Harrastebemun vakuutusarvo vs. autoon laitettu raha
Collapse
X
-
Sitten vakuutustarkasta lukee btcf:ää ja huomaa, että ei jumalauta pitää mahottomassa arvossa vaikka on oikiasti KIINAturbo peli...Originally posted by duuk View PostKun vakuutuksia rukkasin tuossa jokunen aika sitten juttelin ifissä pitkät tovit juurikin kyseisestä asiasta.
Sieltä tuli sellainen vastaus että säilytä kuitit ja valokuvat mitä autollesi olet tehnyt/laittanut. Ja sitten jos vahinko sattuu neuvotellaan hinta "oikeaksi".
Eli olen siinä uskossa kyseisen keskustelun jälkeen että saan muutakin kun satalappusia tuosta omasta harrasteautosta.

No vitsi vitsinä... melkeen kannattaa käydä kysyy mustaa valkoiselle paljon se arvo on...E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
mä oon vakuuttanu oman harrastepelin tapiolan harrasteauto vakuudella.. tarkastaja kävi kattomassa auton, teki siitä tarvittavan hakemuksen ja ite lähettelin vielä kuvia ja dokumenttia perään.. sain haluamani summan autolle ja vakuutus voimaan.. vakuutus arvo on 30 000€ ja nettiautossa kuitenkin on kyseisiä kamppeita ilman rakkautta ja huolenpitoa n.9000-15 000€ että silleeparee olla iliman BMW:tä
Comment
-
Kerrotko vähän tarkemmin? Mitä vakuutus esim maksaa ja montako päivää sillä saa ajaa vuodessa? Täytyy oma cabrio arvioittaa talven aikana.Originally posted by axl View Postmä oon vakuuttanu oman harrastepelin tapiolan harrasteauto vakuudella.. tarkastaja kävi kattomassa auton, teki siitä tarvittavan hakemuksen ja ite lähettelin vielä kuvia ja dokumenttia perään.. sain haluamani summan autolle ja vakuutus voimaan.. vakuutus arvo on 30 000€ ja nettiautossa kuitenkin on kyseisiä kamppeita ilman rakkautta ja huolenpitoa n.9000-15 000€ että sillee'88 325i cabrio
'90 318is
Comment
-
siin oli ehtoja et pitää olla seisonnassa vuodesta ainakin 5kk. ja sehän siinä oli hauskaa et vakuutus tulee halvemmaksi kuin mitä IF:ssä oli ihan normi liikenne+täyskasko. en muista nyt tarkkaan mut kuitenki halvempi kuin se että olisin pitänyt ifissä ja seisottanut ton 5kk. ja sit myös huomion arvoinen asia on se että vakuutukseen kuuluu luonnollisesti hinausturva, mutta ei ihan normaali sellainen, saan nimittäin hinauttaa auton mistävain kotia.. ei siis lähimmälle korjaamolle, kunhan hinaus kustannus ei ylitä olikohan 9000€ ja ajattelin itsekkin tarkastuttaa auton uudestaan kun siihen on upotettu taas sellanen 5000€ ja satoja tunteja töitä ja unettomia öitäOriginally posted by Kytölä View PostKerrotko vähän tarkemmin? Mitä vakuutus esim maksaa ja montako päivää sillä saa ajaa vuodessa? Täytyy oma cabrio arvioittaa talven aikana.
paree olla iliman BMW:tä
Comment
-
jos multa kysyit niin ei se mikään salaisuus oo... supercharged corvette 1986.. noithan on nyt jokapaikka täynnä, no ei tosin ahdettuna ja noin rakenneltuna ku toi mun yksilö, mut silti.Originally posted by jmp2002 View Post^^ mikäs auto kyseessä jos saa kysyä??paree olla iliman BMW:tä
Comment
-
Itse kävin Pohjolalla neuvottelemassa kesällä harrasteautoon erikoisvakuutuksia ja saatiin mielestäni järkevä hinta määriteltyä.
Tilanne sattui hyvin kun oli nätti päivä, juuri ns. showroom puleerattu auto peiton alta tallista suoraan tarkastajan ihmeteltäväksi. Kerroin huolella modifikaatiot ja entisöinnistä, esittelin pc-ohjelmoitavan ruiskun toimintaa ja pistin mapillisen kuitteja ja valokuvia eteen.
