E32 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8277
    • Järvikylä (Nakkila)

    #16
    Originally posted by aikamatkaaja View Post
    oletko muuten tykänny autostas.. Tai onhan noissakin eroja kun automaatti ja manuaali, mutta kuitenkin..
    Onko millai potkua..? esim. jos vertaat tohon sun 525:seen ja sen kulutukseen ja potkuun..??
    kyllä seiskasta tykkään huomattavasti enemmän.. toki olen tykästynyt automaatteihin mitä tuo 525 ei ole ja kyllä seiska tuntuu huomattavasti tilavammalta.. mitä tulee kulutukseen niin 525 menee sekalaisessa n. 10l/100km mutta motarinopeuksissa menee ehkä jopa enemmän kuin seiskalla (seiskassa motarinopeuksissa 2400rpm ja 525 3600rpm)
    paikaltaan tuo seiska ei oikein tahdo kovin ripeästi lähtä mutta yli 30km/h nopeuksissa liikkuu ihan rivakasti.. tämä on tuon 4hp laatikon ominaisuus..
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • BMW
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 3828
      • California

      #17
      Miksi juuri E32 ja manuaali? Mun mielestä ensisijaisesti seiskat kannattaa hankkia tomaattina. Edustusautoja ne on, ja ajo-ominaisuuksissa on panostettu juuri ajomukavuuteen eikä niinkään urheilullisuuteen. Miksi pilata kokonaisuus käsihämmentimellä?

      Suosittelisin etsimään siistikuntoisen 740ia E32:sen. M60B40 kone ei syö sen enempää pannukakkua kuin maamoottorikaan mutta on paljon vääntävämpi ja suorituskykyisempi. Jos urheilullisuutta haluaa, etsisin käsiini 325i/328i manuaaliaskilla ja hyvällä alustalla.
      P
      R
      N
      D

      Comment

      • aikamatkaaja
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2009
        • 601
        • Pori

        #18
        taas meni hommat uusiks tarvii siis vielä vähän funteerata..
        Kuitenkin tykkään isoista autoista ajomukavuuden ja isojen sisätilojen takia, mutta kaipaan myös hieman tuota sporttisuutta mitä löytyis tosta e36:sta.. Olisko toi 535 mikää mahdoton ajatus..?
        e61 525i -05 & e23 732i -84

        Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9041
          • Iisalmi

          #19
          Originally posted by BMW View Post
          Miksi juuri E32 ja manuaali? Mun mielestä ensisijaisesti seiskat kannattaa hankkia tomaattina. Edustusautoja ne on, ja ajo-ominaisuuksissa on panostettu juuri ajomukavuuteen eikä niinkään urheilullisuuteen. Miksi pilata kokonaisuus käsihämmentimellä?
          Tätä juttua minä en täysin ymmärrä. Jos E32 on tarkoitus hankkia käyttöautoksi niin miksi kasvattaa jo ennestään reipasta kulutusta automaattilaatikolla. Ei manuaaliauton ostaminen automaattisesti tarkoita, että haluaisi urheilullisuutta. Tykkään minäkin hämmentää käsin vaikkei olekaan tarkoitus ajaa urheilullisesti. Ja ei minusta manuaalilaatikko pilaa auton "mukavuutta" - kyyti on siltikin herrasmiesmäistä lipumista.
          E39 ja E91

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2568
            • Kirkkonummi

            #20
            Jos rahaa on tiukasti, vekottimella käydään kaupungillakin ja sisätiloja arvostaa, niin E34 on noista paras kompromissi. Jos menee vähääkään maantieajelun puolelle ja tykkää ison auton ajosta, niin E32 tarjoaa varmasti parasta vastinetta rahalle mutta miksi ihmeessä sellainen pitäisi hankkia muulla kuin automaattilaatikolla? Kuorma-autoissa on isot koneet ja kovat laatikot..

            Mutta kuten aina, tärkeintä on käydä katsomassa ja kokeilemassa kiireettä, mutta sen hyvän tullessa eteen, ottaa se ja hyväksyä tosiasia, että vanhat käytetyt autot eivät ole viattomia.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3196
              • Saarijärvi

              #21
              Jos on ostamassa jotain näiden vaihtoehtojen tasoista laitetta, niin kulutus on ihan toissijaista verrattuna muihin kuluihin. Halvimmalla varmasti pääsee kun ostaa mahollisimman kevyen ja valmiiks ehjän laitteen. Eli E36 näistä vaihtoehdoista.

              535 ja 735 yms. menee sitten puhtaasti fiilistelyosastolle, järkee näissä missään ei ole hiventäkään joten ihan oman maun ja vaikka koeajojen perusteella. Jos on tilat missä rempata, niin ostaa suosiolla vaan sen halvimman potentiaalisen jossa esim. väri on miellyttävä. 4ke hienosta 740 ei oo paha hinta, vaikka jotain tiedossa olevia vikoja ois.
              Last edited by Morkai; 27-04-2010, 14:57.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17867
                • PKS

                #22
                Originally posted by Harri G View Post
                Tätä juttua minä en täysin ymmärrä. Jos E32 on tarkoitus hankkia käyttöautoksi niin miksi kasvattaa jo ennestään reipasta kulutusta automaattilaatikolla. Ei manuaaliauton ostaminen automaattisesti tarkoita, että haluaisi urheilullisuutta. Tykkään minäkin hämmentää käsin vaikkei olekaan tarkoitus ajaa urheilullisesti. Ja ei minusta manuaalilaatikko pilaa auton "mukavuutta" - kyyti on siltikin herrasmiesmäistä lipumista.
                Samaa mieltä. Tuollainen 80-luvun automaatti 20v+ takanaan, hieman luistavana, on kyllä melkoinen fiiliksen pilaaja. Ja kulutuksen puolesta selkeä tapaus.

                Originally posted by Morkai View Post
                535 ja 735 yms. menee sitten puhtaasti fiilistelyosastolle, järkee näissä missään ei ole hiventäkään joten ihan oman maun ja vaikka koeajojen perusteella.
                Ehdottomasti. Erittäin onnistuneesti kiteytetty. Tuollainen 3.5l patarautakone on teknisesti muinasjäänne moniventtiiliseen muovikoneeseen verrattuna. Siinä missä tuollaisella M50 koneella ajaa ilman isoja huoltoja 400tkm, on M30 konetta saanut rassata monta kertaa. Puhumattakaan kulutuksesta tai käyttömukavuudesta.
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • muuris
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 3501
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by Dualfun View Post
                  Siinä missä tuollaisella M50 koneella ajaa ilman isoja huoltoja 400tkm, on M30 konetta saanut rassata monta kertaa. Puhumattakaan kulutuksesta tai käyttömukavuudesta.
                  Kulutus ja käyttömukavuus erikseen, mutta kyllä muinaisjäänne-M30 kestää sen 400tkm siinä missä M50. Huoltamatta ei kestä kumpikaan.

                  E32:sta ei silti kannata ottaa 3-litraisella M30:llä (ainakaan automaattina). Ei kulje mihinkään ja kuluttaa vähintään kuin isommat.
                  Last edited by muuris; 27-04-2010, 19:10.
                  E30 325iX '86
                  Instagram

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14553
                    • Oulu

                    #24
                    Kyllähän se M30 kippo tahtoo olla M70 kulutuslukemissa helposti.

                    M60 on kyllä ihan kohtuullinen kompromissi kulutuksen kannalta E32 keulalla.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • [BMW]
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 700
                      • Joensuu

                      #25
                      Kyllä se M30 on jo niin vanhaa tekniikkaa että en semmoista ottas käyttöautoksi, kulutuskin yleensä siellä 15l tietämillä, talvella kaupungissa enemmän. Esim 525i M50 vois olla paljon järkevämpi. Lähes 90% suomen e36 325i malleista on teineillä kaupunki rälläyksessä ja huonolla huollolla ja pidolla, semmosen hyvän löytäminen on todella vaikeaa ja tod.näk kallista. Tosin e36 on ehdottamasti järkevin käyttöauto. Itse kyllä pysyn erossa noista halvemmista bemareista, niissä kun tuppaa olemaan aika paljon laittoa, muilta merkeiltä löytyy paljon huolettomia malleja...
                      Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                      -----------------------------
                      VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                      BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                      Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                      Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                      Comment

                      • riesa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1941
                        • Manse

                        #26
                        E36:sta en edes harkitsis kyydin puolesta, ei vaan ole noiden isompien tasolla. E32 735ia tuntui kyllä aika lahnalta verrattuna silloiseen E34 535seen. Hommaa vaan maamoottori, ne on kunnon vehkeitä. Tässä rupee pikkuhiljaa jo korpeemaan tuo oman rötköttimen myynti.
                        Originally posted by Homer
                        Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #27
                          Originally posted by [BMW] View Post
                          Kyllä se M30 on jo niin vanhaa tekniikkaa että en semmoista ottas käyttöautoksi, kulutuskin yleensä siellä 15l tietämillä, talvella kaupungissa enemmän.
                          Jos kulutus on 15 l tietämillä niin jotain vikaa on aivan varmasti joko tekniikassa, ajotavassa tai jalan asennossa. Meillä on ollut seiskalangi 32 automaatilla 3,5 m30 käyttöautona jo vuosia, nyt mittarissa yli 300tkm, ostohetkellä 160tkm. Keskikulutus on aina ollut jossain 11-12 välissä, auto ajossa ympäri vuoden, enimmäkseen suhteellisen lyhyttä matkaa, toki maaseudulla kuitenkin (ei ruuhkassa seisomisia) kulutusmittaus näyttää oikein. Varmasti tuollakin saisi ainetta menemään jos oikein kunnolla polkee, normaalin liikkumisen kannalta moista tarvetta ei kuitenkaan ole. Sen lisäksi, autossa ei ole koko aikana ilmennyt mitään suurempia vikoja, ja tuskin tulee lähiaikoina ilmenemäänkään.

