Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keskustelua korjaamoiden hinnoittelusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Keskustelua korjaamoiden hinnoittelusta

    Ajattelin laittaa tämmösen topikin pystyyn niin on porukalla paikka mihin avautua / ihmetellä korjaamoiden hinnoittelusta. Tuntuu olevan aihe jota halutaan vatvoa , ja miksi ei , vaivalla tienattujahan ne rahat on joita pajalle kannetaan.

    Pohjustukseksi voisin heittää sellaisen faktan , että hyvinkin kovalla tuntiveloituksella toimivat merkkiliikkeet eivät ole sellaisia kultakaivoksia kuin moni luulee. 90 € tunti on kova hinta maksaa mutta kummoista kannattavuutta ei merkkiliike vielä saa aikaan sillä. Joku Repan paja joka "korjaa kaikki merkit ja mallit" (tai niin ne väittää) on yleensä paljon kannattavampi huolimatta pienemmästä tuntihinnasta.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
  • illu^^
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1703
    • Kajaani

    #2
    Jyväskylässä eräs korjaamo on hinnoitellut näin:

    Tuntiveloitus 59e/h
    Jos asiakas on läsnä 69e/h
    Jos asiakas neuvoo 79e/h
    Jos asiakas osallistuu 89e/h
    Jos asiakas johtaa 99e/h
    Asiakkaan kaverit paikalla 20e/kpl


    Comment

    • Pekuz
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 687
      • Pirkanmaa

      #3
      Tuo petrolin pointti on hyvä. Moni ei tiedä mitä maksaa korjaamolle automerkin logo katolla, kun on merkkiedustuksesta kyse.

      Toisaalta monimerkki korjaamolla ei ole tätä hinnan korottajaa, mutta monesti silti asiakkaat odottavat yhtä paljon monimerkki korjaamolta...

      Ja ihan OT vertaus, hierojan tai yms.. puoskarin tuntiveloitus. Heillä on penkki, rasvaa, paperirulla, olemattomat kiinteistökulut ja tuskin edes velkaa yrityksellä, silti aivan käsittämätön hinnoittelu..

      Korjaamon kiinteistökulut ja muut juoksevat kulut varsinkin yliopistokaupungeissa on todella suuria..
      ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

      Comment

      • alonap-1
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 824
        • Hollola

        #4
        Originally posted by Pekuz View Post
        Toisaalta monimerkki korjaamolla ei ole tätä hinnan korottajaa, mutta monesti silti asiakkaat odottavat yhtä paljon monimerkki korjaamolta...
        Tästä on käytännön kokemuksia vaikka kuinka. Joku TSI mies soittaa ja kysyy mitkä on venttiilin välykset vanhaan datsuniin, sitten kun sattuu murahtamaan luuriin:" maailmassa on 1,5 miljoonaa automerkkiä ja mallia, monilla on eri välys pako ja imuventtileille. Pitäisikö minun muistaa yli kolmen miljoonan laitteen välykset pelkästään venttiileistä?". Sitten suututaan niin helvetisti kun en ole muistanut tämän idiootin huippuhienoa 150e hankintaa mikä nyt olisi maailman paras jos ei nakuttaisi ja jauhetaan paskaa ympäri kylää ettei se tiedä mitään autoista
        42 1:1,6 70/30

        Comment

        • walde
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 947
          • Melkein Espoo

          #5
          Originally posted by alonap-1 View Post
          Tästä on käytännön kokemuksia vaikka kuinka. Joku TSI mies soittaa ja kysyy mitkä on venttiilin välykset vanhaan datsuniin, sitten kun sattuu murahtamaan luuriin:" maailmassa on 1,5 miljoonaa automerkkiä ja mallia, monilla on eri välys pako ja imuventtileille. Pitäisikö minun muistaa yli kolmen miljoonan laitteen välykset pelkästään venttiileistä?". Sitten suututaan niin helvetisti kun en ole muistanut tämän idiootin huippuhienoa 150e hankintaa mikä nyt olisi maailman paras jos ei nakuttaisi ja jauhetaan paskaa ympäri kylää ettei se tiedä mitään autoista
          Pähkinänkuoressa juuri näin
          E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
          F20 LCI2 118dA M-Sport '19

