Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mistä maksat tankatessasi V-Poweria?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smo83
    Banned
    • Dec 2009
    • 1988
    • oulucity

    #61
    perhana ku tankatessa aukes peukalo ja meni verta tankkiin siksi se on punasta

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #62
      Harmi kun viimenenkin pöllö-öljy kone tuli vaihdettua pois pari päivää sitten ja tänää tuli laitettua V-poweria tankki täyteen täälläpäin ei juuri ole eroa hinnassa nesteen 98 verrattuna. tuskin tuo V-poweri ainakaan huonompaa on.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        #63
        Kun sitä v-poweria aikanaan niin kehuttiin, kiinnostaisi ihan mielenkiinnosta, että miksi sitä edes alunperin tankattiin? Se tietysti oli ymmärrettävää, ettei siinä ollut etanolia lainkaan, mikä oli varsin hyvä asia, mutta tankkaako joku nykyään v-poweria sen lisäaineistuksen takia? Nimittäin tuoko tämä lisäaineistus jotakin konkreettista hyötyä, vai onko se vain kikka saada aine kuullostamaan paremmalta ja täten voidaan pyytää parempaa hintaa? On vain jotenkin hankala uskoa, että sellainen auto, joka on esim. ikänsä kulkenut 98:lla, olisi koneensa osalta jotenkin heikommassa hapessa, kuin v-powerilla kulkenut. Nämä nykymoottorit kun on aika pitkälle suunniteltu toimimaan nykybensoilla ja ne silti yleensä kestävät varsin hyvin, niin onko siihen olemassa joku pätevä syy, joku oikein havaittava ominaisuus, miksi pitäisi ajaa v-powerilla? En yritä moralisoida sitä, miksi joku haluaa sillä ajaa, siitä vain, mutta kiinnostaisi vain tietää nämä v-powerin edut verrattuna normaaliin 98:iin.

        Comment

        • smo83
          Banned
          • Dec 2009
          • 1988
          • oulucity

          #64
          Originally posted by Ramzez View Post
          Kun sitä v-poweria aikanaan niin kehuttiin, kiinnostaisi ihan mielenkiinnosta, että miksi sitä edes alunperin tankattiin? Se tietysti oli ymmärrettävää, ettei siinä ollut etanolia lainkaan, mikä oli varsin hyvä asia, mutta tankkaako joku nykyään v-poweria sen lisäaineistuksen takia? Nimittäin tuoko tämä lisäaineistus jotakin konkreettista hyötyä, vai onko se vain kikka saada aine kuullostamaan paremmalta ja täten voidaan pyytää parempaa hintaa? On vain jotenkin hankala uskoa, että sellainen auto, joka on esim. ikänsä kulkenut 98:lla, olisi koneensa osalta jotenkin heikommassa hapessa, kuin v-powerilla kulkenut. Nämä nykymoottorit kun on aika pitkälle suunniteltu toimimaan nykybensoilla ja ne silti yleensä kestävät varsin hyvin, niin onko siihen olemassa joku pätevä syy, joku oikein havaittava ominaisuus, miksi pitäisi ajaa v-powerilla? En yritä moralisoida sitä, miksi joku haluaa sillä ajaa, siitä vain, mutta kiinnostaisi vain tietää nämä v-powerin edut verrattuna normaaliin 98:iin.
          wanhalla vpowerilla sai muutaman hepan lisää (mikäli moottorin ohjaus yksikkö osas "hakea" huiput esim impreza vaatii 95 bensan jälkeen ohjausyksikön nollauksen että vpowerista saatiin kaikki +3hp irti)

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8253
            • Järvikylä (Nakkila)

            #65
            Originally posted by smo83 View Post
            wanhalla vpowerilla sai muutaman hepan lisää (mikäli moottorin ohjaus yksikkö osas "hakea" huiput esim impreza vaatii 95 bensan jälkeen ohjausyksikön nollauksen että vpowerista saatiin kaikki +3hp irti)
            testihän suoritettiin briteissä? jolloin verrokkibensoissakaan ei ollut etanolia (hyöty pienempi kuin suomen bensoilla samaan aikaan)

            heikkoja muistikuvia ja mutua :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • smo83
              Banned
              • Dec 2009
              • 1988
              • oulucity

