Announcement

Collapse
No announcement yet.

Focus RS500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    #46
    Muusta en tiedä, eikä oikeastaan kiinnostakkaan, mutta saatanan ruma se ainakin on

    Sitäpaitsi minä olen jo taivaspaikkani tienannut yhden voortin joskus omistaneena

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

    Comment

    • ///Jone
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2009
      • 1281
      • HKI

      #47
      e46 m3 ja tätä ei ole järkevä edes verrata, sama kun vertailisi f430 vs piristelty gt-s nismo.
      ______________________
      Nykyinen:
      Model 3

      BMW:t vuodesta 2009:
      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

      Comment

      • GameOver
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3026
        • Sjundeå

        #48
        Originally posted by peltone View Post
        Käkkärilläkö toi noita mutkia vetää vai miten?
        Khyyl. About 1.09 sek kohdilla näki ihan selvästi takarenkaista savunpölähdyksen

        Originally posted by BMW View Post
        Se nyt vaan on ankeeta vedellä mutkia käsijarruvaijeri piukalla, koska etuvedolla on aina taipumus suoristua kesken mutkan sillä perinteisellä heijausliikkeellä ja se jos joku on typerän näköistä kuten videolla näkyy
        Samaa mieltä. Loppuu jotenkin meno kesken. Tosin moni takavetoilija taas harrastaa vähintäänkin yhtä jäätäviä "mutkanjälkeisiä". Eli ei uskalleta ajaa mutkaa sladissa, mutta kun mutkan pää näkyy, niin sitten uskaltaa päästää sellasen naurettavan roikun...parhaimmillaan vielä parin arabidriftimäisen tahattoman vastaheiton kanssa.

        Nää on katkeran etuvetoinvalidin puheita sitten... Meganenkin saa kyllä näppärästi sladiin vasurilla....tosin asfaltilla ei kannata edes uneksia...

        Originally posted by BMW View Post
        +50 000k€
        Hinta vetää kyllä sanattomaksi, vaikka kuinka näyttäisi ralliautolta... Vähän sama, kun aikanaan Clio V6:n 422000mk hintalappu...
        -22 Lexus ES300h
        -08 Subaru Impreza

        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

        Comment

        • Scattman
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 466
          • 00500

          #49
          Originally posted by juustomummo View Post
          http://www.youtube.com/watch?v=GSP_MvxtoeU siinä jäis moni samantehonen bemari varmaa takaolalle ku alettas radal menee.
          "Saa olla aika kova vakiobemari..."

          Ja joku mainitsi, että Ford on kertonut auton alustan/säätöjen olevan WRC:stä? Tällä mitään merkitystä RATA-ajossa..?

          edit: Ja nyt en millään tavalla vertaa bemareihin tai japanilaisiin, tai muuhunkaan.. Toi auto ei vaan aiheuta mitään kiksejä minussa, ihan tavallinen ylihintainen kauppakassi... Mielummin ottaisin esim. Alfa Romeon, jos etuvedon ottaisin.
          On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

          Comment

          • r.w.
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2510
            • Länsirannikko

            #50
            Joku molopää varmaan oikeasti juoksee tukka putkella Ford-liikkeeseen ja tilaa WRC-alustaisen Focuksen. Markkinointi, pitäisköhän itsekin vaihtaa alaa.

            Miettikääpä hetki mitä olisi tehtaalle maksanut kehittää rajoitettu 500 auton erä neliveto-Focuksia... ei enää nykymaailmassa. Turha sen vetotavan kanssa on muutenkaan enempiä kikkailla, kun keskiverto-ostajalle on aivan sama mistä päästä ja monellako pyörällä auto vetää, kun ei se kuitenkaan halua, uskalla eikä edes osaa sitä ajaa. Riittää kun pääsee motarille revittelemään ja Essolla voi taukokahveilla sitten höpötellä jotain WRC-teknologiasta, turbosta, aerodynaamisesta korisarjasta ja jostain erikoisvanteista.
            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #51
              Niin, tokkopa tiskiltä myytävässä kipossa voi olla montakaan WRC auton kanssa oikeasti yhteistä osaa.

              WRC toki kuullostaa tosi hyvältä.
              Olli.

              Comment

              • Tcdoe
                Bimmer Fanatic
                • May 2003
                • 393
                • Helsinki

                #52
                Jos normi-RS:n hinta on härski, niin tämä RS500 se vasta maksaakin. Suositushinta 58630€.
                Lisävarusteita on tosin valittavana vain kaksi: Navi 2350€ ja etuistuimet punaisella nahalla (vrt mustalla) 100€. Melkoinen summa Focuksesta, mutta meneehän ne silti varmasti kaupaksi ja kelpais toki itsellekin.

                Comment

                • Jampuli
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2008
                  • 171
                  • Iisalmi

                  #53
                  etuveto kyllä todella suuri miinus tälle autolle..ford ennenkin osanu nelivetoja tehhä esim sierra ja escort cosworth....

