Elikkäs pihassa ois tollane E12 518 A -74, jota valmistettu vain 140 kpl " http://www.bmwclub.fi/fi/cars/e12/ "<- sivun mukaan... Minkähän arvoinen kärry mahtaa nykypäivänä olla?:think Auto on maalattu muutama vuosi sitten kokonaan uusiksi ja se on tieliikenne käytössä, eli suht hyvässä kunnossa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Keskustelua autojen arvoista.
Collapse
X
-
Originally posted by pmv View PostKappas, mallihan on tämä "hitaudestaan maankuulu" 518a. Ei kai tuosta kukaan mitään maksa, vaikka harvinainen onkin.Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.
Comment
-
-
Mallisarjan laiskimmat ei yleensä kiinnosta käyttöauton etsijää, harrastajia eikä sen paremmin keräilijöitäkään vaikka valmistusmäärä olisi kuinka pieni tahansa, joten tässä tapauksessa autosi arvo on normaali 518 kanssa melko lailla samalla linjalla, ei kuitenkaan missään nimessä alhaisempi.
Moni harrastajahan ostaa itselleen autoa sen perusteella, että sellaisesta on nuoruudessa haaveiltu ja useinhan se on ollut jokin ripeämpi, loisteliaampia, kalliimpi tai sporttisempi malli, kuten vaikkapa e12 M535i, tunnen hyvin vähän autoista kiinnostuneita jotka hakemalla hakevat sitä laiskinta lussua, lukuunottamatta karavaanareita 200D meseineen.
Tuo alhainen valmistusmäärä halvan auton kohdallahan mitä 518 A on ollut, niin tarkoittaa valitettavasti myös sitä, että sitä ei ole juuri kovinkaan laajalti haluttu uutenakaan.
Sama pätee harvinaisen vähillä varusteilla oleviin autoihin (Suomi?), harvempi on kiinnostunut 325i:stä jossa ainoa varuste on digitaalikello, jos vieressä on suurinpiirtein samanhintainen ja mallinen auto sporttipenkeillä, lukkoperällä ja ilmastoinnilla.
Poikkeuksiakin on kuten aina, joku mallisarjan tehokkain auto ilman varusteita saattaa autourheiluhenkisiä kiinnostaakkin, lähinnä keveytensä puolesta, toisia taas varusteiden puuttuminen ei haittaa siinä mielessä, että vikaherkempiä osia on vähempi. Kattoluukun puuttuminenkin luetaan joissakin automalleissa eduksi ruostevaurioiden takia.
Comment
-
-
Originally posted by ilpur@ View PostElikkäs pihassa ois tollane E12 518 A -74, jota valmistettu vain 140 kpl
Auto on maalattu muutama vuosi sitten kokonaan uusiksi ja se on tieliikenne käytössä, eli suht hyvässä kunnossa.
On tieliikennekäytössä eli siksi "suht hyväkuntoinen"? Tä?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostOn tieliikennekäytössä eli siksi "suht hyväkuntoinen"? Tä?
Kyl tuollainen bemari mulle kelpaisi. En ihan hirveitä silti maksaisi.
Museorekisteröinti lisäisi tuon auton arvoa..BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Originally posted by basso72 View PostPiru,kun vielä sais tehdä korinvaihtoja. Tuohon tekniikkaan coupen kori.
Katsastetut takaaladattavat e12-korit alkaa olemaan harvinaisia. Tekniikka vaihtoon vaan.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Propsit cojamalle, hyvin tiivistetty ja tuohon on helppo yhtyä!E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Pahottelut hieman Suorasukaisesta vastauksesta alussa, ei ollut tarkoitus lannistaa. 518a ei kuitenkaan aktiiviaikoinaankaan ollut silloisten BMW-kuskien suosiossa juuri hitauden takia. Eikä nämä ihmiset ole aikoje saatossa mihinkään muuttuneet, kuten vastauksista voi päätellä.
BMW-harrastamisessa vaan on aina parempi mitä enempi tehoa ja varusteita on. Siksi tällainen pappa-mallien oppi-isä nyt vaan ei kamalasti kiinnosta. Eikä se tilanne paranisi kamalasti, vaikka olis 520a.
Mutta miksei tuota itsellä pitäisi jos se kerran iskussa on. Foorumila niin halveksittu pre-facelift on omalla tavalla cool!
Comment
-
-
Ääriharvinaisen takaaladattavan automaagin arvo on jossain muualla kuin euroissa. Ei tuota kannata Suomessa ainakaan rahan takia myydä. Jos tuosta tahtoo rahaa saada niin kannattaa laittaa huhu maailmanlaajuisesti liikkeelle.
www.e12.de lienee paras saitti hitauden ruumiillistuman esittelemiseen.
Comment
-
Comment