Announcement

Collapse
No announcement yet.

trailerin veto henkilö autolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gemmi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 3355
    • Espoo

    #31
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Huh huh, tulipas vedettyä vähän ylikuormaa

    Kärry taisi painaa n.500-600kg ja kyydissä oleva auto 1700kg. Vetoautona Honda Accord minkä omapaino 1600kg luokkaa. Mitähän tollasesta olisi voinut saada sanktiota?
    vm2000 4ovinen 1.8td escort+traileri ja autokyydissä, voin sanoo että siinä oli jo urheilun makua kun espoosta ajo kuruun

    Max vetokuorma 375kg, ja koukussa oli +2000kg

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      #32
      Sunnuntaina 1.6 corollalla jarrutonta kärriä perässä 250km joka paino 1400kg, 450kg näytti otteessa olevan maksimi suljetulla alueella tottakai. Kävi mielessä joku jenkkiramin hankinta...

      Comment

      • icecold
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 2341
        • 🌍

        #33
        Originally posted by eemi View Post
        Just kattelin oman auton rekisteriotetta niin siinä näky olevan tasan 2000kg vetomassa jarruin. Autona on siis tuo sigun 530d x-drive e61. En tiedä onko tuolla nelivedolla miten paljon vai onko ollenkaan vaikutusta vetomassaan verrattuna takaveto :think
        Takavedolla saa vetää ihan saman, neloskoneisilla E60/61 1800kg. F10/11 sitten neloskoneisillakin sen 2000kg.

        Comment

        • JMTN
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 338
          • Haukipudas

          #34
          Originally posted by bemu2000 View Post
          Huh huh, tulipas vedettyä vähän ylikuormaa

          Kärry taisi painaa n.500-600kg ja kyydissä oleva auto 1700kg. Vetoautona Honda Accord minkä omapaino 1600kg luokkaa. Mitähän tollasesta olisi voinut saada sanktiota?
          Sakot, eikä millään rikesakoilla olis selvinnyt....ja tarvittaessa kärryn vaihto, riipuen menikö ylikuormaksi, siis kärryn painot. No autokin olis vaihtoon mennyt.
          BMW e91 320d -08
          ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
          ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
          ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
          Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

          Comment

          • leksii
            BTCF Member
            • May 2012
            • 1034
            • Turku

            #35
            Originally posted by jukkae View Post
            Kävi mielessä joku jenkkiramin hankinta...
            Oli kerran dodge ram paku vetoautona, takasintulomatkalla kurkkasin ihan huvikseni rekisteriotetta ku ajattelin et kyllähän tolla nyt yhen 2000kg saa vetää enkä lähtiessäni tarkastanu ja jarrullinen massa 960kg...

            myös tku-hki-tku väli 92l polttoainetta, ja toiseen suuntaan mentiin tyhjänä...
            e28 535i Touring
            e28 m535i + s38
            e34 535i --> ?


            Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #36
              E39 528ia touringilla sai vetää 2000kg, 523:lla 1800kg. Audi a4 quattro 1800kg.

              Aisapaino saa olla max 4% kytkentämassasta, eipä se ilmajousitus paljoa vaikuta 80kg lisäpainon kannatteluun...

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #37
                Mahtaako missään henkilöautossa koukku rajoittaa max vetomassaa:think
                Kuorma-autossa näin oli

                En muista tuliko otteeseen koukun mukaan vai oliko rek.otteen kg suurempi kuin koukkuun stanssattu maksimi kg määrä
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #38
                  Originally posted by JMTN View Post
                  Sakot, eikä millään rikesakoilla olis selvinnyt....ja tarvittaessa kärryn vaihto, riipuen menikö ylikuormaksi, siis kärryn painot. No autokin olis vaihtoon mennyt.

                  Täytyy kyllä sanoa että oli niin hurja ajettavuus tuolla setillä että ei voi suositella. Pelotti ihan helvetisti Kävin laittaa hondan takarenkaisiin reilu 3 kiloa painetta ja siirsin kyydissä olevasta autosta tavarat hondan konttiin niin vähän rauhoittui. Heti kun vauhti meni yli 80 niin lähti kärry viemään vetoautoa
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • mapa
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 518
                    • Turku

                    #39
                    Originally posted by leksii View Post
                    Oli kerran dodge ram paku vetoautona, takasintulomatkalla kurkkasin ihan huvikseni rekisteriotetta ku ajattelin et kyllähän tolla nyt yhen 2000kg saa vetää enkä lähtiessäni tarkastanu ja jarrullinen massa 960kg...

                    myös tku-hki-tku väli 92l polttoainetta, ja toiseen suuntaan mentiin tyhjänä...

                    Nämä on näitä suomi kukkasia. Ihan käsittämättömiä painoja laittavat otteisiin. Vissiin arpovat jollain lottokoneella niitä? Kannattaa aina tarkistaa otteesta, saattaa tulla yllätyksiä.

