Yhdenmukaisuustodistus?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nullzwei
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 11056
    • ?

    #46
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Muuttoauto on nykyisellään vapautettu pakollisista tiedoista jos on tyyppihyväksytty.
    Mistäs tuon nykyisellään raapaisit?

    Aiemman rekisteröintimaan vaatimustenmukaisuuden osoittamiseksi riittää, että ajoneuvo on hyväksytty lähtömaassa rekisteriin ilman poikkeuslupia ja sen rakennetta ei ole jälkikäteen muutettu.

    (Tuossa edellä näkee ake-trafin idioottiasenteen tiedottamisessa. Kertoisivat samalla että jos ajoneuvoa on muutettu niin siitä täytyy olla esmes TÜV-todistukset. Mutta eihän noista katsastusalan tolloista siihenkään ole. Kunhan vattuilevat asiakkaille.)

    Comment

    • ThemeJ
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 997
      • Turku/Raahe

      #47
      Originally posted by nullzwei View Post
      Mistäs tuon nykyisellään raapaisit?

      Aiemman rekisteröintimaan vaatimustenmukaisuuden osoittamiseksi riittää, että ajoneuvo on hyväksytty lähtömaassa rekisteriin ilman poikkeuslupia ja sen rakennetta ei ole jälkikäteen muutettu.

      (Tuossa edellä näkee ake-trafin idioottiasenteen tiedottamisessa. Kertoisivat samalla että jos ajoneuvoa on muutettu niin siitä täytyy olla esmes TÜV-todistukset. Mutta eihän noista katsastusalan tolloista siihenkään ole. Kunhan vattuilevat asiakkaille.)

      Jossain tiedotteessa oli että koskis kaikkia autoja nuo tyyppihyväksynnän mukana tulemat tiedot. Jos ajoneuvoa muutetaan niin sittenhän se tyyppihyväksyntä katoaa tai ajoneuvo ei sitä enää vastaa, mutta se menee jo ihan topikin viereen että jospa antais sen olla. Trafihan vastaa koulutuksesta ja tiedottamisesta, eikai se ite katsastajaan liity.
      Bmw E30
      Bmw 2000Touring Scrap
      Ex. Bmw E30 316
      Ex. Bmw E36

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        #48
        Originally posted by ThemeJ View Post
        Jossain tiedotteessa oli että koskis kaikkia autoja nuo tyyppihyväksynnän mukana tulemat tiedot. Jos ajoneuvoa muutetaan niin sittenhän se tyyppihyväksyntä katoaa tai ajoneuvo ei sitä enää vastaa, mutta se menee jo ihan topikin viereen että jospa antais sen olla. Trafihan vastaa koulutuksesta ja tiedottamisesta, eikai se ite katsastajaan liity.
        Ai tällä tasolla mennään

        Comment

        • ThemeJ
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 997
          • Turku/Raahe

          #49
          Originally posted by nullzwei View Post
          Ai tällä tasolla mennään
          Tällä tasolla mennään. Offtopikkia loppuun asti
          Nyt löysin sen lapun mistä luin nuista päästöistä. Kyllähän ne aken ohjeen mukaan pitäs merkkailla ylös muuttoajoneuvostakin ja samaten turvavarusteet.



          Ohjetta sovelletaan seuraaviin ajoneuvoihin:
          o EY tyyppihyväksytyt M1-luokan ajoneuvot, pois lukien matkailu-, ruumis-, sairas-, panssari- poliisi- ja pelastusautot sekä rajavar-tiolaitoksen autot ja invataksit
          Bmw E30
          Bmw 2000Touring Scrap
          Ex. Bmw E30 316
          Ex. Bmw E36

          Comment

          • nullzwei
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 11056
            • ?

            #50
            Originally posted by ThemeJ View Post
            Tällä tasolla mennään. Offtopikkia loppuun asti
            Pieni tutustuminen normihierarkiaan sekä ohjeen statuksesta siinä ketjussa olisi varmaan paikallaan?

            Originally posted by ThemeJ View Post
            Trafihan vastaa koulutuksesta ja tiedottamisesta, eikai se ite katsastajaan liity.
            Mitä ihmettä tuolla tarkoitat?

