Announcement

Collapse
No announcement yet.

GALLUP: Yli 300tkm ajettu e60 diesel???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Armas P
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 74

    #46
    Originally posted by AlliumPorrum View Post
    Huoh... Tässä(kin) keskustelussa kävi juuri siten kuin pelkäsin ja jota halusin välttää; ei vielä yhtään vastausta alkuperäiseen kysymykseen (ks yllä), vaan kädenvääntöä, mielipiteitä, arvailuita, veikkailuja ja toisten haukkumista :(

    Pliiiiiis, noita löytyy jo ihan tarpeeksi muistakin keskusteluista, eli olkaa ystävällisiä ja antakaa FAKTOJA. Koska kukaan ei vielä antanut vastausta, voinemme siis olettaa että kellään täkäläisellä ei ole yli 300tkm ajettua e60:sta...?? Eli muutetaas sen verran scopea että tiputetaan raja 200tkm:ään. Jos siis omistat moisen yli 200tkm ajettuna, ole ystävällinen ja heitä faktat kehiin!
    Kunnon paskanjauhantaa taas, ylläri. Ihmiset lukee otsikon ja vastaa johonkin ihan muuhun. Luetunymmärtäminen taitaa olla vaikea laji.

    2005 525da, 340tkm. Itse ajanut tuolla n.15tkm, jona aikana vaihdettu jarrupalat-/levyt eteen ja pyöränlaakeri. Autosta kasa kuitteja, mutta mistä näistä tietää, koska räjähtää. Auto oli halpa, ainakin vielä toistaiseksi. Ostos ei ole kaduttanut, mutta autokuume vaivaa taas, ihme juttu.

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5387
      • S:t Karins

      #47
      202 th ajettu 535D. Itse ajanut tuon reilu 30 th km.
      Omalla ajolla:

      - hehkut vaihdettu
      - nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu
      - Webaston vesipumppu vaihdettu
      - takapuskurin yksi PDC-anturi vaihdettu
      - hihnan kiristysrulla
      - softat päivitetty
      - kaikki suodattimet vaihdettu
      Last edited by Tommix; 06-03-2010, 18:39. Reason: lisäys
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • iikka
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2597
        • Oulu

        #48
        Originally posted by Hemi View Post
        Miten ihmeessä se mekaaninen kunto on kiinni edellisstä omistajista?
        Jokaisella autoon kootulla osalla tulee jossain kohtaa finaali, täysin riippumatta siitä kuka sitä on pitänyt.
        Kilometrisuoritteen kasvaessa, alkaa eri osilla/osakokonaisuuksilla finaalit lähenenemään loppua koko ajan kiihtyvässä tahdissa...ja kuluminen alkaa näkymään eri komponenteissa nopeammin ja nopeammin.
        Jossain vaiheessa tässä yhtälössä ollaan siinä kohtaa että koko auto on vaihtunut uuteen.
        Pintakiilto on toki paljon kiinni käyttäjästä, mutta niin se vain on että jokaisella osalla/komponentilla on hyvinkin tarkka maksimi kilometrisuorite lähes täysin käytöstä riippumatta.
        Toki ahkerasti huoltamalla ja osua vaihtamalla ollaan eri osien elinkaariennusteessa aina ajan tasalla, mutta se mitä on edessä, siihen ei juuri voida vaikuttaa.
        Vähemmän ajettu on AINA vähävikaisempi kuin enemmän ajettu.
        Se kuinka autoa on pidetty, on pelkkää spekulaatiota, eli 50/50 varmuudella myös se enemmän ajettu on hyvin/huonosti pidetty.
        Pintakiilto ei kerro kumpi on kyseessä.

        no onhan se nyt aivan vitusti kiinni siitä omistajasta.. mitäpä hemi veikkaat kumpi auto kestää pitempään.

        Auto 1 esim. honda accord 2.0 -03
        ja omistaja lyö auton talvella kelistäkö kelistä aina kylmänä käyntiin ja heti lähtee päästään nilkkasuorana käsijarrua repien meneen.. kesät päästetään niinku järenköyhä ja välillä käkkärillä ahistaen poltellaa kumia.. eli ns. teinikäytössä ollut auto.. ja mitä ne huollot on? ei niitä oo kiinnostanu tehä ku sillon ku on sattunut joskus muistaan öljyt vaihtaa..

        Auto 2 esim. honda accord 2.0 -03
        omistaja lämmittää talvella auton ennenlähtöä ajelee normaalisti ilman ihmeempiä repimisiä ja kikkailuja.. huollot tekee säännöllisesti.. ajelee suurinpiirtein niinku normiliikenteessä kuuluukin ajaa..


        ja esimerkkinä tuo koska parilla tutulla on ollut tollaset autot uudesta asti..
        toinen oli tällä ei niin nätillä pidolla ollut johon oli jouduttu vaihtaan 2 vaihdelaatikkoa + muuta pienempää korjausta + kun mittariin tuli 100tkm oli jo auto koneenki puolelta melko finaalissa.. öljyä ei vuotanut mutta söi mittatikun merkkien välin 500km matkalla..

        toisella ajettu tänäpäivänä jo 250tkm eikä oo ollu mitään ongelmia..

        että onko se omistajasta kiinni miten se auto pelaa? HÄ?
        Speed costs, how fast you wanna go?

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

          #49
          Samaa mieltä iikan kanssa. Hyvä esimerkki vaikka ihan perusasia kuten öljyhuolto. Eiköhän silläkin ole kulumisen kannalta väliä, vaihtaako omistaja autoon moottoriöljyt 20-25tkm vai 50-60tkm välein. Jos oletetaan, että autossa x on öljynvaihtoväli ajotietokoneen osoittamana keskimäärin noin 20-30tkm riippuen käytöstä. Joku zippinetto pystyy silti vetämään autolla sen netto 50-60tkm yhdellä öljynvaihtovälillä.
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #50
            Originally posted by iikka View Post
            no onhan se nyt aivan vitusti kiinni siitä omistajasta.. mitäpä hemi veikkaat kumpi auto kestää pitempään.

            Auto 1 esim. honda accord 2.0 -03
            ja omistaja lyö auton talvella kelistäkö kelistä aina kylmänä käyntiin ja heti lähtee päästään nilkkasuorana käsijarrua repien meneen.. kesät päästetään niinku järenköyhä ja välillä käkkärillä ahistaen poltellaa kumia.. eli ns. teinikäytössä ollut auto.. ja mitä ne huollot on? ei niitä oo kiinnostanu tehä ku sillon ku on sattunut joskus muistaan öljyt vaihtaa..

            Auto 2 esim. honda accord 2.0 -03
            omistaja lämmittää talvella auton ennenlähtöä ajelee normaalisti ilman ihmeempiä repimisiä ja kikkailuja.. huollot tekee säännöllisesti.. ajelee suurinpiirtein niinku normiliikenteessä kuuluukin ajaa..


            ja esimerkkinä tuo koska parilla tutulla on ollut tollaset autot uudesta asti..
            toinen oli tällä ei niin nätillä pidolla ollut johon oli jouduttu vaihtaan 2 vaihdelaatikkoa + muuta pienempää korjausta + kun mittariin tuli 100tkm oli jo auto koneenki puolelta melko finaalissa.. öljyä ei vuotanut mutta söi mittatikun merkkien välin 500km matkalla..

            toisella ajettu tänäpäivänä jo 250tkm eikä oo ollu mitään ongelmia..

            että onko se omistajasta kiinni miten se auto pelaa? HÄ?
            Edelleen.... kuten olen jo moneen kertaan todennut, kukaan ei voi ostaessaan tietää ilman yliluonnollisia kykyjä MITEN sitä konetta tai laatikkoa on rangaistu!
            Sitä on ihan yhtä hyvin rangaistu paljon kuin vähän ajetussa autossa, joten se vähemmän ajettu on AINA keskimäärin vähävikaisempi.
            Näitä "legendoja" toki liikkuu pilvin pimein siitä miten jollain auto kestää miljoonan kunhan öljyjä on vaihdeltu 5000km:n välein ja ajeltu kuin kusi sukassa lähes tyhjäkäynnillä, kun taas sillä "naapurilla" tismalleen sama auto on loppu alta 100tkm:in?
            No, ihan oikeassa elämässä onneksi ei näin ole, vaan tämä psygologinen urbaanilegenda on olemassa vain jotta sitä voidaan käyttää itsepetoksessa niin autokaupoilla kuin autoja ylihuollettaessakin.
            Tällaiseen oikeasti uskovan ei ainakaan milloinkaan harkita autokaupan alaa/uraa, mikäli ruokittavia suita on enemmän kuin yksi.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7508
              • Jyväshyvä

              #51
              Originally posted by kt0510 View Post
              202 th ajettu 535D. Itse ajanut tuon reilu 30 th km.
              Omalla ajolla:

              - hehkut vaihdettu
              - nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu
              - Webaston vesipumppu vaihdettu
              - takapuskurin yksi PDC-anturi vaihdettu
              - softat päivitetty
              - kaikki suodattimet vaihdettu
              Kyseiseen autoon minun aikana vaihdettu (normi huoltojen lisäksi):
              etutukivarret 4 kpl (eivät vielä ehkä olleet vaihtokunnossa,
              kuitenkin selvästi kuluneet, vetelyongelma poistui vasta runfaltit hukkaamalla)
              egr-termari
              Jarrupalat eteen ja taakse
              Oli muisaakseni 143 tkm ajettu kun tuli minulle...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                #52
                Originally posted by Hemi View Post
                Sitä on ihan yhtä hyvin rangaistu paljon kuin vähän ajetussa autossa, joten se vähemmän ajettu on AINA keskimäärin vähävikaisempi.
                Siis minkä logiikan mukaan esim. huonosti pidetty ja huonosti huollettu 100tkm ajettu auto on vähävikaisempi kuin 150tkm ajettu hyvin pidetty ja hyvin huollettu auto?
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • Kilpuri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 831
                  • Tampere

                  #53
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Niin lentokoneissa kuin autoissakin jokaisella komponentilla on oma maksimi käyttötuntinsa sillä erolla, että lentokoneissa tämä ilmoitetaan sen käyttäjille.
                  Väärin! Lentokoneilla on "elinikiä". Kunkin komponentin vaihtoväliä ei loppuasiakas tiedä, eikä ole tarviskaan. Kone huolletaan huolto-ohjelman mukaan ja se kestää eliniän. Tämä ei tarkoita sitä, että jokainen komponentti heti tämän jälkeen hajoaa. Huolloissa tietyt osat saatetaan voidella ja jopa vaihtaa säännöllisesti, mutta se ei tarkoita sitä että ilman vaihtoa olisi reilut 500 raatoa. Laakerien voitelu onkin tärkeää!

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Mitäpä jos sen seuraavan Thaimaan reissun lentokoneessakin lähdetään siitä että lennetyt tunnit/kilometrit "näkyy vain mittarissa"?
                  Kuinka moni oikeasti silloin uskoo tähän todella absurdiin itsepetokselliseen väitteeseen?
                  Minä uskon. Jaa miksikö? Kaikki avainkomponentit testataan siten että ne kestää ainakin elinikä x 3 (spektit on yleensä melko konservatiivisia "normaaliin" elämään verrattuna). Ts. osat kestää todellisuudessa käyttöä paljon pidempään.

                  => Lentokonetta / autoa ei voi eikä saakaan verrata toisiinsa.

                  Pahoittelut täysin aiheeseen liittymättömästä viestistä.
                  Now: 525xd -09
                  Ex: 330d -07
                  Ex: 328i -96

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    #54
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Niin lentokoneissa kuin autoissakin jokaisella komponentilla on oma maksimi käyttötuntinsa sillä erolla, että lentokoneissa tämä ilmoitetaan sen käyttäjille.
                    Pentti Perusautoilijankin pitäisi tämä tajuta/ymmärtää, mutta reilusti itseään pettämällä asia voidaan sulkea mielestä.
                    Mitäpä jos sen seuraavan Thaimaan reissun lentokoneessakin lähdetään siitä että lennetyt tunnit/kilometrit "näkyy vain mittarissa"?
                    Kuinka moni oikeasti silloin uskoo tähän todella absurdiin itsepetokselliseen väitteeseen?
                    Juuri tästähän tässä on ollut kyse mitä olen yrittänyt sanoa. Kyse on käyttö TUNNEISTA, ei kilometreistä. Lentokoneissa se ilmoitetaan fiksusti ja kilometrien lisäksi se pitäisi olla myös autoista luettavissa. Sitä en tiedä saisiko sen piuhan päässä selville?

                    Ihan yhtälailla se lentokone huolletaan 100 lentotunnin jälkeen onpa sillä ajettu 1,5Machin nopeudella yliäänitunnistusta tai 400km/h nopeudella suunnistusta. Jokainen tietää montako kilometriä kummallakin suoritteella tulee 100 tunnin aikana. Tämän lisäksi jokainen käynnistys, laskeutuminen yms. kasvattaa syklejä jotka ovat huoltoperusteena. Kilometreistä ei siis lentokoneissa välitetä pätkääkään huollon tai eliniän arvioinnissa vaikka nämäkin on hyvin tarkasti selvitettävissä. Ainoa ratkaiseva tekijä on käyttö TUNNIT.

                    Pahoittelut topicin aloittajalle, että tässä taas kävi näin
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1962
                      • Seinäjoki

                      #55
                      220->260tkm e60 530d vaihdettu:
                      -öljyt ja suodattimet kerran jokapaikkaan(laatikko,perä,moottori)
                      -kampiakselin hihnapyörä
                      -egr termostaatti
                      -apukuskin penkki vaihdettu rikkinäisen airbag tunnistimen tähden(pelkän matonkin tietty olis -voinut vaihtaa, mut löysin purkaamolta edullisesti koko lestan)
                      -hehkut+niiden ohjainlaite
                      -ilmamäärämittari
                      -xenon polttimot


                      Eli reiluhkoon ajomäärään liittyen vaihtoon on mennyt vain tuo airbag tunnistin ja ehkäpä hihnapyörä. Muut on peruskamaa mitkä saa vaihtaa melkeimpä aina kun käytetyn e60 dieselin ostaa.
                      Lisäksi vaihdoin konin alustasarjan, mutta vanha alusta oli vielä ihan kuosissaan vaikka oli alkuperäinen. tuolla olis helposi vetäny vielä 300tkm täyteen.
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #56
                        Originally posted by Juhis View Post
                        Siis minkä logiikan mukaan esim. huonosti pidetty ja huonosti huollettu 100tkm ajettu auto on vähävikaisempi kuin 150tkm ajettu hyvin pidetty ja hyvin huollettu auto?
                        Ei minkään logiikan. Poitti on siinä millä rötgenkatsella tiedät todellisuudessa kumpi on kumpi?

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8253
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #57
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Ei minkään logiikan. Poitti on siinä millä rötgenkatsella tiedät todellisuudessa kumpi on kumpi?
                          ja tästä voidaan taas jatkaa että mistä hemi ja petrolhead erottavat huonommalla pidolla olleen 200tkm ajetun- ja hyvällä pidolla olleen 400tkm ajetun jossa mittarissa 200tkm e60 koppaset autot kunnon perusteella toisistaan?

                          tästä päästäänkin miettimään että onko niillä kilometreillä mitään merkitystä. kertovat vain sen että autolla on ajettu vähintään ilmotettu määrä mutta mikään ei takaa että onko ajettu 300tkm enemmän kuin on ilmoitettu.

                          itse kun lähden autoa ostamaan, perusoletus on että kilometrit eivät pidä paikkaansa tai mitä suurempi lukema on mittarissa sen todennäköisemmin se pitää paikkansa. kuitenkin yleiskunto ratkaisee.

                          toki jos vanhassa autossa on "uskomattoman vähän" kilometrejä, on se helpompi myydä näille mittarilukema-uskovaisille tulevaisuudessa..
                          Last edited by peto2; 07-03-2010, 02:34.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • ^^henu
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 728
                            • Ylivieska

                            #58
                            Mennee nyt aivan OT, mutta on jo niin pahasti menny että täytyy ottaa osaa sen verran tähän keskusteluun.. Olen itse sitä mieltä että kilometrit ei todellakaan aina kerro sitä misä kunnossa auto on, auto on yksilö ja uusi vähän ajettu auto voi olla yhtä hyvin korjaamolla kuin paljon ajettu vanahakin!

                            Esim 1.
                            Meillä töissä on 200-350tkm ajettuja (vm 2007) mersun reuhkoja, joita huolletaan säännöllisesti huolto-ohjelman mukkaan, mutta siltiki niitä saa olla aivan yhtenään viemäsä korjaamolle, jonku vian takia.

                            Esim 2.
                            Onneksi pihasta löytyy pari vanahaa kaania, joilla molemmilla on ajettu lähes miljoona, toisesa on mittari pyörähtäny jo kerran ympäri ja kohta pyörähtää toisen kerran ja toisessa oli pari viikkoa sitten mittarissa muistaakseni n. 970km eli kohta miljoona. Näitäkin on huollettu huolto-ohjelman mukkaan niinkö muitakin firman autoja säännöllisesti eikä niitä oo sen kummemmin tarvinnu viiä korjaamolle, eli ei oo ollu suurempia vikoja. Toisesa kaaniassa on uuesta asti kuulunu moottorista jotain sivuääniä mutta siltikin ne vaan kestää.

                            Jos ajattelee maalaisjärjellä niin enemmän ajetussa autossa on suurempi todennäköisyys siihen että vikoja voi tulla helpommin kuin vähän ajetussa, mutta eihän tämäkään aina pidä paikkaansa. Siitäkin on ollu puhetta ettei auton entisillä omistajilla olisi vaikutusta missä kunnossa auto on, väärin. Kyllä minusta ainakin sillä on paljonki vaikutusta miten autoa on pidetty ja miten sillä on ajettu. Meillä töissäkin on paljon erilaisia ajotyyleja ja -tapoja omaavia kuskeja, minusta tällä on vaikutusta paljon siihen mitä kuluvia osia esim. niveliä sun muita autoon joutuu vaihtaan.. Puhun raskaista ajoneuvoista. Jos otetaan tähän nyt vaikka esimerkiks mun vm. -83 takapotku toyota corolla, jolla on ajettu n. 195tkm ja se on ollu yhellä omistajalla (naisella) koko ikänsä eli autoa ei varmaankaan ole paljon "revitelty" ja minä oon toinen omistaja. Autoa on käytetty säännöllisesti huolloissa, huoltokirjan mukkaan, auto oli hyvässä kunnossa minulle tullessa, muuten mutta termari vaihettiin, ulkoisesti auto oli melko ruosteessa päältä päin, pohja täysin ehjä, kytkimen vaihto olis eessä, ja kyllä minusta ajotyyli on se mikä vaikuttaa tähän kuinka usein kytkimenki joutuu vaihtaan.. Tätäki on ajanu vanahempi nainen ja luultavasti luistattanu kytkintä ties kuinka kauan kunnes se on lopulta finaalissa. Tähän toki voi vaikuttaa auton ikäkin. Nyt auto on seissy tovin ja tämän takia on tullu enempi laitettavaa, kuten jarrut jne.

                            En tiiä tuliko mun pointti selväks, mutta aivan sama.

                            E60 535dA -05
                            E39 530i Touring M-Sport -02

                            1.3 Toyota Corolla DX -83 - Rokki Corolla

                            EX:
                            E46 330Ci -00 M-Sport
                            E36 318i sedan -91 - Tuninki "projekti"
                            E30 318i -88 - Punainen Paholainen


                            sigpic

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #59
                              Originally posted by peto2 View Post
                              ja tästä voidaan taas jatkaa että mistä hemi ja petrolhead erottavat huonommalla pidolla olleen 200tkm ajetun- ja hyvällä pidolla olleen 400tkm ajetun jossa mittarissa 200tkm e60 koppaset autot kunnon perusteella toisistaan?
                              Porukka jauhaa tosta hyvästä huollosta ja hyvällä pidolla olemisesta. Auton osista suurin osa on huoltovapaita , ne kestää sen minkä kestää. Vaikka uusitaan (käytännössä vain halvemmasta ja välttämättömimmästä päästä) osia sitä mukaa kun ratkeaa , koko ajan kilometrien karttuessa sulla lisääntyy niiden osien ja järjestelmien määrä jotka on elämänsä ehtoopuolella.

