Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muistutus -koululaiset liikenteessä.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MGUarto
    Bimmer Rookie
    • Nov 2012
    • 192
    • Vantaa-Nissas

Eikö se nykyään ole muodissa ajaa päin ihmisiä? Olis jotenkin järkevää mun mielestä, että olisi koulujen vieressä vähän korkeammat katukivetykset, sellaiset 25cm, ettei siitä vaan niin autolla ajeta.

Mitä tulee koululaisiin, niin eipä mun ajotapoihin vaikuta oli koululaiset tai ei, aina yhtä tarkkana.

Comment

• nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

Oisko yhtään liikaa vaadittu jos niille isin ja äidin pikku mussukoille ANKARASTI VAROITTAEN opetettaisiin että:

a) suojatielle EI juosta
      b) suojatiellä EI käytetä puhelinta
      c) katsotaan sitä suojatietä lähestyvää ajoneuvoa, siellä voi olla kuljettajana aikuinen jolla ei ole tajua eikä ehkä kykyä väistää heikompaa jolloin heikompi väistää... ...jos ehtii.

Comment

• lj123
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2015
        • 1215
        • Lohja

Originally posted by nullzwei View Post
        Oisko yhtään liikaa vaadittu jos niille isin ja äidin pikku mussukoille ANKARASTI VAROITTAEN opetettaisiin että:

a) suojatielle EI juosta
        b) suojatiellä EI käytetä puhelinta
        c) katsotaan sitä suojatietä lähestyvää ajoneuvoa, siellä voi olla kuljettajana aikuinen jolla ei ole tajua eikä ehkä kykyä väistää heikompaa jolloin heikompi väistää... ...jos ehtii.
        En tiedä onko sinulla lapsia, mutta varsinkin mitä pienemmistä on kyse niin ei ne sanomiset vaan aina mene päähän tai muistu mieleen, varsinkaan jos se aikuinen ei ole mukana.

Totta kai noista varmasti jokainen fiksu aikuinen sanoo, mutta mun mielestä vastuu on aina auton kuljettajalla. Ihan aikuistenkin kohdalla kannattaa ratissa varautua siihen, että ne voi hypätä auton eteen. Ärsyttävää välillä, mutta kyllä minä ainakin uskon elämäni olevan mukavampaa, jos en kenenkään päälle aja, vaikka olisin täysin syytön.
        E39 M5 -99
        F11 530d Xdrive -14

Comment

• petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

Originally posted by lj123 View Post
          En tiedä onko sinulla lapsia, mutta varsinkin mitä pienemmistä on kyse niin ei ne sanomiset vaan aina mene päähän tai muistu mieleen, varsinkaan jos se aikuinen ei ole mukana.

Totta kai noista varmasti jokainen fiksu aikuinen sanoo, mutta mun mielestä vastuu on aina auton kuljettajalla. Ihan aikuistenkin kohdalla kannattaa ratissa varautua siihen, että ne voi hypätä auton eteen. Ärsyttävää välillä, mutta kyllä minä ainakin uskon elämäni olevan mukavampaa, jos en kenenkään päälle aja, vaikka olisin täysin syytön.
          No, mulla on muksuja.
          Olen saanut jutun uskoakseni perille tolkuttamalla sitä kyllästymiseen asti ja jatkan edelleen tolkuttamista.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

Comment

• 33d
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 458
            • Finland

Originally posted by pyroz View Post
            Juuri näin. Samat uraohjukset, jotka sen oman Jani-Petterin koulun pihalle jätettyään vetävät XC90:llä kuutta kymppiä hidastetöyssyjen yli koulun kulman takana
            Originally posted by brainsurgery View Post
            Yleensä tätä asiaa tuntuu jaksavan muistutella enimmäkseen keski-ikäiset naiset, joiden omat penskat on takapenkillä köytettynä turvaistuimeen samalla kun meinaavat ajaa meikäläisen yli suojatiellä.
            Originally posted by Roito View Post
            Nämä, tähän se kiteytyy!
            Yleistäminen on usein kyseenalaista mutta nyt on pakko. Jalankulkijana ollessani eniten läheltäpiti tilanteen aiheutti XC90 uraohjusmies puhelin korvalla. Polkupyörällä pahin tilanne oli kun meinasin jäädä hieman pienemmän katumaasturin alle ja kuskin voisi yleistää olevan keski-ikäinen uraohjus, jolla ura ehkä jo laskusuhdanteessa.

