Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8231
    • Järvikylä (Nakkila)

    #31
    Originally posted by GameOver View Post
    Tää on ollu mielenkiintonen kastijako muutenkin mun mielestä. Toimii toiseenkin suuntaan. Automaattiauto kun tuntuu monen mielissä olevan itsestäänselvyytenä laiska ja epäurheilullinen.
    no jos 4hp22/24 laatikoista puhutaan niin ne on nimenomaan laiskoja ja epäurheilullisia

    pieni perävälitys + laatikko joka on kuin viisvaihteinen ilman ykköstä
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • fkuti
      Newbiemmer
      • Dec 2006
      • 22
      • Helsinki

      #32
      Terve,

      Tartteisin pikaisia neuvoja siitä mihin kiinnittää huomiota e32 735i koeajossa ja auton kunnon tarkistuksessa?

      Saako vikakoodit jotenkin mittariin/koelautaan näkyviin ilman erillistä lukulaitetta?

      Menen katsomaan autoa huomenna, joten ohjeistukset ovat kovasti tervetulleet.

      Kiitti!

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16307
        • Leppävirta

        #33
        Originally posted by fkuti View Post
        Terve,

        Tartteisin pikaisia neuvoja siitä mihin kiinnittää huomiota e32 735i koeajossa ja auton kunnon tarkistuksessa?

        Saako vikakoodit jotenkin mittariin/koelautaan näkyviin ilman erillistä lukulaitetta?

        Menen katsomaan autoa huomenna, joten ohjeistukset ovat kovasti tervetulleet.

        Kiitti!
        Ihan yleiset asiat. Alustan kunto(koliseeko,veteleekö ohjaus), Ruostetilanne, Laatikon toiminta(oletan että automaatti) että vaihtaako normaalisti.. Konehan on vahva mutta senkin saa pilalle jos ei ole huollettu. Paljon rullattu? Oisko ihan ilmoitusta heittää esille?

        Ei saa vikakoodeja esiin ilman erillisiä laitteita.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • fkuti
          Newbiemmer
          • Dec 2006
          • 22
          • Helsinki

          #34
          Terve tuas,

          Jep, tuosta 735i:sta on jo vierähtänyt tovi aikaa. E32 nostaa taas kuitenkin päätään autokanditaateista. Parit mersut (W124 ja W126) myös ollut kiikarissa ja kokeiltu.

          Tuo koeajettu 735i oli manuaali. Ei tullut kauppoja. En lähde tähän erittelemään sen kummemmin. Sanotaanko, että liikaa puutteita, epävarmuustekijöitä ja laittoa...

          Minulle tarjottiin 740i vuosimallia 1992. 5hp30 laatikolla ja ilmoitettu, että ajettu "vähän vajaa 300tkm". Huollot kuulemma tehty ja kaikki pelaa.

          Kai noi nikasilit on näistä kaikista jo korjailtu? Mitenkäs automaatin kunnon parhaiten tarkistetaan koeajossa? Muistelin lukevani, että luistaavat ja pakki alkaa reistailemaan. Missäs tuon 5hp30 stall speed on? Eikös se voi testata tyyliin, jarrua painaa ja kaasua samalla vaihde päällä. Katsoo sitten missä kierroksessa alkaa vetämään. Kuulostaa myös riskialttiilta testiltä...

          Kyllähän se tavallaan hirvittää tällaista vanhaa autoa ostaa, kun voi kustannukset nousta pilviin jos ei ymmärrä kävellä pommista pois. Ja näin käy jos ei tunnista pommia. Olisi siis hyvä olla tietoa siitä, että mitkä ovat ne tärkeimmät asiat juurikin E32 740i:ssä joihin kiinnittää huomiota!

          Kiitoksia taas!

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14236
            • Oulu

            #35
            Ei nuo sylinterin pinnoiteongelmat kuulu suomen bensojen piiriin.

            5HP30 laatikon ongelmista löytyy haulla. Mm. venttiilikoneiston pienet kuulat kuluu, pakkirumpuja hajoo.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • r.w.
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2510
              • Länsirannikko

              #36
              Originally posted by fkuti View Post
              Minulle tarjottiin 740i vuosimallia 1992. 5hp30 laatikolla ja ilmoitettu, että ajettu "vähän vajaa 300tkm". Huollot kuulemma tehty ja kaikki pelaa.

              Kai noi nikasilit on näistä kaikista jo korjailtu? Mitenkäs automaatin kunnon parhaiten tarkistetaan koeajossa? Muistelin lukevani, että luistaavat ja pakki alkaa reistailemaan. Missäs tuon 5hp30 stall speed on? Eikös se voi testata tyyliin, jarrua painaa ja kaasua samalla vaihde päällä. Katsoo sitten missä kierroksessa alkaa vetämään. Kuulostaa myös riskialttiilta testiltä..
              Ei ole korjattu. Nikasil-ongelmaa esiintyi aikanaan lähinnä Briteissä ja USA:ssa heidän paskan bensansa tähden. Nikasil-lohko on hyvä, eikä sitä tarvitse tässä kohtaa miettiä.

