Yhdenmukaisuustodistus?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ändi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1292
    • Pori

    #16
    Originally posted by BeamR View Post
    Ok, jännä että ko todistus vaaditaan, mutta saat sen suoraan bemarilta, kuten yllä asia onkin Ändin toimesta esitetty.
    Tuo on kieltämättä aika erikoinen asia.
    Mullakin puuttui 4 numeroa (muistaakseni) jostain tyyppikilvestä, josta tuon variantin olisi saanut. Marmorilla tulostivat mulle lapun jossa oli pirusti monennäköisiä numeroita sekä pakokaasuista juttua. Mutta sieltäkin tuo numero uupui. COC todistuksesta tuo kullä sitten jo löytyi.

    mutta onneksi sen noinkin kivuttomasti sai hankittua. Loppujen lopuksi kuitenkin aika pieni kuluerä. (vertaa kokonaiskustannuksiin.)
    sigpic
    E46 2d 330 -02
    EX.
    E36 2d 328 -97
    e92 335d -07
    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
    Bmw 325 iA 2D -93
    Bmw 325 4d -92

    Comment

    • Thoomas
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 31
      • Lahti

      #17
      Itellä verotuksen yhteydessä tuli myös selvityspyyntö päästöarvoista joko yhdenmukaisuustodistuksen muodossa tai suomen rekisteröintitodistuksen. Siinä soittelin Tullille, että mistä moisia saa(meinasi siinä luurin läpi emäntä tulla) ja totesin vain, että helpommaksi ja halvemmaksi tulee kun vain käy rekisteröimässä auton. Noh, se riitti niille ja verolappu mätkähti luukkuun seuraavana päivänä! Säästää ainakin sen 100e, kun auto pitää kuitenkin rekisteröidä ja kustannuksia tulee sen +250e

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #18
        Originally posted by Thoomas View Post
        Itellä verotuksen yhteydessä tuli myös selvityspyyntö päästöarvoista joko yhdenmukaisuustodistuksen muodossa tai suomen rekisteröintitodistuksen. Siinä soittelin Tullille, että mistä moisia saa(meinasi siinä luurin läpi emäntä tulla) ja totesin vain, että helpommaksi ja halvemmaksi tulee kun vain käy rekisteröimässä auton. Noh, se riitti niille ja verolappu mätkähti luukkuun seuraavana päivänä! Säästää ainakin sen 100e, kun auto pitää kuitenkin rekisteröidä ja kustannuksia tulee sen +250e
        Tullille riittää tottakai suomalainen rekisteriote, eivätkä itse asiassa edes hyväksy mitään muita lappuja kuin kotimaisen rekisteröintitodistuksen.

        Eri asia onkin sitten, että jos KATSASTUSVIRANOMAINEN pyytää sitä selvitystä sen rekisteröintitodistuksen tekemiseksi.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1865
          • N/A

          #19
          Tässä oli kyseessä muuttoauto ei tuontiauto, säännökset on erilaiset erityisesti jos oltaisiin tuomassa EU:n ulkopuolelta. Muuttoajoneuvoon ei pitäisi mitään vaatimustenmukaisuustodistusta pitäisi tarvita. Periaatteessa muuttoajoneuvona pitäisi saada tuoda mikä tahansa lähtömaassa tieliikkennekelpoinen auto, kunhan se täyttää tietyt erityismääräykset; sivuvilkut, valkoiset etuparkit, takasumari. Tietysti täytyy löytyä evidenssi, että auto on täyttänyt lähtömaan määräykset, erityisesti valojen ja päästöjen osalta, ja lisäksi auton massat yms tekniset tiedot luotettavasti. Yleensä nämä löytyvät autosta itsestäänkin.

          Veikkaan, että tässä tapauksessa katsastusmies on kokematon, kenties ensimmäistä kertaa rekisteröimässä muuttoajoneuvoa.
          Last edited by bmw323it; 13-10-2011, 15:54.
          Nyt:
          BMW X3 xDrive30e (g01)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          BMW 850i (e31)
          BMW 320i (e30)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

          Comment

          • ThemeJ
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 997
            • Turku/Raahe

            #20
            Originally posted by bmw323it View Post
            Tässä oli kyseessä muuttoauto ei tuontiauto, säännökset on erilaiset erityisesti jos oltaisiin tuomassa EU:n ulkopuolelta. Muuttoajoneuvoon ei pitäisi mitään vaatimustenmukaisuustodistusta pitäisi tarvita. Periaatteessa muuttoajoneuvona pitäisi saada tuoda mikä tahansa lähtömaassa tieliikkennekelpoinen auto, kunhan se täyttää tietyt erityismääräykset; sivuvilkut, valkoiset etuparkit, takasumari. Tietysti täytyy löytyä evidenssi, että auto on täyttänyt lähtömaan määräykset, erityisesti valojen ja päästöjen osalta, ja lisäksi auton massat yms tekniset tiedot luotettavasti. Yleensä nämä löytyvät autosta itsestäänkin.

            Veikkaan, että tässä tapauksessa katsastusmies on kokematon, kenties ensimmäistä kertaa rekisteröimässä muuttoajoneuvoa.
            Ite oot ilmeisesti kokenut katsastusmies kun tämmösen vinkin heität ilmoille?
            Bmw E30
            Bmw 2000Touring Scrap
            Ex. Bmw E30 316
            Ex. Bmw E36

            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              #21
              Gallup-osiossa oli jo aikaisemmin aiheesta.

              Liikenne- ja viestintäministeriön sivuilla on juttua.

              Lisäksi Belgia on piakkoin saamassa EU-tuomioistuimessa penaltia, kun ovat vaatineet kaikenmoisia ylimääräisiä lippulappuja vastaavanlaisessa tapauksessa. Minä itse vaatisin perustelut, kirjallisena, allekirjoituksen kera ja jos katsastuskonttorin tyyppi edelleen on sitä mieltä että pitää olla lippulappu niin laskuttaisin jälkikäteen tuon kustannuksen ko. tyypiltä.

              Comment

              • ThemeJ
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 997
                • Turku/Raahe

                #22
                Originally posted by nullzwei View Post
                Gallup-osiossa oli jo aikaisemmin aiheesta.

                Liikenne- ja viestintäministeriön sivuilla on juttua.

                Lisäksi Belgia on piakkoin saamassa EU-tuomioistuimessa penaltia, kun ovat vaatineet kaikenmoisia ylimääräisiä lippulappuja vastaavanlaisessa tapauksessa. Minä itse vaatisin perustelut, kirjallisena, allekirjoituksen kera ja jos katsastuskonttorin tyyppi edelleen on sitä mieltä että pitää olla lippulappu niin laskuttaisin jälkikäteen tuon kustannuksen ko. tyypiltä.
                Koitetaans pistää piste tähänkin hommaan.
                Konttori haluaa tietää mitä todennäköisemmin autosta pakolliset turvavarusteet mitä kyseiseen tyyppiin on tehtaalta pistetty. Kulutustieto löytyy otteesta, mutta varusteet puuttuu. COC eli vastaavuustodistus ei tässä välttämättä ole se juttu vaan se puuttuva tyyppinumeron laajennusosa, variantti ja versio. Ihan vaan mutuiluna tämmönen.
                Ja tuosta kyseisestä PDF linkistä sen verran, ettei tuo nyt ihan nuin voimaan tule mitä tuossa puoli vuotta vanhassa "muistiossa" on kirjoteltu. Eikä tuo juttu muistaakseni muutenkaan koske tyyppihyväksyttyjä ajoneuvoja.
                Last edited by ThemeJ; 14-10-2011, 09:10.
                Bmw E30
                Bmw 2000Touring Scrap
                Ex. Bmw E30 316
                Ex. Bmw E36

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7551
                  • Jyväshyvä

                  #23
                  Faktahan on se että jos variantti ja versio löytyy, sekä lisäksi CO2 tieto jostain (jos ko. varianttia ja versiota ei löydy aken tietokannoista, ei löydy co2:stakaan).

                  Mitsun maahantuojalta sain ilmaiseksi lapun postiin jossa kerrottiin -03 pajeron variantti ja versio....
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    #24
                    Originally posted by ThemeJ View Post
                    Koitetaans pistää piste tähänkin hommaan.
                    Konttori haluaa tietää mitä todennäköisemmin autosta pakolliset turvavarusteet mitä kyseiseen tyyppiin on tehtaalta pistetty. Kulutustieto löytyy otteesta, mutta varusteet puuttuu. COC eli vastaavuustodistus ei tässä välttämättä ole se juttu vaan se puuttuva tyyppinumeron laajennusosa, variantti ja versio. Ihan vaan mutuiluna tämmönen.
                    Ja tuosta kyseisestä PDF linkistä sen verran, ettei tuo nyt ihan nuin voimaan tule mitä tuossa puoli vuotta vanhassa "muistiossa" on kirjoteltu. Eikä tuo juttu muistaakseni muutenkaan koske tyyppihyväksyttyjä ajoneuvoja.
                    Pistele pisteitä vaan, mutu mutu ja muisti. KONTTORI ei halua tietää yhtään mitään, vaan joku poloinen katsuri, joka ei ihan näytä laatikon terävimmältä veitseltä. Mitä tulee pdf-linkkiin niin lukee vaan paremmin jotta tietää miten homma tulee olemaan jo ensi vuoden helmikuussa, vaikka on näin ollut jo vuosikausia direktiivin mukaan. Suomen pikkusieluiset turhantärkeät virkamiesnilkit niin trafissa kuin katsastuskonttoreilla (kuvittelevat olevansa virkamiehiä) tahtoo vielä pitää kiinni saavutetuista alistuseduistaan ja siihen kuvioon ei yhtään sovi, että asiat muuttuu.

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      #25
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Faktahan on se että jos variantti ja versio löytyy, sekä lisäksi CO2 tieto jostain (jos ko. varianttia ja versiota ei löydy aken tietokannoista, ei löydy co2:stakaan).

                      Mitsun maahantuojalta sain ilmaiseksi lapun postiin jossa kerrottiin -03 pajeron variantti ja versio....
                      AKE:n tietokannat on aken tietokantoja, kylmä tosiasia on että ake-trafi heitti satoja miljoonia mopelle kehitellessään tietokantaa, jonka käytettävyys Euroopan Unionin alueella on luokkaa säälittävä. Eucaris on järjestelmä joka kertoo riittävät tiedot, loput löytyy Suomeen rekisteröitävän, aikaisemmin EU-maassa kilvissä olleen ajoneuvon papereista.

                      Comment

                      • Hamilton
                        Newbiemmer
                        • Nov 2005
                        • 8

                        #26
                        Jep..jotain tuommosta se amisviiksinen katsastus sälli selitti että papereista ei käy vielä ilmi mallivariantti, ja sen takia tarvii sen CoC:n.

                        Käsitinkö oikein että muuttoajoneuvon rekisteröinti on jotenkin eri homma kuin tuontiajoneuvon rekisteröinti? Olen myös aikoinaan yhden tuontiajoneuvon rekisteröinyt ja en muistele että olisivat tuota varianttia vaatineet, tai sitten se kävi ilmi papereista. Ja tosiaan ainakin toisessa EU-maassa eivät tuota varianttia kyselleet vaan rekisteröinti meni täysin kivuttomasti.

                        No, anyway sain kiinni Saksan liikkeen kaverin, ja lupasi hommata CoC:n BMW:ltä ja huokeammin kuin satasella...

                        Comment

                        • ThemeJ
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 997
                          • Turku/Raahe

                          #27
                          Originally posted by nullzwei View Post
                          Pistele pisteitä vaan, mutu mutu ja muisti. KONTTORI ei halua tietää yhtään mitään, vaan joku poloinen katsuri, joka ei ihan näytä laatikon terävimmältä veitseltä. Mitä tulee pdf-linkkiin niin lukee vaan paremmin jotta tietää miten homma tulee olemaan jo ensi vuoden helmikuussa, vaikka on näin ollut jo vuosikausia direktiivin mukaan. Suomen pikkusieluiset turhantärkeät virkamiesnilkit niin trafissa kuin katsastuskonttoreilla (kuvittelevat olevansa virkamiehiä) tahtoo vielä pitää kiinni saavutetuista alistuseduistaan ja siihen kuvioon ei yhtään sovi, että asiat muuttuu.
                          Vastataan nyt sitte tähän kun ei kaverille privatti viestiä voi lähettää. Katsastaja on tässä asiassa tällä kertaa oikeassa, PISTE
                          Katsuri vaatii sen mitä on käsketty, voi toki olla ettei oo varma mitä tekee, mutta tällä kertaa näyttäs olevan niin että on oikeessa. Sattumalta tai ihan tietosesti.
                          Mitä tuohon sun pdf linkkiin tulee niin asiahan on käsitelty jo paljon pidemmälle mitä tuosta sun linkistä saa käsitystä. Paljon on vielä epäselvää miten tuo laki tuontiautojen osalta tulee muuttumaan. Oishan se mukavaa tästäkin faktaa nähdä mitä on tehty väärin ja mitä ei. Missä lukee tuontiautojen helpotukset muuttoauton kohdalla. Huom. sellaisen muuttoauton mikä on tyyppihyväksytty.
                          Last edited by ThemeJ; 14-10-2011, 15:23.
                          Bmw E30
                          Bmw 2000Touring Scrap
                          Ex. Bmw E30 316
                          Ex. Bmw E36

