memebuy23buy

Kehä III miinoitetaan peltipaskalakeilla... (yhdistetty topikit)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • culli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 378
    • Helsinki

    #31
    Vielä vähän lisää kameramiinoja niin kohta on kannattavampaa ottaa pysyvästi edestä rekisterikilpi pois ja maksaa muutaman kerran vuodessa sakot siitä. Se ei kuitenkaan käy kortin päälle.

    Valvonta sinänsä on ok, kunhan se keskitetään järkeviin paikkoihin liikenneturvallisuuden parantamisen kannalta. Tässä kehä 3:sen tapauksessa on ehkä pieni ripaus liikenneturvallisuuden parantamista ja suuri rahasampo "lisäveron" lypsämiseksi autoilijoilta. Kameroiden huonopuoli on siinä, että ne eivät ota olosuhteita huomioon. Sakottaminen kirkkaana kesäyönä tyhjällä kolmekaistaisella kehä 3:lla ajetusta 9 km/h ylinopeudesta on 100% rahastusta.

    Taajamiin lähiaikoina ilmestyneillä nopeusnäytöillä on paljon tehokkaampi vaikutus. Jostain kumman syystä tekee pahaa ajaa 40 alueella läpi nopeusnäytöstä joka vilkkuu punaisena ja näyttää yli viittäkymppiä. Näytöt on yleensä vielä sijoitettu strategisesti järkeviin paikkoihin eli niiden tarkoitus on oikeastikin vaikuttaa liikenneturvallisuuteen, varsinkin kun ne eivät tuota mitään.

    Muutenkin kirjallisten varoitusten jakaminen on ihan yhtä tyhjän kanssa. 3 km/h toleranssilla saa olla armeijallinen konttorirottia kirjoittamassa varoituksia, joilla ei ole mitään vaikutusta mihinkään. Kasvaapahan tuottamatonta työtä tekevä julkishallinto kuitenkin taas hitusen.
    Last edited by culli; 16-10-2010, 22:16.
    G20 320i M-sport
    Alfa GTV 1750

    Comment

    • GameOver
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3030
      • Sjundeå

      #32
      Originally posted by Dani View Post
      No jos 80kmh alueella ajetaan 85kmh + 100kmh alueella pörrätään 110kmh niin pidän sitä aika normaalina.
      Mun mielestä esim. Kehä-1 ajetaan huomattavasti kovempaa.
      Mä en tiedä ajelenko ite sitten outoihin aikoihin, mutta mä taas olen huomannut, että normaalivauhdit on 80 alueella kaikkea 70 ja 110 välistä ja siinä satasen pätkällä vasen kaista vetää järjestään yli 120km/h.


      Ei tämä mikään moralisointipostaus ole tarkotus olla, koska ajan itekkin 10-20 yli rajoituksen.

      Se on kyllä totta, että ykkösellä ajetaan reippaammin ylinopeuksia.
      -25 Toyota Proace City Verso
      -23 Nissan Leaf

      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6239
        • Helsinki

        #33
        Heksula: ei siitä johdu että noudatetaan lakia, vain siellä on ongelma missä sitä tehdään/lähetetään mutta ei siitä sen enempää.

        Mun mielestä on hyvä että parannetaan liikenneturvallisuutta, mutta tuo ei ratkaise mitään päin vastoin.
        Toisen ajot tyyliä ei pystytä muuttamaan ellei ole todella kovia rangaistuksia, mutta sitten menee maku...Täällä suomessa on kiva ajella, käydä eripaikoissa, mutta aina joku tumpeloi pahasti.

        En itse väitä että olen hyvä kuski, mutta kun seuraat tuolla liikenteessä n.9 tuntia päivässä niin kyllä siellä erottuu se tumpelo, enkä väitä että kaikissa on vikaa, itse olen aina oikessa tai onko tuo paras kuski, ei sellaista olekkaan paras kuskia.
        Sitä en ymmärrä jos ei pärjää yhteisessä liikenteessä kunnolla, miksi pitää vaivautua ajaa jotain autoa, sekin asian voi antaa toisen tehdä silloin vastuu on sillä kuskilla.
        Toinen asia mikä täällä mättää on tuo turvavälin pitäminen miksi se edellä ajava pitää ottaa kiinni vaikka se ajaa n.5-15km/h yli nopeutta muutenkin.