                          750 on sitten se fiilistelylaite (kulutusta ei tahdo saada alle ysin edes tasamaalla, keskikulutus on vähintään 13...), kyllä tuota pienemmät on käyttöautoja, tosin jos ajo tapahtuu enimmäkseen hgin keskustassa yksin tai kaksin kannattanee laittaa kolmekuutonen.

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #28
                            Originally posted by Dualfun View Post
                            Samaa mieltä. Tuollainen 80-luvun automaatti 20v+ takanaan, hieman luistavana, on kyllä melkoinen fiiliksen pilaaja. Ja kulutuksen puolesta selkeä tapaus.
                            Jos on E32 tai 34 ostamassa automaattilaatikolla niin valikoimaa on myytävissä kyllä sen verran että voi jättää aivan hyvin sen luistavalaatikkoisen sinne myyjän huoleksi. Minulla on yksi 730 jolla on jo 385tkm takanaan eikä laatikko luista vähääkään ylimääräistä, (näissähän on muutenkin yllättävän alhaalta vetävä turbiini verrattuna moneen muuhun aikalaiseensa (varsinkin volvoon jossa kone huutaa kuin hinaaja lähdöissä) toki öljyt on tuohon loodaan kyllä vaihdettu säännöllisesti.
                            Kulutuksen suhteen ei muuten ole automaattina juurikaan eroa onko auto 730 vai 735, perävälitys lienee isompikoneisessa sen verran pidempi tai sitten tuo langi on aerodynaamisempi kuin tuo lyhennetty versio.
                            Last edited by WSE1; 28-04-2010, 17:31.

                            Comment

                            • -manageri-
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2009
                              • 227

                              #29
                              Originally posted by [BMW] View Post
                              Kyllä se M30 on jo niin vanhaa tekniikkaa että en semmoista ottas käyttöautoksi, kulutuskin yleensä siellä 15l tietämillä, talvella kaupungissa enemmän.
                              Muutama litra sinnetänne, 535 on kuitenkin vitusti mukavampi ajaa vääntönsä takia mitä 325.

                              On siinä komeemmat äänetkin
                              Venat säätelee 10-15tkm välein, tsekkailee öljyputken pultit siinä samalla aina, vaihtelee tulppia ja muita perusosia niin varmasti pysyy läjässä.

                              Etit vielä semmosen 535 mihin on tehty kansiremppa lähivuosina niin se on ainakin kantensa puolesta helvetin pitkäikäinen kun pidät vaan huolta..

                              M50 puolavittuilu, nostajat rallattaa ja vääntö olematonta alakierroksilla.
                              Toki modernimpi kone, syö bensaa vähemmän ja hyvässä kunnossa jos on niin kestää sekin ajoa. Ite vaan diggaan tosta vanhasta maamöhkäleestä enemmän

                              Tässä yks mielipide, ei tarvi M50 fanittajien vetää herneitä

                              Comment

                              • GameOver
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3030
                                • Sjundeå

                                #30
                                Originally posted by Harri G View Post
                                Tätä juttua minä en täysin ymmärrä. Jos E32 on tarkoitus hankkia käyttöautoksi niin miksi kasvattaa jo ennestään reipasta kulutusta automaattilaatikolla. Ei manuaaliauton ostaminen automaattisesti tarkoita, että haluaisi urheilullisuutta. Tykkään minäkin hämmentää käsin vaikkei olekaan tarkoitus ajaa urheilullisesti. Ja ei minusta manuaalilaatikko pilaa auton "mukavuutta" - kyyti on siltikin herrasmiesmäistä lipumista.

                                Tää on ollu mielenkiintonen kastijako muutenkin mun mielestä. Toimii toiseenkin suuntaan. Automaattiauto kun tuntuu monen mielissä olevan itsestäänselvyytenä laiska ja epäurheilullinen.
                                -25 Toyota Proace City Verso
                                -23 Nissan Leaf

                                ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                                Comment

                                Working...
                                X