automaatit vielä vaihtaa, ei huomaa kuin kierroslukumittarista vaihteen vaihdot tosin kuin vertaa tohon 20v vanhaan 4-loviseen kasin automaattiin, tosin ei sekään huono vanhaksi mutta kuitenkin.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Originally posted by jori View PostMilloin on ruvettu sanomaan perus autoa joka kiihtyy 0-100 alle 9s laiskaksi???All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Onhan noissa automaateissa se sport-puoli jos tuntuu ettei jerkkua löydy kaasua hipaistessa kaupunkiajossa. Taksisuharit taitavat näin ajelle kaupungissa. Sport nostaa kierroksia hieman ja pitäisi olla paremmin vetoalueella. Mulla 120da sillä mopommalla versiolla ja hyvin olen pärjännyt. Edellinen auto oli 250 heppainen V6-vapari ja itse ainakin yllätyin dieselin/automaatti -yhdistelmän jouhevasta yhteispelistä.BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t
Comment
-
-
Originally posted by Taski View PostMitähän tässä ilmossa on väärin tehty?
Ok, kuvat eivät ole hyviä, mutta hinta pitäisi kuitenkin olla kohdallaan ja kun autokin on ehjä, niin ihmettelempä vaan kun ei ostokyselyjä aivan liikaa ole tullut.
Entisiä autoja Aristosta Ibizaan on kyselty usein monta kertaa päivässä, tuosta ilmo ollut ehkäpä 15päivää ja yksi ostaja käynyt katsomassa, eikä hänelläkään ollut loppupeleissä rahaa.
Vaikka onkin facelift, niin auto on mopoimmalla koneella. Ei oikein mitään varusteita ja yleinen olemus on juurikin se "suomiauto".
8-10t€ hintaluokassa voi kuitenkin jo valita minkä ostaa.
Comment
-
-
Noh, ei tuota kyllä alle 7:lla mistään kuitenkaan saa, ja perus suomalainen kun haluaa tingata sen 500€, niin vara on pakko pitää hinnassa tai kauppoja ei jästipäitten kanssa synny kuitenkaan. Täällä kun voi joitakin järjen miehiä olla, niin BTCF:n ilmossa lukeekin että käteisostajalle hinta sorvataan kohdalleen. Tosin kohta tuo lähteekin myynnistä, ja ajelen sillä itse talven. On se sentään takapotku.
Ja siltikin ihmettelen tuota kyselyjen määrää, sillä entisissäkin autoissa on aina ollut pyynti suht. samalla tapaa linjassa muihin verraten. Ehkäpä tuo sitten on niin tavispeli ettei sen takia herätä kenessäkään ostohaluja. Ainoa millä auton saisi vielä paremmaksi, kun jaksaisi heittää orkkis-alut alle. Valitettavasti kumit vain on noilla törkyrumilla fondmetaleilla niin taidanpa vain odotella sen aikaa että joutuu ostamaan uudet kumeksit ja heittää ne sitten orkkis-aluille.Last edited by Taski; 29-09-2011, 19:26.Erikoismies Tampereen Kauniaisista.
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostJos nopeasti autosta haluaa eroon, niin hinta on kyllä melko kova.
Vaikka onkin facelift, niin auto on mopoimmalla koneella. Ei oikein mitään varusteita ja yleinen olemus on juurikin se "suomiauto".
8-10t€ hintaluokassa voi kuitenkin jo valita minkä ostaa.
Myydessäni omiani, hinta on lähes aina = soiva peli Saksasta + pienehköt tuontikulut + verot.
Tuossa yksi:
Verot aika vaikea arvioida (kun tuollaisia ei ole juurikaan tuotu), mutta pari tonnia voisi olla lähellä.
Silloinhan ollaan jo tuossa 7500 - 8000 eur.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View Post
Tosiasia nyt vaan on se, että tuollainen 520i suomiauto häviää noiden muiden ilmoitusten sekaan todella helposti. Varsinkin tuossa hintaluokassa, kun isompikoneisia ja paremmilla varusteilla olevia on haitarin molemmin puolin.
Ja ok, moottoripuolen faceliftia arvostaa varmasti moni..harrastaja..muuten vaan asioista selvää ottanut. Eli ehkä joka kymmenes autoa hakeva (?). Mutta taas loput yhdeksän ei edes tiedä mitä käytännössä tarkoittaa, ja antaa painoarvoa asialle varmaan lähelle nollan.
Ja muutenkin e39, ei ole kokemusta myynnistä. Mutta jotenkin kuvittelisin kuitenkin pääasiassa ostajakunnan lukeutuvan joko teineihin tai harrastajiin. Valtaosa teineistä skippaa auton heti "onhan se vaan 520", ei edes nahkoja. Harrastajat pääosin arvostaa varusteita, erikoisuutta, kuntoa ja tekniikkapuolta, se siitä. Iältään alkaa olla niin vanha, että tavallinen "kansanautoilija" ei käsiään enään likaa vaan ostaa vuoden vanhan nissanin tai corollan.
Kaikki ylläoleva on siis pelkkää spekulaatiota ja mielipidettä, todellisuudessa ei vaadi kuin sen yhden ostajan.
Comment
-
Comment