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by Pekuz View Post
            Moni ei tiedä mitä maksaa korjaamolle automerkin logo katolla, kun on merkkiedustuksesta kyse.
            Tai siis sen merkin katolla pitämisen vaatimukset.
            Toisaalta monimerkki korjaamolla ei ole tätä hinnan korottajaa, mutta monesti silti asiakkaat odottavat yhtä paljon monimerkki korjaamolta...
            Monimerkkikorjaamo voi aina nostaa kädet pystyyn ja sanoa : "Vie merkkiliikkeeseen" - ja keskittyä tekemään jakopäitä ja jarruhommia. Tässä mielestäni tulee suurin tekijä kun katsotaan merkkiliikkeen ja Jaskan jakopääpajan hintaeroja. Jonkun sähköhomman/mottivalon vianmäärityksellä ja asennustyöllä ei hyvälle tuntitulokselle päästä..

            Originally posted by alonap-1 View Post
            Tästä on käytännön kokemuksia vaikka kuinka. Joku TSI mies soittaa ja kysyy mitkä on venttiilin välykset vanhaan datsuniin, sitten kun sattuu murahtamaan luuriin:" maailmassa on 1,5 miljoonaa automerkkiä ja mallia, monilla on eri välys pako ja imuventtileille. Pitäisikö minun muistaa yli kolmen miljoonan laitteen välykset pelkästään venttiileistä?". Sitten suututaan niin helvetisti kun en ole muistanut tämän idiootin huippuhienoa 150e hankintaa mikä nyt olisi maailman paras jos ei nakuttaisi ja jauhetaan paskaa ympäri kylää ettei se tiedä mitään autoista
            Noissa pitää aina pitää mielessä että TSI mies tulee satavarmasti vaatimaan päitä pölkylle jos homma ei onnistunut niillä korjaamon neuvoilla.
            Last edited by petrolhead; 28-02-2010, 22:19.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • walde
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 947
              • Melkein Espoo

              #7
              Originally posted by petrolhead View Post
              Joku Repan paja joka "korjaa kaikki merkit ja mallit" (tai niin ne väittää)
              Merkkiliikkeen ja "jaskan jakopääpajan" väliin mahtuu kyllä aika paljon.
              Nykyaikainen monimerkkikorjaamoketjun, esim. bcs:n vertaaminen "reiskan remonttipajaan" on aikaa turhaa touhua
              Em. kaltaisissa huolloissa tuo "käsien ylösnostaminen" ei todellakaan ole yleistä.
              Diagnostiikka puolella uudehko bmw on eittämättä monimerkkihuollolle haastavin kohde.
              Taidamme olla kumpikin hieman jäävejä tähän keskusteluun.
              Last edited by walde; 28-02-2010, 23:16.
              E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
              F20 LCI2 118dA M-Sport '19

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                #8
                Jotkut varmaan repivät pelihousunsa, kun kerron tämän, mutta huollan autoni itse.

                Juu en ole Pentti Perusautoilija, jos joku sitä miettii...

                Comment

                • Tuoppo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 558
                  • Joensuu

                  #9
                  Itse olen kyllä siitä lähtenyt, kun autoni pienempään korjaamoon vien huoltoon niin kysyn etukäteen, että onnistuuko homma. Minusta on pelkästään järkevää, että jos kyse on jostain eksoottisemmasta työstä tai mitä ei koskaan aiemmin ole huollossa tehty, että suoraan sanotaan ettei ole resursseja hoitaa. Loppupelissähän autoja korjataan kaikissa paikoissa samalla tavalla -> eli niin pitkään, kun auto tulee kuntoon tai kunnes asiakas lopettaa maksamisen. Merkkiliikkeessä on vaan takana merkkiorganisaatio, joka neuvoo tarvittaessa.
                  G30 530e xDrive iPerformance -20
                  E70 X5 xDrive40d -10

