Sitten kun löydät sellaisen katsastusaseman, jossa maavaraa ei mitata, vaan pelkkä auton kunto ja liikenneturvallisuus kiinnostaa, katsastat siellä autosi.
Tuo vanneasia nyt mennyt hiukan eipäs-juupas väittelyksi. Onko kenelläkään faktaa ja ehkä lakipykälää laittaa pöytään tuon asian suhteen. Itse en sellaista löytänyt
Itse olen katsastanut monesti autoni eri sarjaa olevalla rengastuksella. Edessä ollut usein maavaran takia jotkut mammuttikumit peltivanteilla ja takana lippivanteet matalaprofiileilla -> ei ole koskaan sanottu yhtään mitään. Aina olen toki maininnut, että tämähän on keulan maavaran takia, että mikään ei hajoa ja vaihtuu samaan sarjaan. Tämä toki on konttorikohtaista, mutta suosittelisin ajamaan vaan sinne ja mietit sitten lisää.
Mataluuden kanssa sama homma. Konttorikohtaista. E30:iäni katsastaessa homma oli aina yhtä juhlaa, kun jäi jumiin siihen keventäjään nosturilla, öljypohjan alle meni juuri ja juuri tulitikkuaski ja kukaan ei koskaan sanonut, mittonut tai kitissyt mitään.
Kiinnostuksen kohteina oli aina nivelet, puslat, jarrut ja pohjat -> kuten ammattitaitoisessa katsastuskonttorissa pitäisikin, eikä vinguta jostain turhanpäiväisestä.
ja eipä taida tarvita muutoskatsastella niitä 16" vanteita, kun viimeksi kateltiin asemalla autoon hyväksyttyjä rengas/vanne kombinaatioita, niin 17" oli sallittu.. (e36 325)
Nii mut mulla oli E30 kyseessä.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Ei PITÄISI tarvia muutosta kuustoistasille. Jos stro normeissa pysyy.
Joo kaipa se on noinkin. No kysyin kuitenkin asiaa, eikä mulla ollu muutenkaan muutoskatsastus edessä kun otteessa oli jo 17". Se tärkein pointti oli se että saako olla erikokoiset vanteet ja renkaat kunhan akselillaan on samankokoiset.
Mutta siis kyse oli kuitenkin siitä että katsuri sanoi että edessä voi olla esim. 16" ja takana 14" katsastukseen kunhan ne on myös otteessa sallitut.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Joo kaipa se on noinkin. No kysyin kuitenkin asiaa, eikä mulla ollu muutenkaan muutoskatsastus edessä kun otteessa oli jo 17". Se tärkein pointti oli se että saako olla erikokoiset vanteet ja renkaat kunhan akselillaan on samankokoiset.
Mutta siis kyse oli kuitenkin siitä että katsuri sanoi että edessä voi olla esim. 16" ja takana 14" katsastukseen kunhan ne on myös otteessa sallitut.
Tietääkseni ei saa olla isoa heittoa jo ihan siitä syystä, että silloin absit ja ajonvakaudenhallinnat, mikäli autossa sellaisia on, menevät sekaisin ja silloin siihen katsastuksessakin puututaan.
Tähän ei vannekoko vaikuta jos renkaan ulkohalk. on sama...
Tähän ei vannekoko vaikuta jos renkaan ulkohalk. on sama...
Juu tuota en huomannutkaan mainita. Mutta jos katsastukseen menee sellaisella rengastuksella, missä heittoa akseleiden välillä on hiukankin enemmän, niin yleensä absit ja mahdollinen ajonvakaudenhallinta kytkeytyvät pois päältä, josta tulee sanomista.
Kannattaa käydä kysymässä ennen katsastusta katsastusmieheltä, mittaavatko he maavaraa katsastuksessa. Sitten kun löydät sellaisen katsastusaseman, jossa maavaraa ei mitata, vaan pelkkä auton kunto ja liikenneturvallisuus kiinnostaa, katsastat siellä autosi.
