Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Joy Tour 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Madfexx
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3646
    • Lempäälä

    #61
    Tuli tänään piipahdettua Autokeskuksella varaosa-asioissa ja samalla testailtua noita kiertueen autoja. 125i coupe, 330iA touring, Z4 35is ja X6 40d tuli testattua. Vähän harmittaa, kun F10:n rattiin en päässyt.

    Ehdottomasti kirkkaimpana mieleen jäi tuo Z4:n koeajo. Veivattiin broidin kanssa katto auki, säädöt sport+-asentoon ja nilkka suoraksi motarin tunnelissa. Voi veljet on kyllä makeat äänet tuossa 35is mallissa ja kulkupuolikin kunnossa. Harmi vaan, että alla oli Nokian nastat, jotka söi aimo osan hauskuudesta. Ilman luistonestoa pukkasi silti jatkuvasti sutimaan Itsellä ei ollut valittamista tiloista (186cm/85kg) ja velipoikakin (100+kg/190+cm) sanoi, että ihan hyvin mahtuu.

    125i coupe jäi myöskin positiivisesti mieleen. Yllättävän ripeä oli kulkemaan ja muutenkin ihan kiva ajaa. 330iA touringissa oli kiva panoraamakattoluukku ja musta kattoverhoilu, mutta siihen se vähän jäikin. Ei jotenkin oikein automaatti innosta kolmossarjalaisessa. X6:sta on tullut ajettua ennenkin, joten siinä ei mitään mullistavaa uutta. Liikenteen herranahan sillä ajellaan puoli metriä muita korkeammalla, eikä jalkoihinkaan tuolla 300+hp dieselillä jää.
    Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
    Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

    Comment

    • Antza
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2143
      • Espoo

      #62
      Omat huomiot koeajoautojen perusteella.

      Coupe (330Cd) oli paljon parempi ajettava kuin sedan (335i). E9x sarjassa ero on selvästi suurempi kuin edeltäjässään E46:ssa, vaikka siinäkin eron huomaa. Lisäksi coupe on tilavampi etumatkustajien osalta. Coupe on myös paljon paremman näköinen. Joten jos ei ole tarvetta takaoville, en näe monia syitä miksi kallistua taksiin. 330Cd tuntui n sataseen asti lähes yhtä nopealta kuin 335i, paperilla eroa taitaa olla n puoli sekuntia.

      335i moottori on kuitenkin mahtava taidonnäyte. Todella nöyrä lähes tyhjäkäynniltä, ahtopaineiden nousua ei tarvitse odotella, ja moottori jaksaa vetää iloisesti yläkierroksillakin. Ainoa asia mikä hieman ihmetytti on öljynlämmöt ja niiden nouseminen reippaammassa ajossa. Rata-ajoa varten lienee lisäjäähdytys aika ehdoton.
      Current rides:
      F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

      Previous rides:
      E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