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6929
                    • N/A

                    #54
                    Originally posted by duracel99 View Post
                    etuveto kyllä todella suuri miinus tälle autolle..ford ennenkin osanu nelivetoja tehhä esim sierra ja escort cosworth....
                    Oletko ajanut focus rs:ää?
                    Oletko lukenut miksi neliveto jätettiin pois?

                    Comment

                    • wta
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 641
                      • ------

                      #55
                      Originally posted by Antti O View Post
                      Oletko ajanut focus rs:ää?
                      Oletko lukenut miksi neliveto jätettiin pois?
                      Ajanut tai ei, niin onhan se nyt selvä homma, ettei "urheiluautoon" sovi etuveto. Oli se sitten kuinka nopea ja hyvä tahansa niin silti. Kyllä tällaisen pitäisi olla taka- tai neliveto. Miettikääs vaikka etuvetoista ferraria.

                      Ps. en todellakaan ole mikään takatatataktakakkataveto jee jee. Etuvetoinen sopii normiautoon ihan hyvin mutta urheiluautot ovat erikseen.

                      Comment

                      • jupe_e
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2007
                        • 114

                        #56
                        niin onhan se nyt selvä homma, ettei "urheiluautoon" sovi etuveto. Oli se sitten kuinka nopea ja hyvä tahansa niin silti.
                        Kyl mä kuitenkin jaottelisin urheiluautot nopeuden enkä vetotavan mukaan. Kävisitte mussuttajat ihan oikeesti koeajamassa tollasta "vessaa" ennen kuin mutuilette enemmän...
                        Escort mk1 Cosworth
                        Suzuki GSXR 1216 turbo

                        Comment

                        • datzka
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2005
                          • 778
                          • Jyväskylä

                          #57
                          Mistään en mitään tiedä, mutta väittäsin että moni (Ei välttämättä kaikki), ei tiedä etuvetosella ajamisesta yhtään mitään, tai sitten ei osaa viedä sitä. Tottakai radalla ei voi tulla ääriliipissä, mutta miten kun mennään soralle?

                          Faktahan on että esim. rallissa etuvedot kepittää niin asfaltilla kuin sorallakin mennen ja tullen takavetoja. Ite olen kartanlukijana rallissa nyt neljättä vuotta, ollut niin takapotkuissa kuin etupotkuissakin ja kyllä etuvedolla ne ylivoimaisesti parhaat liipit on vedetty. Vitonen sisässä auto 90-asteen kulmassa ja niin se vaan taittuu.

                          Ite oon vannonu et voorttia en osta, mutta tää uus rs focus kyllä pistää harkitsee. Joskin en noin paljoa laita vielä mihinkään autoon rahaa.

                          Tossa nyt jotain esimerkkiä meidän viime vuoden kisasta, ois jääny toi temppu tekemättä takavedolla. Kyse on siis "pimeästä", eli nuotittamattomasta rallista.

                          ///M3 97-

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #58
                            Korisarja näyttää joltain mitä joku nimimerkki "tuningboy90" varmaan himoitsee.
                            Originally posted by datzka View Post
                            ............rallissa etuvedot ...........
                            No , mäkin heitän satunnaisen moottoriurheilumuodon tähän.
                            Yhtään Le Mansin 24h :ta eikä yhtään Formula 1 kilpailua ole voitettu etuvetoisella ikinä , eikä tulla koskaan voittamaankaan.

                            -J
                            Last edited by petrolhead; 31-03-2010, 21:59.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              #59
                              Vaikka olisikin rahaa ostaa kyseinen auto, niin en sitä vetotavan takia edes harkitsisi vaikka muuten vaikuttaakin todella maukkaalta paketilta. Ehkä en osaa ajaa etuvedolla tai jotain muuta, mutta valitettavasti autoon se ei kuulu. Oikeestaan ei edes kiinnosta vittuakaan onko etuveto nopeempi soralla kun takaveto, fysiikan lait pätee kuitenkin tienpinnalla mihin ferrari tai tuo kippo on tehty. Eikä muuten tulisi mieleenkään mennä raapimaan hiekalla 58t€ fordin kylkiä.

                              Comment

                              • datzka
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2005
                                • 778
                                • Jyväskylä

                                #60
                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Korisarja näyttää joltain mitä joku nimimerkki "tuningboy90" varmaan himoitsee.

                                No , mäkin heitän satunnaisen moottoriurheilumuodon tähän.
                                Yhtään Le Mansin 24h :ta eikä yhtään Formula 1 kilpailua ole voitettu etuvetoisella ikinä , eikä tulla koskaan voittamaankaan.

                                -J
                                Puhutaanko tässä nytten ferrareista, lamboista? Tietääkseni autosta joka nimenomaan perustuu wrc pohjaisesta autosta. Silloin todennäköisesti ostajakuntaakin on aika paljon lajin fanaatikkoja tahi lajista kiinnostuneita. Olin viikonlopun englannissa katsomassa kilpailuja ja siellä nämä focukset olivat todella yleisiä, siis rs:t.

                                Ferrarit, porschet yms. superautot ovat aivan eri kastia, kun tälläinen focus. Niitä käytetään tässä sun esimerkissäs. joten musta aika paska vertaus.
                                ///M3 97-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