Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pick-Up:in osto.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Terno
    • Feb 2025

    Pick-Up:in osto.

    Eli eli....

    Olisi tarve tälle ranchille saada 4x4 pikkis, hinta haarukka 0-12000e. Kertokaa kokemukset, suositelkaa. VAhvimmin mielessätohon hintaa olisi Toyota HiLux, mielipiteet?Tietenkin tunteella kun ostetaan olisi se Madein U.S.A, V8 mutta tuossa nyt käytännössä ei ole järkeä. ELi jos jollakin olisi esim. Mitsun tai Nissan pikkiksista tieto, niin antaa tulla....
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    #2
    Originally posted by Terno View Post
    Eli eli....

    Olisi tarve tälle ranchille saada 4x4 pikkis, hinta haarukka 0-12000e. Kertokaa kokemukset, suositelkaa. VAhvimmin mielessätohon hintaa olisi Toyota HiLux, mielipiteet?Tietenkin tunteella kun ostetaan olisi se Madein U.S.A, V8 mutta tuossa nyt käytännössä ei ole järkeä. ELi jos jollakin olisi esim. Mitsun tai Nissan pikkiksista tieto, niin antaa tulla....
    melkein sanoisin että jos haluaa vähän rymytäkkin ja silti toimivan niin ostaa hiluksin. Hankaluutena vaan se että ne tahtoo olla jo enemmän tai vähemmän käytettyjä tuossa 12ke hinnassakin. Paras menemään maastossa. Mitsu on vähän mitäänsanomaton, arvokas korjattava. Nissanilla vähän huonompitasoinen voimansiirto/tekniikka mitä hiluksilla, tosin halvempia ovat kuin hiluksit.
    BMW e36 316i Turbo Compact

    Comment

    • Masatus
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 867
      • Haukipudas

      #3
      Ennen vuotta 1998 valmistetuista ostaisin hiluxin jos törkeä ylihinnoittelu ei ahista. Hyvää: tekniikan ja alustan kestävyys, pois lukien 5-vaihde joka saattaa kadota. Miinusta ruoste ongelmat, iso ajomelu ja järjettömän laiska yli 80km/h nopeuksissa.


      Yli 1998 henkilökohtaisesti laittaisin mitsun. Nissanin jättäisin itse kokonaan pois laskuista moottorin tuhoutumisriskin vuoksi ja kulutus järkiään 10l. Toyota on omaan silmään kovin ankean näköinen sisältä ja päältä, ja ilmastointi on harvinaisuus. Omaan silmään natsaa parhaiten mitsu niin sisustalta kuin päältäpäin. Ainakin Magnum malleissa on takaperän kytkettävä lukko, niin on hiluxin sr malleissakin mutta ne ovat yhtä harvinaisia kuin ilmastoinnitkin. Lukon yleisyydestä johtuen väittäisin mitsua parhaaksi maastossa, plus mitsussa ei roiku jakovaihteisto keskellä autoa. Mitsu vie ainetta 9-10 litraa, hilux litran vähemmän. Muutamista mitsuista on mennyt moottoreita rikki mutta muuten en pitäisi sitä kalliimpana ylläpidetävänä kuin toyotaa.

      Itse keväällä kattelin kuumeisesti lava-autoa ja vaatimuksena oli 4-ovisuus ja ilmastointi niin senkin takia tuli kateltua noita mitsuja ahkeraan, ja jätettyä se hilux syrjemmäksi koska 4-ovisia, ilmastoituja, perälukollisia oli vähän ja on se vähän laiskempi kuin mitsu. Jos noihin n.12000e mitsuihin ihastuu niin kannataa pitää mielessä ruotsi ja blocket.



      Näistä ei ole kokemusta mutta hinta/ikä/km-suhde tuntuu olevan järkevällä tasolla.http://www.nettiauto.com/ford/ranger/3963100


      Tulipa vaihteeksi taas jotenki epäselvästi kirjoitettua mutta jospa pointti tuli selväksi.

      Comment

      • Noppe
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 535
        • Veneen alla

        #4
        Hiluxi. 12k hintaan saa -97 ja uudemman joka on jo turbokoneella. Muistaa vain kahtoa lava-autoissa ettei ole runko/kori väsähtänyt jos ollut koneyrittäjällä käytössä ts. lava nojaa ohjaamoon.

