Vielä vähän lisää kameramiinoja niin kohta on kannattavampaa ottaa pysyvästi edestä rekisterikilpi pois ja maksaa muutaman kerran vuodessa sakot siitä. Se ei kuitenkaan käy kortin päälle.
Valvonta sinänsä on ok, kunhan se keskitetään järkeviin paikkoihin liikenneturvallisuuden parantamisen kannalta. Tässä kehä 3:sen tapauksessa on ehkä pieni ripaus liikenneturvallisuuden parantamista ja suuri rahasampo "lisäveron" lypsämiseksi autoilijoilta. Kameroiden huonopuoli on siinä, että ne eivät ota olosuhteita huomioon. Sakottaminen kirkkaana kesäyönä tyhjällä kolmekaistaisella kehä 3:lla ajetusta 9 km/h ylinopeudesta on 100% rahastusta.
Taajamiin lähiaikoina ilmestyneillä nopeusnäytöillä on paljon tehokkaampi vaikutus. Jostain kumman syystä tekee pahaa ajaa 40 alueella läpi nopeusnäytöstä joka vilkkuu punaisena ja näyttää yli viittäkymppiä. Näytöt on yleensä vielä sijoitettu strategisesti järkeviin paikkoihin eli niiden tarkoitus on oikeastikin vaikuttaa liikenneturvallisuuteen, varsinkin kun ne eivät tuota mitään.
Muutenkin kirjallisten varoitusten jakaminen on ihan yhtä tyhjän kanssa. 3 km/h toleranssilla saa olla armeijallinen konttorirottia kirjoittamassa varoituksia, joilla ei ole mitään vaikutusta mihinkään. Kasvaapahan tuottamatonta työtä tekevä julkishallinto kuitenkin taas hitusen.
Valvonta sinänsä on ok, kunhan se keskitetään järkeviin paikkoihin liikenneturvallisuuden parantamisen kannalta. Tässä kehä 3:sen tapauksessa on ehkä pieni ripaus liikenneturvallisuuden parantamista ja suuri rahasampo "lisäveron" lypsämiseksi autoilijoilta. Kameroiden huonopuoli on siinä, että ne eivät ota olosuhteita huomioon. Sakottaminen kirkkaana kesäyönä tyhjällä kolmekaistaisella kehä 3:lla ajetusta 9 km/h ylinopeudesta on 100% rahastusta.
Taajamiin lähiaikoina ilmestyneillä nopeusnäytöillä on paljon tehokkaampi vaikutus. Jostain kumman syystä tekee pahaa ajaa 40 alueella läpi nopeusnäytöstä joka vilkkuu punaisena ja näyttää yli viittäkymppiä. Näytöt on yleensä vielä sijoitettu strategisesti järkeviin paikkoihin eli niiden tarkoitus on oikeastikin vaikuttaa liikenneturvallisuuteen, varsinkin kun ne eivät tuota mitään.
Muutenkin kirjallisten varoitusten jakaminen on ihan yhtä tyhjän kanssa. 3 km/h toleranssilla saa olla armeijallinen konttorirottia kirjoittamassa varoituksia, joilla ei ole mitään vaikutusta mihinkään. Kasvaapahan tuottamatonta työtä tekevä julkishallinto kuitenkin taas hitusen.

Comment