Harmi kun viimenenkin pöllö-öljy kone tuli vaihdettua pois pari päivää sitten ja tänää tuli laitettua V-poweria tankki täyteen täälläpäin ei juuri ole eroa hinnassa nesteen 98 verrattuna. tuskin tuo V-poweri ainakaan huonompaa on.
Kun sitä v-poweria aikanaan niin kehuttiin, kiinnostaisi ihan mielenkiinnosta, että miksi sitä edes alunperin tankattiin? Se tietysti oli ymmärrettävää, ettei siinä ollut etanolia lainkaan, mikä oli varsin hyvä asia, mutta tankkaako joku nykyään v-poweria sen lisäaineistuksen takia? Nimittäin tuoko tämä lisäaineistus jotakin konkreettista hyötyä, vai onko se vain kikka saada aine kuullostamaan paremmalta ja täten voidaan pyytää parempaa hintaa? On vain jotenkin hankala uskoa, että sellainen auto, joka on esim. ikänsä kulkenut 98:lla, olisi koneensa osalta jotenkin heikommassa hapessa, kuin v-powerilla kulkenut. Nämä nykymoottorit kun on aika pitkälle suunniteltu toimimaan nykybensoilla ja ne silti yleensä kestävät varsin hyvin, niin onko siihen olemassa joku pätevä syy, joku oikein havaittava ominaisuus, miksi pitäisi ajaa v-powerilla? En yritä moralisoida sitä, miksi joku haluaa sillä ajaa, siitä vain, mutta kiinnostaisi vain tietää nämä v-powerin edut verrattuna normaaliin 98:iin.
Kun sitä v-poweria aikanaan niin kehuttiin, kiinnostaisi ihan mielenkiinnosta, että miksi sitä edes alunperin tankattiin? Se tietysti oli ymmärrettävää, ettei siinä ollut etanolia lainkaan, mikä oli varsin hyvä asia, mutta tankkaako joku nykyään v-poweria sen lisäaineistuksen takia? Nimittäin tuoko tämä lisäaineistus jotakin konkreettista hyötyä, vai onko se vain kikka saada aine kuullostamaan paremmalta ja täten voidaan pyytää parempaa hintaa? On vain jotenkin hankala uskoa, että sellainen auto, joka on esim. ikänsä kulkenut 98:lla, olisi koneensa osalta jotenkin heikommassa hapessa, kuin v-powerilla kulkenut. Nämä nykymoottorit kun on aika pitkälle suunniteltu toimimaan nykybensoilla ja ne silti yleensä kestävät varsin hyvin, niin onko siihen olemassa joku pätevä syy, joku oikein havaittava ominaisuus, miksi pitäisi ajaa v-powerilla? En yritä moralisoida sitä, miksi joku haluaa sillä ajaa, siitä vain, mutta kiinnostaisi vain tietää nämä v-powerin edut verrattuna normaaliin 98:iin.
wanhalla vpowerilla sai muutaman hepan lisää (mikäli moottorin ohjaus yksikkö osas "hakea" huiput esim impreza vaatii 95 bensan jälkeen ohjausyksikön nollauksen että vpowerista saatiin kaikki +3hp irti)
wanhalla vpowerilla sai muutaman hepan lisää (mikäli moottorin ohjaus yksikkö osas "hakea" huiput esim impreza vaatii 95 bensan jälkeen ohjausyksikön nollauksen että vpowerista saatiin kaikki +3hp irti)
testihän suoritettiin briteissä? jolloin verrokkibensoissakaan ei ollut etanolia (hyöty pienempi kuin suomen bensoilla samaan aikaan)
testihän suoritettiin briteissä? jolloin verrokkibensoissakaan ei ollut etanolia (hyöty pienempi kuin suomen bensoilla samaan aikaan)
heikkoja muistikuvia ja mutua :think
wanhassa vpoverissa ei ollut etanolia
edit tölkki auki luki ajatus häiriö
tupla edit jokkiksessa yms moottori urheilussa tuolla wanhalla vpowerilla ois ehkä voinut saada pienen edun?
wanhassa vpoverissa ei ollut etanolia
edit tölkki auki luki ajatus häiriö
tupla edit jokkiksessa yms moottori urheilussa tuolla wanhalla vpowerilla ois ehkä voinut saada pienen edun?
Ei taida jokkiksesta löytyä adaptiivisella sytytysjärjestelmällä olevia autoja?
Pikku liraus oktaaniboosteria hoitaa ne nostettujen puristusten nakutus ongelmat tehokkaammin.....niin radalla kuin kadulla nytkin.
Niitä polttoaineen erilaisia lisäaineitakin saa kyllä ihan purkeissa ja on saanut jo 40-luvulta lähtien, jos on olemassa jokin logiikka jolla ne joku katsoo välttämättömiksi.
Tihentämällä ilmanpuhdistimen vaihtovälin puoleen, saa enemmän vuodessa tehoa käyttöönsä kuin mitä V-Power aikoinaankaan tuotti niissä muutamissa harvoissa lähinnä turbomoottoreissa keskimäärin. Normaalit vaparithan ovat V-Powerilla sen hieman heikomman energiasisällön vuoksi itse asiassa hukanneet hevosvoiman tai kaksi....joka tietenkin on toki tankkaajasta tuntunut hyvinkin 10 + hevosvoimalta.
