Announcement

Collapse
No announcement yet.

italiasta tuotu bemu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masa83
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 67
    • Helsinki

    italiasta tuotu bemu

    Sellaine ongelma olisi nyt käsillä että olen hieromassa kauppaa 330xi -00 bemusta ja auto on kaikin puolin siistissä kunnossa ja vähän ajettu MUTTA on italiasta tuotu muistaakseni 6V sitten. Olen kuullut parilta taholta että italiasta tuotuihin autoihin ei kannattaisi koskea mutta onko ne oikeasti ihan paskoja?? mitä niistä kannattaa tarkastaa? ja olisiko jollain mahdollisuus tarkastaa tuo auto OPDeen kautta? Olen huomenna menossa koeajamaan tuota autoa mutta eihän koeajossa kaikki mahdolliset ongelmat selviä. Auto olisi ensimmäinen bemu jonka omistan niin ei viitsisi ihan hirveää pommia hankkia
  • Ravermeister
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1508
    • Melkeen Turkkuses

    #2
    Eikai ne bemarit sen paskemmaksi muutu on ne menny sitten uutena saksaan tai italiaan... Yksilöitä kaikki varsinkin kun puhutaan 10v vanhasta autosta.
    Lähinnä italian-tuonneissa taitaa olla se ongelma, että eivät käytä huoltokirjoja joten vaikea todentaa millasella pidolla ollut ja pitääkö kilometrit paikkaansa.
    -Turku Connection-
    HDJ80 4.2TD
    ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

    Comment

    • Krynx
      BTCF Member
      • Sep 2006
      • 908
      • á la Temmes

      #3
      Oma auto on 320d -99 ja jorgokselta tais olla haettu 2003 tai 2004. Huoltokirja ei juuri niiltä ajoilta loista kyllä. Mutta suomessa onkin tullut suurin osa kilsoista. Itse olen parissa vuodessa ajanut
      n.50tkm samoja vikoja kuin "suomi" autoissa. Ulkokuori saattaa kulttuurista johtuen olla karumpi tai sitten ei...
      Edit: Lohkolämppäriä sun muuta lisälämmitintä on pitänyt suomenmaalla asentaa.
      E39 525d -00
      E39 523i-96
      E30 316 -86

      Comment

      • masa83
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 67
        • Helsinki

        #4
        Autossa on kyllä huoltokirja ihan ajan tasalla ja oli myös laakkosen leimoja siinä, en muista oliko kaikki huollot tehty laakkosella mutta viimeisimmät ainakin. Soittelin auton edelliselle omistajalle ja yhden anturin on siihen kuulemma vaihtanut taisi olla nokka-akselin asentotunnistin ja eteen oli vaihdettu levyt ja palat.

        Comment

        • Krynx
          BTCF Member
          • Sep 2006
          • 908
          • á la Temmes

          #5
          Käytetyn osto on aina parhaimmillaankin kuin ostais paskaa kauniissa paketissa. Näin negatiivisesti ilmaistuna. Vikoja riittää aina ja rahaa palaa vielä enemmän jos ei tarvitse aina pajoittaa.
          E39 525d -00
          E39 523i-96
          E30 316 -86

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7518
            • Jyväshyvä

            #6
            Tuon ikäisessä autossa nyt alkaa jo kilometreillä olla vain suuntaa antava vaikutus hintaan. Osta se auto kunnon mukaan.
            Kilometrit voi pitää paikkaansa tai sitten ei, onko se kypin autossa sitten väliä onko oikeasti ajettu se 50-100 tkm enemmän jos auto toimii halutulla tavalla?

            Uudempien kanssa olisin kyllä paljon tarkempi. Monasti on italiastakin
            autoja katseltu mutta aina se sitten tökkää niihin penkinlämmittimen puutteeseen... Tai se huoltohistoria on mitä sattuu...

            Saksassa on tosi paljon myynnissä 3-5 vuotiaita Italiantuonti -bemareita,
            ja siellä ne on selvästi halvimmasta päästä. Ja yllättävän monesta puuttuu se huoltokirja... Liekkö se maan tapa vai häviääkö ne matkalla...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • pmv
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 2032
              • tornio

              #7
              Kävin Kroatiassa lomalla ja pari kertaa tuli ajeltua taksilla. Mersu ja BMW olivat italiantuonteja ja omistajat arvelivat mittareita Ruuvatuksi ehkä 150tkm. Kyseessä siis 90-luvun kalustoa. Pitivät italialaisten normitoimenpiteenä tätä ruuvausta, joten suhtautuivatkin asiaan tyynesti. Että tämänkaltaista asennetta tuolla italian lähivaltioissa.

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                #8
                Italialaiset ovat myös kovia maalaamaan autoja. Siis ihan oikeasti päteviä kavereita siinä hommassa. Siispä usein Italiasta tuodusta autosta on maalattu enemmän tai vähemmän eri osia uudelleen, joskus jopa kokonaan ylimaalattu koko auto. Ahtaissa kaupungeissa ja parkkipaikoilla kun tahtoo tulla lommoja ja naarmuja kanssa-autoilijoiden tekeminä. Jälkikäteen maalatuista osista ei tietysti aina tiedä, onko kyseessä ollut vain pieni naarmu tai lommo vai isompi vahinko.

                Mitä tulee tapauksen 11-vuotta vanhaan 330xi Bemariin, niin eipä sen ikäiset autot ole juuri koskaan täysin alkuperäisellä maalipinnalla ja kuten mainittiin aiemmin, mittarilukeman merkitys alkaa olla jo aika merkityksetön ja auton todellinen kunto ratkaisee huomattavasti enemmän.
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • masa83
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2010
                  • 67
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Juhis View Post
                  Italialaiset ovat myös kovia maalaamaan autoja. Siis ihan oikeasti päteviä kavereita siinä hommassa. Siispä usein Italiasta tuodusta autosta on maalattu enemmän tai vähemmän eri osia uudelleen, joskus jopa kokonaan ylimaalattu koko auto. Ahtaissa kaupungeissa ja parkkipaikoilla kun tahtoo tulla lommoja ja naarmuja kanssa-autoilijoiden tekeminä. Jälkikäteen maalatuista osista ei tietysti aina tiedä, onko kyseessä ollut vain pieni naarmu tai lommo vai isompi vahinko.

                  Mitä tulee tapauksen 11-vuotta vanhaan 330xi Bemariin, niin eipä sen ikäiset autot ole juuri koskaan täysin alkuperäisellä maalipinnalla ja kuten mainittiin aiemmin, mittarilukeman merkitys alkaa olla jo aika merkityksetön ja auton todellinen kunto ratkaisee huomattavasti enemmän.
                  En ole vielä ajanut autolla mutta tänään olisi tarkoitus mennä kokeilemaan. Viimeksi kun auto silmäilin niin kauppias käynnisti auton ja ainakin se kävi todella siististi mutta siitähän ei hirveästi voi vielä sanoa.

                  Comment

                  • Ändi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1292
                    • Pori

                    #10
                    Käytiin emännyksen kanssa hakemassa tuo nykyinen auto italiasta.
                    Tietty hieman eri lähtökohta, kun myyjä ei ollut luigi vaan ihan suomalainen Orvokki

                    Sitä autokansaa kun katseltiin niin siellä tuntui olevan ainakin kahta koulukunnan automiestä/naista. Siellä oli paljon, ihan mielettömän hyvin pidettyjä peltilehmiä ja myöskin aivan järkyttävästi pidettyjä.

                    Ykskin e93 oli helmastaan rytätty aivan törkeästi ja auto oli aivan saatatanan paskainen. Se vähän säälitti.

                    Mun milestä ei noita italian vehkeitä voi suoralta kädeltä paskoiksi haukkua. Hinnat alakaen vehkeet ne on suomessakin yleensä paskempia. Ei italia siinä poikkeusta tee. Eli huoletta voit olla sen suhteen jos auto menee läpi normaalista "osto seulasta".

                    ps: Siskon italia volvossa on penkinlämmittimet. mut puimurissa ei.

                    pps:kuva eräästä italia bemusta.
                    Attached Files
                    sigpic
                    E46 2d 330 -02
                    EX.
                    E36 2d 328 -97
                    e92 335d -07
                    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                    Bmw 325 iA 2D -93
                    Bmw 325 4d -92

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      #11
                      Millainen operaatio oli hoitaa rekisteröintiasiat Italiassa vai ajoitteko Suomeen edellisen omistajan kilvillä?
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        #12
                        Originally posted by Juhis View Post
                        Millainen operaatio oli hoitaa rekisteröintiasiat Italiassa vai ajoitteko Suomeen edellisen omistajan kilvillä?
                        Jatketaas Juhiksen kyssäriä, eli jokuhan on todistetusti tullut itävallasta puuhakilvillä, joten onnistuisiko italiasta ajaminen niiden kanssa? Vanhat kilvet vaan manololle takaisin, tarrat kiinni ja tuhatta kotiin?

                        On melko edukkaan oloisia noi italiaanojen vehkeet, mutta tuosta rekisteröintiprosessista vaan oon kuullut kauhutarinoita...
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • Ändi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1292
                          • Pori

                          #13
                          Originally posted by Juhis View Post
                          Millainen operaatio oli hoitaa rekisteröintiasiat Italiassa vai ajoitteko Suomeen edellisen omistajan kilvillä?
                          No tälläkertaa sehän ei onnistunut. Siirtokilpiin oli laitettava.
                          Kilvet sai 3 päivän toimitusajalla. ja kilvissä oli virtaa 5päivää.
                          Luulen että olis varmaan voinut ottaa siirtokilvet jo suomesta mukaan. kun oli tuo autokin jo tarkkaan tiedossa.

                          Hieman milenkiintoa tuo kilpi herätti saksan ja tanskan poliisisedissä.
                          Mutta niistä selvittiin kun pojat ei osannut lukea italiankielistä siirtolupapaperia.

                          Originally posted by BeamR View Post
                          Jatketaas Juhiksen kyssäriä, eli jokuhan on todistetusti tullut itävallasta puuhakilvillä, joten onnistuisiko italiasta ajaminen niiden kanssa? Vanhat kilvet vaan manololle takaisin, tarrat kiinni ja tuhatta kotiin?

                          On melko edukkaan oloisia noi italiaanojen vehkeet, mutta tuosta rekisteröintiprosessista vaan oon kuullut kauhutarinoita...
                          Ihan ymmärrettävää tuo edullisuus. Tuosta meidän pannusta oli maksettu italiassa uutena 54t€. suomen lähtöhinta oli muistaakseni 66t€. Eikä tuokaan kiesi ihan karvalakki ole.
                          Attached Files
                          Last edited by Ändi; 01-08-2011, 14:27.
                          sigpic
                          E46 2d 330 -02
                          EX.
                          E36 2d 328 -97
                          e92 335d -07
                          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                          Bmw 325 iA 2D -93
                          Bmw 325 4d -92

                          Comment

                          • masa83
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2010
                            • 67
                            • Helsinki

                            #14
                            Nyt on bemu koeajettu ja hyvältähän se tuntui MUTTA etupää kolisi hieman ja aurauskulmat olivat viturallaan mutta näistä asioista päästiin yhteis ymmärrykseen ja sovittiin että käyn katsastuttamassa auton ja he korjaavat katsastuksessa huomatut viat ja vikojen korjaushan menee sitten heidän piikkiin. Näin neloskoneen ääntä kuunnelleena tuo 3 litrainen kutonen kuulostaa aivan loistavalta.

                            Comment

                            • masa83
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2010
                              • 67
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by masa83 View Post
                              Nyt on bemu koeajettu ja hyvältähän se tuntui MUTTA etupää kolisi hieman ja aurauskulmat olivat viturallaan mutta näistä asioista päästiin yhteis ymmärrykseen ja sovittiin että käyn katsastuttamassa auton ja he korjaavat katsastuksessa huomatut viat ja vikojen korjaushan menee sitten heidän piikkiin. Näin neloskoneen ääntä kuunnelleena tuo 3 litrainen kutonen kuulostaa aivan loistavalta.
                              Kävin eilen katsastuttamassa auton ja löytyi seuraavaa: vasemmalta edestä jarruletku melkeen poikki, vasemmalla koiranluun päissä väljää ja oikealla raidetangon sisäpäässä väljää. Mutta onneksi auton myyjä totesi että "tottakai he auton korjaavat" joten siinäkään ei mitää ongelmia tullut. Alkaa pahasti näyttää siltä ostan kohta ensimmäisen bemarini

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