                    Omalla lavurilla vanhassa otteessa vaatimattomat 4520kg... Ei ole kyllä moni tuota uskonut, jos ei otetta ole näyttänyt. Nyt se max. 3500kg.
                    Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
                    Tig hitsausta, myös alumiini

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #40
                      Originally posted by Tonton View Post
                      Mahtaako missään henkilöautossa koukku rajoittaa max vetomassaa:think
                      Kuorma-autossa näin oli

                      En muista tuliko otteeseen koukun mukaan vai oliko rek.otteen kg suurempi kuin koukkuun stanssattu maksimi kg määrä
                      Pakettiautoissa voi koukku määritellä ainakin tuota massaa.
                      Minun kaksivetoinen fleetside sai vetää enemmän kuin veljen neliveto.
                      Nelikossa kun oli puskurissa koukku ja minulla ihan perinteisesti rungossa kiinni.

                      Comment

                      • intfreak
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 2966
                        • Uusikaupunni

                        #41
                        Vetoauton ja kytkentälaitteiden tekniset ominaisuudet määrittelevät, minkä kokoinen perävaunu autoon voidaan kytkeä. Auton rekisteritietoihin on yleensä merkitty perävaunun suurin sallittu kytkentämassa jarruin ja jarruitta sekä suurin sallittu yhdistelmämassa.
                        Kytkentämassa tarkoittaa perävaunun ja kuorman muodostamaa todellista yhteenlaskettua massaa. Perävaunun kytkemistä autoon voi rajoittaa myös suurin sallittu yhdistelmämassa eli auton ja perävaunun kuormineen yhteenlaskettu massa tai esimerkiksi suurin vetokoukulle sallittu massa. Pienin kaikista massarajoista on määräävä.
                        Jos auton valmistaja ei ole ilmoittanut perävaunun kytkentätietoja eivätkä tiedot selviä rekisteritiedoista, kytkentämassat määräytyvät seuraavasti:
                        • jarruton O1-luokan perävaunu: puolet vetoauton omasta massasta, kuitenkin enintään 750 kg
                        • jarrullinen O2-luokan perävaunu: vetoauton kokonaismassa, kuitenkin enintään 3 500 kg. Jos vetoautona on pakettiauto, perävaunun massa voi olla 1,5 x vetoauton kokonaismassa, kuitenkin enintään 3 500 kg.




                        Voisin veikata että, noissa jenkkivaneissa rajoittava tekijä voi olla se koukku/sen kiinnitys vaikka autossa olisikin massaa ja tehoa. Toisaalta amerikka ja 80/90-luvun suomisäädökset, tiedä sitten mitä ja miksi. Tuo 960kg kyllä kuulostaa aika pieneltä


                        Muistakaahan nyt kullannuput, että täällä mainitut "kyllähän se siel peräs tuli vaik vähän jännitti" yhdistelmät ovat oikeasti vaarallisia. Siinä ei paljoa naurata kun lavetilla oleva bemari päättääkin lähteä viemään yhdistelmää sen vetävän eskortin sijasta.
                        N62 Money Spender Club

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16368
                          • Asikkala

                          #42
                          Originally posted by intfreak View Post
                          Muistakaahan nyt kullannuput, että täällä mainitut "kyllähän se siel peräs tuli vaik vähän jännitti" yhdistelmät ovat oikeasti vaarallisia. Siinä ei paljoa naurata kun lavetilla oleva bemari päättääkin lähteä viemään yhdistelmää sen vetävän eskortin sijasta.
                          Tämä tuli mieleen itsellekkin kun noita luki mutta täytyy toivoa ettei ole kohdalla jos rytinä alkaa...

                          Comment

                          • leksii
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 1034
                            • Turku

                            #43
                            Tuon vetoauto-ongelman (ei löydy tarpeeksi isoa autoa helpolla lainaan) takia onkin ollu itellä mielessä et jättäis sen trailerin ostamatta ja rakentais suoraan vanhasta pullakoppasprintteristä kuljetusauton, pääsee kaikenlisäks halvemmalla
                            e28 535i Touring
                            e28 m535i + s38
                            e34 535i --> ?


                            Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

                            Comment

                            • kurvailija
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2008
                              • 181
                              • nurmijärvi/kiljava

                              #44
                              Ategoa suosittelen. Ittelle tuli heppahommiin 815 -vm99.
                              pikkasen laiskahan tuo vielä on mutta aina on päästy perille tänä kesänä n.15tkm.
                              Yhtään henkilöautoa en enää hajota vetämällä (x5,pajero,landcruiser) toki autoilla oli ajettu enemmän ja vähemmän

                              Originally posted by leksii View Post
                              Tuon vetoauto-ongelman (ei löydy tarpeeksi isoa autoa helpolla lainaan) takia onkin ollu itellä mielessä et jättäis sen trailerin ostamatta ja rakentais suoraan vanhasta pullakoppasprintteristä kuljetusauton, pääsee kaikenlisäks halvemmalla

                              Comment

                              • leksii
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 1034
                                • Turku

                                #45
                                Mä oon noita 609 mersuja kattellu, tossa muutama kaveri harrastaa noita mersuja niin sais todennäkösesti siitä kulkupuolen kuntoon kans mut 609 kevytkuorma-autona ois varmaan järkevin ja mitä laskeskellu niin sais varmaan alta 2k rakennettuakin sellasen järkevän.
                                e28 535i Touring
                                e28 m535i + s38
                                e34 535i --> ?


                                Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