Announcement

Collapse
No announcement yet.

6-sarjalaista (E63/E64) hankkimassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • burtsi
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 67
    • Espoo

    #31
    Originally posted by Esko View Post
    Kiitos näistä tiedoista. Noita 6-sarjalaisia kun ei ihan joka nurkalla pyöri, niin ei ole mahdollisuutta käydä tutkimassa edes tuollaisia perusasioita. Muutenkin noiden valikoima maailmallakin on aika nihkeä ettei pääse valkkaamaan mieleistä väriä mieleisillä kilometreillä ja varusteilla tosta vaan.
    6-sarjalaisten tarjonta on tosiaan rajallista jopa Saksassa, erityisesti alkupään vuosimallit järkevästi ajettuina ja hyvällä historialla.

    Edit: Ruotsista siistin oloinen yksilö:



    6-sarjalainen kuuluu ikävä kyllä siihen autoryhmään, jonka verotus kiristyi rajusti kuun vaihteessa. Aiemmin tollaisen verot olisivat olleet ehkä 12 keur luokkaa, nyt kai reilusti enemmän?
    Last edited by burtsi; 05-04-2012, 16:29.

    Comment

    • wta
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 641
      • ------

      #32
      Originally posted by burtsi View Post
      Kiitos kommenteistasi. Onko jotain käsitystä siitä, miten yleinen tuo jäähdytinputki-ongelma on N62 moottoreissa ja mikä sen aiheuttaa? Luin jostain kauhutarinaa 6-8 tonnin korjauskuluista kyseisen vian osalta, mikä omalle kohdalle osuessaan ei kyllä kauheasti naurattaisi. Tuotakaan vikaa ei ilmeisesti pysty havaitsemaan purkamatta konetta?

      Nettiautosta osui silmiin myös tämä yksilö:



      Onko kukaan käynyt tsekkaamassa tai muuten tietäisi laitteesta jotain?
      Joskus soittelin tuosta. On viron tuonti ja olivat valmiita pudottamaan hintaa 500 €, kun käteiskauppaa ehdottelin.

      Comment

      • burtsi
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 67
        • Espoo

        #33
        Originally posted by wta View Post
        Joskus soittelin tuosta. On viron tuonti ja olivat valmiita pudottamaan hintaa 500 €, kun käteiskauppaa ehdottelin.
        Aika tiukka hinnoittelu... Kauankohan tuo on ollut myynnissä? Tuskin ostajia ainakaan jonoksi asti on. Et kuitenkaan käynyt katsomassa?

        Comment

        • tuumas
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2564
          • Lapland, Finland

          #34
          Originally posted by burtsi View Post
          Kiitos kommenteistasi. Onko jotain käsitystä siitä, miten yleinen tuo jäähdytinputki-ongelma on N62 moottoreissa ja mikä sen aiheuttaa? Luin jostain kauhutarinaa 6-8 tonnin korjauskuluista kyseisen vian osalta, mikä omalle kohdalle osuessaan ei kyllä kauheasti naurattaisi. Tuotakaan vikaa ei ilmeisesti pysty havaitsemaan purkamatta konetta?

          Nettiautosta osui silmiin myös tämä yksilö:



          Onko kukaan käynyt tsekkaamassa tai muuten tietäisi laitteesta jotain?
          En kyllä osaa sanoa onko kovin yleinen mutta en ole itse menettänyt yöunia...
          Ei kai sitä havaitse muuten kuin että nestettä katoaa mutta ei näy auton alla tai selvää vuotokohtaa.
          Tuo linkattu ruotsista löytyvä yksilö näyttää kyllä hyvältä ainakin kuvissa

          näin ohimennen, jotkin kiintoisat vanteet on kuutoseen hakusessa, saa tarjota jos löytyy! Orkkiksista nuo ellipsoid stylingit kiinnostaisi tai jotkin erikoiset koottavat :think

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17527
            • Turku

            #35
            Mitäs kokoa Tuumas etsit?

            Tuo ruotsalainen katiska olisi kyllä kiinnostava, eikä mielestäni mahdottoman hintainenkaan. Paljonkohan veroa...:think Ei vaan käy mulle käyttöautoksi ja liian kallis tuonne tallin jatkoksi...
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4623
              • Lahti.

              #36
              Originally posted by burtsi View Post
              Kiitos kommenteistasi. Onko jotain käsitystä siitä, miten yleinen tuo jäähdytinputki-ongelma on N62 moottoreissa ja mikä sen aiheuttaa? Luin jostain kauhutarinaa 6-8 tonnin korjauskuluista kyseisen vian osalta, mikä omalle kohdalle osuessaan ei kyllä kauheasti naurattaisi. Tuotakaan vikaa ei ilmeisesti pysty havaitsemaan purkamatta konetta?

              Nettiautosta osui silmiin myös tämä yksilö:



              Onko kukaan käynyt tsekkaamassa tai muuten tietäisi laitteesta jotain?
              Minun 2004 e53 x5 missä on sama kone tuli kyseinen vika. Ilmestyi jostakin syystä vaan kun ilmat kylmeni mutta oli siis jo päällä pidenpää. Piti päästää muuten hyvästä autosta nopeasti eroon joten vaihdoin se liikeessa vielä vikaherkempään 535d...:think. Ei näissä uusimmissä malleissa ole muuta kun vikoja....
              Last edited by EPDM; 06-04-2012, 10:59.
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • pmv
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 2032
                • tornio

                #37
                Onko kellään kokemusta tuosta N62:een "patentoidusta" putkiratkaisusta?



                Kun eihän tuo osa itsessään ole mikään kummoinen, mutta kun pitää purkaa melkein koko kone, jos sen haluaa vaihdettavaksi.

                Comment

                • tuumas
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2564
                  • Lapland, Finland

                  #38
                  Originally posted by Laku View Post
                  Mitäs kokoa Tuumas etsit?

                  Tuo ruotsalainen katiska olisi kyllä kiinnostava, eikä mielestäni mahdottoman hintainenkaan. Paljonkohan veroa...:think Ei vaan käy mulle käyttöautoksi ja liian kallis tuonne tallin jatkoksi...
                  No 18"-20" riippuen mallista, koottavaa tai concavea olis mielessä :think Siinä pitäydyn että mitään kaarihommia ei ole tulossa.
                  Verot varmaan n.12 - 14 t€ veikkaisin?

                  Comment

                  • burtsi
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 67
                    • Espoo

                    #39
                    Originally posted by pmv View Post
                    Onko kellään kokemusta tuosta N62:een "patentoidusta" putkiratkaisusta?



                    Kun eihän tuo osa itsessään ole mikään kummoinen, mutta kun pitää purkaa melkein koko kone, jos sen haluaa vaihdettavaksi.
                    Ohessa linkki Bimmerfest foorumin threadiin, jossa on yksityiskohtaiset DIY ohjeet tuon tyyppivian korjaamiseksi All German Auton varaosalla:



                    Noiden kokemusten mukaan korjaus toimii oikein hyvin. Jenkkifoorumilla tuntuu myös vallitsevan käsitys, että kyseinen vika tulee jokaiseen N62 moottoriin ennemmin tai myöhemmin. Usein kuulemma 80-100 tuhannen mailin ajomäärillä. Tiedä sitten mikä on tilanne esim. Suomessa?

                    Itse en osaa moottorikorjauksia tehdä tai konetta purkaa, joten nuo linkin ohjeet vaikuttavat epäselviltä enkä ikinä uskaltaisi projektiin ryhtyä. Tästä syystä kysynkin hiukan tyhmiä teiltä, joiden peukalo ei ole keskellä kämmentä... Miten vaativa tuo yllä kuvattu korjausoperaatio oikeasti on? Onnistuuko se osaavalta huoltoliikkeeltä (ei merkkiliike) tai jopa joltakin taitavalta tämän foorumin ekspertiltä ja mitä veikkaisitte moisen lystin maksavan? Tuossa puhuttiin 8-10 tunnin työajasta.

                    Selvittelen tätä sen vuoksi, että 6-sarjalaisen hankinta on ruvennut yhä enemmän kiinnostamaan, mutta minun surkealla tuurillani autooni iskisi varmasti tämä ongelma ja siihen on siksi pakko varautua ennakkoon.
                    Last edited by burtsi; 08-04-2012, 19:44.

                    Comment

                    • wta
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 641
                      • ------

                      #40
                      Itsellä on 6-sarjalainen ollut hankinnassa jo muutaman kuukauden mutta en oikein osaa päättää ottaisko 630:sen vaiko 645:sen. Tuo isompi mylly on tietenkin juuri sellainen joka saa hymyn huulille jo pelkällä äänellä ja tähän kun vielä lisää tehot ja väännön päälle niin ei mielellään koskisi tuohon 3-litraiseen.

                      Toisaalta jos miettii, että tuolla autolla ajaa vaikkapa 3 vuotta niin paljonkohan tuollaisesta 40 000 euron autosta sulaa hinnasta pois. Kaikilla autoilla tietenkin arvo laskee, mutta kuinka vaikeaa on myydä auto jossa on 4,4 litran kone ja bensa maksaa sen +2,50 €. Eivät tunnu tällä hetkelläkään nuo 6-sarjalaiset vaihtavan omistajaa.

                      Comment

                      • 928 GTS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1559
                        • Helsinki

                        #41
                        Normi autoissa hinnasta sulaa joku 15% vuodessa edellisen vuoden jäännösarvosta. Tuo tarkoittaisi n. 25 tonnin jäännösarvoa kolmen vuoden jälkeen. Voi olla ettei kutosen kaltaisesta laitteesta ihan noin paljon putoa mutta kymppitonni lähtee kyllä helposti. Tuohon vaikuttaa hyvin paljon myös se mitä vastaavat maksaa Saksassa ja millä veroilla niitä saa sieltä haettua. Loppujen lopuksi tämä määrää täysin Suomen hintatason eikä kotimaan markkinat voi muuta kun sopeutua.
                        -92 928 GTS
                        -98 550 Maranello

                        Comment

                        • burtsi
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 67
                          • Espoo

                          #42
                          Originally posted by wta View Post
                          Itsellä on 6-sarjalainen ollut hankinnassa jo muutaman kuukauden mutta en oikein osaa päättää ottaisko 630:sen vaiko 645:sen. Tuo isompi mylly on tietenkin juuri sellainen joka saa hymyn huulille jo pelkällä äänellä ja tähän kun vielä lisää tehot ja väännön päälle niin ei mielellään koskisi tuohon 3-litraiseen.

                          Toisaalta jos miettii, että tuolla autolla ajaa vaikkapa 3 vuotta niin paljonkohan tuollaisesta 40 000 euron autosta sulaa hinnasta pois. Kaikilla autoilla tietenkin arvo laskee, mutta kuinka vaikeaa on myydä auto jossa on 4,4 litran kone ja bensa maksaa sen +2,50 €. Eivät tunnu tällä hetkelläkään nuo 6-sarjalaiset vaihtavan omistajaa.
                          6-sarjalaisen myyminen millä tahansa moottorilla lienee haastavaa niin nyt kuin tulevaisuudessakin. Potentiaalinen ostajajoukko on niin pieni, auto kuitenkin suht arvokas ja käyttökulut korkeat. 3-litrainen olisi varmasti järkiperusteella oikein hyvä kone tähänkin autoon. Luotettava, edullisempi huoltaa/korjata sekä taloudellisempi. Voimakin varmasti riittäisi normiajoon. Valikoima on vaan vieläkin suppeampi ja sitten se fiilis. :(

                          Comment

                          • burtsi
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2004
                            • 67
                            • Espoo

                            #43
                            Originally posted by 928 GTS View Post
                            Normi autoissa hinnasta sulaa joku 15% vuodessa edellisen vuoden jäännösarvosta. Tuo tarkoittaisi n. 25 tonnin jäännösarvoa kolmen vuoden jälkeen. Voi olla ettei kutosen kaltaisesta laitteesta ihan noin paljon putoa mutta kymppitonni lähtee kyllä helposti. Tuohon vaikuttaa hyvin paljon myös se mitä vastaavat maksaa Saksassa ja millä veroilla niitä saa sieltä haettua. Loppujen lopuksi tämä määrää täysin Suomen hintatason eikä kotimaan markkinat voi muuta kun sopeutua.
                            Näinhän se varmaan menee. Kyllä kutosenkin kanssa varmaan pitää varautua siihen, että 10-15 tonnia lähtee arvosta kolmessa vuodessa. Tietysti pitää muistaa sekin, että alkupään yksilöt ovat kolmen vuoden päästä jo yli 10 vuotiaita vanhuksia, jolloin yksilöerot alkavat olla valtavia. Rajallisesta tarjonnasta johtuen hyvä yksilö saattaa pitää hintaansa suhteessa paremmin.

                            Comment

                            • tuumas
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2564
                              • Lapland, Finland

                              #44
                              Originally posted by burtsi View Post
                              Näinhän se varmaan menee. Kyllä kutosenkin kanssa varmaan pitää varautua siihen, että 10-15 tonnia lähtee arvosta kolmessa vuodessa. Tietysti pitää muistaa sekin, että alkupään yksilöt ovat kolmen vuoden päästä jo yli 10 vuotiaita vanhuksia, jolloin yksilöerot alkavat olla valtavia. Rajallisesta tarjonnasta johtuen hyvä yksilö saattaa pitää hintaansa suhteessa paremmin.
                              Juurikin näin.
                              Ja suosittelen että hankit 645/650 tai sitten 635d mallin :think Vääntö on tässä autossa erittäin mukava... V8:eissa myös äänet on mukavat

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #45
                                Omien kokemusten mukaan N62 on taloudellisempi kuin M62TU, jolla silläkään ajaminen ei nyt kuitenkaan ihmeen kallista ole verrattuna pienempiin koneisiinkaan jos ei ihan 30tkm vuodessa tahko. Iso kone mutta ei todellakaan mikään bensarosvo. Pienelläkään koneella toi auto ei tule olemaan mikään ekoteko, mutta eipä ole samanlaista fiilistäkään joten...

                                Noita vesiputkivikoja ei kannata pelätä, tekijöitä löytyy varmasti, itsekin olen odotellut että tulisi ensimmäinen jostain vastaan että näkisi millainen homma se on. Valvetronic-viat on paskamaisempia, mutta niitä on helpompi vältellä kun ei osta ihan mallisarjan ensimmäisiä, tai sitten ostaa ja hintaerolla uudempaan varautuu hilppeiden vaihtoon Ei sekään kaikissa edessä ole.

                                Kutosta tekis kyllä mieli, 645 cäbillä ajellut hieman ja on se maistuva laite. No, lompakkoa otsalle...
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