Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Joy Tour 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pande
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1324
    • Helsinki

    #46
    Hiton työt ei mahdollistanut mun koeajoja. Lauantaina ehdin puol 3 helsingin laakkoselle mutta vain X1 olis ollut mahdollista ajaa. Joten jäi ajamatta. Muutenkin näyttä Espoossa olevan kunnon pelit... Hesassa kun oli Z4:sta se 23i malli ja muutenkin mopot. X5:sta oli 4.4:nen.

    Jos sattuis eksyy Tampereelle oikeaan aikaan niin kävis siellä ajamassa..
    Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
    330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
    sigpic

    Comment

    • _artsi_
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 579
      • Pori

      #47
      Kävin eilen vähän testaamassa.
      330iA ei oikein tuntunut miltään, että se testi kesti 5min.
      Z4 sytytti heti, ja sillä olikin pitempi lenkki.
      Laatikko ja moottori siitä on minun seuravassa autossa, jahka tämä
      diesel kokeilu loppuu.
      BMW 330dA e92 M-SPORT

      Comment

      • kiljubuu
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 385
        • turku

        #48
        Itekkin tuli käytyä testaamassa tuota x1:stä ja pidin siittä kyllä kovasti. Oli mukavan jämäkkä alusta ja 23d pata väänsi hyvin!

        Comment

        • FbonE
          BTCF Member
          • Jun 2006
          • 878
          • Pori

          #49
          Tänää tuli kävästyä kun Poriin saapuivat.
          Testattua tuli:
          330i touring: mmmmjaa tällänen ei oikeen mitää sanottavaa.
          Z4 : täähän on kiva jos käyttää tota sport+ asetusta, mut prkl kun tuosta tuulilasista taho nähdä jotenkin liian pieni tiloiltaan.
          330d coupe: ai prkl tästä kun sais tän luistoneston pois ni tää olis herkku, ei päässy z4 karkuu kun kaveri meni edellä ihan nopeusrajotusten mukaan:think

          X-sarja jäi testaamatta ja nyt kyllä harmittaa jälkeenpäin ettei tullut kävästyä niilläkin rundia...
          Kulkineet:E61 525döö
          ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
          -Pori Connection-
          bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15225
            • Ajamisen Iloa

            #50
            Originally posted by FbonE View Post
            Tänää tuli kävästyä kun Poriin saapuivat.
            Testattua tuli:
            330i touring: mmmmjaa tällänen ei oikeen mitää sanottavaa.
            Z4 : täähän on kiva jos käyttää tota sport+ asetusta, mut prkl kun tuosta tuulilasista taho nähdä jotenkin liian pieni tiloiltaan.
            330d coupe: ai prkl tästä kun sais tän luistoneston pois ni tää olis herkku, ei päässy z4 karkuu kun kaveri meni edellä ihan nopeusrajotusten mukaan:think

            X-sarja jäi testaamatta ja nyt kyllä harmittaa jälkeenpäin ettei tullut kävästyä niilläkin rundia...
            niin ilmeisesti oli se kaksi.ihansama litrainen z4 jos ei karkuun päässyt.
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • _artsi_
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 579
              • Pori

              #51
              Originally posted by Remotion View Post
              niin ilmeisesti oli se kaksi.ihansama litrainen z4 jos ei karkuun päässyt.
              Kyllä oli Porissa iS 250kw/340hv.
              BMW 330dA e92 M-SPORT

              Comment

              • Weuli
                BTCF Member
                • Feb 2008
                • 1169
                • Turku

                #52
                DTC off

                Originally posted by FbonE View Post
                330d coupe: ai prkl tästä kun sais tän luistoneston pois ni tää olis herkku, ei päässy z4 karkuu kun kaveri meni edellä ihan nopeusrajotusten mukaan:think
                Niin, joutuuhan sitä DTC-nappia painamaan muistaakseni noin 4 sek että luistonesto on kokonaan poissa..
                F10 530da xDrive -14
                ----------------
                E92 330d -09
                E93 325i -08
                E92 330d -08
                E61 535d -06
                E91 320d -08
                E46 330Ci -01
                E61 525d -06
                E90 320i -05
                E46 325i -01
                E46 318i -99
                E36 316i -91

                Comment

                • Matson^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2113
                  • Seinäjoki

                  #53
                  Tulihan noita käytyä testaamassa, 125i, 535ia, sekä z4 35is.

