Elikkäs pihassa ois tollane E12 518 A -74, jota valmistettu vain 140 kpl " http://www.bmwclub.fi/fi/cars/e12/ "<- sivun mukaan... Minkähän arvoinen kärry mahtaa nykypäivänä olla?:think Auto on maalattu muutama vuosi sitten kokonaan uusiksi ja se on tieliikenne käytössä, eli suht hyvässä kunnossa.
Keskustelua autojen arvoista.
Collapse
X
-
Näin se taitaa olla. Vaikka malli onkin harvinainen, niin tuskin kukaan tuollaista haluaa? Voin toki olla väärässäkin? Arvo 200-2000e? Jos tahdot toisen tuollaisen 518a, niin täältä saat ilmaiseksi. Seissyt tosin heinikossa vuodesta 1993.Originally posted by pmv View PostKappas, mallihan on tämä "hitaudestaan maankuulu" 518a. Ei kai tuosta kukaan mitään maksa, vaikka harvinainen onkin.Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.
Comment
-
-
-
Mallisarjan laiskimmat ei yleensä kiinnosta käyttöauton etsijää, harrastajia eikä sen paremmin keräilijöitäkään vaikka valmistusmäärä olisi kuinka pieni tahansa, joten tässä tapauksessa autosi arvo on normaali 518 kanssa melko lailla samalla linjalla, ei kuitenkaan missään nimessä alhaisempi.
Moni harrastajahan ostaa itselleen autoa sen perusteella, että sellaisesta on nuoruudessa haaveiltu ja useinhan se on ollut jokin ripeämpi, loisteliaampia, kalliimpi tai sporttisempi malli, kuten vaikkapa e12 M535i, tunnen hyvin vähän autoista kiinnostuneita jotka hakemalla hakevat sitä laiskinta lussua, lukuunottamatta karavaanareita 200D meseineen.
Tuo alhainen valmistusmäärä halvan auton kohdallahan mitä 518 A on ollut, niin tarkoittaa valitettavasti myös sitä, että sitä ei ole juuri kovinkaan laajalti haluttu uutenakaan.
Sama pätee harvinaisen vähillä varusteilla oleviin autoihin (Suomi?), harvempi on kiinnostunut 325i:stä jossa ainoa varuste on digitaalikello, jos vieressä on suurinpiirtein samanhintainen ja mallinen auto sporttipenkeillä, lukkoperällä ja ilmastoinnilla.
Poikkeuksiakin on kuten aina, joku mallisarjan tehokkain auto ilman varusteita saattaa autourheiluhenkisiä kiinnostaakkin, lähinnä keveytensä puolesta, toisia taas varusteiden puuttuminen ei haittaa siinä mielessä, että vikaherkempiä osia on vähempi. Kattoluukun puuttuminenkin luetaan joissakin automalleissa eduksi ruostevaurioiden takia.
Comment
-
Siitä että vehje on harvinainen EI vielä seuraa että se olisi hyvä ja haluttu / haluttava.Originally posted by ilpur@ View PostElikkäs pihassa ois tollane E12 518 A -74, jota valmistettu vain 140 kpl
Jos joku haluaisi mun maksavan autosta enemmän siksi että siihen on tehty koritöitä , niin OK. Mutta mä haluaisin nähdä paksun nipun valokuvia työstä , mm miltä se on näyttänyt pellille hiottuna. Kitit on sen verta hyviä nykyään että jokusen vuoden vanha siisti maalipinta ei kerro miten pohjat on tehty (jos on tehty ensinkään).Auto on maalattu muutama vuosi sitten kokonaan uusiksi ja se on tieliikenne käytössä, eli suht hyvässä kunnossa.

On tieliikennekäytössä eli siksi "suht hyväkuntoinen"? Tä?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Eli ei ole mikään navetan takana mätänemässä oleva raato.Originally posted by petrolhead View PostOn tieliikennekäytössä eli siksi "suht hyväkuntoinen"? Tä?
Kyl tuollainen bemari mulle kelpaisi. En ihan hirveitä silti maksaisi.
Museorekisteröinti lisäisi tuon auton arvoa..BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
takaaladattava?Originally posted by basso72 View PostPiru,kun vielä sais tehdä korinvaihtoja. Tuohon tekniikkaan coupen kori.
Katsastetut takaaladattavat e12-korit alkaa olemaan harvinaisia. Tekniikka vaihtoon vaan.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Propsit cojamalle, hyvin tiivistetty ja tuohon on helppo yhtyä!
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Pahottelut hieman Suorasukaisesta vastauksesta alussa, ei ollut tarkoitus lannistaa. 518a ei kuitenkaan aktiiviaikoinaankaan ollut silloisten BMW-kuskien suosiossa juuri hitauden takia. Eikä nämä ihmiset ole aikoje saatossa mihinkään muuttuneet, kuten vastauksista voi päätellä.
BMW-harrastamisessa vaan on aina parempi mitä enempi tehoa ja varusteita on. Siksi tällainen pappa-mallien oppi-isä nyt vaan ei kamalasti kiinnosta. Eikä se tilanne paranisi kamalasti, vaikka olis 520a.
Mutta miksei tuota itsellä pitäisi jos se kerran iskussa on. Foorumila niin halveksittu pre-facelift on omalla tavalla cool!
Comment
-
Ääriharvinaisen takaaladattavan automaagin arvo on jossain muualla kuin euroissa. Ei tuota kannata Suomessa ainakaan rahan takia myydä. Jos tuosta tahtoo rahaa saada niin kannattaa laittaa huhu maailmanlaajuisesti liikkeelle.
www.e12.de lienee paras saitti hitauden ruumiillistuman esittelemiseen.
Comment
Comment