Originally posted by Juhaska
View Post
Blocketista / Ruotsista bongailtua.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jossain pohjoisessa maarajan tuntumassa onnistuu varmaan muutamassa minuutissa, mutta yön yli hoituu Etelä-Suomessakin, jos ostettava auto on Tukholman läheltä. Lensin kerran duunin jälkeen iltapäiväkoneella Tukholmaan, jossa myyjä oli vastassa. Käytiin pitkän kaavan mukaan jossain ostarilla olevassa pankissa maksamassa ja sitten myyjän kotona syömässä, jonka jälkeen karautin iltalaivaan. Aamuseiskalta olinkin sitten Turussa, josta parin tunnin ajon jälkeen aamuksi duuniin. Lento ja laiva muistaakseni yhteensä 180e.Originally posted by juBz View PostRuotsista hakiessa selviää parhaillaan parissa päivässä.
Leave a comment:
-
-
Niin että oliko sitä paukkua?
Leave a comment:
-
Kyllä ja tätähän ne aikaisemmin mainitsemani kansanryhmät, yms vekkulit eivät tehneet.Originally posted by _nixu_ View PostToki ehtona on että tekee käyttöönottoilmoituksen tulliin saapuessaan maahan ja jättää veroilmoituksen viiden päivän kuluessa..
Auto poistuu sitten aikanaan ruotsin rekisteristä jahka siihen saa täkäläiset kilvet kiinni.
Omankin auton ex-omistaja Ruotsissa pyysi minua vielä lähettämään kopion Suomen rek.otteesta, että auto nyt taatusti on pois Ruotsin rekisteristä ja taisi hän sen kopion viedä ihan rekisteröinti-viranomaisillekkin sielä. :think
Leave a comment:
-
Toki ehtona on että tekee käyttöönottoilmoituksen tulliin saapuessaan maahan ja jättää veroilmoituksen viiden päivän kuluessa..
Auto poistuu sitten aikanaan ruotsin rekisteristä jahka siihen saa täkäläiset kilvet kiinni.
Leave a comment:
-
Nixun postauksesta tulikin mieleen, että eikös se ollut niin, että vain Ruotsin kansalainen sai ajaa oman maan kilvillä olevalla autolla, noin niinku virallisesti tai ainakin hänen pitää olla auton kyydissä?
Eihän tuosta niin pitkä aika ole, kun mannet ja piripäät haki autoja länsinaapurista ja ajeli Ruotsin kilvissä olevilla autoilla niin pitkään, että viranomaiset puuttuivat asiaan.
Kiitoksena tästä, esim. itsellä meni parin auton omistajan kanssa kaupat puihin, kun kuulivat että auto vietäisiin Suomeen...
Olivat kuulleet niin huonoja kokemuksia meistä Suomalaisista.
Liekkö pykälät ja ihmisten suhtautuminen sitten muuttunut... :think
Leave a comment:
-
Niin tai ajaa swedukilvillä vaan.. Myyjää voi ahdistaa mutta kaikki kolme itse tuomaa on tullut kilpineen ja niillähän saa ajaa täälläkin
Leave a comment:
-
Suomalaiset siirtokilvet on voimassa pohjoismaissa. Jos etukäteen tiedät minkä auton ostat. Niin vin ja muut tiedot myyjältä. Sitten sopiville päiville otat siirtoluvan.
Huomioi että reitin täytyy alkaa suomesta. Esim. La turku-tukholma ja su tukholma-turku-perähikiä. Siirron syy vaikka korjaus/huolto ruotsissa.
Tuolteen onnistuu kaupat mukavasti vaikka viikonloppuna, jos myyjälle kelpaa käteinen tai tilisiirto.
Edit. Siirtokilpien mukana tulee liikennevakuutus, mutta kasko kannattaa ottaa omasta yhtiöstä etukäteen...
Leave a comment:
-
Kannattaa kääntää sana kerrallaan. Esim ilmainen sanakirja täällä netissä toimii erittäinki hyvin. Täysiä lauseita ei kannata netissä kääntää.
Mutta minäpä käännän ton sulle:
BMW 528 myytävänä koska olen hommannut uuden auton. Verot maksettu ja katsastettu, käy hyvin, Lohkolämmitin. Peräluukussa ruostetta. Olen vuorotyössä joten yhteydenotot sähköpostitse. Kiirellisissä yhteydenotoissa jätä numero ja soitan takaisin kunhan kerkiän.
Leave a comment:
-
Kilvet jäävät myyjälle joo. Itse en ainakaan saanut Helsingin satamasta kesällä tarroja, vaan jouduin hakemaan ne konttorilta.
Leave a comment:
-
Originally posted by juBz View PostEi vaadi ihmeempiä. Varsinkin isommilla summilla maksaessa ruotsalainen haluaa yleensä tehdä kaupat pankissa, että saa kuitin siitä. Jos teet kaupat satamassa, et tarvitse siirtokilpiä ruotsin puolella, vaan voit ajaa auton ilman kilpiä laivaan ja hankkia tarrakilvet suomeen päästyä. Muualla kun satamassa pitää sinun hankkia ruotsin siirtokilvet. Muutenhan verotus yms menee samalla tavalla kuin muutenkin. Ruotsista hakiessa selviää parhaillaan parissa päivässä.
Maukas sisusta
http://www.blocket.se/kalmar/Bmw_m3_....htm?ca=11&w=3
Okeeij eli jos päsäen jonku svenskapoijjan kanssa kauppoihin ja saan sovittua että hän tulis satamaan kaupoille, mun ei tartte sen kumemmin varautua? Normikaupat, auton syynäys paperit jne. sit vaan nimet paperiin, rahat myyjälle, kilvet hänelle(kkö?) ja auto laivaan? Sit suomen satamassa siirtokilvet, saa siihen vaai?
EDIT: Osaako kukaan suomentaa paremmin ku kääntäjä?
Alkuperänen teksti:
Bmw 528 säljes pga köpt ny bil.
Skattad och besiktad,går bra, motorvärmare finnes. Rostig bagagelucka.
Jobbar skift,så maila mig. Om det krisar så kan ni lämna nummer,så ringer jag upp när tillfälle ges. Bvsa.
"Kääntäjän versio:
BMW 528 myydään koska ostanut uuden auton.
Yliarvostettua ja tarkastetaan, toimii hyvin, moottori päivityksiä on saatavilla. Ruosteinen runko.
Olen vuorotyötä, joten lähetä minulle sähköpostia. Jos se hajoaa niin voit jättää numero, Soitan, kun tilaisuuden tullen. Bvsa.
Lähinnä siis kiinnostaa mitä tuo "yliarvostettua ja tarkastetaan" meinaas?
Ja siitä jollekki edullisesti vanhanliiton 320!Last edited by jonis93; 30-08-2014, 12:10.
Leave a comment:
-

Leave a comment: