Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarismin ennakkoluulot ja lieveilmiöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mijuko
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 951
    • ۩□□۩

    Bemarismin ennakkoluulot ja lieveilmiöt

    Elikkäs mitähän kaikkee tässä vielä on tulossa kun merkki vaihtu Bemariin niin tais vaihtuu yhteiskuntaluokitus, varallisuus, ajo-/parkkeeraustaito?:think
    Naapurin eka kommentti "tuollasen nuorisontappajan hommasit"
    ja siihen piti sit "eiku tuohan on tuommonen herrasmiespeli"....

    Ei oo millään aikaisemmalla autolla kyllä saanut näin paljon huomiota ja kritiikkiä jopa tuntemattomilta

    Onkohan 3-sarjalaisten elämä sit vaikeampaa?

    Eli millaisia kokemuksia sinulla on ollut aiheesta omistajana/kuskina sortumatta itse samankaltaiseen yleistämiseen?
    Last edited by mijuko; 31-01-2012, 14:00.
  • Shifter
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 538
    • Keski-Suomi. Pihtipudas

    #2
    Sanoisin, että lieveilmiöt ovat vähenemässä, bemareita tulee vastaan joka nurkalla, joten eihän niitä vihaajia voi olla enää paljoa jäljellä?

    Itseänihän tämä vituttaa, merkki saa kohta volkkarin tai tojotan kaltaisen kansanauton maineen tällä menolla
    G4 -00

    Entiset ajokit:
    e36 328i Coupé -95
    e36 316i Sedan -98

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14311
      • Oulu

      #3
      Jaa-a, ei oo koskaan kyllä merkkikohtaista vittuilua hirveästi kuullut. Nykysin lähinnä vaan sylinterimäärästä vittuillaan... "eikö tuo nyt riitä vaikka kävis vaan kuudella".

      Eipä silti, ei ole kommenteilla väliä kun on tapana vittuilla takas.
      Last edited by zener; 19-11-2010, 23:04.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • wuoma
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 519
        • Espoo

        #4
        Minua harmittaa muita merkkejä harrastavien tuttujen yllättävänkin suuri ennakkoluulo. Japsisporttiharrastajakavereiden suusta olen enemmän kuin kerran kuullut mm. seuraavaa jonkin BMW-aiheisen kolarointiuutisen lehdestä bongatessa: "Just tollanen käsitys mulla on niistä bemariharrastajista"

        Typerän tuntuista, varsinkin kun itse harrastan sitä autoa, enkä esim huippujen testailua julkisella tiellä kuten näitäkin lausahduksia laukova väki...

        BMW lienee niitä harvoja merkkejä, joiden uusien sikahintaisten mallien omistamisesta kaikki nillittäjät oikeasti salaa unelmoivat, mutta jonka edullisen pään yksilöillä on teiniamisthyyningmaine :think
        En ainakaan osaa samanlaista mielleyhtymää vetää Jaguarista, Porschesta tai MB:stä.
        M6 E63

        Comment

        • lao
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2010
          • 278
          • Tampere

          #5
          Kun vaihdoin vakuutuksen ex Golf MKV GTI DSG:stä nykyiseen E91 330xdA M-sporttiin, niin piti kuunnella vakuutustädin moraalisaarna. "Joo tommonen bemari 3 litran moottorilla... älä sitten ole yhtä hölmö kuin BMW-kuskit yleensä, ettei tarvitse lehdistä lukea...." Sitten täti kyseli vielä, että mistäs rahat tommosseen autoon kun ei ole rahoitusyhtiön auto. Ikää löytyy 27 vuotta kuitenkin jo.

          Pidin kyllä suuni kiinni, vaikka olin kyllä että WTF, minähän olen teidän maksava asiakas.

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #6
            Njaa... tässä nyt useampi näitä ollut, uusia ja vanhoja, ja töissä kyllä aikaisemmin vinoiltiin "bemarikuskeista". No, autopolitiikka muuttui ja työsuhdeautot lähestulkoon poistui, niin nyt puolella osaston samoista vinoilijoista on bemarit alla...

            Tuosta nyt voi sitten jokainen vetää johtopäätöksensä. Aikaisemmat alfa- ja volvomiehet ajaa nyt bemarilla kun piti ostaa auto omalla rahalla.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • Tamme
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2008
              • 307
              • Tampere-Turku

              #7
              Tuossa juuri kaverin isä vaihtoi E92:sensa Passat CC:hen ja tokaisikin mulle parin viikon käytön jälkeen, että: " VW:lla saa paljon paremmin tilaa kuin BMW:llä"

              Itsekin jotai kritiikkiä aina kuulee, mutta uskon että oli liikenteessä BMW:llä, Audilla, Mersulla, Jaguaarilla ja tästä vielä ylemmäs Porschet yms...

              Niin varsinkin valot ja ohituskaistat ovat niitä paikkoja että jos niissä satut painamaan kaasua voimakkammin, niin ollaan heti naama nyrpeenä toisesta autosta ja varmasti sanomassa juuri kaikea negatiivista muille kanssamatkustajille siitä automerkistä millä ajaa ja yleistämässä monia asioita.


