perhana ku tankatessa aukes peukalo ja meni verta tankkiin siksi se on punasta
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mistä maksat tankatessasi V-Poweria?
Collapse
X
-
Kun sitä v-poweria aikanaan niin kehuttiin, kiinnostaisi ihan mielenkiinnosta, että miksi sitä edes alunperin tankattiin? Se tietysti oli ymmärrettävää, ettei siinä ollut etanolia lainkaan, mikä oli varsin hyvä asia, mutta tankkaako joku nykyään v-poweria sen lisäaineistuksen takia? Nimittäin tuoko tämä lisäaineistus jotakin konkreettista hyötyä, vai onko se vain kikka saada aine kuullostamaan paremmalta ja täten voidaan pyytää parempaa hintaa? On vain jotenkin hankala uskoa, että sellainen auto, joka on esim. ikänsä kulkenut 98:lla, olisi koneensa osalta jotenkin heikommassa hapessa, kuin v-powerilla kulkenut. Nämä nykymoottorit kun on aika pitkälle suunniteltu toimimaan nykybensoilla ja ne silti yleensä kestävät varsin hyvin, niin onko siihen olemassa joku pätevä syy, joku oikein havaittava ominaisuus, miksi pitäisi ajaa v-powerilla? En yritä moralisoida sitä, miksi joku haluaa sillä ajaa, siitä vain, mutta kiinnostaisi vain tietää nämä v-powerin edut verrattuna normaaliin 98:iin.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostKun sitä v-poweria aikanaan niin kehuttiin, kiinnostaisi ihan mielenkiinnosta, että miksi sitä edes alunperin tankattiin? Se tietysti oli ymmärrettävää, ettei siinä ollut etanolia lainkaan, mikä oli varsin hyvä asia, mutta tankkaako joku nykyään v-poweria sen lisäaineistuksen takia? Nimittäin tuoko tämä lisäaineistus jotakin konkreettista hyötyä, vai onko se vain kikka saada aine kuullostamaan paremmalta ja täten voidaan pyytää parempaa hintaa? On vain jotenkin hankala uskoa, että sellainen auto, joka on esim. ikänsä kulkenut 98:lla, olisi koneensa osalta jotenkin heikommassa hapessa, kuin v-powerilla kulkenut. Nämä nykymoottorit kun on aika pitkälle suunniteltu toimimaan nykybensoilla ja ne silti yleensä kestävät varsin hyvin, niin onko siihen olemassa joku pätevä syy, joku oikein havaittava ominaisuus, miksi pitäisi ajaa v-powerilla? En yritä moralisoida sitä, miksi joku haluaa sillä ajaa, siitä vain, mutta kiinnostaisi vain tietää nämä v-powerin edut verrattuna normaaliin 98:iin.
Comment
-
-
Originally posted by smo83 View Postwanhalla vpowerilla sai muutaman hepan lisää (mikäli moottorin ohjaus yksikkö osas "hakea" huiput esim impreza vaatii 95 bensan jälkeen ohjausyksikön nollauksen että vpowerista saatiin kaikki +3hp irti)
heikkoja muistikuvia ja mutua :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Posttestihän suoritettiin briteissä? jolloin verrokkibensoissakaan ei ollut etanolia (hyöty pienempi kuin suomen bensoilla samaan aikaan)
heikkoja muistikuvia ja mutua :think
edit tölkki auki luki ajatus häiriö
tupla edit jokkiksessa yms moottori urheilussa tuolla wanhalla vpowerilla ois ehkä voinut saada pienen edun?Last edited by smo83; 04-08-2011, 01:39.
Comment
-
-
Originally posted by smo83 View Postwanhassa vpoverissa ei ollut etanolia
edit tölkki auki luki ajatus häiriö
tupla edit jokkiksessa yms moottori urheilussa tuolla wanhalla vpowerilla ois ehkä voinut saada pienen edun?
Pikku liraus oktaaniboosteria hoitaa ne nostettujen puristusten nakutus ongelmat tehokkaammin.....niin radalla kuin kadulla nytkin.
Niitä polttoaineen erilaisia lisäaineitakin saa kyllä ihan purkeissa ja on saanut jo 40-luvulta lähtien, jos on olemassa jokin logiikka jolla ne joku katsoo välttämättömiksi.