            Comment

            • ThemeJ
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 997
              • Turku/Raahe

              #51
              Originally posted by nullzwei View Post
              Pieni tutustuminen normihierarkiaan sekä ohjeen statuksesta siinä ketjussa olisi varmaan paikallaan?



              Mitä ihmettä tuolla tarkoitat?
              "Katsastusalan tolloista mihinkään ole, kunhan vittuilevat asiakkaille" Niin että trafihan se koulutuksesta ja tiedotuksesta vastaa, jos se ontuu niin eikai se katsastajien syy ole.
              Normihierarkiaan vai, meinaat ettei tarvi noudattaa kun on pelkästään trafin ohje. Trafihan valvoo ja ohjeistaa katsastusyrityksiä toimimaan oikeen eli tuo ohje siis pitää nyt täysin kaikkien katsastajien unohtaa? Tämä keskustelu ois mukava käydä vaikka privaattiviestien puolella kun ei liity tähän topikkiin mitenkään.
              Last edited by ThemeJ; 25-10-2011, 14:16.
              Bmw E30
              Bmw 2000Touring Scrap
              Ex. Bmw E30 316
              Ex. Bmw E36

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                #52
                Originally posted by ThemeJ View Post
                "Katsastusalan tolloista mihinkään ole, kunhan vittuilevat asiakkaille" Niin että trafihan se koulutuksesta ja tiedotuksesta vastaa, jos se ontuu niin eikai se katsastajien syy ole.
                Normihierarkiaan vai, meinaat ettei tarvi noudattaa kun on pelkästään trafin ohje. Trafihan valvoo ja ohjeistaa katsastusyrityksiä toimimaan oikeen eli tuo ohje siis pitää nyt täysin kaikkien katsastajien unohtaa?
                Ymmärrätkö sanan normi? Entäpä hierarkia?

                Jos luet tämän ketjun oikein tarkkaan niin huomannet miten vaikeaa on luopua saavutetuista eduista, kuten a) asiakkaan alistaminen b) asiakkaan rahastaminen c) asiakkaan harhauttaminen d) isännän selän taakse piiloutuminen.

                Julkista luottamustehtävää toteuttavan katsastusmiehen yksi tärkeimmistä tehtävistä on huolehtia asiakkaan oikeusturvan toteutumisesta. Se ei todellakaan tarkoita sitä että luetaan ake-trafin ohjeita ja tehdään niistä omia, harhauttavia johtopäätöksiä.

                Comment

                • ThemeJ
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 997
                  • Turku/Raahe

                  #53
                  Meneepä henkilökohtaseksi. Pitäny jo pariin kertaan pyyhkiä tämäkin tyhjäksi kun tulee puhuttua mitä sattuun.
                  Kerrataanko topikkia vähän. Näyttää olevan herralta ite aihe jo unohtunu kauan aikaa sitten.
                  Eli on konttorilla kysytty siis varianttia alkujaan, perusteena se että niitä on useita.
                  Rahastusta kenen toimesta ja kenelle se raha siinä nyt sitten menee, eihän nuita tietoja ole pakotettu hankkimaan konttorilta tai edes bmw:ltä?
                  Asiakkaan harhauttamista, tietämättömyyttä taitaa olla oikea sana varsinkin jos viittaat tuolla siihen että tiedot ois löytyny auton valmistenumerosta.
                  Isännällä varmaan trafia tarkotat? Jos trafi antaa ohjeen ja sitä näemmä on vielä noudatettu, näköjään siis selän taakse ollaan piilouduttu, mutta miksei olis.
                  Oikeusturvaa on oikeen kunnolla naitu perseeseen kun autosta on pyydetty varianttia, olikohan bemarin tapauksessa jotakuinkin neljän kirjaimen yhdistelmä? Oikeusmurha suorastaan.

                  Ja mitä tuohon normihierarkiaan tulee niin en kyllä yhtäkkiä tajua mitä tarkotat. Direktiivi, asetus, ohje?. Ake eli trafi antaa ohjeet katsastukseen, eli periaatteessahan se menee niin että niillä ohjeilla konttorilla mennään. Trafi tietääkseni vieläpä valvoo että sen ohjeita noudatetaan. Tuosta ohjeesta CO2 päästöistä ja turvavarusteista on tullu päivitys 23.5.2011 ja siinäkään ei puhuta mitään mistään muuttoajoneuvon vapaudesta. Viitataan vaan EU:n direktiiveihin täsmennykseksi.