                  Hauskin oli ehkä lopulta 125i, vaikka sen aluksi otinkin pitkin hampain kun kaksi seuraavaa olivat just ajossa. Ei liian pieni, vaihteet toimi mukavasti siitä aluksi säälittävän näköisestä vaihdekepistä ja kivan pitkälle kiertävä sopivan tehokas kutonen

                  535ia.. no juu iso, hieno, kallis, hiljainen, varusteltu, pysyy liikenteen mukana, ei mikään nopea.. ihan varmaan sellainen kuin sen kuuluukin, iso vitonen, ehkä liiankin iso? Ei herättänyt juuri tunteita. Ja haki muuten uriin, ei tuntunu yhtään rattiin mutta muuteli kyllä suuntaansa urapaikkauksissa ihan oman mielensä mukaan.

                  Z4 kohtaan oli kovat odotukset, mutta tuntui jo näinkin pienen ihmisen mielestä vähän turhan ahtaalta. Ehkä kattoauki parempi?
                  Äänet oli hienot, varsinkin ulospäin, sisään kuului jo omaan makuun vähä liikaakin. Tällä kuitenkin jo saattais pysyä vanhojen dieselien perässä
                  Laatikko oli hauska tuttavuus, ratin läpyskästä vetäminen tuntui täysin samalta kuin olis raktoris painanu suurempaa pikavaihdetta. Niin nopeasti, pienen nykäisyn kera oli seuraava silmässä

                  En tiedä kultaako aika muistot mutta kevään x-drive tourin e92 335ix on ollu tähän asti kyllä mukavin tuttavuus. Joskus semmonen mutta ilman äxää
                  Last edited by Matson^; 22-10-2010, 16:19.
                  | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                  | Nissan Navara TREK-1 |
                  ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                  Comment

                  • FbonE
                    BTCF Member
                    • Jun 2006
                    • 878
                    • Pori

                    #54
                    Originally posted by Weuli View Post
                    Niin, joutuuhan sitä DTC-nappia painamaan muistaakseni noin 4 sek että luistonesto on kokonaan poissa..
                    prkl liian hienoja leluja mulle
                    Kulkineet:E61 525döö
                    ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                    -Pori Connection-
                    bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                    Comment

                    • _artsi_
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 579
                      • Pori

                      #55
                      Originally posted by Weuli View Post
                      Niin, joutuuhan sitä DTC-nappia painamaan muistaakseni noin 4 sek että luistonesto on kokonaan poissa..
                      Ei sitä taida saada kokonaan pois.
                      Ei ainakaan minun autossa.
                      BMW 330dA e92 M-SPORT

                      Comment

                      • Weuli
                        BTCF Member
                        • Feb 2008
                        • 1169
                        • Turku

                        #56
                        Kyllä mun autoista jotka tuossa sigussa on mainittu on saanu kaikista luistoneston kokonaan pois. Kahdesta viimeisestä siis ajonhallinta ja vetoluiston esto pois. ABS-jarrut jää ainoastaan päälle. Uskallan väittää että lähtevät sultakin pois.
                        Last edited by Weuli; 23-10-2010, 12:01.
                        F10 530da xDrive -14
                        ----------------
                        E92 330d -09
                        E93 325i -08
                        E92 330d -08
                        E61 535d -06
                        E91 320d -08
                        E46 330Ci -01
                        E61 525d -06
                        E90 320i -05
                        E46 325i -01
                        E46 318i -99
                        E36 316i -91

                        Comment

                        • Squamish
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2009
                          • 260
                          • HEL

                          #57
                          Eikös sillä sport+:lla lähde DTC automaattisesti pois päältä? Ainakin joko 535iA:ssa tai Z4:ssa syttyi keltainen "liukas tie" -varoitusvalo päälle kun valitsi sport+.
                          Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                          Comment

                          • _artsi_
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 579
                            • Pori

                            #58
                            Originally posted by Weuli View Post
                            Kyllä mun autoista jotka tuossa sigussa on mainittu on saanu kaikista luistoneston kokonaan pois. Kahdesta viimeisestä siis ajonhallinta ja vetoluiston esto pois. ABS-jarrut jää ainoastaan päälle. Uskallan väittää että lähtevät sultakin pois.
                            Väittää saa

                            Ohjekirjasta: 330i,330d,335i,335d: Takapyöriä jarrutetaan tasauspyörästön
                            lukon tavoin auton etenemisen parantamiseksi myös DSC:n ollessa deaktivoituna/DTC:n ollessa aktivoituna ja vetävien pyörien pyöriessä
                            voimakkaasti tyhjää.