        (sori avautuminen, pakko purkaa)
        ps. Ajatellaan asiaa näin oottaisiko kukaan niin isoja riskejä kuin nyky autolla jos sen tilalla olisi -70 luvun auto
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15297
          • Ajamisen Iloa

          #34
          Originally posted by GameOver View Post
          Rahastustapa hyvinkin... Onhan se tosin totta, että kolmosella ajetaan ihan reipasta vauhtia koko ajan. Kamerat on kyllä sopivasti rahapaikoissa.
          eikä siellä mitään onnettomuuksia silti tapahdu vaikka tiet on ku kosovasta. varsinkin älytöntä tuo kameraruletti kun koko kehä kolmosesta tehdään täysin liikennevaloton kuten kaikista muistakin kehistä on tarkoitus tehdä. joten turvallisuus paranee vain ja sitten ruvetaan keräämään kaikilta jotka ylipäätään on elossa ja sattuvat joskus liikkumaan ja hetkeksi herpaantuvat.

          nopeus on tehokkuutta ja ihmisillä jää aikaa käyttää jäljelle jäävää aikaa vaikka lastensa parissa tai kesämökillä.
          mutta totalitarismiinhan tässä ollaan vaipumassa että ei muutakun syvemmälle vaan pää pinnan alle ja pinnojen väliin. tätä tuskin muistellaan hirvittävän pahalla siinävaiheessa kun KAIKILLA pääteillä on vuosikymmenen päästä livevalvonta ja sakotus päällä. :/
          Last edited by Remotion; 17-10-2010, 00:19.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • HC91
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 999
            • 29100/310053

            #35
            Alkolukkoa, nopeusrajoittimia, nollatoleranssia



            Mikä v*ttu tätä yhteiskuntaa vaivaa? Tavisveronmaksajien ylinopeuden ajamisesta on tehty suurin rikos mitä maa päällään kantaa - vrt. taannoin julki tullut tapaus Kauppi, erikseen piti mainita ettei teko vaikuta hänen asemaansa jatkaa työssään
            92' ///M5 3.8 individual
            09' 320d xDrive
            16' NIU N1 Sport
            19' NIU U+ Sport

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6239
              • Helsinki

              #36
              No tietysti valittaminen/itkeminen ei auta jokainen on tiensävalinnut.

              Jos kukaan on huomannut Kehä 3 sisäpuolella että monessa paikassa on pudotettu nopeusrajoituksia, siirretty nopeuden muuttumista, ajoväyliä kavennettu että vastaan tulevat on lähempänä.

              Miksi noita nopeuskameroita ei laiteta Hakamäentielle, siellä ajetaan 60km/h siasta 90km/h aina välillä, no sehän oli jossain dokumentissa että jos ajotie levenee n.5cm niin nopeus kasvaa n.3km/h.

              Täällä pitäisi panostaa tuihon MinäMinäMinä asenteeseen, en tiedä mistä moinen asenne on alkanut mutta kaikilla on sellainen asenne MinäMinäMinä tuosta pujahdan, vedetään väli kiinni jne.

              Täällä pitäisi saada ajaa pääväylillä 130-140km/h, se on tyhmin idea mitä oon kuullut vähään aikaan myös, joo se onnistuu kehä3 ulkopuolella.

              Suomessa tehdään mahdollisimman vaikeeksi liikkua omalla autolla, jos rikot pikkasenkin lakia niin hyvä ettet saa siitä liinnaa tai auto oteta 1-12kk pois, riippuu rikkeestä
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • mika68
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1965
                • ......

                #37
                ......
                Last edited by mika68; 27-09-2012, 21:25.

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  #38
                  Vaikka en nyt itse saahaa tuota Kehä III:a jatkuvasti, niin uskon, että sinnekin tarttuu tämä sama asenne, kuten täällä Pirkanmaalla. Maantie on täynnä kyyriä, jotka ajavat vähintään 10 km/h alle rajoituksen, vaikka olosuhteet olisivat erinomaiset, jarrutetaan siltikin sen kameran kohdalla, vaikka ei edes ajettaisi ylinopeutta ja paskannetaan housuun, kun nähdään poliisiauto ja sen jälkeen alinopeus kasvaa entisestään.

                  Kameravalvonnalla ei tätä nykyä lisätä pätkääkään liikenneturvallisuutta, kertoohan sen jo kameroiden sijainti. Tarkoituksena on vain maksimoida tulot valtiolle. Kamerat eivät estä taikka vähennä rattijuoppojen ja muiden huumehörhöjen määrää, eikä vaikuta heidän ajokäyttäytymiseensä. Nämä edellä mainitut kuitenkin aiheuttavat suurimman osan kolareista. Kamerat eivät puutu muihin rikkeisiin, kuin ylinopeuteen ja ehkä punaisia päin ajamiseen. Kameroita ei laiteta sinne, missä niille olisi oikeaa käyttöä, kuten esimerkiksi koulun tai päiväkodin läheisyyteen. Valtio on haluton investoimaan liikenneturvallisuuteen, kuten esimerkiksi teiden parantamiseen. Keskikaiteet, ohituskaistat, rampit ja teiden koon kasvattaminen alueilla, joilla on paljon liikennettä, lisäisivät merkittävästi liikenneturvallisuutta. Yleisin ja vakavin onnettomuus on kohtaamis- ja suistumisonnettomuus. Näihin voitaisiin puuttua edellä mainituin keinoin.