                  Kopioitu suoraa Trafin sivuilta:

                  Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi

                  Antaa tarvittavia lupia, määräyksiä, hyväksyntöjä ja muita päätöksiä sekä toimialaa koskevia oikeussääntöjä.
                  Vastaa tutkintojen järjestämisestä, toimialan verotus- ja rekisteröintitehtävistä sekä luotettavista tietopalveluista.
                  Valvoo liikennemarkkinoihin liittyviä tehtäviä sekä liikennejärjestelmää koskevia sääntöjä ja määräyksiä.
                  Osallistuu kansainväliseen yhteistyöhön.
                  Huolehtii liikennejärjestelmän toimivuudesta myös poikkeusoloissa ja normaaliolojen häiriötilanteissa.
                  Luo edellytyksiä älyliikenteen innovatiivisen kehittämisen.
                  Jakaa tietoa kansalaisille liikkumisen valinnoista.

                  Katsastajan velvollisuuksia ja tehtäviä en edes jaksa alkaa kirjaamaan tähän saatikka hakemaan niitä tieliikennelaista.

                  Muuttoajoneuvoasetus mistä puhut ei ota mitään kantaa nuihin variantteihin ja versioihin, teknisestihän tässä ei autoa olla mihinkään muuttamassa. Muuttoajoneuvoasetuksen teksti muutenkin liittyy lähinnä teknisten vaatimusten osottamiseen yms mikä ei suoraan liity mitenkään tähän.Eihän tässä mitään vaatimuksenmukaisuustodistusta tarvita. Tietysti siltä osin että ne puuttuvat turvavarusteet tarvii selvittää/osottaa.
                  Ja tuota liitteen soveltamisohjetta odotellaan edelleen vaikka laki astuu voimaan ens kuun alussa. Mistä aijemmin vihjailit tuolla muistiolla. Valojen yms. us ja japanin markkinoille tarkotettujen ajoneuvojen hyväksynnästä.
                  Pistetään vielä tähän loppuun tuo "Kertoisivat samalla että jos ajoneuvoa on muutettu niin siitä täytyy olla esmes TÜV-todistukset." Trafihan tämän kertoo ohjeissaan. Ja kun ajoneuvoa näin muutetaan niin se ei enää tiedoiltaan vastaa tyyppihyväksyntää. Eli ajoneuvo ei enää vastaa tyyppihyväksyttyä tyyppiä. Suora lainaus trafin ohjeesta, mutta se on annettu jo 31.12.2009 että voi olla uudempikin olemassa. Jos nyt tuota komentillas "tällä tasolla mennään" tarkotit.

                  Oon oman kantanu perustellu ja odotan sulta samaa, ei mitään etkö ymmärrä etkö tajua vastauksia. Ymmärrätkö sanan OFFTOPICK ja privaattiviesti? Voin olla tässä asiassa väärässä eikä oo mitään pakottavaa tarvetta olla oikeessa, mutta mielellään sitä kuulis jotain faktaa eikä pelkästään paskaa mieheltä jonka nimimerkki on 02 vailla mitään järkevää perustelua. Eikä millään tavalla tarkotus mollata nimimerkin merkitystä. 02 on hienoja laitteita. I rest my case
                  Last edited by ThemeJ; 25-10-2011, 19:03.
                  Bmw E30
                  Bmw 2000Touring Scrap
                  Ex. Bmw E30 316
                  Ex. Bmw E36

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    #54
                    Originally posted by ThemeJ View Post
                    Meneepä henkilökohtaseksi. Pitäny jo pariin kertaan pyyhkiä tämäkin tyhjäksi kun tulee puhuttua mitä sattuun.
                    Kerrataanko topikkia vähän. Näyttää olevan herralta ite aihe jo unohtunu kauan aikaa sitten.
                    Eli on konttorilla kysytty siis varianttia alkujaan, perusteena se että niitä on useita.
                    Mitä sitten vaikka niitä olisi sata. Muista a) aikaisempi rekisteröinti (*2)toisessa jäsenvaltiossa b) vastavuoroinen tunnustaminen c) ihmisten ja tavaroiden vapaa liikkuminen d) asiakkaan oikeusturva. Ts. onko se nyt niin helvetin vaikeeta tunnustaa/hyväksyä toisessa EU-maassa tehty määrämuotoinen rekisteröinti/asiallinen katsastus, täh???

                    Originally posted by ThemeJ View Post
                    Rahastusta kenen toimesta ja kenelle se raha siinä nyt sitten menee, eihän nuita tietoja ole pakotettu hankkimaan konttorilta tai edes bmw:ltä?
                    Jos ei "asiakas" olisi saanut kunnon ohjeita vaan silkkaa ake-trafi-sumua silmille niin vaihtoehdot olisivat olleet mitkä?


                    Originally posted by ThemeJ View Post
                    Asiakkaan harhauttamista, tietämättömyyttä taitaa olla oikea sana varsinkin jos viittaat tuolla siihen että tiedot ois löytyny auton valmistenumerosta.
                    Siis kenen tietämättömyyttä? Katsastuskonttorin virtuoosin? Jos se konttorin tollo ois ollut tehtäviensä tasalla niin tätäkään topiccia ei olisi tarvinnut avata.


                    Originally posted by ThemeJ View Post
                    Isännällä varmaan trafia tarkotat? Jos trafi antaa ohjeen ja sitä näemmä on vielä noudatettu, näköjään siis selän taakse ollaan piilouduttu, mutta miksei olis.
                    Juu, juu, viimeksi kesällä herttoniemeläisessä autokatsastuspaikassa asiakaspalvelun ammattilainen väitti että siirtokilpiä ei saa kuin päiväksi koska ake-trafi sanoo niin. Kuvittele mitä am-mat-ti-tai-to-a.

                    Originally posted by ThemeJ View Post
                    Oikeusturvaa on oikeen kunnolla naitu perseeseen kun autosta on pyydetty varianttia, olikohan bemarin tapauksessa jotakuinkin neljän kirjaimen yhdistelmä? Oikeusmurha suorastaan.
                    Juuri niin, asiakkaan perusoikeuksia on PERUSTELEMATTA loukattu.

                    Originally posted by ThemeJ View Post
                    Ja mitä tuohon normihierarkiaan tulee niin en kyllä yhtäkkiä tajua mitä tarkotat. Direktiivi, asetus, ohje?.
                    Ohje on laatijansa näkemys asiasta, tosi paikan tullen sillä pyyhitään persettä. Normihierarkiassa se menee juuri ja juuri sun näkemyksen yläpuolelle

                    Originally posted by ThemeJ View Post
                    Ake eli trafi antaa ohjeet katsastukseen, eli periaatteessahan se menee niin että niillä ohjeilla konttorilla mennään. Trafi tietääkseni vieläpä valvoo että sen ohjeita noudatetaan. Tuosta ohjeesta CO2 päästöistä ja turvavarusteista on tullu päivitys 23.5.2011 ja siinäkään ei puhuta mitään mistään muuttoajoneuvon vapaudesta. Viitataan vaan EU:n direktiiveihin täsmennykseksi.

                    Kopioitu suoraa Trafin sivuilta:

                    Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi

                    Antaa tarvittavia lupia, määräyksiä, hyväksyntöjä ja muita päätöksiä sekä toimialaa koskevia oikeussääntöjä.
                    Vastaa tutkintojen järjestämisestä, toimialan verotus- ja rekisteröintitehtävistä sekä luotettavista tietopalveluista.
                    Valvoo liikennemarkkinoihin liittyviä tehtäviä sekä liikennejärjestelmää koskevia sääntöjä ja määräyksiä.
                    Osallistuu kansainväliseen yhteistyöhön.
                    Huolehtii liikennejärjestelmän toimivuudesta myös poikkeusoloissa ja normaaliolojen häiriötilanteissa.
                    Luo edellytyksiä älyliikenteen innovatiivisen kehittämisen.
                    Jakaa tietoa kansalaisille liikkumisen valinnoista.

                    Katsastajan velvollisuuksia ja tehtäviä en edes jaksa alkaa kirjaamaan tähän saatikka hakemaan niitä tieliikennelaista.

