Announcement

Collapse
No announcement yet.

6-sarjalaista (E63/E64) hankkimassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuumas
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2564
    • Lapland, Finland

    6-sarjalaista (E63/E64) hankkimassa.

    En ainakaan pikaisella searchilla löytänyt topicia aiheesta.
    On nyt lähiaikoina kiinnostanut nuo 6-sarjalaiset kun niissä on hinnat hieman pudonneet ja E46 alkaa hieman tuntua vanhahtavalta. M3 on kuitenkin senverta erikoinen että ainoastaan jotakin kiinnostavaa viitsisi ottaa tilalle ja luulen että E63 tarjoaisi mukavuutta ja sporttisuutta samassa paketissa...
    Ei paljoa löydy foorumilta showroomeja ym. kyseistä autoista ja kiinnostaisi kyllä kuulla jos jollakin on kuutosia ollut että minkälaisia kokemuksia löytyy. Itse olen ainoastaan ollut pienen matkan M6:en kyydissä mutta sitä nyt ei voi verrata perus 645 tmv. ja hetken istuskellu 630:sen kabiinissa. Mites tuo dynamic drive, onko ehoton varuste? Kaipa tuo 645i liikahtaisi jo ihan kivastikkin ja taitaa suurin osa olla automaatteja, sopii varmasti auton luonteeseen ihan kivasti...
    Mitenhän tuo hintakehitys, jos nyt hieman malttaa niin tulisikohan hinnat vielä alas? En sitten tiedä millaisi hyvityksiä antavat E46 M3:sta jos tuollaiseen vaihtelisi...

  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    #2
    Kyllä se 630i liikahtaa, 258hv menee 6,5sek. ja 272hv menee 6,2sek. ja kulutus on kuitenkin sitten eri luokkaa kuin kasi koneella. Aikomoinen jööti se kyllä on matala, leveä ja pitkä. Kun tulet tännepäin, niin käydään kokeilemassa..
    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

    Comment

    • tuumas
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2564
      • Lapland, Finland

      #3
      Originally posted by Convertible View Post
      Kyllä se 630i liikahtaa, 258hv menee 6,5sek. ja 272hv menee 6,2sek. ja kulutus on kuitenkin sitten eri luokkaa kuin kasi koneella. Aikomoinen jööti se kyllä on matala, leveä ja pitkä. Kun tulet tännepäin, niin käydään kokeilemassa..
      Mitenhän suuret on erot vrt. 630 ja 645? Paperillahan voi numeroita tuijottaa mutta penkin ja ratin välissä voi asiat tuntua hieman eriltä... :think
      On tämä krooninen autokuume kauhea

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1462
        • Area 03

        #4
        Itse kun olen 645:sta ajanut,niin täytyy sanoa että se on herrasmies coube.Laitos on kumminkin aika iso ja painava,varsinkin jos on cabriolet malli.Hieno pelihän se on,mutta jos kaipaat sitä M3 fiilistä,niin vaihtoehto on vain M6.Itseäni ei 645 mitenkään hätkäyttänyt suorituskyvyllä...mutta niin kuin sanoin,sillä on todella hieno kurvailla herrasmiesmäisesti,katto alhaalla jne. ja eihän sillä kumminkaan jalkoihin jää.
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • K2Ri
          BTCF Member
          • Oct 2007
          • 1829
          • London, UK & Germany

          #5
          Originally posted by tuumas View Post
          Mitenhän tuo hintakehitys, jos nyt hieman malttaa niin tulisikohan hinnat vielä alas?
          Eikös se uusi 6-sarjalainen (F13) tule markkinoille vielä tämän vuoden puolella?
          Saattaa vaikuttaa vanhempien kutosien hintoihin jonkun verran..? :think
          sigpic
          BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

          Comment

          • tuumas
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2564
            • Lapland, Finland