              Laatikon tarkistus onkin hankalampi tapaus. Täysin ehjä ja kunnolla toimiva automaatti vaihtaa pykälät täysin eleettömästi, vuonna 2011 tuollaisia askeja on.. no, ehkä niissä muutamassa jotka on kenties juuri isolla rahalla rempattu. Noh, ellei liikkeelle lähdettäessä parkilta vaihteen päälle kytkiessä tapahtu erityisen häiritsevää nykäisyä eikä paukahdusta ollaan voiton puolella, mikäli pakki toimii ja ajossa aski vaihtaa pehmeästi, nopeasti ja loogisesti ilman ylimääräistä arvontaa, ollaan voiton puolella. Mikäli turbiinilukko kytkeytyy normaalisti ja etenkään mikäli aski ei täristä millään nopeudella saatikka luista, ollaan voiton puolella. Mikäli askin vikavalo ei pala eikä se anna vikakoodia, ollaan voiton puolella. Kylmällä koneella liikkeelle lähdettäessä 5HP30 antaa tarkoituksella koneen kiertää pintakaasullakin suhteettoman korkeilla kierroksilla kytkemättä suurempaa pykälää, se kuuluu asiaan.

              Lisäksi katsoisin korin tarkkaan, E32:ssa on harvemmin mätävikaa, mutta jos on niin sitä on yleensä paljon. Ovien alareunat, tunkin paikat helmoissa ja bensatankin luukun alus lienevät yleisimmät ja fataaleimmat. Koneen käyntihäiriöt ovat vähintäänkin tavallisia, mutta helppoja ja halpoja korjata etenkin jos jakari pysyy kädessä. Jakopäästä ei saisi kuulua jyrinää tai kilkatusta eikä näissä yleensä nostajatkaan kauheasti naputa. Alusta on noilla kilsoilla jo kertaalleen käyty läpi, tai sitten se on aivan finaalissa. Mitäs sitä vielä keksii... vanhoja paskojahan nämä on kaikki eikä todellakaan halpoja pitää, jos sitä kysyit.
              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

              Comment

              • fkuti
                Newbiemmer
                • Dec 2006
                • 22
                • Helsinki

                #37
                Kiitoksia, hyviä kommentteja ja vinkkejä taasen.

                Ei Suomessa taida kovin montaa e32 740i tai E32 735i (manual) helmeä olla. Ei ainakaan myynnissä tällä hetkellä.

                Mikäli sellaista jollain on tarjolla tai tiedossa niin kuulen mielelläni! Yksityisviestillä tavoittaa parhaiten.

                Harraste-/käyttötautoksi myös e24 sekä mersun w126 ollut kiikarissa. Saksassa ilmoituksien perusteella muutama mielekiintoinen E32:n myös. Tulee vaan turhan kalliiksi ja aikavieväksi niiden katsastaminen. Ruotsissa silloin tällöin myös hyviä yksilöitä ilmoituksien perusteella.

                Mistäs näitä hyviä, ruosteettomia, ryhdikkäitä ja alkuperäisiä löytää parhaiten? Voisi kokeilla foorumin osto-osastoa tietty...

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16307
                  • Leppävirta

                  #38
                  Originally posted by fkuti View Post
                  Kiitoksia, hyviä kommentteja ja vinkkejä taasen.

                  Ei Suomessa taida kovin montaa e32 740i tai E32 735i (manual) helmeä olla. Ei ainakaan myynnissä tällä hetkellä.

                  Mikäli sellaista jollain on tarjolla tai tiedossa niin kuulen mielelläni! Yksityisviestillä tavoittaa parhaiten.

                  Harraste-/käyttötautoksi myös e24 sekä mersun w126 ollut kiikarissa. Saksassa ilmoituksien perusteella muutama mielekiintoinen E32:n myös. Tulee vaan turhan kalliiksi ja aikavieväksi niiden katsastaminen. Ruotsissa silloin tällöin myös hyviä yksilöitä ilmoituksien perusteella.

                  Mistäs näitä hyviä, ruosteettomia, ryhdikkäitä ja alkuperäisiä löytää parhaiten? Voisi kokeilla foorumin osto-osastoa tietty...
                  Japaniasta kai niitä vois löytää, tosin miten lie tänä päivänä.. Kuinkahan moni helmi on käyny uimassa/ löytyny jostain talon katolta.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • apuapina
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 29
                    • Turku, Finland

                    #39
                    Moro. oon kattelu tosa tommosta e32 735:ta automaattiaskilla. Nois vissii koneet suht luotettavii? Mites toi aski? Autolla ~240tkm ajettu.

                    Sit noi kaikki sähköherkut, oon kuullu vähä huhuu et aikalailla reistailevat?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