              Onko se sitten kateutta? Kenties....
              BMW E92 325d
              Ex. BMW E91 330dA Ex. BMW E91 320dA Ex. MB CLK W209 AMG-Styling Ex. VW Passat 3C Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. BMW E91 320dA Ex. BMW E46 320CiFacelift Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. Audi A4 1.8T B6 Ex. BMW E46 323Ci Ex .BMW E46 320Ci Ex. VW Golf GTI Mk4

              Comment

              • TNT
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 3521

                #8
                Onhan noita hienoja kommentteja tullut joka suunnalta, ei paljoa kiinnosta.
                Kolmekympistä eräskin fiksu totesi "ostit sitten tollasen poliisintappajamallin"
                Itse ainakin vittuilen takas.
                Originally posted by Jube
                Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

                Comment

                • nut
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1613
                  • Vaasa/Kauhajoki

                  #9
                  Originally posted by BeamR View Post
                  Njaa... tässä nyt useampi näitä ollut, uusia ja vanhoja, ja töissä kyllä aikaisemmin vinoiltiin "bemarikuskeista". No, autopolitiikka muuttui ja työsuhdeautot lähestulkoon poistui, niin nyt puolella osaston samoista vinoilijoista on bemarit alla...
                  Hah, sama homma täälläkin. Nytkin kaveri tuomassa E60:iä jenkeistä muuttoautona vaikka aikasemmin niin HC-Nissan mies ja jatkuva päänauonta käynnissä Toinen hauska tyyppi on yks työkaveri joka ajaa W201:llä ja jollain uudella Skodalla ja aina kaffipöydässä ääneen ihmettelee että 'olispa hienoa jos autossa olis semmosta ja semmosta toiminnallisuutta'. Tulee aina syviä hiljasuuksia kun heittää jotain 'saatavissa jo E32:een' tahi 'vakiona jo E34:ssa'-henkisiä kommentteja
                  BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                  Comment

                  • Luntti
                    2Wheel Driver
                    • Jul 2003
                    • 5021
                    • Yka

                    #10
                    20 vuotta kun omistaa bemarin niin vittuilevat jos vaihdan merkkiä.
                    Tosin eipä ole vielä tullut semmosta päivää, että pitäis muulla autolla ajaa.

                    Comment

                    • mijuko
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2010
                      • 951
                      • ۩□□۩

                      #11
                      Originally posted by lao View Post
                      Kun vaihdoin vakuutuksen ex Golf MKV GTI DSG:stä nykyiseen E91 330xdA M-sporttiin, niin piti kuunnella vakuutustädin moraalisaarna. "Joo tommonen bemari 3 litran moottorilla... älä sitten ole yhtä hölmö kuin BMW-kuskit yleensä, ettei tarvitse lehdistä lukea...." Sitten täti kyseli vielä, että mistäs rahat tommosseen autoon kun ei ole rahoitusyhtiön auto. Ikää löytyy 27 vuotta kuitenkin jo.

                      Pidin kyllä suuni kiinni, vaikka olin kyllä että WTF, minähän olen teidän maksava asiakas.
                      Törkeetä! Ja muutenkin ollaan niinku noissa ei ois kaasussa kuin on/off-asento ja kyllä tässä itelläänkin on se yllytys-ikä menny jo... no eka talvi ja takapotku mut eläkeläisfaijaa lapsetti enemmän kun annoin kokeilla ASC-off mut silti tulee usein "oohan varovainen". Kulki se entinenkii 200 ilman ABS, ASC, Airbag eli vettä tulee myllyyn jos nyt sattus eka hazardi lähes moitteettomassa autoiluhistoriassa...kopkop. (16v ajanu yhdet sakot ylinop.)

                      Comment

                      • Jape2
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 262

                        #12
                        Hohhoijaa.. Jos ei kasetti kestä kuunnella pientä vittuilua niin parempi ajaa sillä tojotalla.. Samaa naukumista se on vaikka ajais mersulla tai audilla.. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee!
                        A5 2.0tq S-tronic -13

                        Comment

                        • Raine
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2603
                          • N/A

                          #13
                          ..........
                          Last edited by Raine; 23-06-2013, 23:20.
                          ///Motorporot

                          Comment

                          • mijuko
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 951
                            • ۩□□۩

                            #14
                            Originally posted by Raine View Post
                            Onko sillä jotain merkitystä sitten mitä muut tai vaikka se naapuri ajattelee? Jos sillä on merkitystä, niin silloin minun mielestä pitää ostaa se korolla ja vetää tuulipuku päälle niin ei tarvi itse miettiä mitähän ne muut ajattelee.
                            Naapurien ajatuksista ei voi tietää enkä välitä, mutta tosiaan autokeskustelua ei herännyt edellisillä autoilla (corolla ja 626).. jännää

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8971
                              • Kellokoski

                              #15
                              Originally posted by Raine View Post
                              Onko sillä jotain merkitystä sitten mitä muut tai vaikka se naapuri ajattelee? Jos sillä on merkitystä, niin silloin minun mielestä pitää ostaa se korolla ja vetää tuulipuku päälle niin ei tarvi itse miettiä mitähän ne muut ajattelee.


                              Originally posted by mijuko View Post
                              Naapurien ajatuksista ei voi tietää enkä välitä, mutta tosiaan autokeskustelua ei herännyt edellisillä autoilla (corolla ja 626).. jännää
                              Ketä kiinnostaa joku korolla - ei ketään

                              Bemarit kiinnostaa ja varmasti moni haukkuja sellaisen hankkisi jos vaimo antaisi luvan
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