Pari vuotta sitten ajoin kuoppaan ja iskari kärsi siitä. Kaupunki ei korvannut kun ei ollut todistajia. Minun olisi kuulemma pitänyt soittaa esim. poliisit paikalle.
Eli jos ajatta johonkin niin hommatkaa todistajat. Minun tapauksessa ei riittänyt, että kaupunki tiesi montusta ja korjasi sen kun ilmoitin iskarin rikkootumisesta. Kaksi kertaa jopa käsitteli kaupungin hallituksessa ja hylky tuli. Eli eivät korvannneet. Kaikkea paskaa sitä kuuleekin.
Pari vuotta sitten ajoin kuoppaan ja iskari kärsi siitä. Kaupunki ei korvannut kun ei ollut todistajia. Minun olisi kuulemma pitänyt soittaa esim. poliisit paikalle.
Eli jos ajatta johonkin niin hommatkaa todistajat. Minun tapauksessa ei riittänyt, että kaupunki tiesi montusta ja korjasi sen kun ilmoitin iskarin rikkootumisesta. Kaksi kertaa jopa käsitteli kaupungin hallituksessa ja hylky tuli. Eli eivät korvannneet. Kaikkea paskaa sitä kuuleekin.
Itsekin muutama vuosi sitten taistelin kaupungin kanssa kun meni vanteet solmuun tietyömaalla mistä ei ollut mitään varoituskylttiä. Ensin kaupungin insinööri vetosi siihen että mitä helvettiä sulla on jotku 17" vanteet, eihän sellasilla voi missään edes ajella. Siitä kun valistin että on ihan M5 vakiokokoa nuo vanteet niin keksivät että koska alueella oli 40km/h nopeusrajoitus he eivät korvaa mitään koska tosta vauhdista ei voi tulla mitään vaurioita auton alustaan
Empä jaksanu oikeuteen lähteä muutaman kympin takia mitä vanteiden suoristus maksoi...
Mutta itse topikin aiheeseen: Olen itsekin pannut merkille että tänä keväänä on tullut todella paljon uusia routapatteja ja järjettömiä heittoja sellaisiin paikkoihin missä ennen ollut ihan hyvä ja tasainen asvaltti. Kauhulla odottelen kesärenkaiden alle vaihtoa, toivottavasti edes vähän maa sulaa siihen mennessä ja laskee noi hyppyrit.
Eteläpohjanmaalla tiet on myös aivan järkyttävässä kunnossa. Routapatit varmasti laskee suurimmaksi osaksi mutta paikka paikoin on 10cm railoa tiessä hyvinkin pitkiä matkoja puhumattakaan rei'istä ja muista päällystevaurioista.
Mutta ei hätää, ei tarvi masentua. Joku viisas varmasti parasta aikaa miettii autoilijoiden turvallisuuden parantamista esim. nopeuksien alentamisella vaikkapa; 100 > 80 ja 80 > 60 ja päälle sit lisää liikennekameroita valvomaan kansalaisten turvallista taivaltamista.
Kyllähän nuo jo autolla ajaessa näyttäävät olevan hemmetin huonossa kunnossa. Pärrällä ajo se mahtaa mennä koko ajan väistelyksi. Kun vain kerkeisi huomata kaikki...
On huomattu routapatit ja kuopat ja rotkot ja kaikki, alkaa olemaan etuvanteet ja puskurin alusmuovit käyttötavaraa. Ja sitten kun mistään ei viitsitä ilmoittaa edes liikennemerkein saatika muin keiloin tai tötteröin.
Kasitie Porista Vaasaan on kyllä muuttunut kuukaudessa melkoiseksi pomppulinnaksi. Ei oikeen pikkubussissa uskalla kahveeta kaataa kun se on katossa. KK sitten ei mitään ongelmia sen suhteen.
Lahdessa on yhdellä tiellä hävinnyt kanssa pala tiestä/risteyksen kulmasta. Lisäksi siihen eteen oli laitettu 3mx2m
kokonen varoitusteline jossa oli 1,5m halkasija liikenteenjakaja-liikennemerkki joka näytti sinne rotkoon..
Meinas olla aikamoinen ullatus pimeässä..
Yllättävän vähän on noita puuttuvia paloja tullu vastaan, mutta nuo routaheitot on aika reippaita täälläpäin varsinki pienemmillä teillä. Rellunpökäle nyt on sellanen horokki, että heiluu ja pomppii vaan, mutta Mustangin pohja"rauta" tuli kokeiltua tuossa Eerikinkartanon ja veikkolan keskustan välisellä suoralla... Onneksi rauta, eikä öljypohja
-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Rovaniemellä on karkeasti arvioituna hyvässä kunnossa ainoastaan Teollisuustie väliltä Prisman risteys - Motonet. Tämä siitä syystä että kyseiselle parin kilsan pätkälle heitettiin tuore asfaltti viime syksynä. Muutenhan koko kylän saisi asfaltoida uusiksi...tai oikeastaan koko Lapin...
Eipä se ole viimeinen sana korvausvelvollisuudesta jos haluaa tapella.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Isoja tiehankkeita (moottoriteitä) ei kuulemma enää Suomeen rakenneta ,joten miten ihmeessä aiemmin uusien moottoriteiden rakentamiseen vuosittain käytetyt miljardit eurot nyt ei sitten riitä nykyisen tiestön ylläpitoon.
Nyt kun öljyn hinta on/oli vielä alhaalla ja miehiä työttömänä olisi kannattanut urakalla pistää teitä uuteen uskoon, mutta ei.. Lähetetään Kreikkaan ja Islantiin nekin rahat ja loput mahmudien hyvinvointiin täällä kotona. Nehän ei yleensä autoa aja kun matkustavat taksilla Kelan / Sosiaalitoimiston laskuun.
Kemijärvellä kans ihana ajaa kun puoli kylää soralla ja loput semmosta 80-luvun routapaskapersereikä asfalttia. Dodge Ram seuraavaksi autoksi kyllä tulee, että pääsee. Mukava aina kesäloma reissu heittää etelä suomeen kun on tasaista ja uutta tietä jokapaikassa.
Comment