              #66
              Originally posted by peto2 View Post
              testihän suoritettiin briteissä? jolloin verrokkibensoissakaan ei ollut etanolia (hyöty pienempi kuin suomen bensoilla samaan aikaan)

              heikkoja muistikuvia ja mutua :think
              wanhassa vpoverissa ei ollut etanolia
              edit tölkki auki luki ajatus häiriö
              tupla edit jokkiksessa yms moottori urheilussa tuolla wanhalla vpowerilla ois ehkä voinut saada pienen edun?
              Last edited by smo83; 04-08-2011, 00:39.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #67
                Originally posted by smo83 View Post
                wanhassa vpoverissa ei ollut etanolia
                edit tölkki auki luki ajatus häiriö
                tupla edit jokkiksessa yms moottori urheilussa tuolla wanhalla vpowerilla ois ehkä voinut saada pienen edun?
                Ei taida jokkiksesta löytyä adaptiivisella sytytysjärjestelmällä olevia autoja?
                Pikku liraus oktaaniboosteria hoitaa ne nostettujen puristusten nakutus ongelmat tehokkaammin.....niin radalla kuin kadulla nytkin.
                Niitä polttoaineen erilaisia lisäaineitakin saa kyllä ihan purkeissa ja on saanut jo 40-luvulta lähtien, jos on olemassa jokin logiikka jolla ne joku katsoo välttämättömiksi.
                Tihentämällä ilmanpuhdistimen vaihtovälin puoleen, saa enemmän vuodessa tehoa käyttöönsä kuin mitä V-Power aikoinaankaan tuotti niissä muutamissa harvoissa lähinnä turbomoottoreissa keskimäärin. Normaalit vaparithan ovat V-Powerilla sen hieman heikomman energiasisällön vuoksi itse asiassa hukanneet hevosvoiman tai kaksi....joka tietenkin on toki tankkaajasta tuntunut hyvinkin 10 + hevosvoimalta.
                Kuitenkin 98% V-Power tankilla tähän asti käyneistä ei ko.tuotteesta oikeasti ole hyötynyt lainkaan...vaan päinvastoin. Plasebo..ko?
                Last edited by Hemi; 04-08-2011, 11:18.

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6698
                  • PK-seutu

                  #68
                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Kun sitä v-poweria aikanaan niin kehuttiin, kiinnostaisi ihan mielenkiinnosta, että miksi sitä edes alunperin tankattiin? Se tietysti oli ymmärrettävää, ettei siinä ollut etanolia lainkaan, mikä oli varsin hyvä asia, mutta tankkaako joku nykyään v-poweria sen lisäaineistuksen takia? Nimittäin tuoko tämä lisäaineistus jotakin konkreettista hyötyä, vai onko se vain kikka saada aine kuullostamaan paremmalta ja täten voidaan pyytää parempaa hintaa? On vain jotenkin hankala uskoa, että sellainen auto, joka on esim. ikänsä kulkenut 98:lla, olisi koneensa osalta jotenkin heikommassa hapessa, kuin v-powerilla kulkenut. Nämä nykymoottorit kun on aika pitkälle suunniteltu toimimaan nykybensoilla ja ne silti yleensä kestävät varsin hyvin, niin onko siihen olemassa joku pätevä syy, joku oikein havaittava ominaisuus, miksi pitäisi ajaa v-powerilla? En yritä moralisoida sitä, miksi joku haluaa sillä ajaa, siitä vain, mutta kiinnostaisi vain tietää nämä v-powerin edut verrattuna normaaliin 98:iin.
                  Helpoiten huomattava ero / hyöty oli pienempi kulutus, joka tasasi hintaeron aika tehokkaasti. Sen lisäksi sitten parempi mielenrauha, että auto saa juoda parempaa tavaraa, kuin Hemin pommit
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #69
                    Originally posted by pyroz View Post
                    . Sen lisäksi sitten parempi mielenrauha, että auto saa juoda parempaa tavaraa, kuin Hemin pommit
                    Kerrotko vielä minullekkin, miten se vanha V-Power oli "parempaa" tavaraa kuin vanha perus 98...näin vaikka minulla autot romanttisimmissakaan mielikuvissa ei "juo" mitään?
                    Eli miten minun autoni ovat kärsineet siitä että eivät ole saaneet "parempaa V-Poweria"? Tähän nyt pitää saada vastaus kun kerran tämän totena kerrot?