                    Muuttoajoneuvoasetus mistä puhut ei ota mitään kantaa nuihin variantteihin ja versioihin, teknisestihän tässä ei autoa olla mihinkään muuttamassa. Muuttoajoneuvoasetuksen teksti muutenkin liittyy lähinnä teknisten vaatimusten osottamiseen yms mikä ei suoraan liity mitenkään tähän.Eihän tässä mitään vaatimuksenmukaisuustodistusta tarvita. Tietysti siltä osin että ne puuttuvat turvavarusteet tarvii selvittää/osottaa.
                    Ja tuota liitteen soveltamisohjetta odotellaan edelleen vaikka laki astuu voimaan ens kuun alussa. Mistä aijemmin vihjailit tuolla muistiolla. Valojen yms. us ja japanin markkinoille tarkotettujen ajoneuvojen hyväksynnästä.
                    Pistetään vielä tähän loppuun tuo "Kertoisivat samalla että jos ajoneuvoa on muutettu niin siitä täytyy olla esmes TÜV-todistukset." Trafihan tämän kertoo ohjeissaan. Ja kun ajoneuvoa näin muutetaan niin se ei enää tiedoiltaan vastaa tyyppihyväksyntää. Eli ajoneuvo ei enää vastaa tyyppihyväksyttyä tyyppiä. Suora lainaus trafin ohjeesta, mutta se on annettu jo 31.12.2009 että voi olla uudempikin olemassa. Jos nyt tuota komentillas "tällä tasolla mennään" tarkotit.

                    Oon oman kantanu perustellu ja odotan sulta samaa, ei mitään etkö ymmärrä etkö tajua vastauksia. Ymmärrätkö sanan OFFTOPICK ja privaattiviesti? Voin olla tässä asiassa väärässä eikä oo mitään pakottavaa tarvetta olla oikeessa, mutta mielellään sitä kuulis jotain faktaa eikä pelkästään paskaa mieheltä jonka nimimerkki on 02 vailla mitään järkevää perustelua. Eikä millään tavalla tarkotus mollata nimimerkin merkitystä. 02 on hienoja laitteita. I rest my case
                    Ota vaan ne laput silmiltä. Yleensä näitä keskusteluja halutaan viranomaistasolla sekä sellaiseksi itseään kuvittelevilla tahoilla kuten katsastuskonttoreilla viedäkin pöydän alle. Ts. tehdään päätökset kabineteissa ja kusetetaan maksumiestä eli kansalaista mennen tullen. No shit Sherlock.

                    Mollaan edelleen tuolla ake-trafin ohjeella missä viitataan tyyppihyväksyntään. Tyhmempikin insinööri saati joku vähäisempi vätys olisi voinut kirjoittaa ohjeeseen esmes mikäli tyyppihyväksyttyä ajoneuvoa on muutettu, tulee muutoksista olla "akkreditoidun hyväksyntälaitoksen tjsp" antamat, voimassaolevat kirjalliset todisteet. Hyväksytyt laitokset ovat... jne.

                    No hard feelings buddy, asiathan tässä riitelee, ei paskan kovuus.
                    Last edited by nullzwei; 25-10-2011, 19:55.

                    Comment

                    • ThemeJ
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 997
                      • Turku/Raahe

                      #55
                      Originally posted by nullzwei View Post
                      Mitä sitten vaikka niitä olisi sata. Muista a) aikaisempi rekisteröinti (*2)toisessa jäsenvaltiossa b) vastavuoroinen tunnustaminen c) ihmisten ja tavaroiden vapaa liikkuminen d) asiakkaan oikeusturva. Ts. onko se nyt niin helvetin vaikeeta tunnustaa/hyväksyä toisessa EU-maassa tehty määrämuotoinen rekisteröinti/asiallinen katsastus, täh???



                      Jos ei "asiakas" olisi saanut kunnon ohjeita vaan silkkaa ake-trafi-sumua silmille niin vaihtoehdot olisivat olleet mitkä?




                      Siis kenen tietämättömyyttä? Katsastuskonttorin virtuoosin? Jos se konttorin tollo ois ollut tehtäviensä tasalla niin tätäkään topiccia ei olisi tarvinnut avata.