                  Comment

                  • *makke*
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 885
                    • Klaukkala

                    #39
                    Miten toi nyt menee, tuusulantien kohdalla kamera, kameran kohdalla menee kolme kaistaa vierekkäin, kuvaako vain sitä reunimmaista taxikaistaa vai wtf

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      #40
                      Originally posted by *makke* View Post
                      Miten toi nyt menee, tuusulantien kohdalla kamera, kameran kohdalla menee kolme kaistaa vierekkäin, kuvaako vain sitä reunimmaista taxikaistaa vai wtf
                      Sillä te sen selvitätte, että katsotte, meneekö ne silmukat joka kaistalla, vai ainoastaan sillä yhdellä kaistalla. Kyllä ne kuivalla tiellä ainakin näkee. Tutkia noissa kameroissa ei käytetä, ainoastaan mobiilit kamerat toimivat tutkalla.

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6239
                        • Helsinki

                        #41
                        Originally posted by *makke* View Post
                        Miten toi nyt menee, tuusulantien kohdalla kamera, kameran kohdalla menee kolme kaistaa vierekkäin, kuvaako vain sitä reunimmaista taxikaistaa vai wtf
                        Luulen että nakyy sinne ihan vasempaan laitaan on kameran kulma sellainen. Nopeus tunnistimen täytyy olla aikasin todella aikasin
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • ///Mikko
                          Pornographer
                          • Jan 2003
                          • 3202
                          • Helsinki

                          #42
                          Kehä I on ainakin tullut havaittua että kolareita sattuu pitkälti ruuhka-aikaan kun nopeudet on 0 - 60khm välillä, eli perinteisiä peräänajoja. Paljoa kamerat auta..

                          Voisi III:lla kamerat räpsyä myös vastaavista alinopeuksista, niin pysyisi nopeudet kohdillaan
                          E84 BMW X1 2.0d XDrive
                          Ex: BMW F45 225xe Active Tourer M-Sport
                          ex: BMW E46 330CiA Individual

                          Comment

                          • smpovers
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 2371
                            • Tammela

                            #43
                            Ton videon viimeiset sekuntit nosti vitutuksen pintaan.. Noh varmaan 70% suomalaisista ajattelee jokseenkin samanlailla kun tuo ämmä videossa.
                            BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                            BMW 330d touring e46 -05
                            Ford Cortina Mk2 1600 -70
                            ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                            Comment

                            • LOWE LOW
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2010
                              • 34
                              • Rotko

                              #44
                              Originally posted by HC91 View Post
                              Alkolukkoa, nopeusrajoittimia, nollatoleranssia



                              Mikä v*ttu tätä yhteiskuntaa vaivaa? Tavisveronmaksajien ylinopeuden ajamisesta on tehty suurin rikos mitä maa päällään kantaa - vrt. taannoin julki tullut tapaus Kauppi, erikseen piti mainita ettei teko vaikuta hänen asemaansa jatkaa työssään

                              Tällä hetkellä vielä minun mielestä Suomi on suhteellisen hyvä maa asua ja olla vaikka onkin mitä on. Mutta tieliikenne säännöistä kun puhutaan niin sanon vain lyhyesti, että ne ovat hevosvaunujen ja kärrynpyörien ajoilta.

                              En usko, että on yhteiskunnan yleinen asenne tämä mitä nyt haetaan takaa, vaan tossa uutisessahan se pässinpään kuva on joka nämä kaikki rakastamamme hyvät ideat esittää ja saa toteutettua muiden ruudinkeksijöiden kanssa siellä Kaartinpoliisitalon ylimmissä kerroksissa. Mies takaa ainakin oman varman jatkonsa poliisiylijohtajana pitämällä kansanedustajat lihavina?!

