Jaa-a. Tämä on niitä monimutkaisia kysymyksiä. Jo kysymyksen muotoilu "kaunein/komein" asettaa aikamoisen haasteen ja vastakkainasettelun suorastaan. Täytyy sanoa, että todella hämmästelen tässä threadissa esiin tulleita autoja. Jenkkiraudat ovat mielestäni todella kaukana kauneudesta, jollei oteta mukaan muutamia poikkeuksia. Mutta omiin mielipiteisiin:
Listaan 4 ensimmäiseksi mieleen tulevaa autoa lyhyellä perustelulla kuvineen.
1. Porsche 993 Turbo
- Monesta kulmasta melko siro ja täydellisen 911:n muotoinen, mutta voimakas perä. Sulautuu kokonaisuudeksi upealla tavalla. Siro mutta voimakas. Palvelee ajatusta "kaunein/komein" todella hyvin.
2. Pagani Zonda
- Kilpa-autosta tehty taideteos. Tavallaan jokaisen palikan muotoileminen "taiteeksi" on ihan typerä ajatus, mutta lopputulos on joka tapauksessa häikäisevä.
3. Mercedes-Benz 300SL
- AlpinWeiss jo perusteli, eikä tämä sen kummempia perusteluja kaipaakaan.
4. Ferrari F355
- Täydellinen ilmentymä 1980-1990 -lukujen Wedge -muotoilusta. Kiilan lisäksi hieman pyöristeltyjä muotoja. Raaka mutta asiallinen perinteinen Ferrari -tyylinen sisusta. Fantastinen.
Listaan 4 ensimmäiseksi mieleen tulevaa autoa lyhyellä perustelulla kuvineen.
1. Porsche 993 Turbo
- Monesta kulmasta melko siro ja täydellisen 911:n muotoinen, mutta voimakas perä. Sulautuu kokonaisuudeksi upealla tavalla. Siro mutta voimakas. Palvelee ajatusta "kaunein/komein" todella hyvin.
2. Pagani Zonda
- Kilpa-autosta tehty taideteos. Tavallaan jokaisen palikan muotoileminen "taiteeksi" on ihan typerä ajatus, mutta lopputulos on joka tapauksessa häikäisevä.
3. Mercedes-Benz 300SL
- AlpinWeiss jo perusteli, eikä tämä sen kummempia perusteluja kaipaakaan.
4. Ferrari F355
- Täydellinen ilmentymä 1980-1990 -lukujen Wedge -muotoilusta. Kiilan lisäksi hieman pyöristeltyjä muotoja. Raaka mutta asiallinen perinteinen Ferrari -tyylinen sisusta. Fantastinen.
Comment