Originally posted by kolariauto
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
535d vs Audi A6 lunastukseen??
Collapse
X
-
Originally posted by Wgs View PostVarmasti tekee. Mutta itse kun asun napapiirin kylmemmällä puolella ja tulee paljon pimeällä/liukkaalla ajettua, on täällä "pakko" pitää periaatetta; poroa pienempää ei väistetä. Täällä kuitenkin poroja ja hirviä paljon on. Varsinkin talvella tiet ovat jäässä, jarrutus matkat mitä sattuu yms. Jos alkaa kettuakin väistämään ja näkyvyys on huono+huono keli, niin pöpelikkö soi että helähtää. Suden tai kauriinkin voi kuitenkin melko nätisti ottaa keulille about 80km/h vauhdista ilman, että YLEENSÄ suurempia henkilövahinkoja tapahtuu. Auto todennäköisesti menee lunariin, mutta aja 80km/h päin puuta ja mieti kumpi on kannattavampaa.
Se on sitten ihan kuljettajan omasta harkinnasta kiinni, että ajetaanko jäniksen takia ojaan/metsään kun ostettaisiin se uusi puskuri tai alatukivarret. Tottakai aina tilanteen salliessa väistetään jos mahdollista, mutta oma ja muiden henki on pää asia. Auto, puskurit yms hilppeet ja raha ovat kuitenkin vain materiaa, mitä saa lisää. Mutta ihmishenkeä ei korvata yhtään millään.
Comment
-
-
Originally posted by Paheksu View PostNe saattaa olla vaan ne ihmisen reaktiot jotain ihan muuta siinä "kovassa" tilanteessa kuin mitä on etukäteen suunnitellut tekevänsä. Tiukassa tilanteessa sitä pyrkinee väistämään tielle tullutta objektia ihan vaistomaisesti.
Comment
-
-
Originally posted by Wgs View PostVäittäisin, että riippuu siitä mihin on oppinut. Esimerkiksi jos lapsena on vanhempien kyydissä ollessa nähnyt vanhempien ajavan jäniksen päälle ilman suurempia väistöjä yms, väittäisin että itse toimit melkolailla samalla tavalla myöhemmin samanlaisessa tilanteessa. Toki jokainen meistä on erillainen.
Noiden holtittomien väistömanöövereiden lisäksi toinen fiksu tapa on jarrulle astuminen, hirvittävän suuri osa autoilijoista survoo refleksinomaisesti pedaalia pohjan läpi aina kohdatessaan minkä tahansa poikkeavuuden liikenteessä.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostNoiden holtittomien väistömanöövereiden lisäksi toinen fiksu tapa on jarrulle astuminen, hirvittävän suuri osa autoilijoista survoo refleksinomaisesti pedaalia pohjan läpi aina kohdatessaan minkä tahansa poikkeavuuden liikenteessä.
Toinen samantyylinen tilanne voi aiheutua myös vesiliirrossa, kun jotkut jantterit päättävät siinäkin tapauksessa survaista jarrut pohjaan ja toivoa parasta. Molemmissa keisseissä pitäisi vain päästää kaasu ylös ja ohjata autoa rennoin ottein. Jarruttamalla saa aikaan vain enemmän ongelmia. Itse aikanaan jääradalla ajaneena ja ihan liikenteessä oppineena, olen pystynyt muokkaamaan ajokäyttäytymistäni siten, että automaattisesti päästän kaasun ylös, enkä edes vahingossa ala polkea jarrua. Kyllähän noita temppuja oppii, kunhan harjoittelee.
Comment
-
-
Originally posted by turbopuusti View PostLaissahan se meni jotenkin näin että kuljettajan täytyy pystyä pysäyttämään ajoneuvo tien näkyvällä osuudella. Ajonopeus täytyy suhteuttaa jarrutusmatkaan eli sillä ei ole merkitystä väistikö edessä ajava mummoa vai hirveä. Tahallinen äkkijarrutus on tietysti asia erikseen. Väittäisin että 99,9% tapauksista peräänajaja makselee.
- paikka: HKI, Mechelininkadun ja Porkkalankadun risteys
- lähtötilanne: ruuhka-aika, tapahtuman autot kääntymässä porkkalankadulta vasemmalle, kaikki valot porkkalankadulta vihreänä
Ja tilanne jatkui niin, että OIKEALLE kääntyville vaihtui valot punaiseksi, jolloin vasemmalle kääntymässä ollut autoilija vetää epähuomiossa liinat kiinni (valot siis edelleen vihreänä vasemmalle kääntyville).