Tihentämällä ilmanpuhdistimen vaihtovälin puoleen, saa enemmän vuodessa tehoa käyttöönsä kuin mitä V-Power aikoinaankaan tuotti niissä muutamissa harvoissa lähinnä turbomoottoreissa keskimäärin. Normaalit vaparithan ovat V-Powerilla sen hieman heikomman energiasisällön vuoksi itse asiassa hukanneet hevosvoiman tai kaksi....joka tietenkin on toki tankkaajasta tuntunut hyvinkin 10 + hevosvoimalta.
Kuitenkin 98% V-Power tankilla tähän asti käyneistä ei ko.tuotteesta oikeasti ole hyötynyt lainkaan...vaan päinvastoin. Plasebo..ko?Last edited by Hemi; 04-08-2011, 12:18.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostKun sitä v-poweria aikanaan niin kehuttiin, kiinnostaisi ihan mielenkiinnosta, että miksi sitä edes alunperin tankattiin? Se tietysti oli ymmärrettävää, ettei siinä ollut etanolia lainkaan, mikä oli varsin hyvä asia, mutta tankkaako joku nykyään v-poweria sen lisäaineistuksen takia? Nimittäin tuoko tämä lisäaineistus jotakin konkreettista hyötyä, vai onko se vain kikka saada aine kuullostamaan paremmalta ja täten voidaan pyytää parempaa hintaa? On vain jotenkin hankala uskoa, että sellainen auto, joka on esim. ikänsä kulkenut 98:lla, olisi koneensa osalta jotenkin heikommassa hapessa, kuin v-powerilla kulkenut. Nämä nykymoottorit kun on aika pitkälle suunniteltu toimimaan nykybensoilla ja ne silti yleensä kestävät varsin hyvin, niin onko siihen olemassa joku pätevä syy, joku oikein havaittava ominaisuus, miksi pitäisi ajaa v-powerilla? En yritä moralisoida sitä, miksi joku haluaa sillä ajaa, siitä vain, mutta kiinnostaisi vain tietää nämä v-powerin edut verrattuna normaaliin 98:iin.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View Post. Sen lisäksi sitten parempi mielenrauha, että auto saa juoda parempaa tavaraa, kuin Hemin pommit
Eli miten minun autoni ovat kärsineet siitä että eivät ole saaneet "parempaa V-Poweria"? Tähän nyt pitää saada vastaus kun kerran tämän totena kerrot?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKerrotko vielä minullekkin, miten se vanha V-Power oli "parempaa" tavaraa kuin vanha perus 98...näin vaikka minulla autot romanttisimmissakaan mielikuvissa ei "juo" mitään?
Eli miten minun autoni ovat kärsineet siitä että eivät ole saaneet "parempaa V-Poweria"? Tähän nyt pitää saada vastaus kun kerran tämän totena kerrot?2020 G20 320i xdrive
Comment
-
-
Originally posted by Heksula View PostEiköhän tuo nyt ollut ihan suora vittuilu sulle, sun jutuissa kun omistamasi tavarat tai tekemäsi asiat tuntuu aina olevan vähintään kaksi kertaa parempia kuin meidän muiden.
Eli mitä minä nyt taas teen tai omistan joka on puolet parempaa kuin muilla?
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostKyllähän se vanha vpoweri oli ihan mittaustenkin mukaan "tehokkaampaa"! Ei tietysti kaikissa autoissa vaikuta, eikä ainakaan samaa tavaraa ole kuin vanha 98e.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by kt0510 View PostOnko näitä mitattuja tuloksia/todisteita jossain esillä?
M54:een tuli joskus muinoin liruteltua V-Power:ia (tankkasin lippis päässä ) 98:n sijaan ja subjektiivinen fiilis oli ettei ainakaan paremmaksi meno muuttunut.
Comment
-
-
Itseäni ainakin tuossa v-powerissa hämäsi aina se, että olisiko auto osannut "suhtautua" polttoaineeseen oikein, eli olisiko moottorinohjaus kyennyt ottamaan polttoaineen koko potentiaalin irti, vai olisiko kaikki hyöty palanut savuna ilmaan? Tuossa nykyisessä seiskassakin kun lukee tankinluukussa muistaakseni, että suositellaan tankattavaksi 91-98:ia, eli jenkkivettä tai oikeata polttoainetta.
Comment
-
Comment