                              Kun Suomen valtion päättäjät haluaisi varmasti lähes 50% tuloveroprosentiksi ihmisille, mutta eivät kehtaa sitä suoraan nostaa, koska tietävät ettei täällä töitä enään tehtäisi niin se täytyy tehdä pikkuhiljaa kiristämällä, totuttamalla ja manipuloimalla etteivät ihmiset protestoisi tuloveroprosenttia yms tai jopa menisi siihen nyt kohuttuun yleislakkoon... Onhan kyse isosta määrästä ihmisiä joilla on oma tahto ja aivot niin pakkohan se on kiristää ja aivopestä, jotta saa ihmiset pidettyä "narussa". Yksi toisensa jälkeen kertoo juttuja eteenpäin kunnes ne ovat jo normaalia ja kukaan ei niistä vuosien kuluessa enään välitä.
                              Mutta jotenkinhan sillävälin pitää rahaa kiristää kansalaisilta kuitenkin, jotta voitaisiin esim. nostaa kansanedustajien liksoja.
                              Yhtenä yleisenä hyvänä esimerkkinä:
                              -Euro valuuttaan siirtyminen kun hinnat laskivat ja kaikki ovat nyt onnellisempia?!? Vai mitä?
                              -Ja tietysti nyt tämä mitä tämänkin topicin aihe käsittelee...

                              Siis selvästikkin poliisiylijohtajan pelkistä puheista selviää vähän yksinkertaisemmillekkin ihmisille, että hän ei ole autoihminen, harrastelija eikä varmaan mikään erityisen kova rattimieskään ja tiivistettynä suoraan sanottuna hän ei tiedä autoista tai autolla ajamisesta mistään mitään.
                              Ei varmaan tämän herra poliisiylijohtajan kannata esimerkiksi käyttää työaikaansa niiden aselupien yms raiskaajien ja rikollisten kiinni saamiseksi ja tuomioiden parantamiseen vaan käyttämällä ajan Suomicorollalla vilkut katolla ajellessa vasentakaistaa 20km/h alinopeutta käsimunissa ja toinen käsi täynnä tutkassa kiinni ja miettiessä mitenköhän saataisiin tieliikenteessä Suomessa rehdeiltä autoilijoilta jotka ovat esim ruuhkissa menossa töihin ansaimaan rahaa valtiolle vielä lisää lypsettyä rahaa...

                              MM. Sanat ja lauseet: Liikenneturvallisuus, Ihmishenkien säästäminen, Nopeusrajoitukset(varsinkin pihateillä) ym ym.. ovat mun mielestä tärkeitä ja vakavasti otettavia asioita, mutta silti pelkästään yhtä isoa suurta päättäjien peittelyä sille mitä niiden parantamisella oikeasti loppujenlopuksi tavoitellaan(edellämaintsemani).

                              Siis en poikkea aiheesta vaan kerron oman näkökulmani näille uusille tieliikenne uudistuksille jotka vituttavat yleisesti ihmisiä. Kyse siis ei ole pelkästä teinibemarien ja tehokkaiden autojen liikenteestä poistamisesta vaan se tulee hyvänä bonuksena siinä ohessa kun saadaan vähän lisää rahaa valtiolle.

                              Sanokaa mun sanoneen, että kun nyt tulee uusi polttoaine e10 yms... Sen/niiden ideana on vain ja ainoastaan rahastus(palaa nopeammin kuin vanha polttoaine eli useammin tankkaanmaan ja hinnat varmasti nousevat, jos ei heti niin pikkuhiljaa nekin). Ympäristön suojeleminen ja kaikki muut samanlaiset peite keskustelut rahastukselle ovat pelkkää paskaa. Mutta se on toinen tarina se sitten...

                              Muistakaa siis tämäkin jokapäiväinen asia kun äänestätte!




                              Ps. loistava biisi Paleface! Arvostan "Turvakameroilla luodaan pelon ilmapiiri"
                              Last edited by LOWE LOW; 17-10-2010, 23:26.

                              Comment

                              • LOWE LOW
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2010
                                • 34
                                • Rotko

                                #45
                                Quote:
                                Originally Posted by Kuqi
                                omasta puolesta saisivat miinottaa koko kehä kolmosen sisäpuolen

                                Originally posted by Remotion View Post
                                ja omasta puolestani katkerat landepaskat vois karkottaa siperiaan.
                                Kieltämättä mustakin toi Kuqi:n oli aika erikoinen kommentti. Kyllä se varmasti muuallakin vituttaa samanlailla kun kotitiellä on automaattinen nopeudenvalvonta.
                                Tietysti kun elämässä asioita ei ajattele otsikkoa tai ensivaikutelmaa pidemmälle niin asenne on tuo lähes kaikessa.
                                Last edited by LOWE LOW; 17-10-2010, 23:35.

                                Comment

                                Working...
                                X