Announcement

Collapse
No announcement yet.

e31 850 VS corvette(tuli ostettua)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46 ci
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 583

    #61
    Heh oikeasti hyvä keskustelu täällä Lovebimmer-(mihin porukkaan taidan itsekin kuulua) maassa. On ne niin erilaisia autoja ettei oikeasti voi verrata kuten tässä on kerrattu mutta on siinä C5 jotain niin brutaalia että vaikea selittää. Kun sen ajaa luistoon ikkuna auki/targa pois niin ymmärtää mistä puhutaan ihan sama manuaali vai aut.
    ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

    Comment

    • BMW
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 3822
      • California

      #62
      Viper vois olla mielenkiintoinen. On se 8.0l V10 varmaan kiva lohko 2 paikkaisessa hiustenkuivaimessa, ja täytyishän sitä konetta sitten varmaan hiukan kiristää kun on niin matalavireinen.
      Last edited by BMW; 10-06-2010, 23:52.
      P
      R
      N
      D

      Comment

      • rami
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 707
        • Raahe

        #63
        Originally posted by makebm5 View Post
        Lieneekö muut syyt johtaaneet kaupan peruuntumiseen kuin itse auto niin sitten täytyy vähän mollata purkaakseen huonoa oloa.
        Varmaan tässäkin tapauksessa koeajettu ja katsottu selvästi useampia yksilöitä.
        Tottahan se on ettei C5 ole sellainen neitien auto jossa kaikki on "valmiiksi pureskeltua" kuten BMW.ssä. Muttei ei se ole edes sellaiseksi tarkoitettu.
        Sitähän jokaisella on mieltymyksensä. Itse en nähnyt syytä vaihtaa harrasteautoani sittenkään corvetteen. Kyllähän sillä ajelisi ei siin mitn, mutta jos ei tuntisi saavansa rahoilleen vastinetta niin ei se silloin kannata.
        bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

        Comment

        • BimmerM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1137
          • Kemi

          #64
          Muutenkin ihan tyhmä vertailu koska c5 on puolet kalliimpi ku 850. Eikä paini oikein muutenkaan samassa ryhmässä

          Comment

          • Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19175
            • -

            #65
            Originally posted by BMW View Post
            Viper vois olla mielenkiintoinen. On se 8.0l V10 varmaan kiva lohko 2 paikkaisessa hiustenkuivaimessa, ja täytyishän sitä konetta sitten varmaan hiukan kiristää kun on niin matalavireinen.
            Juu ja F430 oli muuten ihan kiva auto myöskin. Oletko koskaan ajanut Viperillä tai edes C5 Corvetella? :think
            All good things come to those who wait.

            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

            Sound Factory Bar & Nightclub

            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #66
              Veten hintoihin Suomessa: Jos ensimmäiset (97-98) maksavat jenkeissä tänä päivänä kymppitonnista ylöspäin ja ne laivataan Suomeen, tulee niille väkisinkin hintaa rekisteröitynä pari kymppiä. Halvinta ja huonointa ei kannata hankkia Vetenkään tapauksessa vaan isommalla rahalla saa luonnollisesti paremman yksilön. Näillä opein 25-30 k€ maksava Vette on ihan OK ostos koska ei tuolla hinnalla oikein saa mitään parempaakaan..

              Oikein hyvä C5 maksaakin sitten väkisinkin 35-45 k€ ja silloinhan se on ahdettu.
              ---

              Comment

              • huru-ukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 4052
                • Inkoo/Portimao

                #67
                Hetkellinen suhde: ehkä paremman puutteessa Corvettekin - mielenkiintoisempia ja ennenkaikkea luotettavampiakin jenkkejä löytyy!
                Jatkuva suhde: Bemari!
                Kai noita jenkkejä ehti olla persien alla viitisenkymmentä,ja vaikka mahdollisuus myös Corvetteen olisi ollut,niin kun näki vierestä,kuinka niiden kimpussa joutui jatkuvasti hääräämään (ennenkaikkea krooniset automaattilaatikon korjaukset eivät irtoa ilmaiseksi...),ei totisesti kiinnostanut!!
                Kuten sanoin,kivahan niitä on katsella ja käydä jopa huorimassa,mutta että jos nautiskelua häiritsee todellisuudessa pelko siitä,että milloin joku paikka räpsähtää,niin parempi satsata laatuun!!
                Niinhän se on,että naiset poseeraavat mieluummin muskelien vieressä kuin järjenvalossa....
                Muskeleilla on tapana kuihtua samalla kun järjellä lisääntyä...

