Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mahdollinen 2002 projekti....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • .Jaba.
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 4
    • Lempäälä

    Mahdollinen 2002 projekti....

    Sanotaanko että puolisen vuotta olen himoinnut 2002:sta ihan käyttöautoksi.
    Noita ruottista kattellu että halvallahan semmosen mahd. ruosteläjän(?) sieltä hakis....

    Ideoitahan mulla on liikaa, olispa rahaakin... Eka idea oli turbottaa se M10 kone, ehkä joku 200-300hp.
    Jostain aivoon pälkähti idea dieselistä, kun hollilla olis ehkä E39 530d:n moottori...
    semmonenhan olis lastutennuna ihan hauska, mutta se kone kun on aaaika iso ja painava, niin taitaa mennä rälläköinniks?

    Jonkun verran on kokemusta peltihommista, hitsaamisesta yms. mutta mikään ammattilainen en ole, into oppia korvaa taidot
    Ensin ajattelin jollain koko kopan puhalluttaa ja mieluiten mahdolliset vakavat vauriot korjata...
    Ja siis turbo pullistukset, etuhelma saumattomasti koriin kiinni on iha must...

    Sisustaa vartenkin on ideoita, mutta M10 koneeseen sitä laittasin varmaa doglegin jos semmosen löytäsin
    (semmosella "kulissi" vaihdekeppi hommalla olis hiaano, vähän ku retroissa italialaisissa)
    ja koko keskikonsolin poistasin kun se on niin julmetun ruma..
    Kojelauta siistiks ja radio vaikka hanskalokeroon piiloon ni tulis semmone edullisesti toteutettu mutta yksinkertasen näköne.

    Intoo on enemmän ku rahaa eli rakentamisessa vois kestää,
    mutta lähinnä kysyn että mitä mieltä porukka on uudemmasta diisselikoneesta tommosessa klassikossa?
    käytännöllinenhän se olis, mutta se koneen sovitus varmasti oma hommansa....




    Kiitos jos jaksoit lukea koko tarinan
  • Dj Niksperi
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 2437
    • Salo, Finland

    #2
    Ikinä et tule kilpiin saamaan moisella 3.0d moottorilla. Ja kyseessä olisi omasta mielestä todellinen raiskaus(vaikka onhan noita vanhoja 02 maailmassa).
    BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
    Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

    -Team Pussihousu-
    Salo///Works
    sigpic

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #3
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2067
        • Banshee - Jyväskylä

        #4
        Vai diiseli :think no ei kait siinä mtn.

        pyörittele nyt paperilla vertailumoottorin ja vaihdettavan moottorin arvot...
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • .Jaba.
          Newbiemmer
          • Sep 2011
          • 4
          • Lempäälä

          #5
          Niin no laillisesti teho ja koko menee yli, kai sitä jotain vois keksiä

          Se M10 turbotus taitaa olla helpompi, saan siihen ruiskun kannen, imusarjan ja härpäkkeet hyyvin ilmaiseksi...

          Olisko se sitten vaa viksumpaa turbottaa ja sen kanssa kärvistellä?

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #6
            Originally posted by .Jaba. View Post
            Sanotaanko että puolisen vuotta olen himoinnut 2002:sta ihan käyttöautoksi.
            Noita ruottista kattellu että halvallahan semmosen mahd. ruosteläjän(?) sieltä hakis....

            Ideoitahan mulla on liikaa, olispa rahaakin... Eka idea oli turbottaa se M10 kone, ehkä joku 200-300hp.
            Jostain aivoon pälkähti idea dieselistä, kun hollilla olis ehkä E39 530d:n moottori...
            semmonenhan olis lastutennuna ihan hauska, mutta se kone kun on aaaika iso ja painava, niin taitaa mennä rälläköinniks?

            Jonkun verran on kokemusta peltihommista, hitsaamisesta yms. mutta mikään ammattilainen en ole, into oppia korvaa taidot
            Ensin ajattelin jollain koko kopan puhalluttaa ja mieluiten mahdolliset vakavat vauriot korjata...
            Ja siis turbo pullistukset, etuhelma saumattomasti koriin kiinni on iha must...

            Sisustaa vartenkin on ideoita, mutta M10 koneeseen sitä laittasin varmaa doglegin jos semmosen löytäsin
            (semmosella "kulissi" vaihdekeppi hommalla olis hiaano, vähän ku retroissa italialaisissa)
            ja koko keskikonsolin poistasin kun se on niin julmetun ruma..
            Kojelauta siistiks ja radio vaikka hanskalokeroon piiloon ni tulis semmone edullisesti toteutettu mutta yksinkertasen näköne.

            Intoo on enemmän ku rahaa eli rakentamisessa vois kestää,
            mutta lähinnä kysyn että mitä mieltä porukka on uudemmasta diisselikoneesta tommosessa klassikossa?
            käytännöllinenhän se olis, mutta se koneen sovitus varmasti oma hommansa....