Molemmissa tilanteissa ajoivat reipasta ylinopeutta ja eivät joko välittäneet liikennesäännöistä tai eivät noteranneet mitenkään muita tielläliikkujia. Tilanteen sattuessa kohdalle reaktioista pystyi päättelemään että vika ei ollut heissä, mutta kaasuttivat sitten kiireellä pois ennenkuin joutuivat keskustelemaan asiasta.

Ja pistän tämän hieman OT kommentin tähän koska ainakin toisessa tilanteessa risteyksen ylitys liikennesääntöjen mukaan olisi johtanut yliajoon.
            Last edited by 33d; 15-08-2017, 21:54.

Comment

• lj123
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2015
              • 1215
              • Lohja

Originally posted by petrolhead View Post
              No, mulla on muksuja.
              Olen saanut jutun uskoakseni perille tolkuttamalla sitä kyllästymiseen asti ja jatkan edelleen tolkuttamista.
              Juu, ei siinä luovuttaa kannata, enkä luovuta itsekään. Mutta vaikka noissa omissakaan ei älykkyyden osalta ole juuri eroa niin yhdelle se menee helpommin perille ja jollekin taas ei. Isompien kanssa onneksi voi perustella jo paremmin kun ymmärtävätkin jotain.

Enkä minäkään kyllä katua ylitä katsomatta, ei vaan uskalla.
              E39 M5 -99
              F11 530d Xdrive -14

Comment

• nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

vastuu on aina auton kuljettajalla.
                vitut.

Liikenne on yhteispeliä ja suojateistä on tullut turvallisuusorientoituneillekin autoilijoille helvetti. Miksi? Koska kusipää kävelijät, joilla on oikeuksia mutta ei velvollisuuksia.

Suojateiden tuntumassa on myös syytä muistaa varovaisuus. Siinä missä autoilijoiden tulee kunnioittaa katua ylittävää, myös kevyen liikenteen käyttäjien on syytä muistaa, ettei auton eteen voi astua kevytkenkäisesti puhelinta näppäillen tai huput silmillä. Pyöräilijöiden on myös hyvä muistaa, ettei suojatielle voi ajaa surutta ja sata lasissa. Näitäkin uskalikkoja näkee ja väliin kyllä hirvittää. Joskus se hyvä tuurikin loppuu.

Comment

• petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

No, koulut alkoi jo mutta muistakaapa tämä.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

Comment

• lj123
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2015
                    • 1215
                    • Lohja

Originally posted by petrolhead View Post
                    No, koulut alkoi jo mutta muistakaapa tämä.
                    Oho! Vieläkään ei ketään sanomassa, että opettakaa lapsenne paremmin
                    E39 M5 -99
                    F11 530d Xdrive -14

Comment

• petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

Oho! Vieläkään ei ketään sanomassa, että opettakaa lapsenne paremmin
                      Tietenkin pitää opettaakin. Mutta koska se on keskeneräinen prosessi (lasten liikennekäyttäytymisen opettelu), niin autoilijan on oltava erityisen huolellinen.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316

Comment

• MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6217
                        • Helsinki

Ja toiset vanhemmat opettavat että, tästä ei saa mennä yli, mutta menee silti..
                        Eli keskeltä tietä, ei käytetä suojatietä
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

Comment

• lj123
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2015
                          • 1215
                          • Lohja

Originally posted by MikeDry View Post
                          Ja toiset vanhemmat opettavat että, tästä ei saa mennä yli, mutta menee silti..
                          Eli keskeltä tietä, ei käytetä suojatietä
                          Totta tuokin. Ja alle kouluikäinenkin sen jo huomaa, jos aikuinen tekee toisin, kuin lapselta itse vaatii.

Nykyiset autoilijasukupolvet, nyt tuskin suurin joukoin ajotapaansa muuttavat, joten paras tapa taitaa olla ajaa itse niin, kuin toivoo lasten joskus ajavan aikanaan. Jos silloin nyt autoa enää itse paljon edes ohjataan.
                          E39 M5 -99
                          F11 530d Xdrive -14

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