Ihan omin pikku kätösin kötöstelty puuhaimusarja. Jos joskus saan aikaseks puuhailla uuden niin täytyy pyrkiä maksimoimaan runnerien pituus, nyt on vain 6kpl samanpituisia, mitoitus sellainen mitä sattuu tulemaan
Kaveri tuossa muistuttikin että S38:n plenumissa on resonaattoriläppä (vai miten sen ny nimeäis) Huomaa kyllä miks. Penkin jarrua vasten oltiin 0.2bar ylipaineella 2000rpm:ssä (turbo siis K31, 67/74 #22) mutta ei tuolla alhaalla silti mitään juuri kotona ole. Sitten kun kierrokset saadaan tuonne 5000 päälle niin aletaan menemään. Ja eikös se läppä vaihtanut S38:ssa asemaa 4800rpm:ssä...
Itse puukotin rajoittimen alunperin 7000rpm, penkissä nostettiin tuonne 7400 eikä tehokäyrä siltikään vielä halunnut lähteä laskemaan. En tiedä paljonko tuo pata kiekkaa haluaisi ennenkuin alkaisi käyrä tulemaan alaspäin. On vaan vakio romut kannessa niin ei tohtisi liikoja kierrätellä.
Dampperin navan mutteri jo illalla tokaisikin mielipiteensä suhteellisen krouvista liian ylös laitetusta rajoittajasta, olis vähä iltapuhteita... (ei, kampiakseli ei ole S38:sta)
Itse puukotin rajoittimen alunperin 7000rpm, penkissä nostettiin tuonne 7400 eikä tehokäyrä siltikään vielä halunnut lähteä laskemaan. En tiedä paljonko tuo pata kiekkaa haluaisi ennenkuin alkaisi käyrä tulemaan alaspäin. On vaan vakio romut kannessa niin ei tohtisi liikoja kierrätellä.
Dampperin navan mutteri jo illalla tokaisikin mielipiteensä suhteellisen krouvista liian ylös laitetusta rajoittajasta, olis vähä iltapuhteita... (ei, kampiakseli ei ole S38:sta)
Mihis läppärungot on jääny
Itselläkin on nykyään hardcut 7400rpm, mutta hyvin tuo pelasi 7800 asti ilman ongelmia, kun välykset ym. kunnossa. Tahtoo vaan kampuran päästä kiilat antautua
Mihis läppärungot on jääny
Itselläkin on nykyään hardcut 7400rpm, mutta hyvin tuo pelasi 7800 asti ilman ongelmia, kun välykset ym. kunnossa. Tahtoo vaan kampuran päästä kiilat antautua
Se on tätä zippinettoilua, läppärungot on kalliita juttuja. Ja hyöty ahdetussa on vähän niin ja näin. Täytyy kysyä josko saisin jossain vaiheessa lainaan kaverilta, vois käydä ajamassa penkissä että onko paljon eroa. Vielä jos se m5 plenumi mahtuis kiinni, siihen sais kyllä moottorinohjaukselta ohjauksen.
Itseasiassa katselin että sinne oli jätetty rajoitin 8krpm, nyt laitoin 7400 ja pehmeän rajoittimen, hard cut sitten vaan varmistuksena. Oli muuten mielekästä hommaa kaivaa työpaikan pihalla kiilan jämiä pois. Nyt vedin mutterin isolla momenttiavaimella ja vihreällä loctitella, jos alkaisi pysyyn.
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Mites onko sun autot (musta ja valkoinen) parkissa vierekkäin sekavanteistuksella. Kävelen tuosta ohi töihin joka aamu...
Joo on ne, täyty ottaa mustaan valkoisesta takarenkaat penkkiin kun se mustan rengaskierros on aivan loppu. Jahka ehdin (reissuhommat, kele) käymään kumisuutarilla niin täytyy hakea uus kierros. Täytynee heittää valkoisesta loputkin hartget mustaan ja käydä valkoisella hakeen uus kierros renkaita heittotähdille, mustan ylösnosto muilla kuin tunkeilla kikkailemalla on niin hankalaa että gummisuutari varmaan sekoais. Sitä se teettää kun madalletaan niitä rotteloita liikaa...
Comment