                Aikuisten oikeasti - noissa jenkkiautomaateissa istuessaan saa Madonnan pauhun keskellä kuunnella,kuinka pikku-d ja iso-D jatkuvasti seilaavat edestakaisin ja matka johtaa ennenpitkää korjaamolle...

                Minulla on tietokonehuoneen seinillä pitkä rivistö eri vuosimallien Corvetteja - kiva niitä on ketsella eivätkä ne ole lapsipornoa,vaikka ajattomat,pitkäsääriset piilotuhmelot niiden kylkiä myllyttävätkin!

                Tämä vertailukysymys kannattaisi tehdä myös jenkkilän jenkille , niin tulisi selkeämpi vastaus! Pienenä lisänä päivän pähkäilyyn BMW:n ja jenkkiautoteollisuuden todellinen taloustilanne: BMW säilynee BMW:nä,mutta Corvette alkaa vääjäämättä muuttua KIA'maisemmaksi ja jos nyt haksahtaisi letukan leiriin , niin osa osalta pirssi jatkossa muuttuisi "vinommaksi" - tulisi ikäänkuin odottamaton kiire vaihtaa auto aidommaksi...

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19175
                  • -

                  #68
                  Siis nyt on kyllä pakko olla eri mieltä huru-ukon kanssa tuosta automaattilaatikkoasiasta. Kyllähän jenkkiautoissa nimenomaan on ne luotettavat automaattivaihteistot, poislukien ehkä tietyt 80-luvulla valmistetut sutena syntyneet versiot. Itse ainakin olen antanut omistuksessani olleille Corveteille täysin huoletta leipää niin paljon kuin sielu on sietänyt ja eipä ole ollut puhettakaan, että tekniikan kestävyyden kanssa olisi ollut pienintäkään ongelmaa!

                  Nimenomaan BMW:n automaattilaatikot on ne, jotka on tehty linnunluista (E39 530dA vaihteisto) tai sisällä pyörii muovikuulat venttiilikoneistossa (E34 540) kuin lasten lautapelissä. Tahtoo suomalaisten ongelma vaan olla se, että ulkomailta ostetaan ne kaikista halvimmat ja huonoimmat paskat ja sitten ihmetellään jälkikäteen, kun laatikot ei kestä ja kaikki on muutenkin lopussa.

                  Mitä tulee topicin autoihin, niin kyllähän 850 on ihan kiva auto cruise päällä ajeluihin ja näyttäytymiseen kylillä. Parkkiruudussakin näyttää urheiluautolta maallikon silmissä. Mutta tosiasiahan on, että edes automaattivaihteinen Alpina B12 5,0 Coupe ei mene pienissä alle 100km/h nopeuksissa yhtään mihinkään. Ja tavallinen E31 850i vielä selvästi sitä huonommin. Vasta yli 180km/h vauhdeissa alkaa olla jonkinlaista ison moottorin ja voiman tuntua.

                  C5 Corvetella sentään automaattilaatikolla varustettu täysin pappamallin versiokin potkii jo pienissä nopeuksissa auton aivan uskomattomaan kiihtyvyyteen. Käytännnön suorituskyky on täysin verrannollinen normaaleissa ajotilanteissa E36 M3, E46 M3, E39 M5 yms autojen tasolle, joissakin tilanteissa täysin vakio C5 on jopa nopeampi. Paperiarvoista on nyt aivan turha mainita mitään, niillä ei ole tosielämässä mitään väliä.

                  Onhan se täysin totta, että C5 on halpaa muovia sisältä. Mutta toisaalta auto on myös erittäin kevyt. Omamassa on perusversiossa muistaakseni jopa alle 1500kg ja se ei ole paljon! Ajettavuus on eurooppalaisiin autoihin tottuneille tietysti aivan erilainen, mutta kuten tässä topicissa on mainittu jo moneen kertaan, niin kyllähän C5 on oikea urheiluauto ja 850i on siihen verrattuna kauniisti muotoiltu leppoisa matka-auto hieman suuremmalla moottorilla.
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • tinke76
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 285
                    • Lempäälä

                    #69
                    Täysin samaa mieltä, perustekniikkahan noissa on idiootinvarma ja se 80-luvun th700:kin poiki yleensä vasta huomattavasta tehonlisäyksestä mutta makuasioitahan nämä ovat eli turha kiistellä siis



