Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarismin ennakkoluulot ja lieveilmiöt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • randall raines
    BTCF Member
    • Nov 2008
    • 124
    • oulu

Naurattaa lähinnä toisten vittuilut bemarista.. onpa itekki huomannu että kaveri jos toinenki siirtyny bemareiden pariin kyydissä istuttuaan/autoa kokeiltuaan..
    "don't ride faster than your guardian angel can fly"

Käyttis: e38 740i
    e32 740i(projekti)

ex: e39 530da -00, e46 320i touring -02

Comment

• D`Artagnan
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 78

Monesti nämä vittuilijat saattavat vieläpä ajaa itse kaksi kertaa kalliimmalla autolla. Vaikkapa jollain uudella Nissanilla tai Toyotalla ja kehuvat että miten 1.6l kone riittää aivan mainiosti mihin vain.
      Ehkä heitä vain harmittaa jos jollain on ajattoman tyylikkään näköinen ja tehokas auto, ehkäpä vielä nahkasisustalla. Heiltä saattaa puuttua rohkeus hankkia BMW ja järkipeustein onkin helpompi perustella vaimolle ja muille uuden perusauton hankkimista.
      Muistan kun työkaverini oli 2000 luvun alun ensimmäisessä aallossa mukana hankkimassa Saksasta coupe mallista Bemaria. Miltei koko työyhteisö hyökkäsi häntä vastaan ja vittuilu alkoi. Autosta etsittiin suurennuslasin kanssa vikaa ja kun mitään ei löytynyt niin sekös vasta Corolla miehiä harmittikin. Työkaveri ajaa muuten tänä päivänä vielä sillä samalla coupella.

Comment

• BMW
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 3822
        • California

Mua vaan huvittaa bemari dissaus mitä joskus (harvoin tosin) kuulee. Se nyt vaan on niin että tiedän BMW:n olevan autovalmistajien kirkkainta kärkeä, ja se että vaikka joku amisviiksi tulisi yskimään tuohon selkäni taakse Nissan KingCab lippis päässä että "PHASKA AUTO!" ei todellakaan liikuta meikäläistä vaan korkeintaan huvittaa.
        P
        R
        N
        D

Comment

• |auri
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 198
          • Helsinki

Itellä ensimmäinen auto ja samalla ensimmäinen Bemari alla niin yllättävän vähän kavereilta tuli mitään vittuilua tai "corolla ois parempi" tyylisiä kommentteja, eräskin kaveri kehui autoa ja totesi perään: "en kyllä ymmärrä joidenkin bemari vihaa, mä voin ainakin myöntää, että ottaisin ton corollan tilalle bemarin ihan milloin vaan".
          Mutta naapurista kyllä näki, että nyt vituttaa(perheen isä, ajaa uudella Mondeolla). Olin just saanut auton pihaan ja pesin sitä tossa autokatoksessa, huomasin kun se kuikuili sieltä omasta katoksestaan ja moikkasin hänelle, hän vaan nopeasti jotain moikkaa ja menee sinne katoksen taakse piiloon ja jatkaa sitä ihmettelyä(yleensä moikkaa reilusti ja tulee juttelemaan). No seuraavana päivänä imuroin autoa sisältä ja nyt naapuri uskaltaa tulla juttelemaan: "tälläsen auton sitten ostit ensimmäiseksi autoksi". No siinä jotain sitten jutellaan ja jokaisesta naapurin lauseesta paistaa selvä kateus, kunnes hän sitten kysyy: "saako kysyä paljon tämä maksoi", johon vastasin 7000e. Naapurin ilme muuttui samantien ja kasvoista näki niin selvästi helpottuneisuus ja yllätys. "Näin halvalla näin hieno auto" ja lähti itsekseen myhäillen kävelemään kotiin. Ja autohan on 328 E46 vm 98.
          Last edited by |auri; 20-11-2010, 14:27.

Comment

• petra
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1338
            • Seinäjoki

Edellisessä asuinpaikassani kun yks amis osti teinimuovin, niin niitä alko tulla tälle kylälle ku sieniä sateella. Jopa sellasille, jotka minullekki on kauan jaksanu kuittailla noista bemareista ja siitä, kuinka paskoja ne on.

Samaa tahtia alkanu vanhemmat mersut yleistyä, ja ei munmielestä heidän ajokäyttäytyminen ole yhtään sen "fiksumpaa" kuin bemaristeillakaan.

Jokapäiväistä tuo bemarista vittuileminen on edelleen, jopa osa perheenjäsenistä jaksaa mutta ei se kyllä minua enää hetkauta, oppinu jo sivuuttamaan ne. Osa tietää huudattavansa ihan tahallaan, kun taas loput voi mielipiteinensä ajella sillä corollalla tai siistillä sivikillä.