                  Comment

                  • alonap-1
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 824
                    • Hollola

                    #10
                    Jaahas...
                    Last edited by alonap-1; 16-08-2010, 21:05. Reason: Känniset järkevät..
                    42 1:1,6 70/30

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by alonap-1 View Post
                      Senkin papu, ryöstät verottajalta 7,5euroa 14euron öljynvaihdosta
                      Eipä hätiä mitiä, kyllä verottaja saa osansa, nimittäin öljyfiltterin ja öljyn hinnassa olevassa 22% alvissa. Asia on sitten eri, haluaisinko maksaa sitä ylimääräistä 22% alvia, joka sekin ilmeisesti nousee.

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #12
                        Moniko muuten kysyy etukäteen paljonko remontti maksaa?

                        Jos haluaa olla tarkka rahoistaan, niin kustannusarviostahan ei saa poiketa tiettyä prosenttia enemmän ja jos lisätyötä löytyy kesken, niin niihin pitää kysyä lupa, jos ei riitä budejtti sovittuun.

                        Jos korjavat kysymättä lisää ja pyrkivät maksattamaan asiakkaalla, niin kuluttajansuoja on kyllä vahva.
                        Olli.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #13
                          Originally posted by Rocla View Post
                          Moniko muuten kysyy etukäteen paljonko remontti maksaa?

                          Jos haluaa olla tarkka rahoistaan, niin kustannusarviostahan ei saa poiketa tiettyä prosenttia enemmän ja jos lisätyötä löytyy kesken, niin niihin pitää kysyä lupa, jos ei riitä budejtti sovittuun.

                          Jos korjavat kysymättä lisää ja pyrkivät maksattamaan asiakkaalla, niin kuluttajansuoja on kyllä vahva.
                          Tästä poiketen kiintohinnoiteltuun työhön muistaakseni oli joku euromäärä jonka saa kysymättä "suolata" jos löytyy jotain. Aunen korjausehdoista kai nuokin löytyy.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #14
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Tästä poiketen kiintohinnoiteltuun työhön muistaakseni oli joku euromäärä jonka saa kysymättä "suolata" jos löytyy jotain. Aunen korjausehdoista kai nuokin löytyy.

                            Ja hyvä myyjähän myy jo tehdyn lisätyön iloselle asiakkaalle, huono joutuu antamaan ilman
                            Olli.

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              #15
                              Originally posted by alonap-1 View Post
                              Tästä on käytännön kokemuksia vaikka kuinka. Joku TSI mies soittaa ja kysyy mitkä on venttiilin välykset vanhaan datsuniin, sitten kun sattuu murahtamaan luuriin:" maailmassa on 1,5 miljoonaa automerkkiä ja mallia, monilla on eri välys pako ja imuventtileille. Pitäisikö minun muistaa yli kolmen miljoonan laitteen välykset pelkästään venttiileistä?". Sitten suututaan niin helvetisti kun en ole muistanut tämän idiootin huippuhienoa 150e hankintaa mikä nyt olisi maailman paras jos ei nakuttaisi ja jauhetaan paskaa ympäri kylää ettei se tiedä mitään autoista
                              Esimerkiksi autodata on olemassa. Kyseisen tiedon hakemiseen ohjelmasta menee noin minuutti, ja soittaja antaa positiivista palautetta vaikkei palveluja itse käyttäisikään. Asenteesta tämäkin homma on kiinni. Jos tekee hommia yksin ei toki kannata vastailla puhelimeen kesken töiden. Fiksuinta lienee tällöin ilmoittaa soittoajat esim www sivuilla tai vastaajassa (kahvitunnilla on aikaa vastailla).

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