                              Ota muutama sata tai tuhat enemmän ja vähemmän käytettyä autoa pukkiin ja tee oma otanta asiasta niin ei tarvitse petrolin paskapuheita uskoa.

                              Sitten kun on ostamassa 400tkm vedettyä helmeä ja myyjä kertoo miten usein on vahannut ja vaihtanut rasvat koneeseen , voi miettiä paljonko nämä toimenpiteet on jatkaneet laatikon synkkarenkaiden elinikää. Tai myyjä näyttää kuitteja "miten konetta on huollettu" , osteltu vähän huohotinputkia ja puolia kun on levinnyt. Paljonko tämä parantaa koneen laakereiden kuntoa ? Paljonko pidempään vanos tai keinut vielä kestää sen ansiosta? Suoristuuko ässän muotoiset venttiilinvarret kun kaataa Fortet koneeseen?

                              En taida avata tätä topikkia enää.
                              Last edited by petrolhead; 07-03-2010, 11:00.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • ritariässä
                                BTCF Member
                                • Jan 2006
                                • 3463
                                • Raisio

                                #60
                                Sopivasti "revitetyissäkin" on isoja eroja.

                                Erkki runnoo vaihteet pesään voimalla ja vauhdilla ja käyttää kytkintä terävästi. Nopeat vaihdot, manuaaliaskissa syncrot kovilla. Kytkimen rynkytys ja voimansiirtoon tulee kappia nopeammin kuin nätimmin ajaessa. Konetta rääkätään heti kylmänä vaikka vähän rohisevaa ääntä pitääkin silloin. Kurvit ja risteykset ajetaan kaikkin tiemonttuihin tärskäyttäen jne...

                                Simppa osaa myös ajaa vauhdikkaasti, kylmää konetta/auto ei vielä rääkätä, sitten kun lämpiää, käytetään myös kierroksia ja poletaan kaasuakin pohjaan joten kone ei kyllä pääse karstoittumaan. Liikennevaloista lähtetään aluksi kohtuu nätisti mutta kun kytkin ylhäällä ja auto rullaa niin painetaan sitä kaasua kunnolla ettei naapurin corolla hyökkää rinnalle. Vaihteet vaihdetaan kohtuu rauhallisesti kun on omalla rahalla ostettu auto ja ei haittaa vaikka voiskin vaihtaa 0,2 sekunttia nopeemmin kun oikeen voimalla täräyttelee. Ajosilmääkin löytyy, ajosilmä vuosien ajokokemuksella kehittynyt ja kaukaa osaa jo suurimman osan routasyöpymistä hahmoittaa ja väistää, kestääpähän puslat ja iskarit pidempään kuin kaverin Erkkillä.

                                Se mitä taas ajan takaa, kovaa voi ajaa monella tapaa ja se näkyy kyllä pitkässä juoksussa miten auto "väsyy".

                                Sivusta pääsee työelämässä kattomaan miten ihmiset ajaa autoa, toisen rusauttelee pakkihampaita sileäksi ja liikkeelle lähtiessä nousee melkein savu kytkimestä. Osa ihmisistä tosiaan ajaa orjallisesti valittua ajolinjaa joka on 57,5cm reunaviivasta ja ajolinja ei muutu ellei tule hirvi pusikosta

                                Toisilla ihmisillä hajoaa autot aikasemmin, kytkimet on about 150tkm loppu/vaihdettu, toisilla +300tkm vielä alkuperäiset. On myös erittäin kiva nähdä sellasia autoja joissa on kuskin kumimatolla ja myös sen alla lapiollisen verran edellisen talven jalkakäytäväsepeliä ja toislla paikat puhtaana. Pikkasen sitä silloin miettiin, jos oliskin autojen pidossa ja sitä kautta jotain eroa miten kokonaisuutena niitä pidetään.

                                Ja kuten täällä kirjoitettu, sitten kun jotain hajoaa mystiesen aikaisin, on tuotteessa selkeä valmistusvika/virhe ja käyttötavalla siihen ei paljoa voi vaikuttaa. Kuitenkin autojen perustekniikka noita tyyppivikoja/heikkouksia lukuunottamatta on melkoisen varmaa ja kestävää ellei autoa ihan päin persettä käytetä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