                      Juu, juu, viimeksi kesällä herttoniemeläisessä autokatsastuspaikassa asiakaspalvelun ammattilainen väitti että siirtokilpiä ei saa kuin päiväksi koska ake-trafi sanoo niin. Kuvittele mitä am-mat-ti-tai-to-a.

                      Juuri niin, asiakkaan perusoikeuksia on PERUSTELEMATTA loukattu.


                      Ohje on laatijansa näkemys asiasta, tosi paikan tullen sillä pyyhitään persettä. Normihierarkiassa se menee juuri ja juuri sun näkemyksen yläpuolelle



                      Ota vaan ne laput silmiltä. Yleensä näitä keskusteluja halutaan viranomaistasolla sekä sellaiseksi itseään kuvittelevilla tahoilla kuten katsastuskonttoreilla viedäkin pöydän alle. Ts. tehdään päätökset kabineteissa ja kusetetaan maksumiestä eli kansalaista mennen tullen. No shit Sherlock.

                      Mollaan edelleen tuolla ake-trafin ohjeella missä viitataan tyyppihyväksyntään. Tyhmempikin insinööri saati joku vähäisempi vätys olisi voinut kirjoittaa ohjeeseen esmes mikäli tyyppihyväksyttyä ajoneuvoa on muutettu, tulee muutoksista olla "akkreditoidun hyväksyntälaitoksen tjsp" antamat, voimassaolevat kirjalliset todisteet. Hyväksytyt laitokset ovat... jne.

                      No hard feelings buddy, asiathan tässä riitelee, ei paskan kovuus.
                      Eihän se tavara mitenkään vapaasti liiku. Ei Suomessa saa edes ajaa Brittien maksimikorkeutta olevalla linja-autolla eikä muistaakseni ruotsin maksikorkeella kuorma-autolla. Ainakaan Suomen kilvissä.
                      "Jos ei "asiakas" olisi saanut kunnon ohjeita vaan silkkaa ake-trafi-sumua silmille niin vaihtoehdot olisivat olleet mitkä?"
                      Hyvä sanajärjestys. Nii miksei kysyis nuita puuttuvia tietoja lähtömään rekisteristä? Siellähän ne on tiedossa ja ovat velvotettuja ne asiakkaalle antamaan koska tämä on ajoneuvon omistaja?

                      Katsastajan tietämättömyyttä juurikin tarkotin. Koko eu on yhtä vitun ohjetta, jokaista direktiiviä myöten eli niilläki sitte voi pyyhkiä sitä pyllyä. Tuo herttoniemen katsastus ei liity tähän mitenkään, eikä varsinkaan mikään vähäpätönen siirtolupa. Liekkö tarkottanu sitä että siirtolupa myönnetään vaan päiväksi kerrallaan? Onko se nyt sitte 17e päivä ja lisäpäivät 10e kpl yms. eli samalla maksulla ei saa ku päivän. Pelkkää mutua tämä mun osalta en tiedä tapausta eikä kyllä kiinnosta.
                      Oot siis sitä mieltä että tuo trafin ohje on silkkaa paskaa ja perustat sen tuohon tavaran vapaaseen liikkumiseen? Eli sen ettei nuita variantti ja versio tietoja tarvi siirtää Suomen järjestelmään kun ne jo jossainpäin on tiedossa. Juu ja tiedän että tavaran vapaa liikkuminen on yks EU:n helmeimmistä keksinnöistä lainsäädännön osalta. Ei vissiin vielä silti saa huumeita tuoda maahan vaikka miten olis ostettu jostain coffee shopista laillisesti. Eli jos trafin kanta on se että nuo tiedot tarvii otteelle merkata ja se on paskaa niin pitääkö tässä nyt liikenneministeriöön ottaa yhteys vai kuka sen oikean vastauksen kertoo?
                      Last edited by ThemeJ; 25-10-2011, 20:54.
                      Bmw E30
                      Bmw 2000Touring Scrap
                      Ex. Bmw E30 316
                      Ex. Bmw E36

                      Comment

                      • nullzwei
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 11056
                        • ?

                        #56
                        Originally posted by ThemeJ View Post
                        plaa plaa plaa... Koko eu on yhtä vitun ohjetta plaa plaa plaa...
                        Aiemman rekisteröintimaan vaatimustenmukaisuuden osoittamiseksi riittää, että ajoneuvo on hyväksytty lähtömaassa rekisteriin ilman poikkeuslupia ja sen rakennetta ei ole jälkikäteen muutettu.




                        Comment

                        • ThemeJ
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 997
                          • Turku/Raahe

                          #57
                          Tolla ehdollahan myös sen brittien 5m korkeen bussin saa Suomessa kilpiin.
                          Olkoon tässä koko homma. 02 voi tehä mun puolesta mitä tykkää. Trafi voi olla asiasta taas eri mieltä.
                          Bmw E30
                          Bmw 2000Touring Scrap
                          Ex. Bmw E30 316
                          Ex. Bmw E36

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            #58
                            Originally posted by ThemeJ View Post
                            Ei Suomessa saa edes ajaa Brittien maksimikorkeutta olevalla linja-autolla eikä muistaakseni ruotsin maksikorkeella kuorma-autolla. Ainakaan Suomen kilvissä.

                            Tolla ehdollahan myös sen brittien 5m korkeen bussin saa Suomessa kilpiin.
                            On jo monta vuotta saanut. Eikös ole kauheeta? Ja vieläpä Suomen kilvissä? Voi voi.

                            Lue tämä legendaarinen tositarina virkamiesten kusipäisyydestä.

                            Pikku leike: ...totesi virkamies K.S. puhelimeen että: "Ei me tänne Suomeen kaikkia paskoja haluta." Aivan. Näinhän se tietysti on että liikenne- ja viestintäministeriön virkamies on se, joka määrittelee tuoko suomen kansalainen E.K. Suomeen paskaa vai ei!
                            Last edited by nullzwei; 26-10-2011, 22:25.

                            Comment

                            • ThemeJ
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 997
                              • Turku/Raahe

                              #59
                              Originally posted by nullzwei View Post
                              On jo monta vuotta saanut. Eikös ole kauheeta? Ja vieläpä Suomen kilvissä? Voi voi.
                              Ei voi kyllä muuta ku nauraa. Joo onhan se Suomen kilvissä. Eu:n kans jotain tekemistä, ei sitte vähääkään. Mahtaneeko saada edes liikutelle kovin vapaasti Suomessa vai liekkö jossain kiertoajolukäytössä pelkästään. Otappa faktoistas paremmin selvää ja kerro sitten miten tuo liittyy tavaran vapaaseen liikkumiseen.
                              Last edited by ThemeJ; 27-10-2011, 08:13.
                              Bmw E30
                              Bmw 2000Touring Scrap
                              Ex. Bmw E30 316
                              Ex. Bmw E36

                              Comment

                              • nullzwei
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 11056
                                • ?

                                #60
                                Originally posted by ThemeJ View Post
                                Ei voi kyllä muuta ku nauraa. Joo onhan se Suomen kilvissä. Eu:n kans jotain tekemistä, ei sitte vähääkään. Mahtaneeko saada edes liikutelle kovin vapaasti Suomessa vai liekkö jossain kiertoajolukäytössä pelkästään. Otappa faktoistas paremmin selvää ja kerro sitten miten tuo liittyy tavaran vapaaseen liikkumiseen.
                                Originally posted by ThemeJ View Post
                                Eihän se tavara mitenkään vapaasti liiku. Ei Suomessa saa edes ajaa Brittien maksimikorkeutta olevalla linja-autolla eikä muistaakseni ruotsin maksikorkeella kuorma-autolla. Ainakaan Suomen kilvissä.
                                Voi voi.

                                PS. Lue vaan tämä

                                Lainaus:
                                Kolme vuotta, kuukausi ja kaksi päivää kaupantekohetkestä Warre on kotipihassa rekisteröitynä ja liikennekelpoisena. Ilman katalysaattoria, ilman 1220 euron pakokaasutestiä ja ilman alkuperäistä vaatimuksenmukaisuustodistusta. Suomalainen byrokraattinen järjestelmä byrokraatteineen teki kaikkensa jotta tämänkin tuontiauton elämän alku olisi mahdollisimman hankalaa. Se oli kuitenkin näköjään voitettavissa.
                                Last edited by nullzwei; 27-10-2011, 09:23.

                                Comment

                                Working...
                                X