                    F11 525 dA M-sport & F45 218iA& Corvette C5

                    Comment

                    • huru-ukko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 4052
                      • Inkoo/Portimao

                      #70
                      Kuhan,Juhis,sohaisin vain!
                      Näitä on nyt näitä jenkkejä tullut ensin kuolattua ja sitten kuunneltua ikänsä niillä ajaneita jo 50-luvulla - ennenkuin Popedat valtasivat nuo kelirikkokuopat..
                      Mutta jenkeillä ja jenkeillä on eronsa - on ollut ja tulee olemaan! Yx tykkää mopareista,yx GM:n tuotteista ja loput Ford'ista! Silti sellaiset herrat,joilla tänäkin päivänä seisoo todella pitkä rivi autoja omistuksessaan - kuten tämä mojovaleukainen jenkkijuontaja - pitää bemareita ylivertaisina ja äijä ilmeisesti pystyy valitsemaan ihan minkä haluaa eikä vain sitä,minkä saattaa saada irti...
                      GM-laatikkoja en ole noilla vuosikymmeniä jenkkien parissa työskennelleiden kuullut koskaan kehuvan,vaikka ovat heille töitä tuoneetkin...
                      Kun mullakin oli takavuosina yx 500 kuutiotuumainen GM,muutamia 460 cui'n Fordeja,viritetty ratakilpailijan isolohkomopari jne,niin eipähän noista meidän tieverkostossamme mitään kummempia kiksejä tullut muualla kuin tankatessa ja nekin tunnetilat olivat perin negatiivisia?
                      Muutenkin näissä mielipidejuhlissa jää eri vaihtoehtojen kulutus- ja kulupuoli hyvin tehokkaasti paitsioon.Vaikka tässä ei mikään ekostelija ollakaan,niin jos soppaa pitää luovuttaa joka sadalle kilsalle keskimäärin 25 litraa,niin ainakin minulla ilo kapenisi...

                      Muuten,80-luku näissä keskusteluissa on sivuseikka. Jos Corvetteja lähdetään oikein etsiskelemään,niin kyllähän ne noi ensimmäiset tekeleet ne pokaalit vievät,samoin kuin Thunderbird'eissä tms rauta-autoissa...
                      Mitä tulee taas nykypäivän tuotteisiin vilkaistua,niin bemarihan se tuotekehittelyllään korjaa pöydän mennen tullen,vaikka se joutuu esim. Euroopassa kaikkien valmistajien hyökkäyksien kohteeksi. USA'ssa ja Japanissa se kuitenkin totaalikunnioituksen jalustalla ja muut valmistajat ovat pikkutekijöitä - työssään mahdollisesti vähitellen oppivia oppisopimusväsääjiä...

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        #71
                        ... mutta kun BMW:lla ei ole Corvetelle vastinetta...

                        M6 on enemmänkin samaa kaliiberia kuin 850 oli. M3 voisi olla lähellä mutta sekin taitaa painaa melkein viidenneksen enemmän.

                        Vette on karuudessaan kaukana M3:sta mutta rakenneratkaisut Vetessä ovat "urheiluautomaisia" kun taas M-autoissa ne ovat enemmän "henkilöautomaisia". Esimerkkinä etupäässä oleva "keskimoottori", vaihteisto taka-akselilla, 2-paikkaisuus jne.

                        Ei olisi paljon epäselvää kummalla lähtisin täältä Italian eteläkärkeen.. M6:lla vaiko C6:lla. Paikallisille mutkateille ja mutkaradalle sen sijaan menisi päinvastoin.

                        Itsekin arvostan C1-C3 malleja eniten mutta kun pitää ajamaan lähteä niin kyllä nuo C5:t ovat enemmän siihen tarkoitukseen tehtyjä.

                        Jenkit on painavia, kuluttavat paljon, jne jne. Nuo käsitykset istuvat näköjään pirun tiukassa. Ex C5:seni vei maantiellä alle 8 l sataselle ja painoi noin 1500 kg. Aika mainio urheiluauto, sanoisin! Vetoa löytyy välittömästi kaasua hipaistaessa ja se ei puudu millään kierrosalueella. Mutkaan taipuu hienosti ja pitoa löytyy tarpeeksi. Erittäin onnistunut kokonaisuus! Niin ja firman vanhempi väki luuli sitä ferrariksi
                        ---

                        Comment

                        • Miika Tissari
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 1802
                          • Varkaus

                          #72
                          850i oli joskus mielessä ostaa mut tarvitsin koukun ja 4 ovea niin tuli M5 hommattua. Silloinkin kattelin 80-luvun corvetteja kun on jostain kumman syystä corvette aina jotenkin ollu kiinnostava auto. Nyt taas autokuume meinaa vaivata ja tullu kaiken laisia vaihtoehtoja kateltua. C5 kyllä tuntuu vähän ylihintaiselta. Z3M roadster onlisi ehkä kuitenkin se mikä kiinnostaa enemmän ja on ehkä laadukkaamman oloinen. Taitaspa vielä säästyä muutama tonnikin..?