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #5
          Nissanin King cab mallissa on tosiaan riski että moottori hajoaa ennen aikojaan.
          Monesta hajonnut jo 100tkm jälkeen. Tais olla vuosimallista 02-->0? tuo huono moottori.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Vilikki
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 6309
            • Raahe

            #6
            Originally posted by JJT View Post
            Nissanin King cab mallissa on tosiaan riski että moottori hajoaa ennen aikojaan.
            Monesta hajonnut jo 100tkm jälkeen. Tais olla vuosimallista 02-->0? tuo huono moottori.
            tämä on johtunut ilmeisesti vääränlaisesta jakopään kiristimestä joita on takuuseen vaihdeltu ainakin almeran 2.2 dieseliin ja ilmeisesti myös kingkäppeihin
            BMW e36 316i Turbo Compact

            Comment

            • Noppe
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 535
              • Veneen alla

              #7
              Originally posted by Vilikki View Post
              tämä on johtunut ilmeisesti vääränlaisesta jakopään kiristimestä joita on takuuseen vaihdeltu ainakin almeran 2.2 dieseliin ja ilmeisesti myös kingkäppeihin
              Kiertokankien laakerit myös hyppii päällekkäin kun öljypumpun imuputki on niin pitkä, että varsinki pakkasella käy ilman öljyä tovin ennenkuin öljy kerkeää pumpulle.

              Näkyypä nämä konerikot myös hinnassa, datsuneja saa huomattavasti halvemmalla kuin esim. tojotia.

              Comment

              • aosbmw
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 214
                • Metsässä

                #8
                Hilux, onko niitä muitakin?
                E39 530D TOURING
                E30 316 (2.5i)
                E32 735 (Hartge)
                E21 323i (M30Bxx)

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by aosbmw View Post
                  Hilux, onko niitä muitakin?
                  Ei....

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    #10
                    Mazda

                    No, sikäli sillä erotuksella mitä hiluxista saa maksaa extraa, korjaa kummasti muita merkkejä, jos ees sattuu sen paremmin hajoaa? :think Käyttää järkevästi, niin luulis kestävän, toki edellä mainitut viat esim liian pitkä öljyn imuputki, niin käytöllä ei liene vaikutusta tuollaisissa tapauksissa, mutta noin muuten.

                    Kyllä mäkin uskaltaisin mitsuun luottaa, jos on fiksummissa hinnoissa yleiseen kuntoon yms nähden. Mitsuista kyl luulen et laatikko niistä pettää jos jokin, tuntuis olevan niissä aika yleistä ainakin henkilöautoissa, ja kyl joku L200:sta kanssa kiros, että häviää pykälät... :think

                    Eihää nyt aina tojotia, tuulipukukansaa..
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • alonap-1
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 824
                      • Hollola

                      #11
                      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                      Mazda
                      Eihää nyt aina tojotia, tuulipukukansaa..
                      No mitä Mulla oli vuoden -87? Mazda b2000 ajettu n.500tkm, se kulki eteen ja taaksepäin vallan mainiosti ja pitkään, ajatellen vielä alta tonnin hankinta hintaa. Kerran heitin sillä romumetalli kuorman ja käteistä tuli auton arvon verran.
                      42 1:1,6 70/30

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19175
                        • -

                        #12
                        Chevrolet-USA ja mahdollisimman isolla bensa V8 tai V10 koneella. Hätätilassa isoin turbodieselkin menee..
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          #13
                          Originally posted by Vilikki View Post
                          tämä on johtunut ilmeisesti vääränlaisesta jakopään kiristimestä joita on takuuseen vaihdeltu ainakin almeran 2.2 dieseliin ja ilmeisesti myös kingkäppeihin
                          Isällä olleeseen nissaniin tais jakopää mennä takuseen joskus 80tkm mittarissa.

                          Originally posted by Noppe View Post
                          Kiertokankien laakerit myös hyppii päällekkäin kun öljypumpun imuputki on niin pitkä, että varsinki pakkasella käy ilman öljyä tovin ennenkuin öljy kerkeää pumpulle.

                          Näkyypä nämä konerikot myös hinnassa, datsuneja saa huomattavasti halvemmalla kuin esim. tojotia.
                          Sitten n.130tkm ajettuna katkes kiertokangen pultit ajossa, ja alakerrasta tuli entinen.
                          Laakerit pitäis vaihtaa 80tkm välein jos haluaa että kyseinen mylly kestää.
                          Eli kannattaa pysyä erossa.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            #14
                            No niin, kiitokset kaikille näin alkuunvilkkaasta keskustelusta. Hiluxia on paria katsottu ja kyllä tohon 12kehintaa saa hyvän Hiluxin kun jaksaa etsiä, eikä ota ensimmäistä....


                            Originally posted by Juhis View Post
                            Chevrolet-USA ja mahdollisimman isolla bensa V8 tai V10 koneella. Hätätilassa isoin turbodieselkin menee..
                            Olisihan tuommoinen amerikan jees oikeasti kiva, mutta onko se nyt se oikeia laite pelloilla/metsässä möyrimiseen? Ei tosin täysin pois suljettu vaihtoehto.

                            Comment

                            • Heksula
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 2285
                              • Porvoo

                              #15
                              Originally posted by Juhis View Post
                              Chevrolet-USA ja mahdollisimman isolla bensa V8 tai V10 koneella. Hätätilassa isoin turbodieselkin menee..
                              Aamen! Erotuksen hinnalla sitä bensaa ostaa vaikka maailman tappiin ja ajamisesta jopa nauttii.
                              2020 G20 320i xdrive

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