                            Näin Cupeessa.
                            BMW 330dA e92 M-SPORT

                            Comment

                            • Weuli
                              BTCF Member
                              • Feb 2008
                              • 1169
                              • Turku

                              #59
                              Originally posted by _artsi_ View Post
                              Väittää saa

                              Ohjekirjasta: 330i,330d,335i,335d: Takapyöriä jarrutetaan tasauspyörästön
                              lukon tavoin auton etenemisen parantamiseksi myös DSC:n ollessa deaktivoituna/DTC:n ollessa aktivoituna ja vetävien pyörien pyöriessä
                              voimakkaasti tyhjää.

                              Näin Cupeessa.
                              Olet varmasti oikeassa, eipä tollasesta mitään iloa pikku koneessa olekaan. Liika voima on vähennetty jo tehtaalla. Pitänee testata miltä toi systeemi tuntuu ensi kerralla kun käy koeajolla.
                              F10 530da xDrive -14
                              ----------------
                              E92 330d -09
                              E93 325i -08
                              E92 330d -08
                              E61 535d -06
                              E91 320d -08
                              E46 330Ci -01
                              E61 525d -06
                              E90 320i -05
                              E46 325i -01
                              E46 318i -99
                              E36 316i -91

                              Comment

                              • maukka86
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 488
                                • Pirkanmaa

                                #60
                                Tuli käytyä Tampereella 3 autoa koeajamassa. Paljon oli porukkaa, vaikka kävin keskellä päivää siellä. Sen takia myös jäi z4 ajamatta, kun jonoa oli siihen kokoajan ja en viittinyt jäädä niin pitkäksi aikaa odottamaan.

                                Ensin otin ajoon 535i:iin. Todella mukavahan tuo on ja myös kulkupuoli kunnossa, vaikka nopeus ei niin tunnukaan tuossa laivassa. Ensimetrit auto nimittäin tuntui todella isolta, mutta siihen tottui nopeasti. Varusteita oli vähintäänkin riittävästi, mutta ei noin lyhyessä ajassa niihin kerkeä kunnolla tutustumaan. Kaistavahti oli aikas jännä, kun en ole ennen semmoista testannut. Sensijaan olin yllättynyt siitä, kuinka herkästi auto haki kaikki urat ja saumat tiestä. Kyllähän meno siitä huolimatta vakaata oli, mutta olisin odottanut tuon menevän kuin juna kiskoilla. Kone oli mukavan pirteä, mutta tehon välittämisessä tiehen oli kuivallakin kelillä ongelmia.

                                Seuraavana otin ajoon X1:sen. Tiputus laatuvaikutelmassa oli melko suuri, kun vitosesta tähän hyppäsi. Ei se laatuvaikutelma huono ollut, mutta vertailukohta oli niin erilainen. Tuntui myös todella pieneltä sisältä, niinkuin tietysti onkin. Autona vakaa ajaa ja konekin ihan mukava diisseliksi. Ei mutkissakaan juuri kallistellut, vaikka korkea onkin. Voisin kuvitella tämän hyvin talvi/arkiautoksi jokapäiväiseen ajoon.

                                Viimeisenä ajoin 125i coupen. Olen aina tykännyt ykkössarjan coupen ulkonäöstä, eikä tämäkään kylmäksi jättänyt. Vaihdekeppi oli vain onnettoman näköinen nysä, mutta kyllähän silläkin vaihteita vaihteli. Moottorin äänet kuuluivat mukavan mureina myös sisälle, josta suuri plussa. Ajo-ominaisuudet enemmän kuin kohdillaan, lukuunottamatta yhtä seikkaa. Nimittäin luistonesto ja kitkarengas yhdistelmää. Aivan sama mikä vaihde oli silmässä, kun kaasua painoi vähän reippaammin niin heräsi myös luistonesto ja auto kiihtyi kuin vanha hiace. Ilmeisesti ongelman ydin on pohjoismaihin suunniteltu kitkarengas, jonka lamellit elävät liikaa ja auto kuvittelee renkaan sutivan. Saahan luistoneston toki pois päältä, mutta silloin myös vakionopeussäädin menee pois päältä. Kerkesikö joku testaamaan kyseistä autoa kesärenkailla varustettuna, että miten luistonesto silloin käyttäytyi?
                                f22 220i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