            Kiitos jos jaksoit lukea koko tarinan
            En haluais olla pahanilman lintu, mutta olisko pien reality check paikallaan?
            -02 käyttikseks (tais jo 80-luvulla mennä se aika ohi), M10 ja 300hp ja vaihtoehtona 530d:n pata...

            A: koskaan et saa kilpien väliin
            B: vaikka rahaa olisikin kuin roskaa niin tollasen rakentaminen todellakin kestäisi aika kauan
            C: jos todella rakennat sen, niin ei siitä mitään käyttöautoa tule, vaan puhtaasti harrasteauto

            Mutta jos nyt lähdet tuollaista rakentamaan niin toivotan ihan ilman sarvia ja hampaita rakentamisen iloa (ja tuskaa, sitä tulee varmasti myös mukana)! Mutta osta jotain muuta sitten käyttikseksi.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • .Jaba.
              Newbiemmer
              • Sep 2011
              • 4
              • Lempäälä

              #7
              Itseasiassa vähän tommosta vastausta odotinkin....

              Yhtenä vaihtoehtona mielessä kävi myös M20 moottori, kun semmosenkin saisin helposti..

              Tuo käyttöauton virka itsellä tarkoittaisi vuodessa varmaan 10-30tkm, en tiedä mitä kukakin käyttöautoillaan ajaa vuodessa?

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2067
                • Banshee - Jyväskylä

                #8
                Oisko se ihan mahdoton ajatus pitäytyä tuossa M10-pohjaisessa tekniikassa? Ainakin aluksi?
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  #9
                  Originally posted by .Jaba. View Post
                  Tuo käyttöauton virka itsellä tarkoittaisi vuodessa varmaan 10-30tkm, en tiedä mitä kukakin käyttöautoillaan ajaa vuodessa?
                  En tiedä mitä ajattelet käyttiksen olevan, mutta ainakin itsellä käyttiksen on oltava luotettava ja pomminvarma auto, joka vie joka aamu töihin, helteellä ja pakkasella, on turvallinen ja jota ei tarvitse olla koko ajan korjaamassa. Se, kuinka paljon sillä sitten kukakin ajaa vuositasolla on sivuseikka. Eiköhän ne odotukset ole suurinpiirtein samat kuitenkin.

                  Tuollainen vanha auto esittämilläsi muutoksilla ei tuhannen varmasti ole sellainen johon voisi joka aamu luottaa tai jolla haluaisi lähteä vaikka 3tkm lomareissulle huolettomin mielin.
                  Lisäksi: meinasitko kulkea bussilla sen rakennusajan? joku kulkuneuvo todennäköisesti pitää olla silloinkin. Voin kertoa omakohtaisesta kokemuksesta että rakenteluauto ja käyttöauto eivät ole yksi ja sama asia. Entäs sitten kun se auto on osina tallissa kun tulikin jotain yllättävää eteen illalla rakentaessa, aamulla pitää päästä kuudeksi duuniin eikä ole mitään millä kulkea...
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • jumbo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 6603
                    • Lappeenranta

                    #10
                    Originally posted by .Jaba. View Post
                    Se M10 turbotus taitaa olla helpompi, saan siihen ruiskun kannen, imusarjan ja härpäkkeet hyyvin ilmaiseksi...
                    Originally posted by .Jaba. View Post
                    Yhtenä vaihtoehtona mielessä kävi myös M20 moottori, kun semmosenkin saisin helposti..

                    Tuo käyttöauton virka itsellä tarkoittaisi vuodessa varmaan 10-30tkm, en tiedä mitä kukakin käyttöautoillaan ajaa vuodessa?
                    Kaikkea on saatavana helposti ja ilmaiseksi, kuitenkin uskon että tämä projekti ei edes suunnittelua pidemmälle koskaan etene. Mutta jos etenee niin käytä m10 ahdettuna tai vaparina, tosin ahdettuna 10-30tkm ajomäärä vuodessa käyttöautona on tavoite sinänsä.
                    M550d

                    Comment

                    • .Jaba.
                      Newbiemmer
                      • Sep 2011
                      • 4
                      • Lempäälä

                      #11
                      Ei nyt millään pahalla mutta tuntuu että otatte asian vähän turhan vakavasti.
                      Mahdollisella projektilla nyt tarkotin tämmöstä puolivakavaa ideoiden heittelyä, oon kyllä siis kiitollinen kaikista vastauksista

                      Oonko vaan tyhmä vai miksen nyt ymmärrä ? Eikös tässä nyt lähinnä se moottori olis se "heikko" kohta? Turbotekniikka taitais olla se epäluotettavin?

                      Ja nyt kohta tulee 318 is klass II ajoon, jolla rakennusaika pitäs pärjätä tai sitten mennään tyttöystävän kyydillä

                      Comment

                      • kuukankorpi
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 634

                        #12
                        Ihan kyllä 2litrainen m10 kone hyvin tehtynä kiidättää kyseistä kevyttä koppaa ihan tarpeeks lujaa ja saattaa jonkinlaisena käyttiksenäkin mennä.Vai onko tarkoitus tripille mennä,sit saa turbolla sinne potkua.Tosin käyttöautostatus siinä sitten menetetään.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