Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ApriliaMan
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 235
    • Lohja

    Originally posted by Martti View Post
    No ei se m54b30 varsinkaan e39:ssä mitään maagista tarjoile (pl. öljynkulutus ), eritoten automaattina kohtuullisen vaisu esitys. M62B44(tu):n myötä saa jo jotain "vastinetta rahalle". Eli jos pitää olla farkku, eikä sedan tule kysymykseen, niin lähtisin hakemaan suosiolla tällä moottorivariantilla varustettua yksilöä. Muutoin siis M5.
    Kyllä ainakin minä olen ollu tyytyväinen tuohon 530iA:n kulkuun yms. Vuoden keskikulutus on ollu n. 10,5l/100km (automaatti ja laskettu ihan tankkauksista). Riittävän ripeä, että ohi kerkiää ja kulkee se ihan riittävästi myös

    Tuota öljynkulutusta vähän ihmettelen, kun ei tuo mun yksilö ainakaan mitenkään ihmeellisesti sitä syö...ei tarvi pahemmin olla lisäilemässä. 217000km sillä kuitenkin on jo menty.
    e39 530iA ///M Sport -02
    Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

    ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      Originally posted by ApriliaMan View Post
      Kyllä ainakin minä olen ollu tyytyväinen tuohon 530iA:n kulkuun yms. Vuoden keskikulutus on ollu n. 10,5l/100km (automaatti ja laskettu ihan tankkauksista). Riittävän ripeä, että ohi kerkiää ja kulkee se ihan riittävästi myös

      Tuota öljynkulutusta vähän ihmettelen, kun ei tuo mun yksilö ainakaan mitenkään ihmeellisesti sitä syö...ei tarvi pahemmin olla lisäilemässä. 217000km sillä kuitenkin on jo menty.
      No johan se on munkin exä sitten kilomeetrejä niellyt .

      E39 530iA ei ole raketti, mutta riittävän rivakka normaaliin ja jopa miellyttävään ajeluun.

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • MMF
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 461
        • Sipoo

        Mä luulen että 530i on just passeli mulle. E39 on alkujaankin jo niin iso auto että ei sen tartte mikään älytön kilpuri ollakaan, m3, z3m ja tämmöset on kuitenkin olemassa sitä varten.

        Perhekiesiä ostamassa, 530d oli ihan kiva mutta kyllä se dieselin ruksutus vie fiilikset. Tän hetkinen 523i:ssä on vähän jo sitä fiilistä minkä takia mä bemareilla ajan, suora kutonen. Kulkupuoli vaan ei oikein riitä ja tämä on vielä manuaali.

        Tiedän että ei se 530i paljoa ripeämpi tosta ole, mutta on siinä sentään 60hp enemmän. Automaatti toki vähän vielä heikentää kulkua mutta mun mielestä e39 on vaan pakko olla automaatilla, edelleen ne "kilpurit" on erikseen.

        Huonosti on hyviä toukkia tällä hetkellä, blocketit ja mobilet plärätty moneen kertaan... Eikä edes yhtä imolarot:a.
        E70 X5 3.0D -07
        W124 200d
        Hiace 4wd

        EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


        Comment

        • ApriliaMan
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 235
          • Lohja

          Originally posted by teropa View Post
          No johan se on munkin exä sitten kilomeetrejä niellyt .

          E39 530iA ei ole raketti, mutta riittävän rivakka normaaliin ja jopa miellyttävään ajeluun.

          Tero
          Kyllä näin on päässy käymään, mutta pidetty ku kukkaa kämmenellä

          Ja hyvin on palvellu...2 puolaa on ainoat, mitkä on hajonnu. Muut hommat on sit tehty ihan ennakoivasti (vesipumppu, termostaatti, eristetyt huohottimet, vanoksentiivisteet ja nyt pitäs vaihtaa eteen kaikki tukivarret). No radiossa on jotain häikkää ja sitä jopa WSE1:n toimesta yritettii korjata, mutta ei löydetty vikaa. Kait se on uus jossainvaiheessa hommattava.

          Tosiaan, kyllä tuolla ihan riittävästi kerkiää...ei ohituksissakaan ole mitään ongelmaa.
          e39 530iA ///M Sport -02
          Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

          ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

          Comment

          • Guest's Avatar

            530i manuaalina on loistava yhdistelmä. Itse tykkään tuon ison kuutosen murinasta, ja voimaa on kuitenkin kuljettaa autoa suht keveästi vaikka on lastattu täyteen.

            Tuo double vanos on vaan sellainen että jos se ei pelaa niinku uutena, niin se on heti voima pois.

            Itse kattelin alunperin 540ia toukkaa, mutta kun ei siihen aikaan ollut yhtään hyvää tarjolla, niin päädyin sitten tuohon nykyiseen. Itse oon vielä aika ranttu, että pitää olla hyvillä varusteilla. Että jos etsii 530i:tä, niin kannattaa myös samalla silmäillä 540i malleja Kerran käy kokeilemassa hyväkuntoista V8 mallia, niin ei enää kuutoset kiinnosta

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9927
              • KVLA

              Originally posted by Mr.Speed View Post
              Kerran käy kokeilemassa hyväkuntoista V8 mallia, niin ei enää kuutoset kiinnosta
              Tästä olen täysin samaa mieltä,kun näistä vanhemmista vapareista ja automaateista puhutaan.Ja tuo bensan kulutuskaan ei kauheasti muutu 530->540,jos autot on kunnossa ja huollettuja.
              Last edited by Heguli 31; 28-07-2013, 11:26.

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Tästä olen täysin samaa mieltä,kun näistä vanhemmista vapareista ja automaateista puhutaan.Ja tuo bensan kulutuskaan ei kauheasti muutu 530->540,jos autot on kunnossa ja huollettuja.
                Eri mieltä tästä. 540 vei mun sekalaisessa ajossa 11.4/100 ja sama ajo useamman 530i kokemuksella n. 9.2-9.4/100.

                Mun ajomäärällä n. 500l bensaa vuodessa ero.

                540i on toki pirteämpi ja niin pitää ollakin. Mulle on tarjottu edukkaasti tuning softaa tohon 530:iin ja olen kahden vaiheilla että kokeilis. Kaverin 528:sta lähti litra keskikulutuksesta pois ja auto piristyi jonkin verran.

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • Bomb5
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2011
                  • 726
                  • Kivijärvi

                  Auto-data.netin mukaan kulutukset ja kiihtyvyydet sedan-malleille maantie / kaupunki (automaatti suluissa):
                  540i: 8,9 (9,?) / 17,7 (19,9) l / 100 km - 6,2 (6,5) s 0-100 km/h
                  530i: 7,4 (8,1) / 13,1 (15,7) l / 100 km - 7,1 (7,6) s 0-100 km/h
                  525i: 7,2 (7,9) / 13,1 (14,4) l / 100 km - 8,1 (8,9) s 0-100 km/h
                  520i: 7,1 (7,8) / 12,2 (13,5) l / 100 km - 9,1 (10,2) s 0-100 km/h

                  Speksien mukaan hupi/hinta-suhde on 530i:ssä kohdallaan. Kulutus ei juurikaan nouse verrattuna pienempiin kutosiin, ero 540i:hin kuitenkin on selkeä. Jos oikein olen ymmärtänyt, M54B30:ssä on myös hieman ärjympi kutosen soundi verrattuna pienempiin? Ainakin mun autossa on.

                  "The BMW 530i's engine is smooth and responsive. It glides along quietly when cruising, feeling like finely engineered machinery. Freedom from vibration is an inherent benefit of inline-6 engines, and BMW's are among the best. Nail the throttle and there's a growl akin to BMW's race engines. There's also instant throttle response: the 530i takes off like a rocket.

                  The BMW 530i we drove offers an excellent balance with high-performance throttle response and handling without the expense of the 540i, which gets stuck with a Gas Guzzler Tax. On the other hand, the 540i offers an incredible 324 pounds-feet of torque for brilliant acceleration performance. The 525i represents an excellent value with the 2.5-liter engine." http://www.jbcarpages.com/bmw/5series/2002/index3.php
                  Last edited by Bomb5; 28-07-2013, 18:55.
                  E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by Bomb5 View Post
                    the 530i takes off like a rocket.
                    Ehkä 12v sitten, mutta nykyään saman kiihtyvyyden tarjoaa jo pikku dieselit...

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Bomb5 View Post
                      Jos oikein olen ymmärtänyt, M54B30:ssä on myös hieman ärjympi kutosen soundi verrattuna pienempiin? Ainakin mun autossa on.
                      Taitaa sinullakin olla katalysaattoreissa hitsaussauma revennyt...
                      E39 528iA

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8971
                        • Kellokoski

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Taitaa sinullakin olla katalysaattoreissa hitsaussauma revennyt...
                        Jep. Ainoa E39 missä on ollut vakiona ärjymmät äänet on tuo Alpina B10 3.3. Vaan siinähän onkin Alpinan oma putkisto alusta loppuun, eikä sekään nyt mitenkään erikoisesti rähise.
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Bomb5
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2011
                          • 726
                          • Kivijärvi

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Taitaa sinullakin olla katalysaattoreissa hitsaussauma revennyt...
                          Voi olla mahdollista. Olen vain törmännyt tuohon tietoon monessa muussakin paikassa, että nimenomaan 3-litraisessa on erilainen soundi ihan vakioputkistollakin.
                          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                          Comment

                          • sonikk
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 1664
                            • Kerava

                            Eikös 530:ssä ole tiheämpi perävälitys kuin 525:ssa vai kuvittelenko?

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8971
                              • Kellokoski

                              Originally posted by sonikk View Post
                              Eikös 530:ssä ole tiheämpi perävälitys kuin 525:ssa vai kuvittelenko?
                              On, et kuvittele.

                              Se Alpina olisi ollut kanssa parempi tiheämmällä perällä..
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8971
                                • Kellokoski

                                Originally posted by MMF View Post
                                Mä luulen että 530i on just passeli mulle. E39 on alkujaankin jo niin iso auto että ei sen tartte mikään älytön kilpuri ollakaan, m3, z3m ja tämmöset on kuitenkin olemassa sitä varten.

                                Perhekiesiä ostamassa, 530d oli ihan kiva mutta kyllä se dieselin ruksutus vie fiilikset. Tän hetkinen 523i:ssä on vähän jo sitä fiilistä minkä takia mä bemareilla ajan, suora kutonen. Kulkupuoli vaan ei oikein riitä ja tämä on vielä manuaali.

                                Tiedän että ei se 530i paljoa ripeämpi tosta ole, mutta on siinä sentään 60hp enemmän. Automaatti toki vähän vielä heikentää kulkua mutta mun mielestä e39 on vaan pakko olla automaatilla, edelleen ne "kilpurit" on erikseen.

                                Huonosti on hyviä toukkia tällä hetkellä, blocketit ja mobilet plärätty moneen kertaan... Eikä edes yhtä imolarot:a.

                                Tuo Alpinan B10 3.3 vois olla myös yks vaihtoehto ja älä nyt suotta sitä 540:tä hylkää ennen kuin kokeilet

                                Esim:

                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