Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autolla laivaan...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LeMansBlau
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1060
    • Insomniac

    Autolla laivaan...

    Eli ens viikolla olis aikomus suunnata kohti pärnua. Auto Tallink Siljaan jne..
    Mieleen tuli, että onkohan toi laivaan ajo tai sieltä ulos ajaminen kovin haasteellista matalan (m-sport miinus noin 20mm) E61 kanssa missä lisäks 20" vanteet piurunkuori mallin kumeilla? Eli onko mitään kokemuksia raapiiko pohjastaan tai ottaako vanteen reunat johonki?
    Toinen vaihtoehto olis lähtee emännän corollalla, mutta kun kyseessä on kuitenkin lomareissu..
    ///MADE IN FINLAND

    sigpic

    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
    F32 COUPE PERFORMANCE
    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7508
    • Jyväshyvä

    #2
    Vanteet ei raavi mutta pohjasta saattaa ottaa... Riippunee kuinka kasassa ne jouset on etupäästä, takaahan ne nousee.

    Onko sulla inpa? Pumppaa perä ylös ennen laivaan menoa? Sitten etupuskuri raapii ;-)
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15213
      • Ajamisen Iloa

      #3
      kyllä ne osaa laivalla tsekata että kun tulee matala auto niin sitä ei laiteta ajamaan minnekään piippuhyllylle ramppeja pitkin.
      Oltiin matalalla M3:lla just reissussa ja hyvin pääs ainakin siljan symphonyllä ja serenadella.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • LeMansBlau
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1060
        • Insomniac

        #4
        Originally posted by MajorDrake View Post
        Vanteet ei raavi mutta pohjasta saattaa ottaa... Riippunee kuinka kasassa ne jouset on etupäästä, takaahan ne nousee.

        Onko sulla inpa? Pumppaa perä ylös ennen laivaan menoa? Sitten etupuskuri raapii ;-)
        Kokolailla sama madallus tossa on edessä ja takana. Olisko joku käytännössä joku 50mm verrattuna perus 500-sarjalaiseen. Mietin kyllä itekin tota inpaa, mutta takapään nosto laskee jonkinverran taas tota etupäätä ja m-sport lippaa kohti maankamaraa.


        Originally posted by Remotion View Post
        kyllä ne osaa laivalla tsekata että kun tulee matala auto niin sitä ei laiteta ajamaan minnekään piippuhyllylle ramppeja pitkin.
        Oltiin matalalla M3:lla just reissussa ja hyvin pääs ainakin siljan symphonyllä ja serenadella.

        Ok, Tämä tieto lohdutti. Vaikka tuskin tossa nyt pienet pohjakosketukset mitään draamaa saa aikaan, niin mielummin ilman. Isompi vaara tuolla taitaa olla olutkärryjen naarmut ovissa ja perillä vanteitten kelpaaminen vironpojille.
        ///MADE IN FINLAND

        sigpic

        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
        F32 COUPE PERFORMANCE
        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

          #5
          Kyllä noihin laivoihin on tullut ajettua pahimillaan n. 5cm maavaran kanssa. Jos maavaraa on noin 8cm ja ajaa varovasti kaikki rampit yms, pärjää kyllä useimmissa paikoissa. Melkein voisi sanoa, että jos auto on läpäissyt katsastuksen raapimatta jarrudynamometrillä sekä mennyt ajamalla nosturille, niin kyllä se laivaankin menee ja tulee pois sieltä ongelmitta.
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • Taky
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 562
            • Ola

            #6
            Originally posted by Remotion View Post
            kyllä ne osaa laivalla tsekata että kun tulee matala auto niin sitä ei laiteta ajamaan minnekään piippuhyllylle ramppeja pitkin.
            Tämä ei kyllä aukottomasti pidä paikkansa.

            Monta kertaa on vaikka ihan normaali korkuinen kulkine on esim vetokoukku krahnannut ramppia laivaan/laivasta (varsinkin kun taka kontti "tuliaisia täynnä") ajaessa joten kyllä itse kannattaa todellakin katsoa minne ja miten ajatetaan.

            Kas kun monesti laivalla on kiire purkaa ja lastata niin letkassa ajatetaan surutta sisään/ulos.

            Itse laivalla/kannella ei ole ollut ongelmia.
            Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
            Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7486
              • Kotona

              #7
              Usein kuullut juttua, että noi Viron tiet olisivat aika heikossa kunnossa heti suuremmista taajamista poistuttaessa joten siellä piilee vielä suurempi riski auton vaurioitumiseen. :think
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
              Myydään: HP 14" kannettava tietokone **170e**
              -

              Comment

              • Matson^
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2008
                • 2113
                • Seinäjoki

                #8
                Laivaan menee kyllä 7-8cm maavaralla "heittämällä".. tottakai pitää rampit mahdollisimman viistoon ajella mutta ihmeen hyvin siellä pärjää.