Seuraus: taksi ajaa ko. auton perään ja kolmas auto ajaa taksin perään.
Poliisi kun tuli paikalle, niin hetken arpomisen jälkeen syylliseksi todettiin ensimmäisen auton kuljettaja (aiheeton ja täysin yllättävä äkkijarrutus, jota takanatulijat eivät voineet aavistaa).F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostNäin juuri. Joskus olen todistanut tapausta, kun edellä ajavalta lähti pito kesken erittäin loivan mutkan jäisellä tiellä, kun hänellä oli ilmeisesti hieman liian paljon vauhtia ja sama kaveri sitten päätti survaista jarrut pohjaan, aiheuttaen sen, että auto teki kaksi piruettia ja lopulta penkkaan.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
meillä (maalaamo/peltikorjaamossa töissä) ainaki korjaisivat on korjattu pahempiakin.... tosin vituttaa aina ku joku selvästi lunastus kuntonen auto työnnetään halliin hinurin lavaltatuntuu vaan et aina se johtaja ne yrittää väkisin korjuuttaa
Kummitädin C3 sitikka (vai oisko ollu C2, semmonen saxon kokonen...) joutui viime kesänä Sastamalassa raekuuron runtelemaksi. Auto ei mennyt lunastukseen ja siihen vaihdettiin kaikki ovet, katto konepelti ja takaluukku. Tais vielä yksi takakylkipalakin mennä vaihtoon. Onko järkeä? no ei varmasti, mutta saipahan korjaamo haluamiansa hommia. Auto oli kuitenkin jo useamman vuoden vanha ja ajettu varmaan +50tkm.Last edited by Juppe; 18-11-2010, 16:23.
Comment
-
-
Mulla ois kans yks tapaus esimerkkinä.
Suunnilleen vuonna -96 ajelin suht rauhallista tietä pitkin ja loivan mutkan takaa tuli kaveri Datsunilla vastaan. Vauhtia noin 80km/h ja molemmat jarrutti välittömästi käyttämättä vilkkua ja jäätäisiin juttelemaan (molemmat omilla kaistoillaan luonnollisesti) mutta Datsunia seurannut Volvo ei tätä oikein hokannut ja veti suoraan Datsunin luukkuun.
Koko hässäkän syylliseksi poliisi totesi Volvon kuljettajan, joka ei pitänyt riittävää turvaväliä.Last edited by ///Masa; 18-11-2010, 11:00.BMW E30 M3
BMW E46 M3
BMW E118 1800
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostPoliisi kun tuli paikalle, niin hetken arpomisen jälkeen syylliseksi todettiin ensimmäisen auton kuljettaja (aiheeton ja täysin yllättävä äkkijarrutus, jota takanatulijat eivät voineet aavistaa).
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View Postnormaalisti risteyksessä ei jätetä välittömästi sitä turvaväliä sen edellä ajavan väliin, koska muutenhan vain pari autoa kerrallaan kerkiäisi valoista.
Comment
-
-
Päätös tuli ja lunastukseen menee! Oli kuulemma siinä ja tässä että menee lunnaiksi, minun mielipide löi lopulta pisteen väittelylle, koska kerroin, että en halua autoa enää. lunastushinta on enemmän kun maksoin autosta 6kk sitten. Eli perään ajajan vakuutus maksaa mulle lunastushinnan ja oma vak.yhtiö IF maksaa sen +30%.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostPäätös tuli ja lunastukseen menee! Oli kuulemma siinä ja tässä että menee lunnaiksi, minun mielipide löi lopulta pisteen väittelylle, koska kerroin, että en halua autoa enää. lunastushinta on enemmän kun maksoin autosta 6kk sitten. Eli perään ajajan vakuutus maksaa mulle lunastushinnan ja oma vak.yhtiö IF maksaa sen +30%.
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostPäätös tuli ja lunastukseen menee! Oli kuulemma siinä ja tässä että menee lunnaiksi, minun mielipide löi lopulta pisteen väittelylle, koska kerroin, että en halua autoa enää. lunastushinta on enemmän kun maksoin autosta 6kk sitten. Eli perään ajajan vakuutus maksaa mulle lunastushinnan ja oma vak.yhtiö IF maksaa sen +30%.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment