Originally posted by tonit
View Post
Aavekatsastajat
Collapse
X
-
Originally posted by TJ11 View PostMyös rengaspaineet vaikuttavat yllättävän paljon noihin iskaritestin tuloksiin.
Itse tuli ihan konkreettisesti huomattua tämä. Iskarit "muuttuivat parempaan suntaan" tänävuonna, kun olin käynyt juuri ennen katsastusta lisäämässä ilmaa renkaisiin.
Comment
-
Originally posted by Juhi$ View PostRengaspaineet EIVÄT vaikuta iskaritestin tulokseen. AMK:ssa iskaritesterillä testattu juttu, 0,5bar, 2bar ja olikohan 4bar paineilla. Mulla on testeristä käppyrät jos joku ei usko.Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
Tig hitsausta, myös alumiini
Comment
-
Originally posted by juuze View PostItellä on ilmajousitus takana ja iskaritesti näytti vastaavia arvoja. Inssi kuitenki sanoi että ilmajousitus vääristää noita arvoja, eikä iskareissa ole arvoista huolimatta mitään vikaa.
Ja joku kyseli renkaista, ne ovat 245/40-18.
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostOngelma onkin siinä että on olemassa lakisääteinen homma, jonka valvonta (=tuomiovalta) on annettu ihmisille yksilöinä. Siis siinä mielessä että ei ole olemassa yksiselitteisiä, millä tahansa asemalla toistettavissa olevia testejä joiden perusteella tietty auto joko hyväksytään tai hylätään.
Joko ajoit ylinopeutta tai et, ylitit tilisi tai et, naisesi on raskaana tai sitten ei, esimerkiksi näihin on olemassa selvät mittaustekniikat ja raja-arvot joilla 'tuomio' tulee, ja ei auta vaikka vaihtaisit 'tuomaria'.
Katsastuksessa näin ei ole, joka on mielestäni epäkohta.
Se valitettavasti riittää että johonkin paikkaan valikoituu se ihminen jolla se pipo kiristää liian usein. Ja sellaisia paikkoja mieluusti vältän, onneksi lähiseudulla leviää nopeasti huhut tuollaisista paikoista/henkilöistä.
Saan tarvittaessa leiman puolikuntoiseenkin autoon, mutta maksan ihan mielelläni vuodessa sen muutaman kympin että saa tietää jos autossa on oikeasti jotain vikaa mikä ei vielä tiedossa ole. Mutta sitten kun aletaan hakemalla hakemaan (olemattomia)vikoja tai syyttelemään huijariksi niin se on varmaa että samaan paikkaan en toista kertaa mene.
Valitettavaa on myös se että katsastusmiehet on ihmisiä, joilla on varmasti huonoja päiviä, he myös voivat olla kateellisia tai olla pitämättä asiakkaasta naaman tai pelkän olemuksen perusteella. Esimerkiksi nuori mieshenkilö ja bmw on sellainen yhdistelmä joka liian usein ärsyttää ihmisiä.Last edited by AnttiR; 01-06-2011, 01:56.E61 535d -04
Comment
-
Originally posted by tonit View PostSamoin minulla. En itse epäillytkään iskareissa olevan vikaa, koska auto on tosiaan ajossa todella jämäkkä. Ihmetyttää vaan tuollaiset testit jos noilla tuloksilla ei käytännössä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Mikähän noissa on se raja jolla vielä leiman saa?
Ja joku kyseli renkaista, ne ovat 245/40-18.BMW 330e Touring -21
Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94
Comment
-
Originally posted by mika68 View PostItselläni Kehän autokatsastus nimisessä paikassa E34 jäi vuosikatsastuksessa kiinni seuraavista seikoista:
- tuulilasi(halki oikeasta laidasta pystysuuntaisesti, ei kuskin näkökentässä)
- viimeinen vaimentaja(katsari hakkasi ulkopuolelta ehjän pöntön puhki)
- vasen pyyhkijänsulka huono(pyyhki ihan hyvin, vain paskainen ja jätti raitoja)
- oikea pitkien valo näyttää liian ylös(normaalisti ei edes katsota)
Näistä kaikista tuli korjauskehotus
Meni multa boikottiin toi paikka!
Comment
-
Originally posted by MakeH View PostNäköjään henkilöstä kiinni, nimittäin mulla täysin päinvastaiset kokemukset. Menin E61:tä katsastamaan ja sanoin, että katsotaan alusta huolella, jossain kolisee. Kaveri teki työtä käskettyä eikä nysvännyt pikkujuttuja.M6 E63
Comment
-
Originally posted by mika68 View PostItselläni Kehän autokatsastus nimisessä paikassa E34 jäi vuosikatsastuksessa kiinni seuraavista seikoista:
- tuulilasi(halki oikeasta laidasta pystysuuntaisesti, ei kuskin näkökentässä)
- viimeinen vaimentaja(katsari hakkasi ulkopuolelta ehjän pöntön puhki)
- vasen pyyhkijänsulka huono(pyyhki ihan hyvin, vain paskainen ja jätti raitoja)
- oikea pitkien valo näyttää liian ylös(normaalisti ei edes katsota)
Näistä kaikista tuli korjauskehotus
Meni multa boikottiin toi paikka!
-tuskimpa se menee ehjästä pöntöstä tuo rengasrauta läpi...
-pyyhkijät nyt saa aina olla kunnossa, tai ainakin ne sais pyyhkiä silleen että jotain näkeekin, markan osa, en kehtais ees valittaa..
-valon suuntaus on ihan asiasta sanottu, paskamainen jos tuijjaa vastaan tullessa silmiin, sama ku heiluttelisit taskulamppua taivaalle kun pitäs jotain maasta etsiä.
Anteeksi, mutta en ymmärrä miksi ei olisi saanut hylätä tai laittaa korjauskehotusta?
Loppujenlopuksi itseä vartenhan se auto katsastetaan ja sitä pidetään kunnossa.BMW e36 316i Turbo Compact
Comment
-
Originally posted by maukk1s View PostPiti oikein käydä kattoo tota lappua
Edessä 80/83
takana 77/80
Eli alkaahan noi 30 olla jo kohtuu huonolla mallilla:think
Ihmettelinkin kun tuli 2x arvoja bemareista.
Tosin sitten aiemmin käytin autot K1:llä, siellä sanoivat että bemareista tulee järkiään huonoja arvoja iskaritesteistä, olisko ollu 40 pintaan, siis 90 maksimi, yli liian kova. Taisi tarkoittaa E61 farkun taka-aksielia kun siellä on ilmajouset...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Katsastus asemallahan on tietoa noista tyyppivioista ja tilastoja siitä mistä asioista on pompannut useimmiten mikäkin malli katsastuksessa.
Sieltä sitä ekana katotaan mikä on todennäkösin vikapaikka.
Mutta mitenkäs selitätte vuosien takaa olleen katsastusreissuni.. kun ei leimaa tulluty erinäisistä syistä
Ostin kilvettömänä E30 316i TV 325i sedanin jossa oli pikkulaittoa.
Menin konttorille hakemaan vikalistan korjauksista sen koommin autoa tutkimatta. oston yhteydessä kuitenkin olin todennut autossa olevan saman valmistenumeron kun papereissa ja auto oli ollut liikenteessä 2kk aikasemmin leimattuna mutta jäänyt leimaamatta kun oli kolhittu betoniporsaaseen.
Auto konttorille ja kahvia juomaan ja ootteleen tuomiota.
vikoja oli 2 A4:sta ja katsuri vetäs lopuks että sokerina pohjalla on tämmönen juttu että auton pitäisi olla punainen 316i 2D sedan mutta siihen on ajan saatossa kasvanut 2ovea lisää, väri on vaihtunut, vetävien pyörien määräkin oli lisääntynyt.. moottorin tilavuus kasvanut.
Tuohan oli siis muutettu 316i:sta 325iX malliksi
Soittelemalla vähän ympäri suomea ja tavottelemalla aikasempia omistajia ja tämän foorumin kautta historia alkoi selvitä ja tuo ovien lisääntyminenkin ratkesi.
Ake oli tehny vuonna -88 virheen auton ensirekisteröinnissä ja tota ei ollut kukaan huomannut yli 20 vuoden aikana.
valmistenumerolla tehtaalta oli lähteny tummansininen 316i 4D sedan ja minun autoni oli juurikin tummansininen alkujaa ja 4ovinen.
autohan oli muutoskatsastettu tekniikalle ja ollut ajossakin jo lähemmäs 10vuotta ennenkuin sitä väitettiin runkonumeroväärennöspetokseksi.
Auto lähti aika pian leimaaamisen jälkeen eteenpäin minulta ja en tiedä onko tota sen koommin vuosikatsastettu katuliikenteessä :thinkE30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
Comment