Originally posted by iikka
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GALLUP: Yli 300tkm ajettu e60 diesel???
Collapse
X
-
Niin aivan, jos niitä osia sitämukaa uusii kun ne merkittävästi kuluu/hajoaa niin kyllähän tuolla aika paljon ajaa. Eriasia on vaan sitten miten pitkälle se on järkevää kun auto alkaa olla 20v vanha. Eikä 300tkm ole mikään määrä tuollaiselle autolle, järjestään nuota lukuja nyt rikotaan joka merkillä ja mallilla eikä ne läheskään kaikki vielä ihan valmiita tuossa kohtaa ole.
Itse olen ostanut jo varastoon mm. ratin, vaihdekepin nupin ja toisen penkin että saa vaihtaa sitämukaa kun alkaa tuo kuluminen haitata itseä... Viimeistään sitten ennen myyntiä laittaa nuo paikoilleen josko sillä jotain merkitystä nyt siinävaiheessa on.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by Tumppi_ View PostTakseina noita näkyy jonkunverran, ni luulis ainakin että kestää :thinkSkoda.
ex.
e63 645ci
e38 730iA
e36 325i
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEli ihminen on vihdoin keksinyt ikiliikkujan....kunhan sitä vain "huolletaan"?
Kun ostetaan paljon ajettu, syy on varmaan rahan puute ja halu ostaa se uudempi kuin vanhempi vähän ajettu, hinta kun enemmän ajetulla voi olla n. 30-40% vähemmän. Totuushan on, että rahaa on paljon helpompi kuluttaa pienissä erissä kuin paljon kerralla. Mitä nyt yksi vaihdelaatikko sinne ja turbo tuonne.
Paljon ajetuissa on tapauskohtaisesti myös se näkökulma, että useimmiten auto on ollut jonkun työkalu -> elinkeinon edellytys, joten siitä on pidetty erityisen hyvää huolta. Isojen taajamien takseja en nyt laskisi tuohon joukkoon, kun on milloin mitäkin opiskelijanuorta ratin takana.
Oman (ei E60, mutta..) ostin halvalla ja varaudun korjaaman sitä tarpeen tullen tiettyyn pisteeseen asti ja ehkä vähän siitäkin eteenpäin
Comment
-
-
Itse en ikinä ole kilometrejä pelännyt autoissa, vaan olen ostanut ne kunnon perusteella. Toki paljon tietä nähneet autot vaativat hieman enemmän sitä huoltoa ja kuluvien osien vaihtoa, mutta en kyllä millään miellä niitä "läpipaskoiksi". Ja niin kuin iikka sanoikin, se kunto on vaan niin paljon kiinni edellisistä omistajista.
Originally posted by Hemi View PostEli ihminen on vihdoin keksinyt ikiliikkujan....kunhan sitä vain "huolletaan"?e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
Comment
-
-
Originally posted by Juhutti View PostTaksit vaihdetaan nykyään useimmiten jo 200tkm kohdalla, jopa aiemmin.
Itse en ostaisi paljon ajettua ja nykyaikaista tekniikkaa sisältävää bemmiä. Sellaisen ostajalla on hyvä olla korjausbudjettia takataskussa tai hyvät suhteet halpakorjaamoon, koska ne lasipalatsissa tehdyt komponenttien vaihdot ei todellakaan ole halpoja.
Comment
-
-
Originally posted by joni_wt View PostItse en ikinä ole kilometrejä pelännyt autoissa, vaan olen ostanut ne kunnon perusteella. Toki paljon tietä nähneet autot vaativat hieman enemmän sitä huoltoa ja kuluvien osien vaihtoa, mutta en kyllä millään miellä niitä "läpipaskoiksi". Ja niin kuin iikka sanoikin, se kunto on vaan niin paljon kiinni edellisistä omistajista.
Jokaisella autoon kootulla osalla tulee jossain kohtaa finaali, täysin riippumatta siitä kuka sitä on pitänyt.
Kilometrisuoritteen kasvaessa, alkaa eri osilla/osakokonaisuuksilla finaalit lähenenemään loppua koko ajan kiihtyvässä tahdissa...ja kuluminen alkaa näkymään eri komponenteissa nopeammin ja nopeammin.
Jossain vaiheessa tässä yhtälössä ollaan siinä kohtaa että koko auto on vaihtunut uuteen.
Pintakiilto on toki paljon kiinni käyttäjästä, mutta niin se vain on että jokaisella osalla/komponentilla on hyvinkin tarkka maksimi kilometrisuorite lähes täysin käytöstä riippumatta.
Toki ahkerasti huoltamalla ja osua vaihtamalla ollaan eri osien elinkaariennusteessa aina ajan tasalla, mutta se mitä on edessä, siihen ei juuri voida vaikuttaa.
Vähemmän ajettu on AINA vähävikaisempi kuin enemmän ajettu.
Se kuinka autoa on pidetty, on pelkkää spekulaatiota, eli 50/50 varmuudella myös se enemmän ajettu on hyvin/huonosti pidetty.