                    Comment

                    • Heksula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 2285
                      • Porvoo

                      #70
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Kerrotko vielä minullekkin, miten se vanha V-Power oli "parempaa" tavaraa kuin vanha perus 98...näin vaikka minulla autot romanttisimmissakaan mielikuvissa ei "juo" mitään?
                      Eli miten minun autoni ovat kärsineet siitä että eivät ole saaneet "parempaa V-Poweria"? Tähän nyt pitää saada vastaus kun kerran tämän totena kerrot?
                      Eiköhän tuo nyt ollut ihan suora vittuilu sulle, sun jutuissa kun omistamasi tavarat tai tekemäsi asiat tuntuu aina olevan vähintään kaksi kertaa parempia kuin meidän muiden.
                      2020 G20 320i xdrive

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #71
                        Originally posted by Heksula View Post
                        Eiköhän tuo nyt ollut ihan suora vittuilu sulle, sun jutuissa kun omistamasi tavarat tai tekemäsi asiat tuntuu aina olevan vähintään kaksi kertaa parempia kuin meidän muiden.
                        Sinäkin voisit hieman perustella/tarkentaa kun nyt tämäkin topik taas kääntyi vittuiluksi minua henkilönä?
                        Eli mitä minä nyt taas teen tai omistan joka on puolet parempaa kuin muilla?

                        Comment

                        • Vanquish
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1961
                          • Hki

                          #72
                          Kyllähän se vanha vpoweri oli ihan mittaustenkin mukaan "tehokkaampaa"! Ei tietysti kaikissa autoissa vaikuta, eikä ainakaan samaa tavaraa ole kuin vanha 98e.

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5386
                            • S:t Karins

                            #73
                            Originally posted by Vanquish View Post
                            Kyllähän se vanha vpoweri oli ihan mittaustenkin mukaan "tehokkaampaa"! Ei tietysti kaikissa autoissa vaikuta, eikä ainakaan samaa tavaraa ole kuin vanha 98e.
                            Onko näitä mitattuja tuloksia/todisteita jossain esillä?
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • HC91
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 998
                              • 29100/310053

                              #74
                              Originally posted by kt0510 View Post
                              Onko näitä mitattuja tuloksia/todisteita jossain esillä?
                              Parturissa tuli vast'ikään selattua jotain tuulilasia/temaria/autopilttiä, missä oli E5 vs. E10 testiä, osakuormalla ei mahottomasti eroa mutta täyskaasulla irtosi E5:lla 6% enempi tehoa. Tosin VTT varmaan pystyy kumoamaan tuonkin.

                              M54:een tuli joskus muinoin liruteltua V-Power:ia (tankkasin lippis päässä ) 98:n sijaan ja subjektiivinen fiilis oli ettei ainakaan paremmaksi meno muuttunut.
                              92' ///M5 3.8 individual
                              09' 320d xDrive
                              16' NIU N1 Sport
                              19' NIU U+ Sport

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                #75
                                Itseäni ainakin tuossa v-powerissa hämäsi aina se, että olisiko auto osannut "suhtautua" polttoaineeseen oikein, eli olisiko moottorinohjaus kyennyt ottamaan polttoaineen koko potentiaalin irti, vai olisiko kaikki hyöty palanut savuna ilmaan? Tuossa nykyisessä seiskassakin kun lukee tankinluukussa muistaakseni, että suositellaan tankattavaksi 91-98:ia, eli jenkkivettä tai oikeata polttoainetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