Liikenteessä harvoin nään että automerkin takia olis käyttäytyminen mitenkään erilaista. Joskus joku hiillostaa tahallaan, että lähtiskö tuo bemari tuosta tms. mutta ku ei niihin reagoi... yleensä

Toki, jos tällä ajelisin, ni aavistuksen saattais osa kanssa-autoilijoista tykätä.
            Attached Files
            ”Minä en tule ikinä ostamaan yhtäkään 5-sarjalaista.”

i4 M50

F11 M550d -13
            F11 525d -11
            E93 325iA -07
            E46 320iA touring -03
            E36 318iS -92
            E30 318iS -90
            E30 318i -85
            E30 316i bavaria -90 <3

Comment

• Miltzu
              BTCF Member
              • May 2008
              • 2476
              • Finland

Originally posted by lao View Post
              "Joo tommonen bemari 3 litran moottorilla... älä sitten ole yhtä hölmö kuin BMW-kuskit yleensä, ettei tarvitse lehdistä lukea...." Sitten täti kyseli vielä, että mistäs rahat tommosseen autoon kun ei ole rahoitusyhtiön auto.
              Kohtuu törkeetä käytöstä! Mä olisin jo tollasesta tehnyt valituksen jonnekin ja vienyt vakuutukset muualle!

Aika vähän on kuulunut negatiivista kommenttia mistään mun autoilustani, tietysti vähän on ollut leikkimielistä vinoilua mutta suurin osa on ollut aidosti kiinnostunut ja osa ihan avoimen kateellinen. Se tietysti joskus on aiheuttanut ihmettelyä kun sieltä kuskin ovesta on noussut nainen ulos, antaa muuten aika harvinaisen ison tyydytyksen kun on hetkeä aiemmin kuullut avoimesta ikkunasta jonkun huutelevan peniksenjatketta

Oma hauska stoorinsa on se kun ajelin ekat 3 kuukautta Tampereella USA:n "MILTZU" -kilvillä ja myöhemmin kuulin että eräskin foorumilainen oli nähnyt auton kaupungilla ja miettinyt päänsä puhki että mistä miehen nimestä voi miltzu olla lyhenne

Comment

• DropIt
                BTCF Member
                • Feb 2004
                • 1081
                • Ylivieska

Ihte sanon aina, että ku ajaa sillä millä itse haluaa niin ei tartte toisten valintoja haukkua.
                [Youtubessa]
                e70 X5 3.0sd
                e87 116i
                e36 328i cab :think
                -
                Ex e46 320d
                Ex e30 325i
                Ex e30 318i

Comment

• rottenb
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2010
                  • 46
                  • -

Originally posted by DropIt View Post
                  Ihte sanon aina, että ku ajaa sillä millä itse haluaa niin ei tartte toisten valintoja haukkua.
                  Näinpä.

Liikenteessä tosin huomaa eron, voi olla että kuvittelenkin mutta tietä ei niin helpolla anneta BMW:lle. Ja sitten ollaan viimeisen päälle yllättyneitä jos/kun pysähdyn ja viiton itse jossain että mene vaan siihen väliin. :think

Comment

• maukka86
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 488
                    • Pirkanmaa

Originally posted by |auri View Post
                    Itellä ensimmäinen auto ja samalla ensimmäinen Bemari alla niin yllättävän vähän kavereilta tuli mitään vittuilua tai "corolla ois parempi" tyylisiä kommentteja, eräskin kaveri kehui autoa ja totesi perään: "en kyllä ymmärrä joidenkin bemari vihaa, mä voin ainakin myöntää, että ottaisin ton corollan tilalle bemarin ihan milloin vaan".
                    Mutta naapurista kyllä näki, että nyt vituttaa(perheen isä, ajaa uudella Mondeolla). Olin just saanut auton pihaan ja pesin sitä tossa autokatoksessa, huomasin kun se kuikuili sieltä omasta katoksestaan ja moikkasin hänelle, hän vaan nopeasti jotain moikkaa ja menee sinne katoksen taakse piiloon ja jatkaa sitä ihmettelyä(yleensä moikkaa reilusti ja tulee juttelemaan). No seuraavana päivänä imuroin autoa sisältä ja nyt naapuri uskaltaa tulla juttelemaan: "tälläsen auton sitten ostit ensimmäiseksi autoksi". No siinä jotain sitten jutellaan ja jokaisesta naapurin lauseesta paistaa selvä kateus, kunnes hän sitten kysyy: "saako kysyä paljon tämä maksoi", johon vastasin 7000e. Naapurin ilme muuttui samantien ja kasvoista näki niin selvästi helpottuneisuus ja yllätys. "Näin halvalla näin hieno auto" ja lähti itsekseen myhäillen kävelemään kotiin. Ja autohan on 328 E46 vm 98.
                    Itsekin olen huomannut, että jotkut selvästi kuvittelevat e46:sen olevan huomattavsti arvokkaampi ja tuoreempi auto kuin se on. Joiltain olen kuullut, että miten sinulla on varaa tälläiseen lähes uuteen bemariin. Yleensä olen vastannut, että en pidä 12vuotta vanhaa autoa enää uutena. Sen jälkeen kysyjä yleensä menee hieman hämilleen ja ihmettelee, että ei toi voi millään olla niin vanha auto.