                Toista on sen viron tiestön kanssa.. tallinnassa menee vielä ihan ok ja isoimmat motarit jotka on EU-rahalla väsätty .. mutta sen jälkeen
                No pärjää sielläkin kun tarkkaan seuraa tietä, mutta kyllä välillä paukkuu kynsille niin että pahaa tekee. Vararengas/paikkauspullo tilanne kannattaa myös zekata.. kiitos kuoppien, kylvää ladat pultteja tiet täyteen. Ei oo ihan yks tai kaks kertaa kun on sillä puolen vettä vaihdettu rengasta.
                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                | Nissan Navara TREK-1 |
                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                Comment

                • LeMansBlau
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1060
                  • Insomniac

                  #9
                  Originally posted by Zeta View Post
                  Usein kuullut juttua, että noi Viron tiet olisivat aika heikossa kunnossa heti suuremmista taajamista poistuttaessa joten siellä piilee vielä suurempi riski auton vaurioitumiseen. :think
                  Originally posted by Matson^ View Post
                  Laivaan menee kyllä 7-8cm maavaralla "heittämällä".. tottakai pitää rampit mahdollisimman viistoon ajella mutta ihmeen hyvin siellä pärjää.

                  Toista on sen viron tiestön kanssa.. tallinnassa menee vielä ihan ok ja isoimmat motarit jotka on EU-rahalla väsätty .. mutta sen jälkeen
                  No pärjää sielläkin kun tarkkaan seuraa tietä, mutta kyllä välillä paukkuu kynsille niin että pahaa tekee. Vararengas/paikkauspullo tilanne kannattaa myös zekata.. kiitos kuoppien, kylvää ladat pultteja tiet täyteen. Ei oo ihan yks tai kaks kertaa kun on sillä puolen vettä vaihdettu rengasta.
                  Ok. No eiköhän sitä sitten pärjäile. Viime suvena tuolla viimeks tuli käytyä, mutta tolla kakkosautolla, joten ihme kyllä ei paljo tullu moisiin seikkoihin kiinnitettyä huomioo.



                  Huonon muistini mukaan tallinnasta pärnuun ja majapaikallemme oli tiestö oikeestaan parempaa, kun moninpaikoin kotimaassa. Ja tuskin tuolla tulee muuten autoiltua, vaan keskitytään olennaiseen .




                  .
                  Last edited by LeMansBlau; 23-06-2011, 17:02.
                  ///MADE IN FINLAND

                  sigpic

                  TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                  E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                  F32 COUPE PERFORMANCE
                  F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                  Comment

                  • Taky
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 562
                    • Ola

                    #10
                    Originally posted by Zeta View Post
                    Usein kuullut juttua, että noi Viron tiet olisivat aika heikossa kunnossa heti suuremmista taajamista poistuttaessa joten siellä piilee vielä suurempi riski auton vaurioitumiseen. :think
                    On tullut kierrettyä ihan normi autolla Viro Tallinasta Valgaan/Tartoon, Peipsjärveltä Haapsaluun eikä koskaan ole pohjannut tms kuin laivojen rampeissa.

                    Toki huonojakin osuuksia löytää - niin kuin mistä tahansa, mutta pääsääntöisesti tiet ihan ajokuntoisia, jopa hyviä.

                    Kyljestä lastaavat laivat on hankalampia kuin päistä lastaavat auto ramppien suhteen.
                    Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                    Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                    Comment

                    • buksin-1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 4592
                      • Keski-Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by Matson^ View Post
                      Laivaan menee kyllä 7-8cm maavaralla "heittämällä".. tottakai pitää rampit mahdollisimman viistoon ajella mutta ihmeen hyvin siellä pärjää.

                      Toista on sen viron tiestön kanssa.. tallinnassa menee vielä ihan ok ja isoimmat motarit jotka on EU-rahalla väsätty .. mutta sen jälkeen
                      No pärjää sielläkin kun tarkkaan seuraa tietä, mutta kyllä välillä paukkuu kynsille niin että pahaa tekee. Vararengas/paikkauspullo tilanne kannattaa myös zekata.. kiitos kuoppien, kylvää ladat pultteja tiet täyteen. Ei oo ihan yks tai kaks kertaa kun on sillä puolen vettä vaihdettu rengasta.
                      Sileämpi eikä niin karkea ja sitä kautta hiljaisempi on siellä tienpäällystys. Eikä teitä varsinkaan Pohjanmaalla voi kehua paremmiksi:think
                      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                      SISUSTAT modaukset

                      Comment

                      • buksin-1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 4592
                        • Keski-Pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by LeMansBlau View Post
                        Eli ens viikolla olis aikomus suunnata kohti pärnua. Auto Tallink Siljaan jne..
                        Mieleen tuli, että onkohan toi laivaan ajo tai sieltä ulos ajaminen kovin haasteellista matalan (m-sport miinus noin 20mm) E61 kanssa missä lisäks 20" vanteet piurunkuori mallin kumeilla? Eli onko mitään kokemuksia raapiiko pohjastaan tai ottaako vanteen reunat johonki?
                        Toinen vaihtoehto olis lähtee emännän corollalla, mutta kun kyseessä on kuitenkin lomareissu..
                        Osta Business-lippu, niin ei laiteta hyllylle vaan saa ajaa tasaisella kannella ekana sisään ja ulos
                        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                        SISUSTAT modaukset

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