            #6
            Originally posted by b mutteri kasa View Post
            Itse kun olen 645:sta ajanut,niin täytyy sanoa että se on herrasmies coube.Laitos on kumminkin aika iso ja painava,varsinkin jos on cabriolet malli.Hieno pelihän se on,mutta jos kaipaat sitä M3 fiilistä,niin vaihtoehto on vain M6.Itseäni ei 645 mitenkään hätkäyttänyt suorituskyvyllä...mutta niin kuin sanoin,sillä on todella hieno kurvailla herrasmiesmäisesti,katto alhaalla jne. ja eihän sillä kumminkaan jalkoihin jää.
            Joo eihän se tietenkään ole samanlainen enkä kyllä kaipaa juuri sitä, lähinnä semmoista tehoreserviä mikä on tarpeen tullen käytettävissä :think Veikkaisin että liikahtaa ihan tarpeeksi. E46 M3 kuitenkin luonteeltaan semmonen että tarvii jo tehä jotakin kun mennään kovaa, vaatii kuskilta yleensä aika paljon. Veikkaisin että noissa kuutosissa on ns. helppoa ajaa aika kovaa
            Äsken tuli juuri tekstiviesti missä tarjottiin M6, olishan se hienoa jos paalu riittäis
            Niin K2ri, ehkä se pitäisi malttaa siihen asti... :think

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1462
              • Area 03

              #7
              Originally posted by tuumas View Post
              Joo eihän se tietenkään ole samanlainen enkä kyllä kaipaa juuri sitä, lähinnä semmoista tehoreserviä mikä on tarpeen tullen käytettävissä :think Veikkaisin että liikahtaa ihan tarpeeksi. E46 M3 kuitenkin luonteeltaan semmonen että tarvii jo tehä jotakin kun mennään kovaa, vaatii kuskilta yleensä aika paljon. Veikkaisin että noissa kuutosissa on ns. helppoa ajaa aika kovaa
              Äsken tuli juuri tekstiviesti missä tarjottiin M6, olishan se hienoa jos paalu riittäis
              Niin K2ri, ehkä se pitäisi malttaa siihen asti... :think
              Niinpä.Kyllähän tollasen 4.4L V8:sin todellinen luonne tulee vasta esiin siellä isommissa vauhdeissa ja kumminkin pienemmissä nopeuksissa alavääntöä riittää.
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • ///Masa
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 1468
                • Salo

                #8
                Originally posted by K2Ri View Post
                Eikös se uusi 6-sarjalainen (F13) tule markkinoille vielä tämän vuoden puolella?
                :thinkTuli kuolattua uutta 6-sarjan cabriota viime torstaina Munchenin läpi mennessä. Bongasin kyseisen pelin liikenteessä ja ajelin vierellä/perässä useamman minuutin kuola valuen pitkin vuokra-auton ikkunoita, oli meinaa komiannäköinen peli...
                BMW E30 M3
                BMW E46 M3
                BMW E118 1800

                Comment

                • wta
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 641
                  • ------

                  #9
                  6-sarjalaista (E63/E64) hankkimassa.

                  Eli olisin tuollaista 645:sta hankkimassa ja kyselisinkin, että mitä tulee ostaessa tietää/tarkistaa?
                  Tämä

                  moottoria vaivaava vuoto on tiedossa ja lienee se pahin "ominaisuus" näissä vehkeissä, mutta kaikki muukin tieto on tervetullutta. Pystyykö tuota vuotoa havaitsemaan ilman konetta avaamatta? Miten se vaikuttaa itse koneeseen? Näyttää suljetulta tilalta tuo mihin se neste vuotaa vai vuotaako se ihan ulos koneesta vai jääkö neste jonnekin koneen syövereihin?

                  Esim. tietoa halutaan, että onko jotain "pakollista" varustetta mitä ilman ei voi elää. 6-sarjalaisten omistajat kertokaa omia kokemuksia autoista, risuja/ruusuja. Auto on suhteellisen isohko ja tehoa tuossa on 333 hp. Miten tuo voima riittää yms.?

                  Comment

                  • Tomi T
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 3846
                    • Nokia

                    #10
                    Hirveän pitkiä matkoja en ole kutosella ajanut, mutta sen verran osaan sanoa että 333hv riittää aivan erinomaisesti, ja tuo 6v-automaatti tekee suuren eron edellisen sukupolven autoihin. Aktiiviohjaus on hyvä varuste, ja jos musiikkia tykkää kuunnella, niin mitä parempi äänentoistopaketti, niin sitä kivampi
                    BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                    ex. 53*BMW

                    Comment

                    • Koolj_bmw4life
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2002
                      • 711
                      • Salo,SUOMI

                      #11
                      Käsittääkseni tuo vika ei ilmene 6-satasissa. Oli ainoastaan ongelmana ensimmäisissä E65/E66-korisissa v8seissa.

                      Comment

                      • wuoma
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 519
                        • Espoo

                        #12
                        BMWcar-lehden June 2010 -numerosta löytyy mielestäni ihan hyvä buying guide juurikin tuohon (2000-luvun) ensimmäisen sukupolven 6-sarjan V8-malleihin.

                        Löytyy itseltäni hyllystä, voidaan lainata halutessa.
                        M6 E63

                        Comment

                        • tuumas
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2564
                          • Lapland, Finland

                          #13
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=215032...

                          Mutta asiaan. Suosittelen kyllä kasikonetta kyseiseen korimalliin, sopii sihen täydellisesti. Omasta mielestä myös automaatti passaa hyvin jatkoksi koneelle, manuaalilla pitää keskittyä ettei menosta tule nykivää + että tuo automaattilaatikko on tajuttoman sulava.
                          Aktiiviohjaus on mielestäni hieno muttei pakollinen varuste, dynamic drive alusta sen sijaan on minusta ihan ehdoton.
                          Ei nyt tule muuta mieleen kun että tarkistaa että moottori on kuiva eikä alusta kolahtele :think

                          Comment

                          • wta
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2008
                            • 641
                            • ------

                            #14
                            Originally posted by wuoma View Post
                            BMWcar-lehden June 2010 -numerosta löytyy mielestäni ihan hyvä buying guide juurikin tuohon (2000-luvun) ensimmäisen sukupolven 6-sarjan V8-malleihin.

                            Löytyy itseltäni hyllystä, voidaan lainata halutessa.
                            Onnistuuko skannaaminen tms.?

                            Comment

                            • IvvN
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 3078
                              • HelSINKI

                              #15
                              Kutonen on minulle paras omistamani BMW ja yksi kauneimmista autoista muutenkin. Se on se oikea BMW (eikä mikään 316i farmari tai noita muita wannabe bemareita)

                              Minä vaihdoin varmuuden vuoksi molemmat venttiilikannet (yhdessä oli pari tippaa öljyä tiivisten kuivumisen takia). Samalla huolletin vanokset, servot ym ja vaihdoin kaikki koneen tiivisteet mitkä oli vaihdettavissa silloin. Ilmastoinnin kompura pitää meteliä omassa autossa (voi olla sen takia, kun en käytä ilmastointia ikinä) ja tuulilasin pyyhkijämekanismi meni vaihtoon. Siinä kaikki korjauksen vuoden sisällä. Autolla ajettu 100thkm. Edellinen omistaja ei ole sen suurempia remppoja tehnyt.

                              Tehoa riittää hyvin kaupunkiajoon ja nappulla autosta saa vielä sportisemman. Vääntöä on todella paljon kun kyseessä on v8. Minulla kulutus on ollut todella pieni - 9l/100km - 12l/100km, mutta minulla taitaa olla Hamannin softa ja kone on sen takia vähän pirteämpi.

                              Naapurit saat kateelliseksi ja autolle kannattaa järkätä talli. Muuten saattaa tulla naarmuja kylkeen.
                              Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
                              www.kxd.fi

                              Mahdollisesti maailman paras verhoomo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