Pintakiilto ei kerro kumpi on kyseessä.
Comment
-
-
[QUOTE=BeemeR1;1943929]Taksit vaihdetaan kun takuut loppuut, eli käytännössä 2-vuotiaana, jolloin kilsoja on asemapaikasta riippuen 180-360tkm. Osittain omien kokemusten kautta ja luotettavien kavereiden kertomana ammattikäytössä olevat BMW:t eivät ole ainakaan yhtään sen luotettavampia kuin muutkaan autot - melkein sanoisin päinvastoin. Turbot kestää 70tkm, 520d lohkot 100tkm...
Noh, ei mulla ainakaan E60 520d LCI hajonnu vielä lohkoja kuin sen pahemmin turbojakaan 21 kk ja 170 tkm taksiajon aikana. Jarrulevyjä alko syömään kovaan tahtiin (taidettii vaihtaa välillä 2 viikon välein) ja hermostuksissani ja väsyneenä yövuoron jälkeen menin sitte vitutuspäissäni tilaamaan superbeen. No sillä jakso ajella sen 6kk ennenku alko kummasti selailemaan bemmihinnastoa ja nyt sitten uusi yritys tuon X1 kanssa... Ja 2012 sitten F10/F11 alle taas jos mitään aivan katastrofaalista ei tuon nykyisen kanssa käy.
Ps. Jarruvika löytyi toki sitten kun auto seisoi lielahdessa siellä yläkerrassa. Takanavassa väljää, näin väittivät. Mulle ainakin viidet levyt laitettiin taakse puolen vuoden aikana, yhdet maksoin ite, loput meni tappelemalla.. Olen jutellut nykyisen omistajan kanssa, auto kun naapuripitäjään tuolta päätyi ja hyvin kuulemma vielä pelannut.
Joo meni taas vähän ohi aiheen. Ps. Löytyykös tuosta 20d koneessa (177 hv versio) ne perkeleen läpät mitkä pitäisi poistaa? Jos käy niin että auto alle 2 vuotiaana vaihtuu.. Toki ei tuo paha varotoimenpide kai muutenkaan olisi, seisontapäivät ne vasta maksaakin..
Comment
-
-
Alustan kuntoon kannattanee noilla kilometreillä kiinnittää huomiota, onko puslia ja niveliä vaihdeltu jne. Moottori kestää kyllä, ellei turbon tai imusarjan läppien takia laukea. Noilla kilometreillä (siis yli 300tkm) en itse koskisi automaatteihin, kun tuntuu olevan porukalla jo alle 200tkm mitä ihmeellisimpiä nykimisiä ja murheita. Tuskin ainakaan nämä ongelmat vähenee kun 300tkm on mittarissa, eli ottaisin ilman muuta manuaaliaskilla. Ahdin on noilla kilometreillä varmasti kertaalleen uusittu, kunto kannattaa tsekata...
Jos hinta on kohdallaan ja tarve kova niin osta pois, mutta huomioi että ottajat ovat jo tällä hetkellä vähemmässä kun noin paljon on päästetty. Voi olla tulevaisuudessa vaikea myydä kun ajat omat ajot noihin metreihin vielä jatkoksi. Riippuu tietysti kauanko meinaa pitää jne, mutta itse ajattelen tulevaa myyntiä jo auton ostovaiheessa...530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Mikä matka tuo nyt huolletulle autolle on?
Mulla meni e39 528iat:kin ilman suurempia 390tkm.
e34 520 ia:lla 440tkm. -92:nen 24 tappinen kyseessä.
Kyllä ne kestää, vaihdat vaan vesipumpun, laturin, kaikki saatanan puslat ja kerran startin. Ynnä muuta pientä, mutta aina halvempaa kuin auton vaihto kilometrien pelossa.
Sitäpaitsi 300tkm. ajetussa on suurin osa jo kertaalleen parsittu.E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
-
Toisinaan on tullut nettiauton haulla vertailtua eri automerkkien kilsamääriä, niiden perusteella BMW:llä ei kovin pitkälle pötkitä.
esim. jos hakee yli 500tkm ajettuja autoja BMW:tä löytyy pari yksittäistä kappaletta, merssuja löytyy vastaavalla haulla about 300 kpl.
Jos hakee yli 300tkm ajettuja: BMW n. 200 - MB yli 1100 kpl..
Pitäsköhän vaihtaa merkkiäE24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
Originally posted by kama View PostToisinaan on tullut nettiauton haulla vertailtua eri automerkkien kilsamääriä, niiden perusteella BMW:llä ei kovin pitkälle pötkitä.
esim. jos hakee yli 500tkm ajettuja autoja BMW:tä löytyy pari yksittäistä kappaletta, merssuja löytyy vastaavalla haulla about 300 kpl.
Jos hakee yli 300tkm ajettuja: BMW n. 200 - MB yli 1100 kpl..
Pitäsköhän vaihtaa merkkiäE70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
Comment