Pyysin jotain paperia mutten sitä saanut. Kommenttina taisi olla että nämä tiedot on nyt heillä ylhäällä. Pitäisiköhän sitä vakuutustarkastajaa häiritä ja vaatia sitä mustaa valkosella.Last edited by Antti O; 15-12-2010, 20:38.
Comment
-
mä kävisin.. sul on oikeus saada vakuutuskirja, jossa mainitaan se mistä maksat.Originally posted by Antti O View PostItse kävin Pohjolalla neuvottelemassa kesällä harrasteautoon erikoisvakuutuksia ja saatiin mielestäni järkevä hinta määriteltyä. Pyysin jotain paperia mutten sitä saanut. Kommenttina taisi olla että nämä tiedot on nyt heillä ylhäällä. Pitäisiköhän sitä vakuutustarkastajaa häiritä ja vaatia sitä mustaa valkosella.paree olla iliman BMW:tä
Comment
-
Originally posted by r.w. View PostArvon herrasmiehet varmaan kuitenkin ymmärtävät, että ongelma on lähinnä sopimustekninen. Tavaran vakuutusarvon tulisi vastata sen todellista arvoa, todellista arvoa omistajalle, eikä räkänokille markkinoilla. Sitä autoa kun ei olla nyt myymässä, vaan sitä ollaan vakuuttamassa.
Jos jollain on vanhassa E34:ssä vaikka vielä suhteellisen huokeat 10k€ moottori, 5k€ voimansiirto, 5k€ satunnaisia muita komponentteja ja tuhansia työtunteja, on sen arvo jotain muuta, kuin nettiauto-otannan keskihinta 2k€.Mielestäni asia on tässä kiteytetty varsin hyvin.Originally posted by wta View PostAuton arvo on se mitä siitä noin yleensä voidaan kuvitella maksettavan.
Vaikka kyseessä olisi kuinka viimeisen päälle laitettu auto tai se olisi ainoa maailmassa, vakuutusarvo tulee vastata sen todellista arvoa = kuinka paljon siitä saisi rahaa myytäessä se tällä hetkellä.
Omat harrastevälineet (sekä käyttöauto) on speksattu omalle vakuutusedustajalle tietoisuuteen liitettäväksi autojeni tietojen yhteyteen. Missään ei ole määritelty arvoa niille, mutta uskon että pääsen tarvittaessa ymmärykseen jos niin täytyy. Kaskokin löytyy oikein.
Katson muutenkin kaikki vakuutukset tuollaisten 10k€ ja alle kohdalla enemmän turhiksi, koska rahallisen vitutuksen tulee ajamaan 100-kertaisesti yli ihan muut asiat. Eri asia jos vehkeessä on valuuttaa kiinni esim. vuositulojesi verran.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Mitenkäs se menee noissa harrasteajoneuvovakuutuksissa, olikos se niin että jos menee vastapuolen piikkiin niin ko vakuutus ei korvaa mitään extraa vaan silloin mennään vastapuolen tarkastajan arvion mukaan? Jotain tämmöistä muistan lukeneeni :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Eihän se nyt niin voi mennä.Jos vaikka naapurin äijä ajaa vittuunnuksissaan autosi kylkeen ja saat muutaman satasen?Voipi tulla kirveelle töitä.Originally posted by _nixu_ View PostMitenkäs se menee noissa harrasteajoneuvovakuutuksissa, olikos se niin että jos menee vastapuolen piikkiin niin ko vakuutus ei korvaa mitään extraa vaan silloin mennään vastapuolen tarkastajan arvion mukaan? Jotain tämmöistä muistan lukeneeni :think
Comment
-
Comment
-
[QUOTE=joenbimmeri;2223924]Toivottavasti otsikko ei ole enne. En nimittäin toivoisi että kellään menee harrastebemu lunastuskuntoon.
Oma kulkupeli on alkuperältään karvalakki, 520 -89 M20 koneella, jälkikäteen höystetty. Kaiken kokemansa jälkeen tosi asialliseen kuntoon laitettu. Sisustaltaan vastaa lähes uudenveroista, on siisti, puhdas, tekniikasta ne miinakohdat vaihdettu, on uutta osaa ja ehjää vanhaa niin maan pirusti. Konehuone kiiltää kuin paskakuoriaisen selkä. Huippusiistissä kunnossa kosmeettisesti, tekniikka pelaa 100% jokaista yksityiskohtaa myöten. 370tkm takana, lukuun ottamatta konetta.
Minkä hintaiseksi itse arvioit autosi?
Comment
Comment