                          Annappas juhis noista mielipide kun sulla on ollu molemmat.
                          E28 ///M-tech V8 -83
                          E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19175
                            • -

                            #73
                            Originally posted by Miika Tissari View Post
                            Annappas juhis noista mielipide kun sulla on ollu molemmat.
                            Z3M = pieni, ketterä, nopea, yliohjaava yleiskäytös, kone kiertää korkealle ja vaatii hieman kierroksia antaakseen täyden tehon, lievästi tyttömäinen yleisfiilis, mutta vaatii kierroksia kulkiakseen, vakioputkistolla olemattomat äänet, kevyt kori ja tilat on sekä sisällä että peräkontissa aika olemattomat.

                            C5 = yllättävän tilava, ei ajettavuudeltaan BMW:n tasoa, muttei silti huono, ei vaan ohjaustuntumaltaan pääse samalle tasolle, fiiliksiltään ehdoton äijäauto, sisätilat aika muovisen oloiset, kone vetää koko kierrosalueella valtavalla pauhulla, vakioputkistolla jo mukavat äänet, yllättävän hyvät sisätilat, kevyt kori ja valtava peräkontti urheiluautoksi.

                            Molemmat = kulutus matka-ajossa vain n. 7.5 - 9 litraa / 100km Suomen nopeusrajoituksilla!
                            Last edited by Juhis; 11-06-2010, 21:43.
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • e46 ci
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 583

                              #74
                              Originally posted by Juhis View Post
                              Z3M = pieni, ketterä, nopea, yliohjaava yleiskäytös, kone kiertää korkealle ja vaatii hieman kierroksia antaakseen täyden tehon, lievästi tyttömäinen yleisfiilis, mutta vaatii kierroksia kulkiakseen, vakioputkistolla olemattomat äänet, kevyt kori ja tilat on sekä sisällä että peräkontissa aika olemattomat.

                              C5 = yllättävän tilava, ei ajettavuudeltaan BMW:n tasoa, muttei silti huono, ei vaan ohjaustuntumaltaan pääse samalle tasolle, fiiliksiltään ehdoton äijäauto, sisätilat aika muovisen oloiset, kone vetää koko kierrosalueella valtavalla pauhulla, vakioputkistolla jo mukavat äänet, yllättävän hyvät sisätilat, kevyt kori ja valtava peräkontti urheiluautoksi.

                              Molemmat = kulutus matka-ajossa vain n. 7.5 - 9 litraa / 100km Suomen nopeusrajoituksilla!
                              Hitto ei helpota vettekuumetta ollenkaan. Nuo käyttöruoskat kun on erikseen mitä on kun pitää venettä liikutella jne seli seli meinaa olla polte 2-paikkaiseen peliin kesäksi. Jotenkin tuo äijäauto meininki tuossa C5 puhuttelee ja kun on ollut ISOJA jenkkejä joskus pari harrasteautona alkaa tuntumaan Z3 ja Slk varsinkin aika pahvilta. Kun tuo raha on rajallista mitäs porukka ja juhis on mieltä vielä noista C5 käyttökuluista siis yleiset, olen tietoinen jo kokemuksesta että kulut riippuu käytöstä tyyliin 4 paria takarenkaita on joskus mennyt per kesä lähes vastaavassa vehkeessä..

                              Jännä homma tuo paino jne mutta muutenkin tuo veten pata on jotenkin "sysäävä" tuntuu juuri niinku juhis sanoi perstuntumalta aika paljonkin tehokkaammalta kuin e39 M5.
                              ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

                              Comment

                              • BMW
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 3822
                                • California

                                #75
                                Originally posted by Juhis View Post
                                Juu ja F430 oli muuten ihan kiva auto myöskin. Oletko koskaan ajanut Viperillä tai edes C5 Corvetella? :think
                                En ole.
                                P
                                R
                                N
                                D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