Tämä kyllä kertoo myös, että e46 on todella onnistunut muotoilultaan. Ajattomasti muotoiltu.
                    f22 220i

Comment

• mijuko
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2010
                      • 951
                      • ۩□□۩

Originally posted by maukka86 View Post
                      Itsekin olen huomannut, että jotkut selvästi kuvittelevat e46:sen olevan huomattavsti arvokkaampi ja tuoreempi auto kuin se on. Joiltain olen kuullut, että miten sinulla on varaa tälläiseen lähes uuteen bemariin. Yleensä olen vastannut, että en pidä 12vuotta vanhaa autoa enää uutena. Sen jälkeen kysyjä yleensä menee hieman hämilleen ja ihmettelee, että ei toi voi millään olla niin vanha auto.

Tämä kyllä kertoo myös, että e46 on todella onnistunut muotoilultaan. Ajattomasti muotoiltu.

Ite kuuntelin kesällä pihassa kun parkkiksella mopojannut väitteli, että onko se M5 vai ei... hymyilytti kovasti sitten ne kurkkas sisälle ja päättivät kun mittari ei oo kun 250km/h ni ei voi olla aito!
                      Last edited by mijuko; 20-11-2010, 20:45.

Comment

• TRA_60
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 81
                        • oulu

Tuo merkki kyllä jakaa mielipiteitä jyrkästi vieläkin. Ei mikään muu autoistani (paitsi tietty Alfa) ole kirvoittanut puhetta yhtäpaljon. Osa todella arvostaa baijerilaista ja osa taasen turvautuu vain vittuiluun. Vanha kotterohan tuo alkaa olla ja palvelee lähinnä kauppakassina Muiden mielipiteet ei kyllä hirveästi vaikuta, joten aivan sama ...
                        Nykyiset W212 & W210
                        ex. E60 LCI
                        ex. 525i LCI
                        ex. 520i LCI

Comment

• Kanerv4
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 976
                          • Tampere

Originally posted by maukka86 View Post

totta, itselle käynyt samalla tavalla coupen,330avon, ja jopa yksi mies erehty luulemaan alkupään e36 cabriotani 99 malliseksi ja tähänkin vain vilkut vaihdettu.

Comment

• lao
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2010
                            • 278
                            • Tampere

Jos ajat työpaikan pihaan tuliterällä 40 000e Avensiksella tuuheimmalla varustetasolla, kukaan ei vinoile tai kommentoi sen kummempaa kuin "oot uuden auton hankkinnu". Ajappa pihaan saman hintaisella käytetyllä Bemarilla! "Aika pröystäilevä" "miten sulla oli varaa" "tommosen sitten hommasit"

Mukavahan noita on kuunnella, kuitenkin noiden kommenttien takaa paistaa sisimmässä vastaavan omistamisen halu tai unelmointi

Comment

• väiski525
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2010
                              • 2572
                              • Vantaa

Originally posted by lao View Post
                              Jos ajat työpaikan pihaan tuliterällä 40 000e Avensiksella tuuheimmalla varustetasolla, kukaan ei vinoile tai kommentoi sen kummempaa kuin "oot uuden auton hankkinnu". Ajappa pihaan saman hintaisella käytetyllä Bemarilla! "Aika pröystäilevä" "miten sulla oli varaa" "tommosen sitten hommasit"

Mukavahan noita on kuunnella, kuitenkin noiden kommenttien takaa paistaa sisimmässä vastaavan omistamisen halu tai unelmointi
                              ite myös kun ton 39:n ostin, ja kurvasin sitten seuraavana päivänä työpaikalle, niin kyllä tuli ihmettelyä ja tyhmiä kysymyksiä muilla työntekijöillä on noita muutaman satasen ja muutaman tonnin autoja alla, parilla taitaa olla saman hintaluokan autoa alla, volvoista ranskanihmeisiin ja kaikkea siltä väliltä. kaikki ihmetteli että miten varaa ja plaplapla, kun sitten sanoin suuntaa-antavan hinnan mitä tosta maksoin niin johan hiljeni. eräs työntekijä arvio että tollainen maksaa yli 25 tonnia ja vuosimallista paras arvaus 2006 pomot oli ainakin mielissään, kun ne ajavat itse myös saksan laatu-autoilla (Bemari X5, mersu e320 cdi, mersu c200cdi ja mersun vito)
                              - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

- MB s205 220cdi -15
                              - Volvo s80 2.5t -07
                              - mb s211 280cdi -08
                              - e46 320i -03
                              - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                              - e46 320d Individual "m-sport" -04
                              - e39 525i -01

Comment

• 174000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2008
                                • 1176
                                • Tuusula

Eniten nykymaailmanmenossa ihmetyttää juuri tuon pienen kulutuksen ihannointi. Pitää olla mahdollisimman uusi auto (kallis) ja sitten siihen otetaan kaikista pienin tarjolla oleva kone. Sitten retostellaan, kun menee vaan viis ja kuus litraa satasella ja kyllä on kun laittais rahaa pankkiin. Ei ummarra.

Yllä oleva ihmistyyppi kauhistelee juuri vanhemman bensakoneisen bmw:n kulutusta tai sellaisen omistamisen järkevyyttä.
                                ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                                '02 VW Golf 1.4i
                                Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                                ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