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7551
                            • Jyväshyvä

                            #28
                            Otetaas nyt kertauksena:

                            EU-Vaatimuksenmukaisuus todistetaan (tyyppihyväsytyn auton kohdalla):

                            Joko CoC todistuksella (helpoin ja varmin)
                            tai

                            Variantti ja versiotiedoilla, lisäksi pitää olla tiedossa Co2 päästöt
                            2001 ja uudemmissa.

                            Uudemmista löytyy Saksalaiselta otteelta Variantti ja Versio tiedot sekä CO2 tiedot. Viron otteita katsastajat eivät usko,
                            siinä ainoassa minkä minä toin, oli mm. malli, co2 ja variantti tiedot väärin...

                            Näiden lisäksi autosta pitää löytyä tyyppihyväksyntäkilpi.

                            Katsastaja ei siis voi vaatia CoC todistusta,
                            jos pystyt toimittamaan uskottavalta taholta dokumentin josta variantti, versio ja Co2 tiedot ilmenevät.
                            Käytännössä kuitenkin pyytävät CoC:ia kun siitä tiedot varmuudella löytyvät.

                            Esim. Volvoihin ei tarvita CoC:ia koskaan koska variantti ja versiotiedot löytyy suoraan valmistusnumerosta.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • ThemeJ
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 997
                              • Turku/Raahe

                              #29
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Otetaas nyt kertauksena:

                              EU-Vaatimuksenmukaisuus todistetaan (tyyppihyväsytyn auton kohdalla):

                              Joko CoC todistuksella (helpoin ja varmin)
                              tai

                              Variantti ja versiotiedoilla, lisäksi pitää olla tiedossa Co2 päästöt
                              2001 ja uudemmissa.

                              Uudemmista löytyy Saksalaiselta otteelta Variantti ja Versio tiedot sekä CO2 tiedot. Viron otteita katsastajat eivät usko,
                              siinä ainoassa minkä minä toin, oli mm. malli, co2 ja variantti tiedot väärin...

                              Näiden lisäksi autosta pitää löytyä tyyppihyväksyntäkilpi.

                              Katsastaja ei siis voi vaatia CoC todistusta,
                              jos pystyt toimittamaan uskottavalta taholta dokumentin josta variantti, versio ja Co2 tiedot ilmenevät.
                              Käytännössä kuitenkin pyytävät CoC:ia kun siitä tiedot varmuudella löytyvät.

                              Esim. Volvoihin ei tarvita CoC:ia koskaan koska variantti ja versiotiedot löytyy suoraan valmistusnumerosta.
                              Myös bemarin versio löytyy valmistusnumerosta. Eikä tuo Volvokaan aina niin yksiselitteinen oo.
                              Viron ote ei ole mikään uskonasia, mutta yleisesti ottaen Viron paperit on perseestä eikä tiedot pidä paikkaansa. Brittiote on kuitenkin huomattavasti huonompi.
                              Kuten jo edellä sanoin, tähän tarvitaan vielä pakolliset turvavarusteet, jotka yleensä kyllä löytyy täydellisellä tyyppihyväksyntänumerolla, versiolla ja variantilla. Poikkeuksia toki on. Eli pelkkä versio,variantti ja kulutustieto ei välttämättä riitä.
                              Bmw E30
                              Bmw 2000Touring Scrap
                              Ex. Bmw E30 316
                              Ex. Bmw E36

                              Comment

                              • crane
                                BTCF Member
                                • Mar 2003
                                • 6392
                                • Ex Lappilainen, nykyään etelä

                                #30
                                Originally posted by ThemeJ View Post
                                Kuten jo edellä sanoin, tähän tarvitaan vielä pakolliset turvavarusteet, jotka yleensä kyllä löytyy täydellisellä tyyppihyväksyntänumerolla, versiolla ja variantilla. Poikkeuksia toki on. Eli pelkkä versio,variantti ja kulutustieto ei välttämättä riitä.
                                Turvavarusteita ne ei löytäny e39 549ia:n kohdalta tietokannoistakaan mistään,vaikka auto tuotiin ruotsista,missä paperit on kunnossa.

                                Comment

                                Working...
                                X