Kuitenkin 98% V-Power tankilla tähän asti käyneistä ei ko.tuotteesta oikeasti ole hyötynyt lainkaan...vaan päinvastoin. Plasebo..ko?
Kun sitä v-poweria aikanaan niin kehuttiin, kiinnostaisi ihan mielenkiinnosta, että miksi sitä edes alunperin tankattiin? Se tietysti oli ymmärrettävää, ettei siinä ollut etanolia lainkaan, mikä oli varsin hyvä asia, mutta tankkaako joku nykyään v-poweria sen lisäaineistuksen takia? Nimittäin tuoko tämä lisäaineistus jotakin konkreettista hyötyä, vai onko se vain kikka saada aine kuullostamaan paremmalta ja täten voidaan pyytää parempaa hintaa? On vain jotenkin hankala uskoa, että sellainen auto, joka on esim. ikänsä kulkenut 98:lla, olisi koneensa osalta jotenkin heikommassa hapessa, kuin v-powerilla kulkenut. Nämä nykymoottorit kun on aika pitkälle suunniteltu toimimaan nykybensoilla ja ne silti yleensä kestävät varsin hyvin, niin onko siihen olemassa joku pätevä syy, joku oikein havaittava ominaisuus, miksi pitäisi ajaa v-powerilla? En yritä moralisoida sitä, miksi joku haluaa sillä ajaa, siitä vain, mutta kiinnostaisi vain tietää nämä v-powerin edut verrattuna normaaliin 98:iin.
Helpoiten huomattava ero / hyöty oli pienempi kulutus, joka tasasi hintaeron aika tehokkaasti. Sen lisäksi sitten parempi mielenrauha, että auto saa juoda parempaa tavaraa, kuin Hemin pommit
. Sen lisäksi sitten parempi mielenrauha, että auto saa juoda parempaa tavaraa, kuin Hemin pommit
Kerrotko vielä minullekkin, miten se vanha V-Power oli "parempaa" tavaraa kuin vanha perus 98...näin vaikka minulla autot romanttisimmissakaan mielikuvissa ei "juo" mitään?
Eli miten minun autoni ovat kärsineet siitä että eivät ole saaneet "parempaa V-Poweria"? Tähän nyt pitää saada vastaus kun kerran tämän totena kerrot?
Kerrotko vielä minullekkin, miten se vanha V-Power oli "parempaa" tavaraa kuin vanha perus 98...näin vaikka minulla autot romanttisimmissakaan mielikuvissa ei "juo" mitään?
Eli miten minun autoni ovat kärsineet siitä että eivät ole saaneet "parempaa V-Poweria"? Tähän nyt pitää saada vastaus kun kerran tämän totena kerrot?
Eiköhän tuo nyt ollut ihan suora vittuilu sulle, sun jutuissa kun omistamasi tavarat tai tekemäsi asiat tuntuu aina olevan vähintään kaksi kertaa parempia kuin meidän muiden.
Eiköhän tuo nyt ollut ihan suora vittuilu sulle, sun jutuissa kun omistamasi tavarat tai tekemäsi asiat tuntuu aina olevan vähintään kaksi kertaa parempia kuin meidän muiden.
Sinäkin voisit hieman perustella/tarkentaa kun nyt tämäkin topik taas kääntyi vittuiluksi minua henkilönä?
Eli mitä minä nyt taas teen tai omistan joka on puolet parempaa kuin muilla?
Kyllähän se vanha vpoweri oli ihan mittaustenkin mukaan "tehokkaampaa"! Ei tietysti kaikissa autoissa vaikuta, eikä ainakaan samaa tavaraa ole kuin vanha 98e.
Kyllähän se vanha vpoweri oli ihan mittaustenkin mukaan "tehokkaampaa"! Ei tietysti kaikissa autoissa vaikuta, eikä ainakaan samaa tavaraa ole kuin vanha 98e.
Onko näitä mitattuja tuloksia/todisteita jossain esillä?
Onko näitä mitattuja tuloksia/todisteita jossain esillä?
Parturissa tuli vast'ikään selattua jotain tuulilasia/temaria/autopilttiä, missä oli E5 vs. E10 testiä, osakuormalla ei mahottomasti eroa mutta täyskaasulla irtosi E5:lla 6% enempi tehoa. Tosin VTT varmaan pystyy kumoamaan tuonkin.
M54:een tuli joskus muinoin liruteltua V-Power:ia (tankkasin lippis päässä ) 98:n sijaan ja subjektiivinen fiilis oli ettei ainakaan paremmaksi meno muuttunut.
Itseäni ainakin tuossa v-powerissa hämäsi aina se, että olisiko auto osannut "suhtautua" polttoaineeseen oikein, eli olisiko moottorinohjaus kyennyt ottamaan polttoaineen koko potentiaalin irti, vai olisiko kaikki hyöty palanut savuna ilmaan? Tuossa nykyisessä seiskassakin kun lukee tankinluukussa muistaakseni, että suositellaan tankattavaksi 91-98:ia, eli jenkkivettä tai oikeata polttoainetta.
Comment