Mielestäni auton kunnon ja liikenneturvallisuuden tarkastamiseen liittyy se ettei auto ole liian matala. Nämä Kekkoslovakian tiet on mitä on.. Ilman laissa säädettyä rajaa bensalenkkarit ajelis niin matalilla vehkeillä että iskee tulta ku ylittää kaivonkannen. Ei tunnu hyvältä ajatukselta että sellanen tulee maantiellä vastaan. Kiits ja antks
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Niitä tulee nytkin vastaan ja sinä kotipoliisina et valitettavasti voi asialle mitään.. Harmittaako?
Joten sä vastaat nimittelemällä Sillekkään asialle en voi mitään, eikä tarvi. Esitin asiani mitä on , asiallisesti , mun puolesta keskustelu loppuu tähän.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Mielestäni auton kunnon ja liikenneturvallisuuden tarkastamiseen liittyy se ettei auto ole liian matala. Nämä Kekkoslovakian tiet on mitä on.. Ilman laissa säädettyä rajaa bensalenkkarit ajelis niin matalilla vehkeillä että iskee tulta ku ylittää kaivonkannen. Ei tunnu hyvältä ajatukselta että sellanen tulee maantiellä vastaan. Kiits ja antks
-Jarno
Öö, miten mataluus liittyy mitenkään liikenneturvallisuuteen? Lähteekö auto jotenkin käsistä ja kuski tappaa kaikki, jos edetään tontissa - minusta täysin päinvastoin, kun pitää ajaa helvetin hiljaa.
Öö, miten mataluus liittyy mitenkään liikenneturvallisuuteen? Lähteekö auto jotenkin käsistä ja kuski tappaa kaikki, jos edetään tontissa - minusta täysin päinvastoin, kun pitää ajaa helvetin hiljaa.
Öö, miten mataluus liittyy mitenkään liikenneturvallisuuteen? Lähteekö auto jotenkin käsistä ja kuski tappaa kaikki, jos edetään tontissa - minusta täysin päinvastoin, kun pitää ajaa helvetin hiljaa.
Saattaahan tuo lähteä käsistä,kun ohjaavat pyörät nousee ilmaan. Tuossa jutussa nyt on tietysti muutakin kuin mataluus. Turvallisinta on tietysti madaltaa heti miehekkäästi,niin ettei sovi mitkään pyörät alle. Kaikkea voi sattua.
Öö, miten mataluus liittyy mitenkään liikenneturvallisuuteen? Lähteekö auto jotenkin käsistä ja kuski tappaa kaikki, jos edetään tontissa - minusta täysin päinvastoin, kun pitää ajaa helvetin hiljaa.
Kyse ei ole pelkästään liikenneturvallisuudesta, vaan siitäkin, että kun tehdään noita laittomia madalluksia, niin sitten yleensä ollaan lähes joka paikassa jumissa ja tukitaan samalla koko liikenne. Muutama vuosi sitten todistin tapausta, kun jotkut nuoret jantterit ajoivat lähes täysin tontissa olleella A3 Audilla Tampereen keskustassa ja onnistuivat kääntymään sellaiselle yksisuuntaiselle kadulle, missä olivat jotkut tietyöt ja samalla putkirempat käynnissä. Hienoa kun ensiksi ajoivat sinne aivan työmaalle asti toteamaan, ettei auto siitä ikinä ehjänä pääse läpi ja tottakai pahimpaan ruuhka-aikaan, jolloin samalle yksisuuntaiselle oli jo änkenyt useampi auto, jotka kaikki, minä mukaan lukien, jouduimme lähtemään peruuttamaan, joka ei sekään onnistunut, kun jotkut tontut eivät siellä jonon perällä osanneet ajaa ja lopulta oli homma niin jumissa, että n. kymmenen minuutin jälkeen sinne tuli pari poliisipartiota ohjaamaan liikennettä ja n. puolen tunnin jälkeen vasta pääsin itsekin pois paikalta. Poliisit kyllä pysäyttivät sen Audikuskin, mutta en tiedä, mitä hänelle siitä koitui. Sakot kai ainakin. Ja lopuksi todetakseni vielä, että sen työmaan ohi olisi melko varmasti päässyt sellaisella autolla, jossa olisi ollut se lain vaatima vähimmäiskorkeus.
Comment